اخبار و مقالات

آپدیت iOS 17 آیفون‌ها با این 10 ویژگی جدید عرضه می‌شود

iOS 17 and iPhones Feature

در ماه ژوئن، اپل iOS 17 را با طیف گسترده ای از ویژگی ها و تغییرات جدید برای آیفون معرفی کرد. پس از بیش از سه ماه آزمایش بتا، به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان این دوشنبه، 18 سپتامبر برای iPhone XS و جدیدتر منتشر خواهد شد.

در زیر، 10 ویژگی کلیدی را که با iOS 17 به آیفون می آیند، با ویژگی های اضافی که در اواخر امسال عرضه می شوند، خلاصه کرده ایم. این به‌روزرسانی باید در حدود ساعت 17:00 روز دوشنبه، 18 سپتامبر برای کاربران منتشر شود و پس از در دسترس قرار گرفتن، می توان آن را از برنامه تنظیمات در قسمت General → Software Update نصب کرد.

حالت Standby یا آماده به کار

StandBy iOS 17

StandBy یک نمای تمام صفحه جدید است که اطلاعات قابل مشاهده با یک نگاه را ارائه می دهد که برای مشاهده از راه دور زمانی که آیفون به پهلو قرار دارد و شارژ می شود طراحی شده است. رابط قابل تنظیم می تواند ساعت را در سبک های مختلف، تقویم، عکس های مورد علاقه، پیش بینی آب و هوا، کنترل های پخش موسیقی، ویجت ها و موارد دیگر نشان دهد.

StandBy برای آیفونی که روی پاتختی، پیشخوان آشپزخانه یا میز قرار دارد طراحی شده است و از فعالیت‌های زنده، سیری، تماس‌های ورودی و اعلان‌های بزرگتر پشتیبانی می‌کند. این ویژگی همچنین با نمایشگر همیشه روشن iPhone 14 Pro کار می‌کند.

پوسترهای مخاطب

Contact Posters iOS 17

iOS 17 به کاربران اجازه می دهد یک پوستر مخاطب شخصی سازی شده ایجاد کنند که در هنگام تماس تلفنی ورودی روی آیفون شخص دیگری ظاهر می شود. این پوستر می تواند شامل یک عکس یا مموجی باشد و فونت و رنگ پس زمینه نیز می توانند سفارشی شوند. این ویژگی در برنامه Phone داخلی موجود است و برای برنامه های تماس شخص ثالث نیز در دسترس خواهد بود.

قابلیت NameDrop

namedrop

NameDrop به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی با نزدیک کردن آیفون های خود به یکدیگر، اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارند. هر دو فرد می توانند شماره تلفن ها یا آدرس های ایمیل خاصی را که می خواهند به اشتراک بگذارند انتخاب کنند و همچنین می توانند پوسترهای مخاطب خود را به اشتراک بگذارند.

پیام صوتی زنده

Live Voicemail iOS 17

پیام صوتی زنده در iOS 17 رونوشت را روی صفحه نمایش می دهد در حالی که کسی یک پیام صوتی می گذارد. اگر کاربر پیام صوتی را مهم بداند، می تواند در حالی که تماس گیرنده در حال ارسال پیام خود است، تماس را برقرار کند. اپل می گوید تماس هایی که توسط اپراتورها به عنوان اسپم شناسایی می شوند، رونوشت نمی شوند و در عوض بلافاصله رد می شوند.

کشیدن برای پاسخ در iMessage

iMessage Swipe to Reply

در برنامه Messages، کاربران اکنون می توانند برای ارسال پاسخ درون خطی، روی هر پیامی به سمت راست بکشند.

ویجت های تعاملی

iOS 17 Interactive Widgets

ویجت های تعاملی اکنون در آیفون در سراسر صفحه اصلی، صفحه قفل و نمای جدید StandBy در دسترس هستند. اپل برخی از مثال‌ها از نحوه استفاده از ویجت‌های تعاملی را ارائه کرد، از جمله علامت‌گذاری یک یادآوری به عنوان تکمیل‌شده، پخش یا توقف یک آهنگ یا پادکست، و کنترل لوازم جانبی در برنامه Home، و با به‌روزرسانی برنامه‌های شخص ثالث با پشتیبانی در ماه‌های آینده، امکانات بسیار بیشتری وجود خواهد داشت.

بهبود تصحیح خودکار

iOS 17 Autocorrect Feature

اپل می گوید iOS 17 شامل یک مدل زبان پیشرفته برای پیش بینی کلمات است که تصحیح خودکار را در آیفون بسیار بهبود می بخشد. هنگام تایپ، یادگیری ماشینی روی دستگاه اشتباهات را با دقت بیشتری نسبت به قبل تصحیح می کند. علاوه بر این، کاربران اکنون هنگام تایپ، پیشنهادهای متن پیش بینی شده را درون خطی دریافت می کنند که به آنها امکان می دهد کلمات یا جملات کامل را با ضربه زدن روی نوار فاصله اضافه کنند.

تصحیح خودکار در iOS 17 دارای طراحی به‌روزرسانی شده‌ای است که به طور خلاصه کلمه تصحیح شده خودکار را زیر خط می‌کشد. ضربه زدن روی یک کلمه زیر خط کشیده شده، کلمه اصلی تایپ شده را نشان می دهد که باعث می شود به راحتی تغییر را برگردانید. این سیستم همچنین با گذشت زمان عادات تایپ کاربر را یاد می گیرد و از برخی تصحیحات اجتناب می کند، که به گفته کریگ فدریگی، رئیس مهندسی نرم‌افزار اپل، برای «آن لحظاتی که فقط می‌خواهید یک کلمه را تایپ کنید» طراحی شده است.

نقشه Apple Maps آفلاین

Apple Maps Offline

Apple Maps در iOS 17 با قابلیت دانلود نقشه ها برای استفاده آفلاین، یک ویژگی کلیدی Google Maps را دریافت می کند. اپل می‌گوید کاربران می‌توانند یک منطقه نقشه خاص را دانلود کنند و زمانی که آیفون به شبکه موبایل یا Wi-Fi متصل نیست، به مسیریابی گام به گام دسترسی داشته باشند، زمان تخمینی ورود خود را مشاهده کنند، مکان‌هایی را پیدا کنند و موارد دیگر را انجام دهند.

کشوی استیکرها

iOS 17 Sticker Drawer

کشوی استیکرها جدید در iOS 17 به تمام استیکرها، از جمله استیکرهای زنده، ایموجی، مموجی و بسته‌های استیکر iMessage در یک مکان دسترسی می‌دهد. استیکرهای زنده را می‌توان با لمس و نگه داشتن یک شی در عکس، مانند گربه یا سگ، ایجاد کرد.

“Hey Siri” به “Siri” تغییر کرد

Hey Siri vs Siri

اپل فرمان صوتی برای فعال کردن سیری را در آیفون و سایر دستگاه های اپل، از جمله آیپد، مک، هوم پاد و جدیدترین ایرپادز پرو ساده کرده است. به جای “Hey Siri”، کاربران اکنون می توانند به سادگی “Siri” بگویند تا دستیار صوتی را فعال کنند و می توانند چندین دستور را پشت سر هم بدون نیاز به تکرار “Siri” صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *