اخبار و مقالات, اخبار دوربین دیجیتال

Sony Burano: دوربین سبک وزن سینمایی با فیلمبرداری 8K با لرزشگیر درون بدنه

BURANO Large

در اوایل این هفته، سونی آخرین نسخه از سری دوربین های سینمایی دیجیتال CineAlta را با عنوان Sony Burano معرفی کرد. دوربین Burano جدید از دوربین سینمایی Venice 2 رده بالاتر الگوبرداری می کند و از همان سنسور تصویر فول فریم استفاده می کند و دارای قابلیت های ضبط 8K است. Burano کوچکتر و سبک تر از Venice 2 است و اکنون دارای لرزشگیر تصویر درون بدنه است – که آن را به اولین دوربین فیلمبرداری PL-mount در بازار با IBIS تبدیل می کند.

با فرم فاکتور کوچکتر، Burano کوچکترین و سبک ترین دوربین CineAlta سونی تا به امروز است. سونی می گوید که برای اپراتورهای تک دوربین و تیم های فیلمبرداری کوچک طراحی شده است، در مقایسه با Venice 2 بزرگتر و رده بالاتر. Burano از Venice 2 کوتاهتر، باریکتر و بیش از 3 سانتی متر (1.3 اینچ) کوتاهتر است و در حدود 1.3 کیلوگرم (1 پوند) سبک تر است (حدود 33 درصد سبک تر از Venice 2)، که باعث می شود قابل حمل تر باشد.

BURANO Front PL Mount

مشخصات تصویربرداری Burano بسیار شبیه به Venice 2 است، که باعث می شود به راحتی در کنار دوربین Venice 2 در یک موقعیت تولید قرار گیرد. این دو دوربین دارای سنسور تصویر فول فریم Exmor RS CMOS 8.6K یکسان هستند و از یک سیستم رنگ مشابه استفاده می کنند. این سنسوری است که به احتمال زیاد بسیار نزدیک به سنسور CMOS استک شده 8640 پیکسلی در a1 است. Burano همچنین دارای یک ISO پایه دوگانه 800 و 3200 (Log) است و ادعا می کند که 16 توقف دامنه دینامیکی را ارائه می دهد. علاوه بر ضبط ویدیوی 8K با سرعت تا 30 فریم در ثانیه، Burano همچنین می تواند در طیف گسترده ای از وضوح ها، از جمله وضوح 6K با سرعت تا 60 فریم در ثانیه و 4K با سرعت تا 120 فریم در ثانیه عکس بگیرد.

فلنج PL-mount دوربین قابل جدا شدن است، به Burano امکان می دهد از کل طیف لنزهای E-mount استفاده کند. دوربین همچنین دارای یک فیلتر ND متغیر داخلی با نقاط قوت از 0.6 تا 2.1 یا دو توقف تا هفت توقف است.

هنگامی که با لنزهای E-mount سونی استفاده می شود، دوربین از طیف وسیعی از قابلیت های عکاسی سونی پشتیبانی می کند، از جمله Fast Hybrid AF، Subject-detection AF (Human) و لرزشگیر تصویر 5 محوره. سنسور فول فریم Burano دارای تشخیص فاز روی سنسور با حداکثر 627 نقطه فوکوس PDAF است.

قیمت و تاریخ عرضه

دوربین سینمایی Sony Burano قرار است در بهار 2024 با قیمت خرده فروشی 25000 دلار به فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *