اخبار گوناگون

گوگل و هوش مصنوعی: نمایش لباس بر روی مدل‌های مختلف

With AI Google Search Can Now Shows How Clothes Fit on Different Models 800x420 1

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، اکنون قادر است نشان دهد که چگونه لباس‌ها بر روی مدل‌های مختلف به شکل مناسب قرار می‌گیرند. با این امکان “تست مجازی”، کاربران می‌توانند لباس را روی مدل‌های واقعی قرار داده شده روی بدن خود مشاهده کنند.

هدف این ویژگی ارائه تجربه‌ای بهترین شباهت ممکن به خرید در فروشگاه‌های حضوری است.

گوگل توضیح می‌دهد: “زمانی که در یک فروشگاه لباس را امتحان می‌کنید، به سرعت متوجه می‌شوید آیا لباس به شما می‌پسندد یا خیر. و اگر نپسندید، فروشنده می‌تواند آن را با قطعات دیگری با رنگ‌ها، استایل‌ها یا قیمت‌های متفاوت که بهتر با سلیقه شما هماهنگ باشد، تعویض کند. قبل از اینکه متوجه شوید، با یک مجموعه لباسی که دوست دارید، از فروشگاه خارج می‌شوید.”

اما این امکان در فضای آنلاین وجود ندارد و گوگل در حال کار بر روی راهکارهایی برای حل این مشکل است.

گوگل بیان می‌کند: “اگرچه لباس یکی از دسته‌بندی‌های پرجستجو در خرید آنلاین است، اکثر خریداران آنلاین با این قضیه مشکل دارند که قبل از خرید نمی‌توانند ببینند که لباس چگونه بر روی بدنشان به چه صورت هست. 42% از خریداران آنلاین نمیتوانند به خوبی با عکس مدلی که لباس بر تن دارد انتخاب خود را انجام دهند و 58% ناراضی هستند زیرا لباس در زمان تحویل با ظاهری متفاوت از آنچه انتظار داشتند به دستشان می‌رسد.”

small vto1 2 1

گوگل اعلام می‌کند که مدل هوش مصنوعی تولیدی جدیدش قادر است با استفاده از یک عکس تکی از هر لباس، به دقت نشان دهد که لباس چگونه بر روی مجموعه‌ای متنوع از مدل‌های واقعی با اندازه‌ها، اشکال بدن، رنگ‌های مختلف پوست و در زوایای مختلف قرار می‌گیرد. گوگل از مدل‌هایی با اندازه‌های XXS تا 4XL و با نمونه‌های متنوعی از نژاد، شکل بدن، قومیت و نوع مو استفاده می‌کند.

ModelLibrary 1.width 1000.format webp 800x400 1

گوگل اعلام می‌کند: “از امروز، خریداران آمریکایی می‌توانند لباس‌های زنانه از برندهای مختلف از جمله Anthropologie، Everlane، H&M و LOFT را به صورت مجازی تست کنند. فقط کافی است روی محصولات با نشان “تست کنید” در جستجو کلیک کرده و مدلی که بیشتر به شما نزدیک است را انتخاب کنید.”

گوگل اظهار کرده است که این تکنولوژی در آینده می‌تواند به برندهای دیگر نیز گسترش یابد و تا پایان سال، این ویژگی را برای لباس‌های مردانه نیز ارائه خواهد داد.

اعتبار تصاویر: گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *