اخبار گوناگون

کودکان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید رضایت والدین را دریافت کنند.

N0EdyRfpi4yerjltyzJDP

براساس قانون جدید تگزاس، کودکان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید رضایت والدین را دریافت کنند.

هفته‌ی گذشته، در تگزاس، قانون جدیدی با عنوان HB 18 تصویب شد. این قانون می‌گوید که افراد زیر 18 سال قادر به عضویت در تعداد زیادی از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی نخواهند بود، مگر اینکه موافقت والدین را دریافت کنند.

به گزارش The Verge، این قانون در روز سه‌شنبه تصویب شد و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ملزم خواهند بود قبل از ایجاد حساب کاربری شخصی برای نوجوانان، موافقت صریح والدین را بخواهند. این قانون در سپتامبر سال 2024 اعمال خواهد شد.

علاوه بر این، قانون HB 18 به سرویس‌های دیجیتال اشاره می‌کند که شامل رسانه‌های اجتماعی است. این قانون نیز مقرر می‌کند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید از نمایش محتواهای مضر و نامناسب به نوجوانان جلوگیری کنند. به عنوان مثال، محتواهای مربوط به اختلالات تغذیه، سوءمصرف مواد و فریب از جمله محتواهای ممنوعه هستند. همچنین، قانون نیز به منع استفاده از روش‌های بازاریابی تبهکارانه، ناعادلانه و گمراه‌کننده پرداخته است.

این قانون همچنین مقرر می‌کند که والدین باید ابزارهایی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند استفاده کودکان از رسانه‌های اجتماعی را نظارت کنند.

علاوه بر این، گرگ آبوت، گاورنور تگزاس، در کنار HB 18، قوانین دیگری را نیز امضا کرده است که هدف آنها تقویت نقشوالدین است. به عنوان مثال، قانون HB 900 مانع دسترسی کتابخانه‌ها به مطالبی که به مسائل جنسی، توهین و نامناسب از نظر آموزشی مرتبط هستند، می‌شود.

علاوه بر این، تگزاس همبستگی خود را با ایالت‌های یوتا و لوئیزیانا نشان داده است. این ایالت‌ها نیز قوانین مشابهی را به منظور حفاظت از افراد زیرسن در رسانه‌های اجتماعی تصویب کرده یا امضا کرده‌اند.

درباره نحوه اجرای این قوانین توسط ایالت‌ها هنوز مشخص نیست، اما به طور نظری، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است برای اعمال این محدودیت‌ها، محتواهای خاصی را محدود کنند، مقررات را به طور کلی در سراسر پلتفرم خود اعمال کنند یا خدمات خود را در ایالت‌هایی با این قوانین متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *