آموزش

وقت گذاشتن برای عکاسی

camera 1447348 1920

این lمقاله برای افراد پرمشغله ای است که اولویت های دیگری را قبل از عشق عکاسی در برنامه روزانه خود دارند وقت گذاشتن برای عکاسی!

اما اگر راهی وجود داشت که بتوانید برنامه روزانه خود را تغییر دهید یا برنامه ریزی کنید تا فضای بیشتری برای انجام عکس های جدی داشته باشید، چه؟ با دانستن اینکه قرار است کمی زمان بازی داشته باشید، واقعاً یک نقطه برجسته به هفته شما اضافه می کند! ما 8 نکته برنامه ریزی سریع را برای وقت گذاشتن برای عکاسی گردآوری کرده ایم.

1. از یک دفترچه خاطرات یا برنامه ریزی استفاده کنید

اگر از قبل یک دفترچه نداشتید حتما، یکی را تهیه کنید. نوشتن صادقانه تمام قرارها و تعهدات خود در یک دفتر خاطرات (یا در یک دفتر برنامه) به شما کمک می کند تا هفته آینده خود را تجسم کنید. با پر کردن تمام قسمت های شلوغ، متوجه خواهید شد که شکاف ها کجا هستند.

2. آیا ضروری است؟

وقتی سایر وظایف خود را یادداشت میکنید، تمام کارهایی را که باید انجام دهید، باید با خود بگویید “آیا این ضروری است؟”

  • مثل اینکه اگر ماشین را امروز نشویید، دنیا منفجر می شود؟
  • آیا اگر ظروف را امشب نشویید، تجزیه می شوند؟
  • یا اگر لباس‌هایتان را فوراً اتو نکنید، برای همیشه مچاله می‌شوند؟

وقتی به این فکر می کنید که چگونه برای عکاسی وقت بگذارید، باید صریح باشید. آیا می توانید آن کارها را به روز دیگری موکول کنید و فضای کمی برای کاری که قرار است از آن لذت ببرید و می خواهید انجام دهید ایجاد کنید. بیایید صادق باشیم، چه کسی واقعاً شستن ظروف را دوست دارد؟

3. به حرف سر خود گوش ندهید

اگر در جایی هستید که دوربین شما روی قفسه ای گرد و غبار نشسته است گرفتار شده اید، پس باید بدانید برقراری مجدد این ارتباط عاشقانه دشوار است.

یادمان می‌آید که یک بار نقل قولی را خواندیم که مناسب این موقعیت بود… قرار نیست کسی در مراسم تشییع جنازه شما بلند شود و بگوید “آنها همیشه خانه مرتبی داشتند”.

4. تعلل را به تعویق بیندازید

زمانی که برای مدتی این کار را انجام نداده اید، بیرون آمدن از لاک خود و گرفتن چند عکس ممکن است مانند یک ماراتن سخت به نظر برسد، بنابراین به طور طبیعی میلیون ها دلیل برای پیدا نکردن زمانی برای عکاسی پیدا خواهید کرد.

در حالی که انتظار داریم شما سرگرمی‌های دیگری داشته باشید که می‌خواهید در آن افراط کنید، دلیل کلیک کردن بر روی این راهنما را در وهله اول به خاطر بسپارید -می‌خواهید بدانید چگونه برای عکاسی وقت پیدا کنید.

بنابراین، در اینجا دومین نقل قول مرتبط را بخوانید…

جان لنون: «زندگی همان چیزی است که زمانی اتفاق می‌افتد که شما مشغول انجام برنامه‌های دیگر هستید».

5. قفل شده و بارگذاری شده است

این قانون خاکستری است که شما یک فرصت عکس عالی را می بینید و دوربین خود را همراه خود ندارید. این فقط کائنات است که به خاطر اشتباهات آماتورمان به ما می خندد. در عوض، مقداری کارما به کهکشان بیاورید و دوربین خود را به هر کجا که می روید حمل کنید.

آن را در کیف دستی یا کوله پشتی خود قرار دهید، حتی اگر یک کیف جمع و جور جیبی باشد بهتر است. اکنون هیچ بهانه ای برای از دست دادن آن شات وجود ندارد.

در تلاش خود برای وقت گذاشتن برای عکاسی، متوجه خواهید شد که می‌توان آن را به صورت مخفیانه با روتینی که قبلاً دارید ترکیب کرد.

camera pocket 768x537 1

نکته صرفه جویی در زمان اگر یک ساعت ناهار در محل کار دارید، قدم بزنید، ساندویچ در یک دست و دوربین در دست دیگر. ما دوست داریم آن را «میان‌وعده» بنامیم وحشتناک است، می‌دانیم!

6. ویرایش نکنید

وقتی شروع به وقت گذاشتن برای عکاسی می کنید، با فرمت RAW عکاسی نکنید. وقت خود را صرف ویرایش نکنید به زمان خود فشار اضافی وارد نکنید. دوربین خود را به فرمت JPG خوب بچسبانید و شروع به عکاسی کنید. عکاسی با فرمت JPG به شما در صرفه جویی در زمان به طرق مختلف کمک می کند:

شما می توانید تصاویر خود را سریعتر در رایانه خود آپلود کنید. می‌توانید فیلترهای رنگ و جلوه‌های داخل دوربین را مستقیماً روی فایل JPG اعمال کنید. شما می توانید JPG ها را به صورت آنلاین راحت تر از RAW به اشتراک بگذارید.
برخی از دوربین ها امکان آپلود مستقیم از دوربین در رسانه های اجتماعی را می دهند اما فقط با فرمت های JPG.
نکته صرفه جویی در زمان اگر زمان شما کوتاه است، با بالاترین کیفیت عکاسی نکنید به خصوص اگر فرصت یا علاقه ای به ویرایش آن ندارید. فقط آن را ثبت کنید و آن را به اشتراک بگذارید. این یک قدم جلوتر از جایی است که در حال حاضر هستید.

7. یک هدف تعیین کنید

بدون دلیل، برای چه چیزی عکاسی میکنید؟ وای، یک سوال بزرگ برای پرسیدن! منظور ما این است که شما باید هدفی را برای خود تعیین کنید تا به آن برسید. این باعث می شود وقتی به اهداف خود برسید احساس موفقیت بیشتری کنید و خواهید دید که تکرار آن چقدر آسان است. موارد مختلف را هدف قرار دهید مانند:

  • در یک ماه چند عکس می گیرید
  • هر ماه 3 عکس به مسابقه ارسال کنید
  • هر ماه 1 عکس به نمونه کار خود اضافه کنید
  • هر هفته یک کارت حافظه 4 گیگ پر کنید
  • با دوربین خود از مکان های جدید دیدن کنید

8. نمودار بسازید

در نهایت، برای پیشبرد نکته قبلی ما برای وقت گذاشتن برای عکاسی، باید خود را در قبال اهدافتان مسئول بدانید. چه به آنها رسیدگی کنید یا نه، باید ببینید چگونه به آنجا رسیدید.

ترسیم موفقیت شما در قالب یک نمودار یا صفحه گسترده چند دقیقه طول می کشد تا انجام شود و در طول مسیر به روز رسانی شود. می‌توانید در طول یک سال به گذشته نگاه کنید و ماه‌هایی را که موفق‌تر بوده‌اید ببینید و آنچه را که در زمان‌هایی که سرعت شما را کاهش داده بود، مرور کنید. به آن مانند یک جلسه فروش فکر کنید و نحوه بهبود آن ماه های سخت را بیابید.

خلاصه

آیا احساس سرزندگی، انرژی و آمادگی بیشتری برای تصاحب دنیا دارید؟! افکار خود را با ما درمیان بگذار. وقت گذاشتن برای عکاسی آنقدرها هم که فکر می‌کردید سخت نیست، و انگشتان دست روی این نکات ثابت کردند. تنها مانعی که می توان از آن عبور کرد، خودتان هستید و حداقل راه حل این کار در کنترل شماست.

امیدوارم در به تعویق انداختن عکاسی شما لطمه زده باشیم و به شما کمک کرده باشیم که زمانی برای عکاسی پیدا کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *