اخبار و مقالات, اخبار دوربین دیجیتال, اخبار گوناگون

تیپوچ لنزهای Simera 35mm و 28mm F1.4 را برای 4 مانت لنز معرفی کرد

Simera 28mm RF Front view opt

شرکت تیپوچ، سازنده لنزهای چینی، از عرضه لنزهای Simera 35mm و 28mm F1.4 برای مانت‌های Z، X، E و RF خبر داد. این لنزهای جدید، نسخه‌هایی از لنزهای مانت M لایکا هستند که در سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شدند.

اگر با تیپوچ آشنایی ندارید، جای تعجب نیست. این شرکت یک بازیگر جدید در بازار لنز است و لنزهای مانت M اولین محصولات آن بوده‌اند. هر دو لنز از نظر ساختاری ساده هستند؛ کاملا مکانیکی بوده و دارای حلقه‌های فوکوس و دیافراگم دستی هستند و هیچ داده EXIF به دوربین منتقل نمی‌کنند.

Simera 28mm z mount opt

لنز 35 میلی‌متری از 9 المنت در 5 گروه تشکیل شده، دارای دیافراگم 14 تیغه و حداقل فاصله فوکوس 0.45 متر (1.5 فوت) است. طول آن بسته به مانت لنز، حدود 64 میلی‌متر است و وزن آن نیز بین 297 تا 310 گرم تغییر می‌کند. لنز 28 میلی‌متری دارای 11 المنت در 7 گروه، دیافراگم 14 تیغه و حداقل فاصله فوکوس 0.4 متر (1.4 فوت) است. طول آن نیز بسته به مانت بین 68 تا 72 میلی‌متر و وزن آن هم بین 344 تا 368 گرم متغیر است.

حلقه دیافراگم در هر دو مدل را می‌توان بر حالت «کلیک» یا «بدون کلیک» تنظیم کرد که ممکن است برای فیلم‌برداران جذاب باشد. بین حلقه دیافراگم و حلقه فوکوس، نشانگر عمق میدان قرار دارد که شاید به غیر از طراحی به سبک ویزور دوربینی، برجسته‌ترین ویژگی ظاهری این لنزها باشد. با تغییر دیافراگم از باز به بسته، نقاط قرمز رنگی اضافه می‌شوند که نشانگر وسعت فوکوس مورد انتظار کاربر هستند. این یک ویژگی جالب است، شاید بتوان گفت «ناز»، اما حدس می‌زنیم که تازگی آن در نهایت از بین برود.

نسخه مانت M از بدنه و هود فلزی ساخته شده بود، و تیپوچ نگفته که آیا این برای مانت‌های اضافی تغییر کرده است.

قیمت و زمان عرضه قیمت‌گذاری رسمی لنزهای Simera 35mm و 28mm F1.4 تیپوچ در رنگ‌های مشکی یا نقره‌ای، 649 دلار است. نسخه مانت Z از 20 مه 2024 در دسترس خواهد بود و نسخه‌های مانت X، E و RF در اواسط ژوئن عرضه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *