تاریخچه بازی فیفا از سال 1993 تا 2022
سری FIFA که یکی از محبوب ترین بازی ها است ، با گرافیک سطح بالا و ویژگی های خیره کننده ذهن شما را به خود جلب می کند. اما بازی فیفا همیشه به این زیبایی نبود! بیایید از اولین عنوان با پیکسل های 16 بیتی شروع کنیم و نگاهی به سیر تکاملی و انقلابی سری FIFA بیندازیم.
دیجی سنتر در تاریخچه بازی فیفا ساعت ها ، روزها ، ماه ها ، و حتی سال ها را به عقب می کشد و نگاهی به چگونگی پیشرفت فیفا در این سال ها می اندازد. آماده شوید تا این بازی را در زمان SEGA و Super Nintendo (میکرو) احساس کنید.
فیفا 93-94 اینترنشنال
اولین نسخه فیفا در سال 1993 منتشر شد و با عنوان ‘FIFA International Soccer’ معرفی شد. این بازی گرافیک 16 بیتی داشت و فقط با تیم های ملی قابل بازی بود. همچنین ، هیچ بازیکنی نام واقعی نداشت در واقع لایسنس نبود. در طول مسابقه ، بازیکنی که به دروازه بان می رسید شانس گلزنی داشت و این اصلا جذاب نبود.
فیفا 95
FIFA 95 با ویژگی های تقریباً مشابه نسخه قبلی ، اولین نسخه ای بود که تیم های باشگاهی را در 8 لیگ جهانی نشان می داد. اینها لیگ های جدید بودند: برزیل ، آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا ، ایالات متحده ، هلند ، انگلیس و فرانسه.
فیفا 96
FIFA 96 اولین بازی بود که دارای گرافیک سه بعدی در آن زمان بود. در این نسخه ، گزینه های انتقال و سفارشی سازی تیم در بازی گنجانده شده است ، در حالی که نام و موقعیت واقعی بازیکنان نیز برای اولین بار در این بازی لایسنس شد. اما تیم های لیگ برزیل لیست اشتباهی داشتندو لیگ آمریکا نیز کاملاً از تیم ها و بازیکنان لایسنس نشده تشکیل شده بود.
فیفا 97
ویژگی های درون بازی FIFA 97 توجه همه را جلب کرده بود. این بازی که می توانست در 6 مود مختلف انجام شود ، تعداد لیگ ها را افزایش داده و لیگ های جدیدی از جمله لیگ مالزی را اضافه کرده بود. این نسخه همچنین اولین نسخه ای بود که شامل گزارشگر (اندی گری و دس لینام) بود که مسابقات را روایت می کردند ، همچنین جان موتسون بازی را تفسیر می کرد.
فیفا 98 ، جام جهانی
نسخه 98 شامل گرافیک بهبود یافته ای بود و تیم ها و بازیکنان بیشتری در بازی دیده می شد. علاوه بر این ، ورزشگاه های بیشتری در بازی گنجانده شد. در حالی که تیم های ملی که عضو فیفا هستند نیز در این بازی حضور داشتند ، موسیقی های جذاب و محبوب آن دوران مانند Song 2 از Blur (پایین تر موزیک آماده پخش است) هم بازی را جذاب تر کرده بود. با اضافه شدن آفساید ، اولین قدم ها برای به واقعیت نزدیک شدن برداشته شده بود.
فیفا 99
حالت بازی داخل سالن و لیگ مالزی در این نسخه حذف شده است. اما در فیفا 99 ، لیگ های بلژیک و پرتغال در بازی گنجانده شدند. همچنین بخش “تیم های دیگر اروپایی” برای برخی از تیم هایی که لیگ در بازی ندارند نیز وجود داشت. بنابراین ، تیم های دیگری که لیگ در این بازی نداشتند نیز در این نسخه قابل بازی بودند.
فیفا 2000
ویژگی ها و حرکات سول کمپبل در هنگام بازی ثبت و درون بازی منعکس می شود. این بازی همچنین برای اولین بار دارای لیگ MLS بود. خواننده مشهور رابی ویلیامز نیز اسکن کامل شد تا او را در مقدمه بازی ، در حال خواندن ببینید.
فیفا 2001
این نسخه اولین بازی بود که دارای نوار قدرت برای شوت بود. این همچنین اولین نسخه ای بود که قابلیت بازی آنلاین داشت ، که در آن زمان انقلابی بود. علاوه بر این ، لوگوی رسمی باشگاه ها برای اولین بار در فیفا 2001 استفاده شد.
فیفا 2002
در فیفا 2002 ، نوار قدرت پاس ها به بازی وارد شد و برای رقابت بیشتر از دریبل کم تر استفاده شد. همچنین ، این بازی آخرین نسخه ای بود که تیم ملی ژاپن تا قبل از FIFA 17 در آن حضور داشت. زیرا در سال 2002 ، لایسنس تیم ملی ژاپن به کونامی فروخته شد.
