آموزش

همه چیز درباره نورپردازی مداوم در عکاسی

led light

اگر به دنبال شروع با نورپردازی مداوم در عکاسی هستید؟ جای درستی آمدید.

نورهای پیوسته اغلب توسط عکاسان استودیویی و پرتره نادیده گرفته می شود با این حال آنها مزایای زیادی را ارائه می دهند. و با به کارگیری چند تکنیک ساده می توانید نتایج باورنکردنی (بدون توجه به سطح تجربه خود) به دست آورید.

در زیر، همه چیزهایی را که باید در مورد continuous lighting بدانید، توضیح می دهم، از جمله:

  • تفاوت چراغ های پیوسته با چراغ های بارق و اسپید لایت
  • چه چیزی باعث می شود چراغ های پیوسته بسیار بهتر (یا بدتر) از جایگزین ها باشند
  • نحوه کار با نورهای پیوسته برای دستیابی به پرتره های شگفت انگیز، عکس محصول و موارد دیگر…

چراغ های پیوسته چیست؟

نورهای پیوسته به نور مصنوعی گفته می شود که به طور مداوم سوژه را روشن می کند. هنگام عکس گرفتن، آنها روشن و خاموش نمی شوند. در عوض، در طول عکسبرداری روشن می مانند. از نظر فنی، ما همیشه با روشنایی مداوم مواجه هستیم. این چیزی است که ما در خانه‌ها، فروشگاه‌ها، چراغ‌های خیابان و موارد دیگر استفاده می‌کنیم.

اما نورهای پیوسته در استودیو به طور خاص برای برنامه های عکاسی (یا ویدیویی) طراحی شده اند. می توانید آنها را روی پایه نصب کنید، آنها را در اتاق حرکت دهید و اصلاح کننده هایی برای پخش یا متمرکز کردن نور اضافه کنید. آنها ابزاری هستند که توسط برخی از عکاسان حرفه ای استفاده می شود، اگرچه آنها با رقابت سختی از دو منبع جایگزین نور مصنوعی روبرو هستند:

استودیو استروب و چراغ های اسپیدلایت.

نورهای پیوسته / نورهای استودیویی / مقابل نورهای اسپیدلایت: چه تفاوتی با هم دارند؟
در حالی که نورهای پیوسته به طور مداوم برای روشن کردن سوژه کار می کنند، نورهای استودیویی و نورهای اسپیدلایت تنها زمانی که توسط دوربین شاتر لمس می شوند، انفجار نور ایجاد می کنند. آنها همان چیزی هستند که اکثر مردم با شنیدن کلمه “فلش” به آن فکر می کنند.

در حال حاضر، اسپیدلایت‌ها چراغ‌های قابل حمل و باتری‌دار هستند که از طریق پایه اتصال به اکثر دوربین‌ها متصل می‌شوند. آنها همچنین می توانند خارج از دوربین استفاده شوند، اگرچه معمولاً برای روشن کردن آنها به نوعی راه اندازی کنترل بی سیم نیاز دارید.

profoto flash
strobes های استودیویی که در این مقاله به آنها استروب اشاره می شود، چراغ های بزرگتر و قدرتمندتری هستند که روی پایه های نور نصب می شوند و همیشه از طریق نوعی کنترل با سیم یا بی سیم فعال می شوند. آنها بی نهایت کمتر از چراغ های اسپیدلایت‌ قابل حمل هستند و بسیار گران تر هم هستند.

در مقایسه با چراغ‌های پیوسته، هم چراغ‌های اسپیدلایت‌ و هم چراغ‌های استروب، انفجار قوی‌تری از نور ساطع می‌کنند بنابراین اگر نیاز به غلبه بر نور شدید محیط دارید (مثلاً آفتاب شدید در ظهر)، چراغ‌های اسپیدلایت‌ و استروب ها گزینه‌های بهتری هستند.

با این حال، از آنجایی که چراغ‌های اسپیدلایت‌ و استروب‌ها فقط یک فلاش لحظه‌ای نور ایجاد می‌کنند برخلاف روشن کردن مداوم سوژه استفاده از آنها بسیار سخت‌تر است. عکاسان نور اسپیدلایت‌، به ویژه، تمایل دارند کور کار کنند. آنها چراغ های اسپیدلایت‌ خود را تنظیم می کنند، یک عکس آزمایشی می گیرند، نتیجه را ارزیابی می کنند و تنظیمات را انجام می دهند. هیچ راهی برای دانستن اینکه فلاش دقیقاً چگونه به نظر می رسد تا زمانی که عکس گرفته شده است وجود ندارد، بنابراین برای گرفتن تصاویر زیبا نیاز به آزمایش زیادی دارد.

(عکاس‌های استودیویی در استودیو با مشکلات مشابهی مواجه می‌شوند، اما اکثر استروب ها دارای چراغ‌های مدل‌سازی هستند که به شما امکان می‌دهند قبل از گرفتن عکس، کیفیت و جهت نور را پیش‌نمایش کنید.)

خط پایانی: اگر تجربه زیادی در تجسم جلوه‌های نور ندارید، یا به سادگی از ایده گرفتن آنچه می‌بینید خوشتان می‌آید، نورهای پیوسته یک خرید عالی هستند. از سوی دیگر، اگر به نورپردازی بسیار قوی نیاز دارید، استروب ها (و تا حدی چراغ‌های اسپیدلایت‌) بهترین انتخاب هستند.

چرا باید از نورهای پیوسته در عکاسی خود استفاده کنید؟

نورهای پیوسته فواید بسیاری را ارائه می‌دهند، و بنابراین اگر به دنبال عکاسی مداوم در نور هستید، مطمئناً شما را تشویق می‌کنم که آن را امتحان کنید. همانطور که در بالا توضیح دادم، نورهای پیوسته به شما این امکان را می دهند که هم جهت و هم کیفیت نور را قبل از گرفتن عکس ببینید. این بدان معناست که می توانید نور خود را تنظیم کنید، ببینید چگونه با سوژه شما تعامل دارد، تغییراتی ایجاد کنید، سوژه خود را بیشتر مشاهده کنید، و غیره تا زمانی که به جلوه دقیقی که می خواهید برسید. اغراق کردن اینکه چقدر این کار مفید است، به خصوص برای مبتدیان (اما برای عکاسان با تجربه تر نیز) دشوار است.

و نورهای پیوسته راه حل مفیدی را هنگام عکاسی در مکانی که اجازه عکاسی با فلاش را نمی دهد ارائه می دهد. همیشه باید برای اطمینان بپرسید، اما حتی اگر عکاسی با فلاش در مکانی ممنوع است، ممکن است نورپردازی مداوم مجاز باشد (در نتیجه به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی را که تصور می‌کنید بگیرید).

بعلاوه، نورپردازی پیوسته به مراتب کمتر از عکاسی اسپید لایت و استروب مخرب است. اگر در یک رویداد حساس عکاسی می‌کنید، می‌توانید نورهای پیوسته خود را تنظیم کنید، سپس آنها را برای کل عکاسی روشن بگذارید. تصاویر عالی دریافت خواهید کرد و دیگر نگران مزاحمت سوژه های خود نخواهید بود.

led light with diffuser

5 نکته برای بهبود عکاسی با نور مداوم

در این بخش، من چند نکته سریع برای بالا بردن سطح روشنایی مداوم ارائه می‌دهم که با این موارد شروع می‌شود:

1. قوی ترین چراغ هایی را که می توانید خریداری کنید

چراغ های مداوم نورپردازی زیبایی ارائه می‌دهند اما به اندازه چراغ‌های اسپید لایت قدرتمند نیستند و مطمئناً نمی‌توانند با استروب های استودیویی رقابت کنند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید بهترین نتایج را داشته باشید، باید قوی‌ترین چراغ‌هایی را که می‌توانید پیدا کنید، دریافت کنید.

متأسفانه، نورهای پیوسته قوی تر هزینه بیشتری دارند، اما واقعاً ارزش آن را دارند، به خصوص اگر در مناطقی با نور محیطی سنگین عکاسی می کنید. (نورهای پیوسته قوی همچنین به شما این امکان را می دهد که سرعت شاتر خود را در هنگام کار در داخل خانه در یک تنظیم معقول نگه دارید.)

من یک LED با حداقل 1000 لامپ را توصیه می کنم، و اگر معلوم شد که کمی بیش از حد قوی است، همیشه می توانید برق را کم کنید. خیلی زیاد داشته باشی بهتر از کم بودن!

2. تا جایی که می توانید نور را نرم کنید

نور مداوم به طور کلی زیبا به نظر می رسد. اما اگر می خواهید تصاویر برجسته ای داشته باشید، باید کیفیت نور را تنظیم کنید یعنی اینکه نور چقدر سخت یا ملایم به نظر می رسد. به طور خاص، هنگام انجام پرتره های استاندارد یا عکس های محصول، باید با نورپردازی ملایم کار کنید که دارای سایه های محدود و درجه بندی های ظریف است. نور ملایم دلچسب است، به علاوه به جلوگیری از ایجاد نقاط داغ ناخوشایند روی سوژه های شما کمک می کند.

چگونه نور ملایم ایجاد می کنید؟

شما یک اصلاح کننده را روی نور پیوسته خود قرار می دهید، مانند یک سافت باکس یا یک چتر. من شخصا سافت باکس ها را دوست دارم، اما چترها برای مبتدیان ارزان تر و راحت تر هستند. هر کدام نور را ملایم می کند، بنابراین زیاد درگیر تصمیم نشوید. فقط مطمئن شوید که نور ملایم تولید می کنید، و خوب می توانید بروید.

3. دمای رنگ را بررسی کنید

در حالی که چراغ‌های اسپید لایت و استروب معمولاً دمای رنگ ثابتی دارند، برخی از چراغ‌های پیوسته به شما اجازه می‌دهند دمای رنگ را در حین کار تغییر دهید. و در حالی که این می تواند یک راه جالب برای ایجاد جلوه های خنک باشد، و همچنین می تواند به شما کمک کند نورهای پیوسته خود را با نور محیط مطابقت دهید، به طور کلی بهتر است دمای رنگ را روی مقدار بسیار طبیعی تنظیم کنید.

چه چیزی را توصیه می کنم؟ تنظیم نور روز (حدود 5600K) یک نقطه شروع عالی است. البته، شما همیشه آزاد هستید که این مورد را تغییر دهید، اما اگر هدفتان واقعی‌ترین ظاهر ممکن باشد، قطعاً نتیجه‌تان را بهبود می‌بخشید. سپس، اگر تصمیم گرفتید که یک جلوه متفاوت می‌خواهید، همیشه می‌توانید تنظیمات را هنگام ویرایش انجام دهید.

4. تمام نورهای دیگر را مسدود کنید

این یک نکته بزرگ نورپردازی مداوم است، و اگر می‌خواهید بهترین عکس‌ها را بگیرید، باید آن را به خاطر بسپارید. در حالی که می‌توانید بدون تنظیم نور محیطی از نورهای استروب و چراغ‌های اسپیدلایت عکس بگیرید، این در مورد نورهای پیوسته صادق نیست. در عوض، به محض اینکه آن چراغ‌های پیوسته را بیرون می‌آورید، باید هر چراغی را در اتاق خاموش کنید. و همچنین باید پنجره ها را با پرده بپوشانید.

هدف در اینجا این است که نور مداوم شما تنها منبع نور دوربین شما باشد. در غیر این صورت، نور محیط ممکن است کیفیت های نور و جهت های متفاوتی را در صحنه ایجاد کند و همچنین ممکن است با دمای رنگ مشکل ساز در ترکیب مواجه شوید.

5. از بیش از یک نور پیوسته استفاده کنید

در حالی که می توانید با یک نور مداوم عکس های عالی بگیرید… بهترین تنظیمات پرتره و محصول اغلب به دو، سه یا بیشتر نور نیاز دارند. از این گذشته، هر چه نورهای بیشتری داشته باشید، بیشتر می توانید سوژه خود را با دقت مجسمه سازی کنید. اگر از پرتره عکاسی می کنید، سیستم نورپردازی سه نقطه ای را توصیه می کنم. یک نور را در مقابل سوژه خود قرار دهید (و در کنار آن قرار دهید تا با زاویه 45 درجه به صورت برخورد کند) این چراغ کلیدی است.

سپس نور دوم، نور پر، را در سمت دیگر سوژه قرار دهید (به طوری که سایه های ایجاد شده توسط نور کلید را پر کند). مطمئن شوید که این چراغ پرکننده در تنظیم قدرت کمتری نسبت به چراغ کلید قرار دارد. در نهایت یک نور را پشت سوژه خود قرار دهید. این می تواند برای ایجاد یک نور حاشیه ای به سوژه شما اشاره کند یا برای ایجاد نور پس زمینه ظریف به پس زمینه اشاره کند. در واقع، چرا هر دو را امتحان نکنید و ببینید کدام را ترجیح می دهید؟

نورپردازی مداوم در عکاسی: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، آماده کار با چراغ های پیوسته هستید. پس از همه، شما می دانید که آنها چه عملکردی دارند، چرا آنها عالی هستند، و چگونه آنها را تغییر دهید و برای نتایج شگفت انگیز قرار دهید. بنابراین چراغ های پیوسته خود را بگیرید. و عکاسی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *