آماده شدن برای عکاسی مد

تجهیزات مورد استفاده توسط عکاسان مد به میزان قابل توجهی متفاوت است، بسته به اینکه از چه چیزی عکس گرفته می شود و چه کسی پشت دوربین است. به طور کلی، الزامات کیت برای مستندسازی یک شوی مد استانداردتر از موارد لازم برای ایجاد سرمقاله است. عکاسان مد موفقی وجود دارند که می توانند تمام وسایل خود را در یک کیف جا دهند – و دیگرانی که به یک کامیون تجهیزات کامل نیاز دارند. هدف این مقاله عکاسانی است که با تولیدات مد شروع می کنند.
دوربین ها و لنزها
تقریباً هر نوع جفت دوربین و لنز برای عکاسی از مد در مقطعی از تاریخ خود استفاده شده است. یک بحث حتی گذرا در مورد این موضوع چندین مقاله را می طلبد. اگر در حال حاضر دوربین دارید، باید از آنچه دارید شروع کنید و در صورت لزوم ارتقا دهید. با این حال، اگر از صفر شروع میکنید، باید به چند نکته اساسی توجه کنید. ویژگیهای فوکوس خودکار پیشرفته مانند ردیابی سوژه و Eye-AF میتوانند هنگام عکاسی از مدلهای متحرک نجات دهند.
به طور مشابه، سرعت شاتر دوربین میتواند تفاوت بین ثبت لحظهای که باد به لباسی کاملاً شکل میدهد و زمانی که صاف میافتد، باشد. گرایش به سمت عکاسی و فیلمبرداری هیبریدی باعث شده است که دوربین هایی که می توانند هر دو را انجام دهند، برای عکاسان مد جذاب باشند. در حالی که اکثر دوربینهای دیجیتال جدید تا حدودی عملکرد ویدیویی را ارائه میدهند، همه این کار را نمیکنند، بنابراین مطمئن شوید که آیا قصد دارید عکسهای خود را با ویدیو تکمیل کنید یا خیر.
در سوی دیگر این طیف، احیای عکاسی فیلم در دنیای مد است. علیرغم – یا شاید به دلیل – افزایش کمیابی فیلم، دوربین های آنالوگ و زیبایی شناسی متمایز موجودی های مختلف فیلم مورد توجه بسیاری از عکاسان قرار گرفته است.
متاسفانه همانطور که هیچ نوع دوربینی برای مد وجود ندارد، لنز همه کاره نیز وجود ندارد. هر عکاس مد شیشه ای دارد و هر پروژه نیازهای خاص خود را دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، یک جفت 24-70 میلی متری و 70-200 میلی متری شروع عملی خوبی را ایجاد می کند. اگرچه این زومهای آزمایششده و واقعی بسیار عجیب و غریب نیستند، همهکارهتر از پرایمها هستند و میتوانند عکاسی را در جایی که دستکاری لنزهای متعدد ناخوشایند است، سادهتر کنند. با استفاده از f/2.8 لنزی خواهید داشت که می توانید تا آخر عمر از آن استفاده کنید.

70-200mm Lens

24-70mm Lens
همانطور که عکاسانی هستند که به فیلم سوگند یاد می کنند، عکاسانی هم هستند که منحصراً با لنزهای پرایم عکاسی می کنند. شاید بزرگترین مزیت استفاده از پرایم، توانایی دریافت لنز سریعتر با قیمت پایین تر از زوم باشد. لنزهای پرایم همچنین تجربه عکاسی فیزیکی تری را ارائه می دهند زیرا شما (یا مدل شما) باید برای تغییر کادر خود حرکت کنید. نکته منفی این است که برای پوشش دادن عکس های عریض و بسته بدون اعوجاج به لنزهای بیشتری نیاز دارید. هنگام ساخت یک کیت اعداد اول، همیشه وسوسه انتخاب کمیت به جای کیفیت وجود دارد. اصرار را نادیده بگیرید. برخلاف فناوری دوربین که دائماً در حال تغییر است، لنزهای با کیفیت به ندرت نیاز به تعویض دارند. برای بلند مدت برنامه ریزی کنید.

Prime Lens
یک 50 میلیمتر اولین امتیاز عالی برای مد و یا هر چیز دیگری است. فاصله کانونی 50 میلیمتری به شما امکان میدهد تا ظاهر کامل و همچنین جزئیات را با حداقل اعوجاج ثبت کنید. عکاسانی که میخواهند به مدلهای خود نزدیکتر شوند، باید لنزهایی بین ۸۵ تا ۱۳۵ میلیمتر به کیت خود اضافه کنند. اگر قصد دارید عکسهایی با جزئیات از نمای نزدیک بگیرید، یک لنز ماکرو نیز میتواند به عنوان یک مکمل مفید باشد.

50mm Lens
چراغ ها
نور به اندازه دوربین و لنز شما مهم است – اگر مهمتر نباشد. نورپردازی عالی میتواند باعث درخشش یک دوربین متوسط شود، اما اگر نورپردازی شما سطل پایین باشد، حتی بهترین دوربین نیز تصاویری پایینتر از سطح تولید میکند. این باید اولین چیزی باشد که در هنگام برنامه ریزی برای عکاسی به ذهن هر عکاس می رسد. به طور سنتی، استروب ها نان و کره شاخه های مد بوده اند. در آب و هوای عکس-فیلم امروزی، نورهای پیوسته به دلیل تطبیق پذیری که ارائه می دهند محبوبیت پیدا کرده اند. صرف نظر از جهتی که انتخاب میکنید، مشابه لنزها، باید بهترین نورهایی را که بودجهتان اجازه میدهد دریافت کنید. همچنین مهم است که هنگام ساخت یک کیت نور، بلندمدت فکر کنید، زیرا تعویض برندها بعداً می تواند از نظر سازگاری و کنترل دردسر ایجاد کند.
اگر در حال عکاسی از مد خیابانی هستید، ممکن است بتوانید با یک فلاش ساده از آن دور شوید. مدلی را انتخاب کنید که بتوان از آن در خارج از دوربین استفاده کرد تا به تنظیمات خود انعطافپذیری اضافه کند. طاقچه ای از نورهای فشرده جایی بین فلاش های روی دوربین و استودیوهای استودیو اخیراً توسط Profoto و Godox حک شده است. این چراغها گزینههای جذابی برای عکاسانی هستند که میخواهند کمی قدرت بیشتری نسبت به فلاش ارائه دهد، اما نمیخواهند به طور کامل متعهد به حمل بارق بزرگتر باشند.
توجه داشته باشید که مانند استروبهای معمولی، این چراغها برای برقراری ارتباط بین دوربین و نور به یک ریموت نیاز دارند – با این مزیت اضافه که میتوانند بهطور یکپارچه با اکوسیستمهای مورد استفاده در چراغهای بزرگتر هر دو برند یکپارچه شوند.
بارقهای باتریدار امروزی، چاقوهای ارتش سوئیس برای نورپردازی مد هستند. در خانه، داخل استودیو یا در محل، انفجارهای قدرتمندی از نور را تقریباً در هر جایی که نیاز دارید ارائه می دهند. بسیاری نیز از چراغهای مدلسازی LED استفاده میکنند که میتوان از آنها برای نورپردازی ویدئویی به صورت کوتاه استفاده کرد. فراموش نکنید که یک یا دو باتری پشتیبان اضافه کنید. برای انتخاب اولین بارق از اینجا کمک بگیرید.
اگر قصد دارید عکس های مد روز خود را به طور منظم با ویدئو تکمیل کنید، ممکن است بخواهید روی یک چراغ LED سرمایه گذاری کنید. ال ای دی های تک نوری نور پیوسته ای با شکل مشابه با بارق ها را تولید می کنند – و در برخی موارد پایه های جانبی مشابهی دارند – و آنها را به واحدهای انتقالی آشنا و کاربردی تبدیل می کند. پانل های ال ای دی یکی دیگر از سبک های محبوب هستند که در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. در حالی که نور روز و LED های دو رنگ کار را انجام می دهند، عکاسان ماجراجوتر ممکن است طرح هایی با خروجی تمام رنگی را در نظر بگیرند که می تواند برای ایجاد و یادآوری سریع رنگ های زنده استفاده شود.
هرچه بیشتر درگیر مد استودیویی و تجاری شوید، احتمال بیشتری وجود دارد که با دنیای قدرتمند (و گران قیمت) LED ها و HMI های درجه یک سینما روبرو شوید. در حالی که از نظر فنی میتوانید مجموعهای از ARRI SkyPanels خود را بسازید، معمولاً این چراغهایی هستند که برای تولید اجاره میشوند.
اصلاح کننده های نور
این که آیا از خورشید، یک بارق یا یک LED به عنوان منبع خود استفاده می کنید، نحوه شکل دادن به آن نور تصمیمی است که نباید نادیده گرفته شود. عکاسان با نور طبیعی باید روی یک بازتابنده با کیفیت سرمایه گذاری کنند که بتوان از آن برای تابش، هدایت و پر کردن نور به راحتی استفاده کرد. پرچم ها و اسکریم ها به همان اندازه برای مجموعه های استودیو و مکان مفید هستند. اصلاح کننده های روشن مانند سافت باکس، چتر و ظروف زیبایی همه جای خود را در کیت عکاس مد دارند. در این مقاله نحوه استفاده از آنها را بیاموزید. یکی دیگر از روشهای محبوب برای تند کردن یک عکس مد، استفاده از ژلهای رنگارنگ برای ایجاد رنگهای پر جنب و جوش است.
سایر ملزومات
چه چیز دیگری در کیت عکاس مد می گنجد؟ نمودارهای رنگی دستگاههای مرجع ارزشمندی هستند، بهویژه هنگام عکاسی از مواردی که باید با وفاداری رنگ دقیق نمایش داده شوند. نورسنج ها، اگرچه در هنگام تنظیم نسبت به گذشته کمتر رایج هستند، اما در هنگام تنظیم طرح های نورپردازی پیچیده همچنان ابزار مفیدی هستند. کابلهای اتصال ابزاری برای انتقال تصاویر به مشتریان و تیمهای خلاق با استفاده از رایانه یا تبلت فراهم میکنند. مطمئن شوید که کابلی را انتخاب کنید که با دوربین و دستگاه مشاهده شما سازگار باشد.
نوار گاف یکی از مفیدترین لوازم مصرفی در کیت عکاسی است. چه برای محافظت از کف کفش یک مدل یا محکم کردن کابل، مفید بودن نوار گاف پایانی ندارد. یک رول سیاه، یک رول سفید، و اگر احساس خلاقیت می کنید، چند رنگ بگیرید. در مواردی که نیاز به پشتیبانی بیشتری نسبت به نوار گاف دارید، گیره مناسب کار را انجام می دهد.
اگر در استودیو فیلمبرداری می کنید، یک نکته مهم این است که پس زمینه شما چه خواهد بود. کاغذ بدون درز برای تنوع رنگ ها و اندازه های موجود و همچنین به صرفه بودن یک انتخاب محبوب است. پسزمینههای پارچهای و بوم جایگزینهایی برای یکپارچگی در مواقعی که بافت یا طرحهای رنگی پیچیدهتر مورد نظر است، ارائه میدهند.
افکار فراق
عکاسی مد، مانند موضوع آن، یک فرآیند آزمایشی است. پیشنهادات این مقاله به دور از سفت و سخت بودن است. بهترین راه برای ساخت وسایل مد خود بیرون آمدن و عکاسی، کشف آنچه نیاز دارید و پر کردن شکافها است.