فیفا 2003
در FIFA Football 2003 ، چهره ستاره هایی مانند تیری آنری و رونالدینیو از طریق اسکن به بازی اضافه شد. همچنین برخلاف نسخه های قبلی ، بازی دارای موتور جدیدی بود.
فیفا 2004
بزرگترین نوآوری در FIFA Football 2004 امکان بالا بردن تیمی در لیگ های پایین تر بود ، که به بازیکن اجازه می داد تیم هایی از لیگ های دسته دو را به لیگ های برتر برساند. علاوه بر این ، ویژگی “بازی بدون توپ” معرفی شد. به لطف این ویژگی ، بازیکنان این فرصت را داشتند که با مدیریت دو بازیکن مختلف در زمین به طور همزمان حرکت کنند.
فیفا 2005
FIFA 2005 علاوه بر ویژگی ساخت بازیکن ، حالت کریر مود نیز داشت. علاوه بر این ، حرکات “واقعی” و ویژگی های پاس در اولین لمس برای بازیکنان نیز در این سری بهبود یافته است.
فیفا 06
در FIFA 06 ، افزایش جدی کنترل بازی ایجاد شد و این تفاوت در بازی مشاهده می شد. علاوه بر این ، ویژگی ” کمیستری تیم” ، که نشان می دهد بازیکنان یک تیم چگونه با هم ارتباط میگیرند تا بازی بهتری داشته باشند ، یک نوآوری مهم برای گیمرها بود.
در تاریخچه بازی فیفا از آنجایی که راه زیادی تا سال 2022 داریم ، اجازه بدهید با یک فیلم کوتاه مروری بر این 13 سال داشته باشیم تا این انقلاب بزرگ را بهتر درک کنیم.
فیفا 07
در این نسخه ، استادیوم امارات و استادیوم ومبلی به عنوان ورزشگاه های جدید با گزینه ایجاد تیم های سفارشی شده معرفی شدند.
فیفا 08
در FIFA 08 ، حالت “حرفه ای باش” ، که در آن بازیکن تنها یک نفر را در زمین کنترل می کند ، برای اولین بار معرفی شد. این بازی همچنین مسابقات و لیگ های جدیدی از جمله لیگ ایرلند و لیگ استرالیا را شامل می شود.
فیفا 09
بازی آنلاین FIFA 09 با ویژگی ای به نام “Ultimate Team” توسعه یافته است. این قسمت به بازیکنان اجازه می دهد تا باشگاه هایی را تشکیل دهند یا به آنها بپیوندند و قوی ترین تیم ها را به صورت آنلاین به میدان ببرند. FIFA 09 همچنین اولین بازی از سری FIFA بود که شادی بعد از گل را با کنترل خود کاربر ارائه کرد. نسخه انگلیسی دارای گزارش کلایو تیلدسلی و اندی گری بود ، اما در گزارش بازی PS3 و Xbox 360 مارتین تایلر به جای تیلدسلی ترجیح داده شد.
فیفا 10
FIFA 10 دارای حالت مربی گری گسترده ای بود که در آن شما می توانید لیست تیم را مدیریت کرده و آن را با جزئیات بیشتری برای مسابقات آینده آماده کنید.
فیفا 11
ویژگی های جدید FIFA 11 شامل بهبود سیستم پاس ، بهبود پروفایل بازیکنان ، امکان بازی به عنوان دروازه بان و فرصت بازی به عنوان سرپرست ، بازیکن یا مربی بازیکن بود.
فیفا 12
FIFA 12 اولین نسخه بازی بود که به طور کامل بر روی Mac OS X اجرا شد و شامل چندین عملکرد جدید بود: تاثیر بازیکن ، دریبل دقیق ، دفاع تاکتیکی و تأکید بر Pro Player Intelligence.
فیفا 13
FIFA 13 علاوه بر هوش مصنوعی تهاجمی ، دریبلینگ کامل و اولین ویژگی های کنترل بازی را ارائه کرد.
فیفا 14
ویژگی هایی مانند حرکت واقعی بازیکنان ، شادی بعد از گل کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی و گرت بیل و همچنین هوش مصنوعی بازیکنان در FIFA 14 معرفی شد.
فیفا 15
FIFA 15 اولین نسخه ای بود که در جریان قرارداد EA Sports با لیگ برتر انگلیس منتشر شد و اجازه داد همه 20 استادیوم لیگ برتر در بازی گنجانده شوند. در این نسخه تابلوهای رسمی لیگ برتر و تصاویر تلویزیونی را مشاهده کرده ایم.
فیفا 16
FIFA 16 اولین بازی در این سری بود که بازیکنان زن و تیم های ملی زنان در آن حضور داشتند.
فیفا 17
با FIFA 17 ، برای اولین بار الکس هانتر بازیکن بخش داستانی فوتبال را در قسمت “The Journey” دیدیم.
فیفا 18
FIFA 18 اولین بازی ای بود که در تمام سیستم از آیکون های Ultimate Team استفاده کرد. همچنین ستاره هلندی یوهان کرایف ، به عنوان یکی از چهار استعداد جدید به بازی اضافه شد.
فیفا 19
FIFA 19 فصل پایانی داستان “سفر” الکس هانتر را در کنار مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ، لیگ اروپا و سوپرجام معرفی کرد. مارتین تایلر و آلن اسمیت نیز به عنوان مفسر بازی برگشته بودند ، در حالی که درک ری و لی دیکسون تیم تفسیری جدید لیگ قهرمانان اروپا شده بودند.
فیفا 20
با FIFA 20 ، ما شاهد معرفی بخش Volta ، حالت فوتبال خیابانی بودیم. بازگشت مود فوتبال خیابانی که از زمان Fifa Street متوقف شده بود. ادن هازارد ستاره باکس آرت (جلد بازی) استاندارد و ویرجیل فن دایک ستاره روی جلد نسخه Champions بود. زین الدین زیدان نیز به نماد جدیدی تبدیل شده است و می تواند نسل جدید زیزو را بازی کند.
فیفا 21
برخی نگرانی ها وجود داشت که FIFA 21 به دلیل اختلالات مربوط به شیوع Covid-19 منتشر نشود ، اما EA Sports بازی را در اکتبر 2020 معرفی کرد. کیلیان امباپه پس از کریستیانو رونالدو در FIFA 19 برای اولین بار روی هر سه جلد بازی ظاهر شد. همچنین ، گزینه Quick Sim جدید در بخش کریر اضافه شده است.
قبل از اینکه در تاریخچه بازی فیفا به بازی فیفا 22 هایپر موشنی برسیم و ببینیم که این سفر 29 ساله حالا به کجا رسیده است ، بهتر است از همان سال 2006 تا به امروز ، مرور تصویری به همه این نسخه ها داشته باشیم.
فیفا 22 ، ایستگاه فعلی تاریخچه بازی فیفا
تفاوت را در زمین بازی با ویژگی های گیم پلی جدید در FIFA 22 احساس کنید. فناوری گیم پلی جدید HyperMotion در تمام مسابقه ها و حالت های بازی وجود دارد. این قابلیت فقط در کنسول های جدید ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن 5 پشتیبانی می شود.
دروازه بانان از نو طراحی شدند
سیستم جدید دروازه بانی ، هوش مصنوعی را در آخرین خط دفاعی به سطح بالاتری می رساند ، گرفتن یا مهار شوت ها بهتر و تصمیم گیری ، هوشمندانه و مطمئن تر شده است. ویژگی پوزیشن جدید همانند دنیای واقعی دروازه بانان معروف جهان است و رفلکس تند و سریع دروازه بانان را منعکس می کند.
فیزیک واقعی توپ
داده های واقعی وارد شده در FIFA 22 ، فیزیک توپ را به سطح جدیدی از واقع گرایی می رساند. پارامترهای دقیق تنظیم شده مانند سرعت ، چرخش ، نیروی کشش ، اصطکاک روی زمین و هر گونه لمس ، شوت ، پاس و دریبل را مانند دنیای واقعی نشان می دهد.
سرعت انفجاری
قابلیت Explosive Sprint ، مکانیزم جدید گیم پلی است که موقعیت های تک به تک را دگرگون می کند ، هنگام دریبل زدن یا دفاع ، کنترل بیشتری روی شتاب به شما می دهد. حریفان را به سمت خود بکشید و زمان درست را برای تعیین سرعت کامل برای فرار از مدافع و کشاندن تیم خود به حمله تعیین کنید.
تاکتیک های جدید حمله
چیدمان ترکیب تیم خود را با تاکتیک های تهاجمی جدیدی که به شما کنترل بیشتری در بازی FIFA 22 می دهد انجام دهید : توپ را در زمین خود نگه دارید و سریع بازی کنید ، یک حمله سریع را در زمین حریف انجام دهید ، دقیق تر بازی کنید و با سبک منحصر به فرد خود حریف را شکست دهید.
این تاریخچه بازی فیفا و راه 29 ساله EA در این بازی محبوب است. انقلابی بزرگ! حالا تصور کنید در 29 سال آینده چه تغییراتی را شاهد خواهیم بود. بیایید با هم تیزر رسمی معرفی بازی فیفا 22 را ببینیم.