آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

کار با مدل ها برای عکاسی

working with models blog 2 480x320 1

کار با مدل ها در عکاسی! هیجان انگیز یا اعصاب خردکن؟! نشستن یک نفر در مقابل دوربین برای اولین بار می تواند بسیار دلهره آور باشد چه برسد به صحبت با مدل ها! بسیاری از عکاسان مبتدی تنها روی عکس تمرکز می کنند در حالی که به خودی خود این کار بدی نیست، اما مهم است که به یاد داشته باشید که مدل ها نیز انسان هستند. ما راهنمای کار با مدل‌های جدید و با تجربه را برای دریافت بهترین نتایج ممکن آماده کرده‌ایم. چه با یک «مدل آژانس» عکاسی کنید یا فقط با یک دوست خانوادگی، همه این نکات برای مدل ها اعم از (مرد و زن) به بهتر شدن کار شما کمک می کند.

working with models blog 1

1. در مورد مدل خود تحقیق کنید

من یک عکاس پرتره باتجربه هستم و سال‌ها را صرف عکاسی با مدل‌های جدید و یا حرفه‌ای کرده‌ام. عکاسی پرتره به یک شخصیت مهربان نیاز دارد تا با مدل صحبت کند و ارتباط برقرار کند. با این اوصاف، اگر برای اولین بار با شخصی ملاقات می کنید، درباره او تحقیق کنید. بسیاری از مدل ها یک نمونه کار آنلاین از تصاویر قبلی خواهند داشت. ممکن است یک بیوگرافی در مورد حرفه آنها، آنچه دوست دارند و غیره وجود داشته باشد. این را یادداشت کنید و از آن برای نکات گفتگو استفاده کنید.

  • با سوال هایی چون موارد زیر شروع کنید:
  • چه مدت است مدلینگ کار میکنید
  • چه نوع مدلینگی را دوست دارید
  • سرگرمی های های شما چیست (البته صمیمی تر)
  • و ….

2. کار با مدل های تازه کار

صحبت با مدل هایی که قبلاً هرگز ژست نگرفته اند به تلاش بیشتری از شما نیاز دارد. اگر شما هم یک عکاس مبتدی هستید، باید مقدار زیادی کار آماده سازی را از قبل انجام دهید. اینترنت را بگرد، مکان هایی مانند Pinterest برای ژست های مدل بر اساس موضوع و نظر شما شگفت انگیز است. تعداد زیادی اسکرین شات بگیرید و در طول عکسبرداری به آنها مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که استراحت کنید، وسایل اضافی و تغییرات لباس را اضافه کنید. عکس های خود را به آنها نشان دهید هر نقطه ضعیفی را که می دانید از شر آنها خلاص خواهید شد پنهان کنید، یکی دو مورد را انتخاب کنید که درخشان به نظر می رسند. اگر گیر کردید از مطرح کردن مشکلتان نترسید…

working with models blog 2 480x320 1

از مدل بخواهید تصاویر مورد نظرتان را بررسی کند یا مثلا از او بپرسید با کدام مدل راحت تر است و کدام مدل را نمیپسندد و یا مثلا به او بگویید این ژست بیشتر برازنده ی توست و کمی شوخی و خنده چاشنی کارتان کنید. میتوانید با گفتن نکاتی ریز مدلتان را به آن سمتی که میخواهید سوق دهید به طور مثال از او بخواهید به اولین روز آشنایی با پارتنرش فکر کند و یا خنده دار ترین اتفاق یا جوکی که شنیده و … بدون اینکه لازم به شنیدن آن خاطرات از زبان مدل باشید به راحتی حس او را از صورتش دریافت میکنید.

3. چگونه جو را صمیمی کنیم

اگر همه چیز از نظر صحبت کردن با مدل شما شکست خورده است، پس به تکنیک آزمایش شده و قابل اعتماد صحبت کردن در مورد خودتان بازگردید. من این کار را بارها انجام داده ام، نه به این دلیل که خودخواه هستم، بلکه به این دلیل که جو سنگین و سرد در طول عکاسی پرتره انرژی، ریتم و تمرکز را از بین می برد. از صحبت کردن در مورد عکس های دیگری که دارید یا ایده های دیگری که می خواهید در عکاسی امتحان کنید، بپرهیزید. شما هرگز نمی دانید که ممکن است باعث علاقه یا پاسخ به مدل شما شود. حتی جو را اجتماعی تر کنید و مثلا بپرسید “دیشب آن فیلم را دیدی؟” یا از چه عطری استفاده میکنی و …

4. کار با مدل های حرفه ای

کار کردن با مدل های کارکشته تر یا دوستانی که جلوی دوربین راحت هستند، انصافاً ناهنجاری مکالمه را آسان می کند. در حالی که آنها ممکن است در مورد ژست گرفتن و بیان بیشتر بدانند و کار را راحت کنند، باید بدانید که همچنان مهم است ارتباط برقرار کنید تا سرعت و جو را خوب نگه دارید. مدل‌سازی 99% مبتنی بر اطمینان است، بنابراین باید در صورت امکان از سوژه خود تمجید کنید.

از نکات صحبتی که در اوایل بیان کردم برای ارتباط اولیه استفاده کنید. شرط می بندم که آنها داستان های خنده دار زیادی دارند که می توانند در مورد عکس های دیگری که در آن حضور داشته اند بگویند. کنترل عکسبرداری را نیز حفظ کنید. مدل‌های با تجربه می‌توانند به طور طبیعی ژست‌ها و ظاهرهایی را که قبلاً انجام داده‌اند تکرار کنند، اما ممکن است آن چیزی نباشد که شما می‌خواهید پس مدیریت عکاسی را از دست ندهید.

در حالی که برای یک عکاس جدید عالی است که فقط تمرین کند، اگر ظاهر خاصی دارید که می خواهید به آن برسید، به یاد داشته باشید که وارد شوید و پیشنهاداتی ارائه دهید.

  • “آیا می توانید دوباره این ژست را امتحان کنید، بیا این بار کمی متفاوت انجام بدهیم…”
  • “نظرت چیه کمی موقعیت را تغییر بدهیم و دوباره عکس را تکرار کنیم…”

این فقط نشان می‌دهد که به تصاویری که می‌سازید اهمیت می‌دهید، و به شما کمک می‌کند هنگام کنترل عکس خود نیز اعتماد به نفس داشته باشید. اگر می‌خواهید بیشتر به سمت عکاسی پرتره بروید عکاسی عروسی نمونه‌ای عالی از این موضوع است پس یادگیری صحبت کردن و هدایت سوژه‌ها برای موفقیت حیاتی است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *