آموزش

30 ایده برای عکاسی

lazy

یک پروژه عکاسی 30 روزه راهی عالی برای آزمایش و شروعی الهام بخش است. ما 30 ایده مختلف عکاسی را انتخاب کرده‌ایم که «بسیار عالی» هستند. بینندگان با تعجب سر خود را می خارند و از خود می پرسند که چگونه موفق به ثبت تصویر شده اید.

این ایده های خلاقانه عکاسی همچنین به شما کمک می کند تا به عنوان یک عکاس یاد بگیرید و رشد کنید. برخی بر عکس‌برداری‌های خلاقانه و طبیعت بی‌جان تمرکز می‌کنند و برخی دیگر روی پس‌پردازش تخیلی. خانواده و دوستان خود را درگیر کنید و هنر دیواری یا هدایایی عالی خلق کنید! هر چالش در خانه قابل دستیابی است، بنابراین شما حتی نیازی به ترک خانه خود نخواهید داشت!

30 Day Photography Challenge

روز 1 – عکاسی از مارپیچ های نوری

برای اولین پروژه خلاقانه ما، یک مشعل بگیرید. تا مارپیچ های نور بسازید!

عکاسی با نور مارپیچ نوعی نقاشی با نور است. می توانید با چرخاندن نور در مقابل دوربین خود تصویر ایجاد کنید. رنگ آمیزی نور در هوا رگه ای طولانی در تصویر شما باقی می گذارد. شاتر را باز بگذارید و می توانید نور چرخشی، و دایره ای را نقاشی کنید. با استفاده از میله های درخشنده یا اضافه کردن ژل های رنگی روی مشعل ها، یک رنگ پاپ اضافه کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک سه پایه، یک صحنه شبانه و یک منبع نور است. هیچ محدودیتی در تعداد چراغ هایی که می توانید استفاده کنید وجود ندارد!

30 creative projects spirallight 1

روز دوم – عکاسی با سرعت بالا

این ایده خلاقانه عکاسی در مورد گرفتن عکس سریع است.

عکاسی با سرعت بالا در مورد حرکت انجماد است. به دنبال وسایل نقلیه در حال حرکت، پرندگان در حال پرواز یا کودکان در حال بازی باشید. از چیزی که در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد عکس بگیرید. ترفند عکاسی با سرعت بالا سرعت شاتر سریع است.

high speed balloon

روز 3 – عکاسی از مسیر نور

عکاسی از مسیرهای نوری راهی آسان برای ثبت یک تصویر با آن فاکتور شگفت انگیز است. مسیرهای نورانی شهر را در شب زنده می کنند. این ایده عکس در هر جایی با منبع نور متحرک کار می کند. با دوربین روی سه پایه، سرعت شاتر را طولانی تنظیم کنید. سرعت شاتر طولانی عنصر مخفی است که برای گرفتن این عکس ها به آن نیاز دارید. چراغ های متحرک در صحنه پخش می شوند.

light trails photography city 12

روز 4 – نوردهی طولانی در طول روز

نوردهی طولانی می تواند یک صحنه را دراماتیزه کند. می تواند ابرها را به رگه ها و آب را به شیشه تبدیل کند. در حالی که تمرکز بر روی بخش های مهم را حفظ می کند، فضا را اضافه می کند. این سبک از عکاسی همچنین برای محو کردن حرکات یا ناپدید شدن افراد به طور جادویی از یک صحنه استفاده می شود.

long exposure seascape CP5TCZD

روز پنجم – Light Graffiti

آیا می خواهید با عکس خود پیامی ارسال کنید؟ بیایید با گرافیتی نور کمی سرگرم شویم. همه ما آن تصاویر جالب شبانه را دیده ایم که در آن شخصی در حال نقاشی کلمه یا تصویری جلوی دوربین است. این یک ترفند آسان است!

تنها چیزی که نیاز دارید سرعت شاتر آهسته، سه پایه، مشعل و کمی صبر است. جلوی دوربین بایستید و نقاشی کنید. شما باید تصویر یا کلمه خود را قبل از اتمام نوردهی کامل کنید!

long exposure KSWNP7J

روز ششم – عکاسی ماکرو انتزاعی

امروز روز کاوش در جهان های کوچک اطرافمان است. عکاسی ماکرو عکاسی از نزدیک است. واقعا از نزدیک آنقدر نزدیک که اشیاء روزمره غیر قابل تشخیص می شوند. ما به ندرت اشیا را از نزدیک می بینیم، بنابراین عکس ها منحصر به فرد و جالب هستند.

عکاسی ماکرو واقعی به تجهیزات اضافی مانند لنز ماکرو یا لوله های توسعه نیاز دارد. اینها به شما امکان می دهند از اجسام بزرگتر از نسبت 1:1 عکس بگیرید. به عبارت دیگر، بزرگتر از زندگی. این ایده خلاقانه به شما الهام می‌دهد تا دنیای خود را متفاوت ببینید. به اطراف خانه نگاه کنید. شما می توانید از هر چیزی عکس بگیرید!

abstract wallpaper PJFRWLV

روز هفتم – توپ کریستال

توپ های کریستالی بعد جادویی و چشم اندازی جدید به عکس های ما می بخشند. با عکاسی از طریق یک توپ کریستالی، دیدگاه بیننده را تغییر می دهیم. صحنه هم وارونه است و هم به سمت بالا، در عین حال. این توپ های شیشه ای در اندازه های مختلف و حتی رنگ های مختلف تولید می شوند. توپ کریستالی ندارید؟ مشکلی نیست! از یک لیوان شربت عکس بگیرید. شما یک اثر مشابه دریافت خواهید کرد.

sunset in a crystal ball 2QEQ7ME

روز هشتم – قطرات آب رنگارنگ

عکاسی رنگارنگ قطره آب یکی از بهترین و خلاقانه ترین عکاسی امروزی است. این یک راه عالی برای نشان دادن شکل، فرم، رنگ و بافت در یک عکس است. با استفاده از قطرات آب، تعداد زیادی لنز کوچک ایجاد می کنیم. هر کدام یک پس‌زمینه رنگارنگ را بارها و بارها تکرار می‌کنند. روی هر پس زمینه ای انجام می شود، اما چیزی رنگارنگ انتخاب کنید! یک تکه لیوان را روی آن قرار دهید و قطرات آب اضافه کنید. روی آب تمرکز کنید و اجازه دهید پس زمینه تار شود.

30 creative projects colourfulwaterdroplets 1

روز نهم – بوکه سفارشی

با استفاده از بوکه شکل سفارشی یک عکس خلاقانه بسازید. بوکه شکل نور خارج از فوکوس را توصیف می کند. ما می توانیم این نور را با استفاده از یک فیلتر بوکه خانگی شکل دهیم. راهنمای ما را برای دستورالعمل های نحوه ایجاد اشکال خاص ببینید. بوکه می تواند سوژه باشد یا به پس زمینه زیبایی بیافزاید. یک طبیعت بی جان بسازید و از مثلا چراغ های کریسمس برای ایجاد پس زمینه بوکه شکل استفاده کنید. دیافراگم باز و تاری خلاقانه کلید دستیابی به این تکنیک است. هنگامی که ترفند ساده ایجاد بوکه سفارشی را بدانید، انواع ایده های خلاقانه عکاسی را ارائه خواهید کرد.

bokeh heart lights behind a wet window EVHC3KV

روز 10 – روغن و آب

بعضی چیزها قرار نیست با هم باشند مانند روغن و آب. این الهام بخش ایده عکاسی بعدی ما شد. در عکاسی روغن و آب، این دو هرگز مخلوط نشونده را با هم مخلوط کنید و سپس برای یک تصویر انتزاعی باحال به آن نزدیک شوید. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری روغن، آب، جایی برای قرار دادن آنها و مقداری رنگ است. این دو مایع از هم جدا می مانند و این به روغن شکل، فرم و بافت می دهد. عکس ها قطعات هنری دیدنی و شروع کننده مکالمه عالی هستند. این تکنیک در بهترین حالت عکاسی انتزاعی است.

Oil and water photography 1

روز یازدهم – فتومونتاژ

ایده خلاقانه عکاسی امروزی ساخت یک فتومونتاژ است. برای ساخت یک فتومونتاژ، عکس های زیادی از یک موضوع بگیرید. سپس، آنها را با هم در یک برنامه پس از پردازش لایه بندی کنید تا یک تصویر واحد ایجاد کنید. لایه بندی تصاویر و نحوه انتخاب آن بخش هیجان انگیز و خلاقانه است. این تکنیک عمق و دیدگاه متفاوتی را اضافه می کند. برای نشان دادن چشم انداز وسیع تر می توانید تصاویر زیادی بگیرید. حتی می توانید چندین زاویه را در یک تصویر نشان دهید.

30 creative projects montage 1

روز 12 – فوتوالاستیسیته

این ایده خلاقانه شما را به دیدن رنگین کمان در همه جا وادار می کند. فوتوالاستیسیته عکاسی از رنگین کمان انتزاعی از رنگ ها در اجسام پلاستیکی کسل کننده است. ممکن است فکر کنید این غیرممکن است، اما اینطور نیست! برای رسیدن به این ظاهر به چند چیز نیاز دارید، اما به دست آوردن هیچ کدام دشوار نیست. شما به یک جسم پلاستیکی شفاف، یک منبع نور پلاریزه و فیلتر پلاریزه نیاز دارید. همه نورها قطبی نیستند. اما نور کامپیوتر و گوشی هوشمند شما هستند. عکاسی بی جان با این تکنیک جان می گیرد. زوایای دوربین و ترکیب بندی به عهده شماست. روی شکل و فرم یا چیزی بسیار انتزاعی تمرکز کنید.

30 creative projects photoelasticity 1

روز سیزدهم – عکاسی از رشته سیم فولادی

ما برای این ایده عکاسی آتش بازی می کنیم. سوزاندن رشته سیم فولادی همراه با سرعت شاتر طولانی به شما امکان می دهد تصاویر خیره کننده ای ایجاد کنید. همانطور که رشته سیم فولادی در حال سوختن را می‌چرخانید، دوربین شما جرقه‌ها و رگه‌های طولانی نور را می‌گیرد. این تکنیک بهتر است در فضای تاریک و باز استفاده شود. سوزاندن سیم ضرفشویی یکی از بهترین هنرنمایی های آتش بازی های چهارشنبه سوری در دهه های گذشته بود.

30 creative projects steelwool 1

روز 14 – انتقال عکس ها به چوب

امروز، بیایید کمی چاپ تخیلی انجام دهیم. یک راه خلاقانه برای نشان دادن عکس های خود استفاده از چوب است. اکثر تصاویری که می بینیم پشت شیشه قاب شده اند. انتقال عکس به طور مستقیم بر روی چوب طعمی منحصر به فرد به چاپ می دهد. اکثر قطعات چوب تا زمانی که صاف باشند کار خواهند کرد و شما به درستی با آن رفتار کنید. اینها هدایای عالی هستند یا برای به نمایش گذاشتن عکس شما به روشی جالب عالی هستند. آنها فوق العاده به نظر می رسند، و فرآیند ساده است.

30 creative projects photosonwood 1

روز پانزدهم – عکاسی حباب

حباب ها فقط برای کودکان نیستند. آنها همچنین سوژه های عکاسی عالی هستند. حباب ها شرکت دارند لور و منعکس کننده هستند. آنها از نظر بصری جذاب هستند و تصاویر انتزاعی فوق العاده ای ایجاد می کنند. ایجاد این تصاویر هیجان انگیز آسان است، و آنها پتانسیل ایجاد جلوه های ماورایی را دارند. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید صابون دست، آب و نی به همراه یک ماده مخفی است.

soap bubbles photography 4

روز شانزدهم – جلوه شاتر هریس

ایده عکاسی امروزی بر ایجاد افکت شاتر هریس در پس پردازش متمرکز است. اثر شاتر هریس ریشه در روزهای فیلم دارد. ایده این بود که با استفاده از سه فیلتر رنگی مختلف از یک سوژه متحرک سه عکس بگیرید. ترکیب تصاویر منجر به یک عکس منحصر به فرد می شود. برخی از رنگ ها ترکیب می شوند. دیگران پاپ می کنند همه در یک عکس. برای این تکنیک، به یک موضوع متحرک و یک برنامه پس پردازش نیاز دارید.

30 creative projects harrisshutter 1

دود چند رنگی که از یک شیشه شیشه ای بیرون می آید، در پس زمینه سیاه. با پروژه های عکاسی خلاقانه “اثر هریس” به دست آمد.

روز هفدهم – فلش همگام سازی آهسته Slow Sync

وقت آن است که با فلاش کمی سرگرم شویم. فلاش همگام‌سازی آهسته به شما امکان می‌دهد تا حرکت را با سرعت شاتر طولانی ثابت کنید. این جلوه جالب، حرکت تار نوردهی طولانی، اما با یک سوژه واضح را ترکیب می کند.ایده این است که یک لمس فلاش را به نوردهی طولانی اضافه کنید. این تکنیک سوژه را منجمد می کند در حالی که به شما امکان می دهد دوربین خود را در دست بگیرید. امروز نیازی به سه پایه نیست!

slow sync flash zoom burst

روز 18 – عکاسی از دود

با افزودن دود به عکاسی از طبیعت بی جان خود درام ببخشید. ایده ساده است، اما گرفتن آن ظاهر، شکل یا فرم خاص بخش مشکل است. تاریک و مرموز فکر کنید یا روی اشکال انتزاعی دود تمرکز کنید. بسیاری از وسایل اطراف خانه بدون آتش به شما دود می‌دهند: بخور، کبریت‌های بادکرده و شمع‌های خاموش همگی کارساز هستند. راز شلیک دود نور پس زمینه است.

30 creative projects smokephotography 1

روز 19 – عکاسی با قطره آب

برخی از ایده های عکاسی به تجهیزات زیادی نیاز ندارند فقط کمی خلاقیت کافی است. عکاسی با قطرات آب چیزی ساده و در عین حال قدرتمند را ثبت می کند. ایده این است که از قطرات آب در حال سقوط از ارتفاع به یک کاسه پر از آب عکس بگیرید. قطره را در حرکت منجمد کنید یا شکل ایجاد شده توسط پاشش را بگیرید. هر چه آب بیشتر بیفتد، پاشش بزرگتر می شود. قطرات آب حرکت و علاقه را به عکاسی محصول یا غذا اضافه می کند. آنها حتی به عنوان هنر انتزاعی به تنهایی کار می کنند.

Water drop photography droplet

روز 20 – عکاسی در آب

عکاسی با آب روشی خلاقانه برای متمایز کردن عکاسی از غذا و نوشیدنی شماست. اما حرکت آب حرکت پویا را به هر طبیعت بی جان اضافه می کند. ریزش آب در روزهای گرم تابستان احساس یک نوشیدنی سرد می دهد. یا حس تعجب را مانند یک سطل آب سرد اضافه می کند. صحنه زندگی بی جان خود را تنظیم کنید و یک چلپ چلوپ اضافه کنید. این یک ایده به اندازه کافی ساده است، اما ثبت دقیق لحظه پاشیدن آب می تواند دشوار باشد.

30 creative projects watersplash 1

روز 21 – عکاسی از حصار

زمان عکاسی فرا رسیده است. ما از یک حصار زنجیره ای عملی برای ایجاد یک پرتره لایه ای استفاده می کنیم. مدل خود را پشت نرده قرار دهید. روی مدل تمرکز کنید. سپس روی حصار تمرکز کنید. در پس پردازش، قسمت هایی از تصویر را برای پنهان کردن و نمایش عناصر برش می دهیم.

30 creative projects chainlinkcutout 1

این پروژه ممکن است الهام بخش بسیاری از ایده های عکاسی خلاقانه باشد. این عکاسی پرتره را با دستکاری عکاسی ترکیب می کند.

روز 22 – عکاسی روز به شب

ایده خلاقانه عکاسی امروزی ترکیب بهترین دو جهان است: عکاسی در روز و شب. صحنه ای را انتخاب کنید که جالب باشد. دو عکس بگیرید، یکی در روز و دیگری در شب و به هر روشی که تصویر زیباتر میشود آن ها را ادغام کنید.

Day to night photography

روز 23 – قرار گرفتن double exposure

هرگز سعی نکردید یک نوردهی دوگانه ایجاد کنید؟ امروز روز است!

نوردهی های دوگانه به طور خلاقانه ای دو تصویر را در یک تصویر ترکیب می کنند. آنها بافت t را اضافه می کنند. صحنه یا داستانی را با لایه بندی یک تصویر بر روی تصویر دیگر تعریف کنید. از هر چیزی که می خواهید دو عکس جداگانه بگیرید. عکس ها می توانند مرتبط یا در کنتراست واضح باشند. سپس عکس ها را در یک تصویر به هم بپیچید. می توانید از یک برنامه پس از پردازش استفاده کنید، اما بررسی کنید که آیا دوربین شما نوردهی دوگانه دارد یا خیر. بعضی ها انجام میدهند!

30 creative projects doubleexposure 1

روز 24 – ترفند دوربین مخفی

بیایید امروز با یک آینه خانگی کمی خوش بگذرانیم. در این ایده خلاقانه عکاسی، شما یک پرتره از خود در آینه می گیرید. پیچش این است که دوربین ناپدید می شود! بینندگان با تعجب سر خود را می خارند و از خود می پرسند که چگونه موفق به گرفتن عکس شده اید. این در بهترین حالت فریب دوربین است.

30 creative projects hiddencameratrick 1

روز 25 – پانورامای مینیاتوری سیاره

بیایید با پس پردازش خلاق باشیم و سیارات کوچک بسازیم. ساخت سیاره های کوچک یک افکت جالب است که به نظر می رسد به دانش زیادی در فتوشاپ نیاز دارد. اما ساختن یک سیاره کوچک آسان است و تنها چند قدم طول می کشد.

با استفاده از فیلتر مختصات قطبی polar coordinates filter، سیارات کوچک را در فتوشاپ یا گیمپ ایجاد کنید. یا یک برنامه گوشی هوشمند را دانلود کنید تا دنیای خود را متحول کنید. هنگامی که راز را دانستید، با هر عکس در کاتالوگ خود، مینی گلوب می سازید.

30 creative projects miniglobe 1

روز 26 – عکاسی چندگانه

برای شبیه سازی خود یا اعضای خانواده خود آماده شوید. ایده خلاقانه عکاسی امروزی ایجاد یک عکس چندگانه است. عکاسی چندگانه راهی عالی برای نشان دادن یک سری در یک تصویر واحد است. از یک شخص یا حیوان خانگی در حال انجام کاری عکس بگیرید: بازی کردن، رقصیدن، آشپزی. تغییر جنبش مهم است. ایده عکاسی بسیار ساده است. تعجب خواهید کرد که چرا قبلاً آن را انجام نداده اید.

30 creative projects mulitplicity

روز 27 – مقطع پیکاسو

از بین تمام ایده های عکاسی خلاقانه ما، این ممکن است احمقانه ترین باشد! مقطع پیکاسو یک تکنیک است. درست زمانی که فکر می کنید سر خود را دور آن حلقه کرده اید، سردرگمی همه چیز را فرا می گیرد. پیکاسو این سبک را در ژانر نقاشی خود از هنر کوبیسم مشهور کرد. دو پرتره بگیرید – یکی روی و دیگری در پروفایل. ایده ایجاد یک پرتره با نوردهی دوگانه با استفاده از لایه‌ها در فتوشاپ است.

30 creative projects crosssection 1111

از این سلف پرتره در رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید! این باعث می شود هر کسی که آن را می بیند یک دوبله انجام دهد.

روز 28 – اثر Droste

ممکن است در مورد افکت Droste نشنیده باشید، اما وقتی احتمالات را دیدید، به دوربین خود دست خواهید یافت. ایده این است که یک کپی از یک تصویر را در درون خود قرار دهیم، اغلب به روشی که یک توالی بی نهایت تکرار شونده را نشان می دهد. این یک ایده خلاقانه و عجیب است، اما زمانی که به آن دست پیدا کردید، ساده است.

30 creative projects drosteeffect 1
روز 29 – عکاسی Tilt-Shift

عکاسی تیلت شیفت در چند سال اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است. در ابتدا، این راهی برای اصلاح اعوجاج پرسپکتیو در معماری بود. اما ظاهری دارد که می توانیم در پس پردازش شبیه سازی کنیم.اثر شیب شیفت حس کوچک سازی را ایجاد می کند. شما می توانید دهکده های نمونه از ساختمان های اطراف خود ایجاد کنید!

tilt.shift .mishra.vernazza.Cinque.Terre .Italy

روز 30 – عکاسی تایم لپس

عکاسی تایم لپس یک راه عالی برای نشان دادن حرکت یا تغییر در طول زمان است. عکاسی تایم لپس ظاهری بسیار متفاوت از نوردهی طولانی به شما می دهد. یک تصویر با نوردهی طولانی باعث تار شدن و حتی حذف حرکت از یک صحنه می شود. در تایم لپس، حرکت را می گیریم و آن را در یک صحنه لایه بندی می کنیم. این یک ایده عالی برای عکاسی برای مناظر شهری، تماشای یک پروژه ساختمانی و افتتاحیه است.

30 creative projects timelapse 1 1

دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و در یک دوره زمانی یک سری عکس بگیرید. فاصله سنج دستگاهی است که به طور خودکار عکس ها را می گیرد، بنابراین مجبور نیستید خودتان عکس ها را زمان بندی کنید.

منبع

2 فکر در مورد “ 30 ایده برای عکاسی

  1. MR MAHDI گفت:

    موضوعات جالبی دسته بندی شده بودند،سپاس از شما.

    1. ستایش گفت:

      دود
      سپاس از شما دوست عزیز:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *