آموزش

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

Become Professional Photographer Tom Pumford

برای خیلی از عزیزانی که تصمیم به عکاسی میگیرند، عکاسی یک سرگرمی است. اما برخی می خواهند سرگرمی خود را به سطح کاملاً جدیدی برسانند. آنها می خواهند از طریق عکاسی کسب درآمد کنند و به عنوان یک عکاس حرفه ای رئیس خود شوند به صورت مستقل در کنار عشق به عکاسی امرار معاش هم کنند.

شاید در درجه اول حرفه ای شدن یک جهش بزرگ به نظر برسد. حتی تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای می تواند دلهره آور باشد. و ممکن است از همان ابتدا غیرممکن به نظر برسد. تصور اینکه در حال حاضر افراد زیادی دوربین دارند، آیا هنوز به عکاسان حرفه ای نیاز است؟ آیا بازار کار خواهم داشت میتوانم در حد یک حرفه ای کسب درآمد کنم ؟ و…

اگرچه ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، اما می‌توان حرفه عکاسی را دنبال کرد. نه تنها تقاضای زیادی برای عکاسان حرفه ای وجود دارد، بلکه می توانید در عکاسی دستمزد بسیار خوبی نیز دریافت کنید. راه اندازی یک کسب و کار عکاسی آسان نیست. و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. شما باید واقع بین باشید و سخت تلاش کنید. اما اگر بخواهید، حرفه عکاسی می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

اگر برای شروع حرفه خود به عنوان یک عکاس حرفه ای آماده هستید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. به همین دلیل است که ما نکات مورد علاقه خود را در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای جمع آوری کرده ایم.

Become Professional Photographer Annie Spratt

10 نکته کاربردی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای

تبدیل شدن از یک عکاس آماتور به عکاس حرفه ای می تواند مسیر دشواری باشد. اما ما اینجا هستیم تا در این سفرپر فراز و نشیب به شما کمک کنیم.

1. شما باید به اصول اولیه تسلط داشته باشید

یادگیری اصول اولیه به این معنی نیست که یاد بگیرید چگونه با دوربین DSLR خود یک عکس زیبا از باغ بگیرید. اگر می خواهید یک عکاس حرفه ای شوید، باید اطلاعات جامع تری داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه از دوربین خود بیشترین بهره را ببرید. شما باید نوردهی و عمق میدان نور را درک کنید. اصول عکاسی باید به طبیعت دوم شما تبدیل شود.

این پیشرفت پله پله است قطعا زمانی که پیشرفت میکنید و یک یا چند پله از قبل خود بالا تر میروید احساس حرفه ای بودن دارید اما در نهایت نتایج آنگونه که انتظار میرود نیست و تا حرفه ای شد قدم های بیشتری نیازمندید شاید اینجا نقطه ی ناامیدی شما باشد فقط کافی است با تمرین و ممارست سطح کیفیت کارتان را بالا ببرید.

شاید شما در حال حاظر یک دیپلم دبیرستان یا مدرک دانشگاهی در عکاسی داشته باشید. یا شاید این فقط چیزی است که دوست دارید انجام دهید. همین اطلاعات اوله و یا عشق به عکاسی می تواند یک مزیت مفید باشد. اما برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای ضروری و کافی نیست.

وقتی صحبت از عکاسی به میان می آید، اینترنت به یک منبع ارزشمند تبدیل شده است. یک جستجوی سریع می تواند اطلاعات و آموزش هایی را در اختیار شما قرار دهد. چه چیزی ابتدایی یا پیشرفته تر باشد، می توانید آن را پیدا کنید. و دیجی سنتر یک مکان عالی برای شروع است. ما مجموعه گسترده ای از دوره های عکاسی برای مبتدیان، داریم که به شما کمک می کند مهارت های خود را ارتقا دهید.

تا جایی که می توانید یاد بگیرید و تمرین کنید. دوربین خود را بردارید و سعی کنید خود را به چالش بکشید. هر تکنیک را امتحان کنید و بر آن مسلط شوید. اگر از قبلاً تجربه زیادی دارید، عالی است. اما اگر نه، به خودتان زمان زیادی بدهید. قبل از اینکه به یک عکاس حرفه ای فکر کنید، باید یک عکاس ماهر شوید.

Become Professional Photographer Ben Eaton
2. برای مشاوره با عکاسان تماس بگیرید

داشتن کسب و کار عکاسی خود اغلب به معنای کار به تنهایی است. شما رئیس خود هستید و بعید است که همکارانی در اطراف شما بنشینند. شما نمی توانید صندلی خود را بچرخانید و از یک همکار راهنمایی بخواهید. به همین دلیل مهم است که از عکاسانی که قبلاً این فرآیند را گذرانده اند، مشاوره بگیرید. عکاسانی که حرفه ای شده اند می توانند منابع ارزشمندی از اطلاعات باشند. بینش و تجربه آنها برای شما در سفر برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای مفید خواهد بود!

انجام دوره های عکاسی در دانشگاه می تواند از این نظر یک مزیت باشد. آنها می توانند به عکاسانی که تجربه حرفه ای شدن را تجربه کرده اند دسترسی داشته باشند. گاهی اوقات آنها معلم هستند یا شاید در برنامه های دسترسی دانش آموزان شرکت کنند.

اما این بدان معنا نیست که برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای باید به دانشگاه بروید. دوستان شما بهترین مکان برای شروع هستند. شاید دوستی دارید که عکاس است. یا دوستانتان دوستی دارند که عکاس است. اگر نه، می توانید در مورد عکاسان منطقه خود تحقیق کنید و با آنها تماس بگیرید. سعی کنید با آنها یک نشست مجازی ترتیب دهید. یا درخواست کنید که در یک عکسبرداری به آنها بپیوندید. اما مواظب باشید که سربار نباشید و خیلی خواستار نباشید، در غیر این صورت مزاحم کار آنها خواهید شد.

عکاسان حرفه ای معدن طلای اطلاعات هستند. بسیاری از آنها خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند، و شما قطعاً باید سعی کنید از تجربیات آنها استفاده کنید.

Become Professional Photographer Cody Lannom

3.هدفداشته باشید تا خود را منحصر به فرد کنید

انواع مختلفی از عکاسی و مسیرهای شغلی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. می تواند گیج کننده به نظر برسد. به همین دلیل مهم است که گزینه های خود را محدود کنید و جایگاه مناسب خود را پیدا کنید.

ابتدا به نوع عکاسی مورد علاقه خود فکر کنید. سپس، از این به عنوان مبنای خود برای تمرین استفاده کنید. و به خودتان آزادی عمل بدهید تا مهارت های مختلف عکاسی را امتحان کنید. آزمایشی باشید و جایگاه خود را کشف کنید.

اما شما همچنین باید عمل گرا باشید. باید در مورد انواع عکاسی که برای شما درآمد ایجاد می کند فکر کنید. تحقیقات بازار برای اینکه ببینیم تقاضاها کجاست ضروری است.

انتخاب یک طاقچه مهم است زیرا به شما جهت و تمرکز می دهد. اما همچنان به انعطاف نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس پرتره هستید، ممکن است کار کافی برای گرفتن عکس از سر بازیگران وجود نداشته باشد. می توانید درآمد خود را با دو برابر شدن عکاس عروسی تکمیل کنید.

ملاحظات عملی نیز وجود دارد. جایی که شما زندگی می کنید ممکن است در جهت گیری شما تأثیر بگذارد. اگر در شهر زندگی می کنید، عکاسی از طبیعت و حیات وحش بهترین گزینه نخواهد بود. و آیا کار با کودکان را دوست دارید؟ اگر اینطور نیست، احتمالاً عکاسی کودک بهترین انتخاب برای شما نیست.

Become Professional Photographer Harrison Hargrave
4. بر اساس جایگاه خود روی تجهیزات سرمایه گذاری کنید

عکاسی یک تجارت بزرگ است و وسایل زیادی برای انتخاب وجود دارد. نیکون یا کانن؟ DSLR یا بدون آینه؟ سنسور برش یا فول فریم؟ گزینه ها می توانند سر شما را به چرخش درآورند و گیج کننده باشند. بیشتر آن به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اما اکنون که در حال تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای هستید، باید به آنچه نیاز دارید فکر کنید. نه اون چیزی که میخواهید.

پیدا کردن جایگاه خود شما را در مسیر درست راهنمایی می کند. این به شما کمک می کند تا روی تجهیزاتی که در آن زمینه عکاسی به شما کمک می کنند تمرکز کنید. به عنوان مثال، عکاسان محصول به نورهای خاصی نیاز دارند. و عکاسان املاک و مستغلات به لنز مناسب برای این کار نیاز دارند.

لازم نیست با خرید یک دوربین حرفه ای درجه یک خود را مقروض کنید. بودجه شما برای تجهیزات با رشد کسب و کار شما افزایش می یابد. اما باید برای تهیه تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنید.

نمیشود فقط به دوربین اشاره کرد. شما به یک کامپیوتر خوب و نرم افزار ویرایش مناسب نیاز دارید. پس پردازش نیز به اندازه کاری که با دوربین انجام می دهید مهم است. ممکن است به نظر یک هزینه بزرگ باشد. اما به یاد داشته باشید، این یک سرمایه گذاری است. عکاسی شغل شماست و برای کسب درآمد باید پول خرج کنید.

Become Professional Photographer Jacob Owens

5. استعداد خود را با یک نمونه کار حرفه ای به نمایش بگذارید

یک نمونه کار حرفه ای مجموعه ای از عکس های مورد علاقه شما نیست. این بدنه کار شماست. نمونه کار شما باید توانایی های شما را به عنوان یک عکاس حرفه ای نشان دهد. جایگاه شما محتوای نمونه کارها را تعیین می کند. شما باید مهارت های خود را در زمینه عکاسی که می خواهید دنبال کنید برجسته کنید. ممکن است گروهی از عکس ها داشته باشید که به آنها افتخار می کنید. اما اگر خیلی خارج از عرف هستند، باید آنها را حذف کنید. مقداری تنوع را بگنجانید، اما متمرکز بمانید.

حتی اگر هیچ درآمدی ندارید، تا حد امکان تمرین کنید و بهترین عکس‌های تمرینی خود را به مجموعه خود اضافه کنید. می توانید یک استودیو در خانه بسازید و با دوستان و خانواده تمرین کنید. یا می توانید یک منحنی بی نهایت برای عکاسی محصول بسازید.

نمونه کارها ویترین فروشگاه شماست. خلاق باشید، اما تمرکز خود را از دست ندهید. این در مورد نشان دادن به کارفرمایان بالقوه است که شما باید ارائه دهید.

Become Professional Photographer Colin Lloyd

6. کار خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید تا برند خود را ایجاد کنید

داشتن یک نمونه کار قوی در دست مهم است. اما همچنین باید برند عکاسی خود را به صورت آنلاین گسترش دهید. برای عکاسان حرفه ای مدرن، ساختن پروفایل آنلاین شما یک بخش اساسی از تجارت است. و یک مکان برای شروع با وب سایت شماست. این روزها برای داشتن سایت خود نیازی به طراح وب ندارید.

اگر بودجه شما نمی تواند به طراحی وب سایت برسد، با رسانه های اجتماعی شروع کنید. اینستاگرام مکانی عالی برای نمایش آثار شما و قرار گرفتن در معرض دید است. و صد البته که الهامات زیادی نیز در آنجا وجود دارد.

این روزها اینستا فقط مکانی برای ساخت یک پیج شخصی نیست. بسیاری از عکاسان از آن به عنوان یک پلت فرم حرفه ای برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند. و استفاده از هشتگ ها راهی عالی برای به دست آوردن بازدید و فالوور بیشتر است. Tumblr یکی دیگر از بسترهای رسانه اجتماعی برای به اشتراک گذاری کارهای خلاقانه است. و لینکدین برای برقراری ارتباط با جامعه حرفه ای بسیار عالی است.

وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، باید به خاطر داشته باشید که یک حساب کاربری حرفه ای است. بنابراین همه چیز را جدی نگه دارید و در مورد مسیری که می خواهید کسب و کارتان در پیش بگیرد فکر کنید. چیزی که ممکن است پشیمان شوید پست نکنید.

Become Professional Photographer Avel Chuklanov

7. سازماندهی کنید و برای موفقیت حرفه ای رفتار کنید

ایده تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای می تواند جذاب به نظر برسد. اما همه چیز در مورد مکان های خیره کننده و عکاسی زیبا نیست. پشت صحنه هم کارهای زیادی هست. ممکن است خسته کننده باشد، اما به همان اندازه مهم است.

برخی از عکاسان حرفه ای دارای مشاغل قراردادی هستند که در آن ساعات و درآمد ثابتی دارند. اما اکثر عکاسان خوداشتغال و آزاد هستند.کار به عنوان خوداشتغال ممکن است پیچیده باشد، پس تحقیق کنید.

صورتحساب یکی دیگر از بخش های ضروری کار آزاد است. قبل از اینکه بخواهید قیمت گذاری را مشخص کنید کمی تحقیق کنید که هزینه ها و شرایط در منطقه شما به چه شکل است. برای بخش طراحی قالب های آماده زیادی وجود دارد اما در ابتدا از میزان حرفه ای بودن ای قالب ها اطمینان کسب کنید.

وقتی عکاسی یک سرگرمی است، کمی بی نظم بودن مشکل چندانی ندارد. اما اگر می خواهید یک کسب و کار عکاسی معتبر داشته باشید، باید کارهایتان را سازماندهی کنید. فایل های ویژه ایجاد کنید و همه چیز را برچسب گذاری کنید. و همیشه از کار خود پشتیبان بگیرید. فضایی برای کارهای اداری خود پیدا کنید. این می تواند در خانه یا در یک فضای اداری مشترک باشد. اما باید بی نظم و بدون حواس پرتی باشد.

حتی اگر یک پروژه کم درآمد یا غیر هیجان انگیز باشد، باز هم باید با احترام با آن رفتار کنید. آماده باشید و زودتر برسید. شما باید مانند یک حرفه ای عمل کنید بدون توجه به اینکه چه کاری انجام می دهید تا اعتماد و شهرت قوی ایجاد کنید.

Become Professional Photographer Maxim Tolchinskiy

8. برای یافتن کار و مشتری فعال باشید

ممکن است یک نمونه کار عالی داشته باشید، و شاید هر روز دنبال کننده های جدیدی در اینستاگرام به دست آورید. دفتر خانه شما به خوبی سازماندهی شده است. اما این بدان معنا نیست که تلفن شروع به زنگ زدن می کند.

به عنوان یک عکاس آزاد، باید بدانید که کار همیشه به سراغ شما نخواهد آمد. به خصوص زمانی که در کسب و کار تازه وارد هستید، باید فعال باشید و بیرون بروید و پروژه های درآمد زا را پیدا کنید نه انقدر هزینه را در ابتدای امر بالا ببرید که هیچ کس سمتتان نیاید و نه آنقدر پایین که تبلیغ منفی باشد.

وقتی چند پروزه پیدا کردید، شهرت شما افزایش می یابد. و همینطور نمونه کارهای موفق شما افزایش پیدا میکند. این یک اثر گلوله برفی خواهد داشت، با یک شغل منجر به کار بیشتر با دستمزد می شود. اما این ممکن است زمان ببرد، بنابراین همیشه مراقب موارد بیشتر باشید.

Become Professional Photographer Bailey Mahon

9. به دنبال فرصت ها در منطقه محلی خود باشید

همه ما در مورد شغلمان رویاهای بزرگی داریم. آرزوها به ما انگیزه و الهام می بخشند. اما شما همچنین باید واقع بین باشید. به عنوان مثال، بیایید به عکاسی مد نگاه کنیم. اگر به Vogue ایمیل بزنید و بپرسید که آیا آنها به عکاس نیاز دارند، احتمالاً پاسخی دریافت نخواهید کرد! بدون تجربه و مجموعه ای محدود، هیچ فایده ای ندارد که مستقیماً به سمت بالا بروید.

اما ممکن است فرصت های زیادی در نزدیکی شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال، فروشگاه های قدیمی یا طراحان در مقیاس کوچک به عکاسی تجاری برای فروش اجناس خود نیاز دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آنها تماس بگیرید، مهارت های خود را به نمایش بگذارید و خدمات خود را ارائه دهید.

و این فقط در صنعت مد نیست. رستوران ها و نانوایی ها ممکن است به یک عکاس غذای خوب نیاز داشته باشند. صنعتگران محلی ممکن است برای فروشگاه آنلاین خود به عکاسی محصول نیاز داشته باشند. و مشاوران املاک ارزش عکاسی حرفه ای املاک را می دانند.

همه چیز به این است که خودت را بیرون بیاوری. در منطقه محلی خود فعال باشید. شهرت شما رشد خواهد کرد و پایه ای برای کسب و کار عکاسی خود ایجاد خواهید کرد. اگرچه ممکن است مجله تایم نباشد، اما روزنامه محلی شما مکان خوبی برای شروع است.

Become Professional Photographer Mattias Diesel

10. همیشه برای خدمات خود درخواست غرامت کنید

هرگز نباید مجانی کار کنید. داوطلب شدن برای تجربه حرفه ای ممکن است هنگام شروع کار خوب باشد. اما وقتی نوبت به کسب و کار عکاسی شما می رسد، باید طرز فکر خود را تغییر دهید. در مورد کار خود مطمئن باشید و آن را مجانی ندهید. اگر قرار است عکاسی امرار معاش شما باشد، باید هزینه کنید.

این ممکن است افراطی به نظر برسد. اما پرداخت ممکن است همیشه مالی نباشد. وقتی با مشاغل محلی شروع می‌کنید، نمی‌توانید قیمت‌های رده‌بالا را دریافت کنید، به خصوص اگر برای یک تجارت کوچک یا خیریه کار می‌کنید.

اما چیزهای دیگری وجود دارد که می توانید درخواست کنید که به اندازه پرداخت مهم هستند. به عنوان مثال، می توانید اطمینان حاصل کنید که مشتری شما پیوندی به وب سایت شما به اشتراک می گذارد و عکس های شما را به شما اعتبار می دهد.

داشتن این نگرش یک استاندارد را تعیین می کند. مشتریان بالقوه می دانند که نمی توانند از شما سوء استفاده کنند. و اگر بدانید که در حال دریافت غرامت هستید، اجازه نخواهید داد که کیفیت شما کاهش یابد.

Become Professional Photographer Tom Pumford

بسیاری از افراد در حال حاضر عکاسی را حرفه ایانجام میدهند. دلیلی وجود ندارد که شما هم نتوانید آن را انجام دهید. حرفه ای شدن تصمیمی نیست که باید ساده گرفته شود. همیشه آسان نخواهد بود، و گاهی اوقات ممکن است ندانید چک حقوق بعدی شما از کجا می آید.

مستقیم به داخل شیرجه نروید. ابتدا به اصول عکاسی مسلط شوید و قبل از اینکه شغل روزانه خود را ترک کنید تحقیق کنید. و مانند یک عکاس حرفه ای عمل کنید، حتی اگر هنوز پولی دریافت نکرده اید. واقع بین و عمل گرا باشید. بلافاصله برای ستاره ها عکاسی نکنید و با هر شغل عکاسی با احترام رفتار کنید. در عوض، مسیر شغلی روشنی را برای خود تعیین کنید و برای رسیدن به اهدافتان سخت تلاش کنید.

امیدواریم لیست نکات کاربردی ما برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای برای شما روشنگر بوده باشد. در پایان، ما برای شما آرزوی موفقیت در سفر عکاسی خود را داریم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *