اخبار گوناگون

ایلان ماسک: سرویس SpaceX Starlink ماه آینده فعال می شود

SpaceX Starlink

پس از یک سال آزمایش بتا ، SpaceX معتقد است که بازخورد مثبت کافی برای راه اندازی مناسب سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink را دارد. این شرکت ممکن است نام “بتا” را تا ماه آینده حذف کند ، اما هنوز هیچ تغییری در قیمت آن اعلام نشده است.

مدیرعامل SpaceX که به این پروژه اطمینان دارد ، ماه آینده سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink را رسمی راه انداری می کند. این راه اندازی با دو ماه تاخیر انجام می شود و توانایی شرکت برای به دست آوردن بیش از 500000 کاربر در اولین سال راه اندازی را زیر سوال می برد.

Startlink تقریباً یک سال است که در دسترس آزمایش کنندگان بتای عمومی است و اکثر کاربران اولین برداشت های مثبت از این سرویس را گزارش کرده اند. از نظر هزینه ، بسته به سخت افزار (دیش Starlink + روتر Wi-Fi) 499 دلار برای شما هزینه دارد و هزینه ماهانه 99 دلار است. چالش بزرگ این است که این دیش ها باید به اندازه کافی سریع و پاسخگوی تقاضا ها باشند و آنقدر مقاوم باشند تا بتوانند در محیط های سخت دوام بیاورند.

SpaceX Starlink

به تازگی ، تعداد زیادی پیش خرید انجام شده که تاریخ تکمیل آنها بین 2022 تا 2023 متغیر است. ماه گذشته ، اسپیس ایکس اعلام کرد که بیش از 100000 دیش Starlink را برای بیش از 14 کشور به کاربران ارسال کرده است ، اما هنوز بیش از 400،000 پیش سفارش دارد. سفارشات هنوز تکمیل نشده است.

سرویس Starlink توسط مجموعه ای فزاینده از بیش از 1600 ماهواره در مدار زمین است که قابلیت اتصال به اینترنت را به مناطق دوردست ممکن می کند. اسپیس ایکس قصد دارد بین 12000 تا 42000 ماهواره در سالهای آینده داشته باشد ، اما اخیراً با اضافه کردن پیوندهای لیزری به دسته ای که تابستان امسال پرتاب شده بود ، دچار مشکل شد.

مطلب پیشنهادی:  پلی‌استیشن ۵ پرو به زودی عرضه می‌شود

SpaceX Starlink

این پیوندهای متقابل به ماهواره ها اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را به اطراف منتقل کنند ، این شرکت امیدوار است در نهایت از آنها برای ایجاد ارتباط اینترنت در مناطقی که ایستگاه های زمینی ساخته نمی شوند ، استفاده کند.

مانند هر چیزی که ایلان ماسک وعده داده است ، ممکن است در این مورد هم شاهد تاخیرهای بیشتری باشیم. اما تمام این تاخیر ها ، چیزی از این پروژه بزرگ کم نمی کند ، زیرا داشتن اینترنت در هر کجای این کره خاکی بسیار مهم و حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *