آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

ژست عکاسی دخترانه

1015cd3678c44fb0623117590fd6efaa 1

بهترین ژست برای دختران

بسیاری از عکاسان فکر می‌کنند ژست دادن به یک مدل دختر فقط به این معنی است که او را زیبا نشان دهند. اما در واقع بخش دشوار کار این نیست.

چالش اصلی برای عکاسان، ایجاد حس اعتماد به نفس در مدل است. همچنین یافتن ژست مناسب برای برقراری ارتباط با آنچه می خواهید با پرتره خود بگویید، مهم است.


نحوه‌ی ژست دادن به دختران

هر زمان که به یک دختر ژست می‌دهید (مگر اینکه به طور خاص برای هدف خاصی خود عکاسی می‌کنید)، باید به انتظارات او از عکاسی و دلیل انجام آن فکر کنید.

  • آیا او یک مدل حرفه‌ای است که برای سبدکار خود عکس می‌گیرد؟
  • او یک دانشجوی سال آخری است که فارغ‌التحصیلی خود را جشن می‌گیرد؟
  • آیا او برای توانمندسازی و افزایش عزت نفس خود عکاسی می‌کند؟

دانستن پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا از قبل برخی از ژست‌ها را برنامه‌ریزی کنید. همچنین، هنگام انتخاب بهترین ژست‌ها، حتماً سن و نوع بدن او را در نظر بگیرید.

این متن به چند ژست محبوب برای دختران اشاره می‌کند که به عنوان نقاط شروع عالی برای گرم کردن شما و مدلتان عمل می‌کنند. می‌توانید با موفق‌ترین ژست‌ها آزمایش کنید و تغییرات جزئی اعمال کنید.


۱. دست‌ها در جلو

Hands in front web 1

دست‌ها در جلو، ژستی بسیار ظریف برای افراد در انواع عکاسی‌ها است. به سادگی از مدل خود بخواهید که مستقیماً روبروی دوربین یا با زاویه ۴۵ درجه بایستد. سپس، در حالی که بازوها به سمت جلو دراز شده و راحت هستند، یک مچ دست خود را با دست دیگر نگه دارد. می‌توانید با دادن یک وسیله جانبی برای نگه داشتن با دست آزاد، این ژست را شخصی‌سازی کنید.


۲. نگاه از روی شانه

e0cbaa090e3c0d427fbf23a548cc35e6

اینکه مدل شما از روی شانه‌اش به دوربین نگاه کند، همیشه یک ژست سرگرم‌کننده و پویا است. من آن را برای اکثر جلسات عکاسی‌ام ضروری می‌دانم. از مدل خود بخواهید از دوربین دور شود. او می‌تواند بایستد یا راه برود. سپس، از او بخواهید سرش را به سمت شما برگرداند و از روی شانه‌اش نگاه کند. مطمئن شوید که او این ژست را از هر دو طرف امتحان کند تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید.


۳. یک دست روی سینه و دست دیگر روی چانه

Hand on the chin web 1

ژست دادن به بازوهای فرد (چه زن و چه مرد) می‌تواند دشوار باشد. شما می‌خواهید آنها طبیعی و پویا به نظر برسند و در عین حال حواس‌پرتی ایجاد نکنند. به همین دلیل است که این ژست بسیار عالی است. از بازوها برای هدایت نگاه بیننده به سمت صورت فرد استفاده می‌کنید. با قرار دادن یک بازو روی شکم او شروع کنید. سپس بازوی دیگر را خم کنید تا او بتواند گونه یا چانه خود را لمس کند. او می‌تواند آرنج خود را روی بازوی ضربدری‌اش قرار دهد. این ژست باید رها باشد، بدون اینکه هیچ قسمتی را با فشار نگه دارد.


۴. دست‌ها به‌صورت ضربدری

Arms crossed web 1

دست‌ها به‌صورت ضربدری، ژست ایده‌آلی برای عکس‌های پرسنلی حرفه‌ای یا پرتره‌های شرکتی است. از مدل خود بخواهید دستانش را به صورت ضربدری روی هم قرار دهد. او می‌تواند رو به جلو به سمت دوربین یا با زاویه ۴۵ درجه بایستد. اگر وزن خود را روی یک پا بیندازد، بالاتنه‌اش برای ایجاد یک مورب زیبا با بازوهای ضربدری‌اش متعادل می‌شود.


۵. نشستن روی زمین و خم شدن به جلو

Sitting leaning forward web

داشتن مدل شما برای نشستن روی زمین (یا زمین) و خم شدن به جلو، انتخابی عالی برای پرتره‌های معمولی است. این کار برای زنان جوان در محیط‌های شهری، و همچنین مکان‌های طبیعی – مانند نشستن روی یک دشت گل، صرف نظر از سن آنها، به خوبی جواب می‌دهد. به سادگی از او بخواهید روی زمین بنشیند و پاهایش را خم کند. سپس، از او بخواهید به جلو خم شود تا آرنج‌هایش را روی زانوهایش قرار دهد. این ژست همچنین هنگام نشستن روی مبل یا تخت برای عکاسی در خانه بسیار راحت است.


۶. نشستن با زانوهای ضربدری

e4ef33c53546f4f25d64d885f4410f16

اگر به دنبال ژستی رسمی‌تر و شیک‌تر برای پرتره نشسته هستید، این ژست همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید! از مدل خود بخواهید روی صندلی یا مبل بنشیند. سپس، از او بخواهید پاهایش را به صورت ضربدری روی هم قرار دهد و زانوهایش را به پهلو کج کند. مورب ایجاد شده توسط پاهایش تصویر را پویاتر می‌کند و چشم بیننده را به سمت او هدایت می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب لباس و نوع صندلی، حال و هوای عکس را تغییر دهید. می‌تواند برای عکاسی مد، ظاهری لوکس و برای یک زن تاجر، استایلی کلاسیک باشد.


۷. دست‌ها روی کمر

38bc95f2b6b308487da664647ab926b5

ایستادن یک زن با دست‌هایش در پهلو، به طور کلی کسل‌کننده و برای او ناخوشایند به نظر می‌رسد. در عوض، از او بخواهید دست‌هایش را روی کمرش قرار دهد تا کاری برای انجام دادن داشته باشد. مثلث‌هایی که توسط بازوهای خم شده او ایجاد می‌شود، یک ترکیب قدرتمند و پایدار ایجاد می‌کند که او را بسیار مطمئن‌تر و توانمندتر نشان می‌دهد.


۸. یک زانو بالا

a047c087c11af5dd13912f749ddc9978

ژست یک زانو بالا، چه بخواهید مدلتان روبروی دوربین باشد یا پهلو، عالی است. از او بخواهید کمی به دیوار، میز یا سطح دیگری تکیه دهد. سپس، از او بخواهید یکی از پاهایش را خم کند و کف پایش را به دیوار تکیه دهد. اگر از او از پهلو عکس می‌گیرید، می‌توانید از او بخواهید دستش را بالا ببرد و بازویش را خم کند. او می‌تواند با موهایش بازی کند یا کلاهش را نگه دارد. به این ترتیب، مفاصل خم شده از بازو و پایش مثلث‌هایی ایجاد می‌کند و تصویر را پویاتر می‌کند.


۹. نشستن روی زمین به پهلو

Sideways on the floor web

مورد فوق‌العاده‌ی ژست نشستن روی زمین به پهلو این است که به لطف خطوط مورب، ترکیبی زیبا و پویا ایجاد می‌کند. از مدل خود بخواهید روی زمین بنشیند و پاهایش را به پهلو دراز کند. داشتنِ فرم خوب هنگام ژست دادن ضروری است، بنابراین اگر او برای صاف نشستن به کمک نیاز دارد، از او بخواهید بازوی خود را در طرف مقابل دراز کند تا از خودش حمایت کند. سپس، از او بخواهید بازوی سمت پاها را روی زانو، ساق پا یا باسنش قرار دهد.


۱۰. چرخش

Turning web

چرخش بیشتر از یک ژست است. حرکتی است که پرتره‌های زیبایی خلق می‌کند – به خصوص اگر زن موهای متوسط ​​تا بلند داشته باشد. برای شروع، از او بخواهید که به پهلو بایستد و به محض گفتن شما، سرش را به سمت دوربین بچرخاند. برای این ژست، باید به صورت رگباری عکس بگیرید تا مطمئن شوید لحظه عالی را ثبت می‌کنید. از سرعت شاتر سریع استفاده کنید تا مطمئن شوید که حرکت این ژست پویا بر وضوح عکس تأثیر نمی‌گذارد.


۱۱. مرتب کردن موها

Hands in hair web

هدف از این ژست این است که مدل، دست هایش را بالا ببرد. این کار باعث می‌شود شانه‌های او باز شود و حالت بدنش بهتر شود. نزدیک بودن دست‌ها به صورت، توجه بیننده را به او جلب می‌کند.


۱۲. تکیه دادن به دیوار و بیرون دادن لگن

Leaning on the wall web

تکیه دادن به دیوار همیشه نگرشی آرام و اعتماد به نفس را القا می‌کند. برای اینکه این ژست برای عکاسی شیک‌تر شود، از مدل خود بخواهید وزنش را روی پای بیرونی بیندازد. این حرکت، پای داخلی او را آزاد می‌کند، که می‌تواند آن را خم کند یا پشت پای دیگرش بگذارد. در نهایت، او می‌تواند دستش را روی لگنش بگذارد تا لمس نهایی را اضافه کند.

تکیه دادن به دیوار

این یک ژست رایج برای زنان است و تقریباً در هر جایی برای هر نوع عکسی قابل استفاده است.

مدل را کمی دور از دوربین قرار دهید، از او بخواهید از روی شانه‌اش به شما نگاه کند. مراقب باشید که او را بیش از حد نچرخانید تا ژست، کشیده به نظر برسد. برای اینکه چه حالتی راحت است اما همچنان خوب به نظر می‌رسد، با او صحبت کنید. برای عکس‌های سه رخ یا تمام قد، دست‌های او می‌توانند در جیب‌هایش باشند یا به آرامی روی پاهایش قرار بگیرند. این عکس در نور طبیعی در ظهر گرفته شده است!


۱۳. نشستن با یک پای خم شده

1884b2e909dfe9cedc37d92e4abc786f

این ژست نشستن با انواع صندلی‌ها، نیمکت‌ها یا حتی یک دیوار کوتاه به خوبی کار می‌کند. از او بخواهید به پهلو بنشیند، به طوری که یک پا روی صندلی خم شده باشد و پای دیگر به سمت زمین دراز شود. اگر صندلی پشتی دارد، او می‌تواند آرنجش را در آنجا قرار دهد و دستش را برای حمایت از چانه‌اش بالا ببرد.


۱۴. پهلو با دست در جیب

Hands in pockets web 1

این ژست برای یک پرتره معمولی یا برای مدل‌هایی که نمی‌دانند با دست‌هایشان چه کنند و جلوی دوربین احساس ناخوشایندی می‌کنند، عالی است. از او بخواهید به پهلو یا با زاویه ۴۵ درجه از دوربین بایستد و دست‌هایش را در جیب‌هایش بگذارد. جیب‌های ژاکت باید به بازوهای او اجازه دهد تا خم به نظر برسند و مثلث‌های برجسته‌تر و تصویری پویاتر ایجاد کنند. برای ظاهری آرام‌تر، می‌توانید او را وادار کنید دست‌هایش را دراز کند و دست‌هایش را در جیب‌های شلوارش بگذارد.


۱۵. ایستادن با تکیه‌گاه

Supported Stand web

برای ژست ایستادن با تکیه‌گاه، به وسیله‌ای با ارتفاع مناسب نیاز دارید. این می‌تواند یک دیوار کوتاه، میز یا چهارپایه باشد. هدف این است که زن به طور نامحسوس روی لبه بنشیند و همچنان به نظر برسد که ایستاده است. از آنجایی که او از پشتیبانی فیزیکی برخوردار است، این حس را القا می‌کند که راحت‌تر است و همچنین راهی عالی برای تعامل با شیئی است که ممکن است بخواهید یا نیاز داشته باشید در عکس باشد. برای مثال، زمانی که در محل کار مشتری خود در حال عکاسی پرتره شرکتی هستید و می‌خواهید یک میز در عکس باشد.


۱۶. ایستادن با یک پا جلوتر

420b9f5d6f1a6d315d41424b62f089e4

گاهی اوقات سادگی بهترین کار است، مانند این ژست ایستادن.

برای این ژست، از مدل خود بخواهید رو به دوربین بایستد، به طوری که یک پا از روی پای دیگر رد شود. در این مثال، هر دو پای جلو یا عقب می‌توانند پنجه باشند.

بسته به اینکه مدل شما چقدر اعتماد به نفس دارد و لباسش چیست، دست‌هایش می‌تواند در پهلو، در جیب‌هایش یا جلوی او باشد.

کمی خم شدن به جلو نیز ممکن است حس بازیگوشی به آن اضافه کند.


۱۷. ژست راه رفتن “طبیعی”

b5480ef28436a7be76c702434f59a475

عکس‌های راه رفتن همیشه در صورت انجام صحیح بهترین به نظر نمی‌رسند، بنابراین اگر به دنبال گرفتن عکس راه رفتن هستید و کار نمی‌کند، نگران نباشید.

در عوض، از مدل خود بخواهید طوری ژست بگیرد که انگار در حال راه رفتن است، همان کاری که برای گرفتن این عکس انجام شد. این می‌تواند به سمت دوربین یا در جهت مخالف دوربین باشد. اگر حالت دوم است، بهتر است پای نزدیکتر به دوربین جلو باشد.

مدل می‌تواند به زمین یا روبه‌رویش نگاه کند. یا برای داشتن حس بازیگوشانه‌تر و سرگرم‌کننده‌تر، می‌تواند سرش را به عقب کج کند و بخندد.


۱۸. چانه پایین، نگاه به بالا به سمت دوربین

310ab1a63d5e818cb8491a2b12612a0c

دلیل خوبی وجود دارد که تقریباً همه عکاسان پرتره در طول فعالیت حرفه‌ای خود از مدل خود خواسته‌اند این ژست را حداقل یک بار بگیرد.

کمی پایین آوردن چانه می‌تواند به کشیده‌تر شدن صورت و لاغرتر به نظر رسیدن آن کمک کند، در حالی که نگاه رو به بالا حس تعامل و اعتماد به نفس ایجاد می‌کند.

d8a934985ba3122c2a7ad8b08c565dfd

این ژست تقریباً برای هر نوع عکسی، از تمام قد تا نمای نزدیک، قابل استفاده است و به راحتی برای انواع پرتره‌ها، از خلاقانه تا رسمی، مناسب است.


۱۹. آرنج‌های تکیه داده شده

8d693be480a6f0f02f84a13ee734b756

این ژست، چه در محل و چه در استودیو عکاسی کنید، ساده است و به شما امکان می‌دهد از برخی وسایل جانبی جالب استفاده کنید. همچنین می‌تواند به سوژه شما کمک کند احساس راحتی بیشتری کند.

فرقی نمی‌کند سوژه شما نشسته باشد یا ایستاده، او را پشت شیء قرار دهید، مثلاً یک دروازه مانند این یکی اگر در محل هستید، یا شاید یک میز یا پشتی صندلی. از او بخواهید کمی به جلو خم شود و هر دو آرنجش را روی سطح قرار دهد. دست‌های او می‌توانند تکیه داده شوند، یا یک دست او می‌توانند بالا باشد، زیر چانه‌اش قرار گیرد، مانند این مثال.


۲۰. نگاه غیرمستقیم

ae0d81ed4260bb7c0b9f4a6a9cba63ae

پرتره‌ها اغلب سوژه را به طور مستقیم به دوربین نگاه می‌کنند تا حس تعامل ایجاد کنند، اما این بدان معنا نیست که مجبورید این قانون را رعایت کنید. گاهی اوقات نداشتن نگاه مدل به دوربین می‌تواند حس کنجکاوی ایجاد کند. سوژه به چه چیزی نگاه می‌کند؟ به چه فکر می‌کند؟ برای اینکه مدل خود را در مورد اینکه به کجا نگاه کند راهنمایی کنید، دست خود را حرکت دهید و از او بخواهید با سر آن را دنبال کند. سپس، هنگامی که موقعیتی را پیدا کردید که به نظر خوب می‌رسد، از او بخواهید همانطور که عکس می‌گیرید، به چیزی که پشت دست شما بود نگاه کند.


۲۱. دست در جیب

595ff0104eccb0ccdcd362a214b695c9

این ژست برای پرتره‌های سرگرم‌کننده و راحت گزینه عالی است، اما به لباس بستگی دارد. همچنین اگر سوژه نمی‌داند با دست‌هایش چه کند، راهی عالی برای ایجاد حس راحتی بیشتر برای اوست.

برای ظاهری راحت و آسان، به سادگی از مدل خود بخواهید دست‌هایش را در جیب‌هایش بگذارد، یا حتی فقط انگشت شست‌هایش را قلاب کند. برای ایجاد زاویه‌ها و شکل‌های جالب برای چیزی سرگرم‌کننده‌تر، می‌توانید از او بخواهید کمی به سمت دوربین خم شود و آرنج‌هایش را به بیرون زاویه دهد.

این ژست همچنین می‌تواند برای پرتره‌های تمام قد کاربرد داشته باشد و یکی از ژست‌هایی است که برای هر چیزی از پرش تا پرتره‌های تجاری استفاده می‌شود.


۲۲. شانه زاویه‌دار

bc39d9638c3200afa37e50728bb22187

ژست رایجی که اغلب برای پرتره‌ها استفاده می‌شود این است که از مدل بخواهید شانه نزدیک‌ترش را پایین بیاورد و کمی به سمت دوربین خم شود. این یک ژست غیررسمی و راحت ایجاد می‌کند که می‌تواند برای سوژه‌های مختلف جذاب باشد و برای عکس‌های نشسته یا ایستاده استفاده شود.

19.1light 880px

اگر به دنبال ژستی چشمگیرتر با حس اضافی از اعتماد به نفس یا حتی بازیگوشی هستید، سعی کنید از مدل بخواهید برعکس عمل کند و شانه‌ای را که نزدیکتر به دوربین است بالا ببرد.

در عکس‌هایی که دست‌های مدل را می‌بینید، می‌توانید از او بخواهید یک دستش را روی بازوی مقابل بگذارد، همانطور که در این مثال نشان داده شده است، یا دست‌هایش را جلوی خودش جمع کند.


۲۳. دست روی شانه

467df2d680e5f646b77437471d6f1b71
a325582a530a021227a441b95ba72cfc
2b2fb41c98408ad6a9f903f9a08f5b04

این یک ژست ظریف است که برای پرتره‌های زیبا و زنانه عالی است.

پس از اینکه مدل خود را در موقعیت قرار دادید، از او بخواهید یکی از دست‌هایش را بالا بیاورد تا روی شانه‌اش قرار گیرد. اگر این برای او راحت نیست، جایگزین مشابه دیگری این است که او به آرامی پشت گردنش را بگیرد یا حتی به موهایش (اگر موهای بلندی دارد) دست بزند.

اگر مدل شما رو به روی دوربین قرار دارد، حتی می‌توانید از او بخواهید هر دو دستش را به شانه‌هایش برساند، شانه‌هایش را به هم نزدیک کند و به جلو خم شود تا حس سرگرم‌کننده و بازیگوشی ایجاد کند.


۲۴. شانه‌های نرم و جمع شده

برای یک ژست نرم‌تر و صمیمی‌تر، از مدل خود بخواهید شانه‌هایش را به جلو و به هم نزدیک کند.

1015cd3678c44fb0623117590fd6efaa

این ژست می‌تواند با دست‌ها در جیب، برای عکس‌های تمام قد، یا با دست‌های ضربدری روی بدن عالی به نظر برسد. همانطور که از این مثال می‌بینید، این ژست هم برای عکس‌های نشسته و هم برای عکس‌های ایستاده کاربرد دارد که آن را برای مجموعه‌ای از تصاویر ایده‌آل می‌کند. تنظیمات کوچک در حالت چهره و جهت نگاه مدل نیز می‌تواند در این ژست تأثیر زیادی داشته باشد.


۲۵. نشستن روی صندلی

8e06c36e8ac7792a6d7ceb9a1de0d63c

اگر در داخل از مدل خود عکاسی می‌کنید اما به دنبال چیزی متفاوت از ژست‌های ایستاده معمول خود هستید، درخواست از او برای نشستن روی لبه مبل یا صندلی می‌تواند برای یک عکس آرام و غیررسمی عالی باشد.

00a3ab202de761c5ba5b9ada3d77b345

مثلا مدل خود را روی دسته مبل، با زاویه سه رخ نسبت به دوربین قرار دهید. این به او اجازه می‌دهد تا به راحتی به عقب تکیه دهد و آرنجش را روی پشتی صندلی قرار دهد و دست‌هایش را به آرامی در مقابل خود حلقه کند. او می‌تواند مستقیماً به دوربین یا به دوردست نگاه کند.


۲۶. نشستن روی پله‌ها

018ca32ed248b012f84e109a93484a26

راه‌پله‌ها نه تنها پس‌زمینه جالبی برای عکاسی ایجاد می‌کنند، بلکه فرصت‌های زیادی را برای ژست گرفتن نیز فراهم می‌کنند.

در حالی که مدل شما با زاویه کمی می‌نشیند، از او بخواهید پاهایش را به طور کشیده در مقابل خود با مچ‌های پا روی هم (به صورت ضربدری) به حالت راحت قرار دهد. دست نزدیک به دوربین در حالی که دست دیگر مانند مثال روی زانوی او قرار گرفته است، باید روی پله‌ها در کنار او قرار گیرد.

از طرف دیگر، او می‌تواند صورتش را روی دست‌هایش بگذارد یا به سادگی دستانش را ضربدری کند و روی زانوهایش به جلو خم شود. تنظیمات نورپردازی طبیعی این پرتره را در [لینک به تنظیمات نورپردازی پرتره با نور طبیعی را ببینید] مشاهده کنید.


۲۷. نشستن با زانوهای بالا

09696d9fef65f3dfe6421f29629744c9

این ژستی است که هم برای عکاسی در محل و هم برای عکاسی پرتره زنانه در استودیو عالی است.

پس از اینکه موقعیت مناسبی را برای نشستن مدل خود پیدا کردید (این می‌تواند کف یا صندلی در استودیو یا جایی در فضای باز باشد)، از او بخواهید زانوهایش را به سمت سینه‌اش بالا بیاورد، دست‌هایش را روی زانوهایش ضربدری کند و روی آن‌ها قرار دهد.

برای عکاسی در محل، سعی کنید خود را به سطح سوژه خود برسانید. این کار یک پرسپکتیو جالب ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد برای یک ترکیب‌بندی جذاب‌تر، عناصری مانند چمن یا گل را در پیش‌زمینه بگنجانید.


۲۷. دست روی لگن

abf1edc5dc12f5bd690fbe925887c1c1

این ژست راهی عالی است تا به طور کلی مدل خود را مطمئن‌تر نشان دهید و واقعاً آسان است.

مدل شما باید یک دست خود را روی لگن خود قرار دهد و دست دیگر به آرامی روی پایش قرار گیرد. برای عکس‌های خلاقانه‌تر، می‌توانید از مدل خود بخواهید با ایجاد زاویه‌های جالب با بدنش، با بیرون گذاشتن یک پا به پهلو یا قرار دادن هر دو دست روی لگن، ژست‌های مختلفی را امتحان کند.

این ژست خاص را می‌توان به راحتی با توجه به اعتماد به نفس مدل و حال و هوای تصویر تنظیم کرد. همانطور که همیشه، اطمینان حاصل کنید که ارتباط واضح برقرار کنید، مثبت بمانید و در طول عکاسی او را تشویق کنید. دقیقا ببینید که این تصویر چگونه گرفته شده است [لینک به نحوه گرفتن این عکس را ببینید]


۲۸. ژست قدرتی

87e9e288780412f149eb1d1734c52efa

می‌خواهید کمی اعتماد به نفس و چاشنی بیشتری به تصاویر خود اضافه کنید؟ این ژست راهی عالی برای این است که مدل شما خونسرد، با اعتماد به نفس و کنترل به نظر برسد.

مثلا از مدل خود بخواهید وزنش را روی یک پا بیندازد و پای دیگر را به پهلو بیرون بگذارد. اگر وزن او روی پای چپش است، دست چپ او باید به مو یا شانه‌اش برسد (یا برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر، روی لگن قرار گیرد). سپس شانه دیگر باید کمی بالا بیاید و دستش روی پایش قرار گیرد.


0a87d6cde9cb06f6180428448cbf13b1

اینکه مدل شما از دوربین دور شود می‌تواند حس دوری و سردی بیشتری ایجاد کند، اما این ژست با نگاه مستقیم به دوربین نیز به خوبی کار می‌کند.


۲۹. تعامل با محیط اطراف

d0b447bae09fda0555e51428a02de1cb

اگر در محل عکاسی می‌کنید، چرا از مدل خود نمی‌خواهید با محیط اطرافش ارتباط برقرار کند؟ این راهی عالی برای ایجاد حس ارتباط عمیق‌تر است و می‌تواند به سادگی با گذاشتن دست روی درخت، تکیه دادن به صخره‌ها یا قرار دادن دست روی نرده حصار باشد.

این ژست نه تنها برای پرتره‌های خلاقانه کاربرد دارد، بلکه برای عکس‌های سبک زندگی یا پرتره‌های محیطی نیز گزینه عالی است.


۳۰. تغییر لباس

eaef986500d8803b9d99ad8f667b4617

اگرچه این یک ژست نیست، اما یک تغییر لباس ساده می‌تواند تفاوت زیادی در عکس شما ایجاد کند و اغلب الهام‌بخش مدل شما برای امتحان چیز جدیدی است.

لباس‌های مختلف همچنین فرصتی برای ژست‌های مختلف را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، تغییر از لباس به جامه‌سرهمی ممکن است به مدل اجازه دهد تا دست‌هایش را در جیب‌هایش بگذارد یا ژستی با کمی اعتماد به نفس بیشتر بگیرد. اگر لباس‌های زیادی ندارید، حتی اضافه یا حذف کردن یک ژاکت می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.


۳۱. از دست ها هوشمندانه استفاده کنید

96fb3b3df5d0d43d7efa900f5d6af1ee

ترکیب دست، نگاه و موه های پریشون تصویر بالا از مدل که البته زیبایی انکار نشدنی و شخصیت کاریزماتیکی دارد یک تصویر محصور کننده ساخته هر چهار عکس زیبا هستند اما تصاویری که در آن دست بلاتکلیف و یا پنهان نیست گیرا تر هستند.

4d3365aded274ec0cfe9b9aed1fb14d2

در این عکس هم ترکیب شانه زاویه دار دست زیر چانه و دست رها شده روی زانو که حس اعتماد به نفس و بی تفاوتی را القا میکند بسیار زیباست.

23a2ae0bcecb28de3e737c3ef2eb81cb

در این تصویر دست مدل را در آغوش کشیده و ترکیب نگاه مدل و دست مدل حس بی نیازی و اعتماد به نفس را القا میکند.

cf53fcd9141e1da50c457bd79acb97d3

در این تصویر نگاه و دست ها که صورت مدل را پوشانده اند حس تنهایی را القا میکنند.

e63a69b4adbcb12498700a9b6ca583c8

اینکه با دست ها برای صورت مدل قاب درست کنید بهترین روش برای القا حس محور اصلی بودن مدل است.

e210535e0e35a6682f3267363d0e2357

و دست هایی که تکیه گاه خود شخص میشوند با توجه به نگاه مدل حس های مختلفی را به دنبال دارند.

6f303b1b24d4f37685769dfbf3e893fc

و در این تصویر ترکیب لبخند و دست مدل یک تصویر جذاب ایجاد کرده که با تمام تیرگی حس سرخوشی به دنبال دارد.

با دست مدل بازی کنید دست ها در اکثر مواقع در بلاتکلیفی به سر میبرند خصوصا اگر مدل تازه کار و یا در کل مدل نباشد و برای البوم شخصی به شما رجوع کند در این صورت استفاده هوشمندانه از دست ها و القا حس اعتماد به نفس به مدل نتایج بهتری را برای شما به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *