اخبار و مقالات, اخبار گوناگون

قطعه ای از Vision Pro که اپل نمی خواهد شما ببینید

Apple Vision Pro EyeSight print

در جدیدترین نمایش های Vision Pro اپل، یک ویژگی سخت افزاری مهم به دقت پنهان شده است.

اپل فردا فروش هدست واقعیت ترکیبی جدید Vision Pro خود را آغاز می کند، و چرخه هیجان رسماً آغاز شده است.

این محصول پرهزینه، که می‌تواند یک شکست بزرگ باشد یا آغاز عصر جدیدی از محاسبات فضایی باشد، اوایل این هفته به طور محکمی بر تیتر اولی  روزنامه‌نگاران و تأثیرگذاران فناوری قرار گرفت.

جولیان چوکاتا، از WIRED، امروز یک نسخه نمایشی داشت و گزارش داد که فناوری این هدست چشمگیر است، حتی اگر تجربه کاربری کمی عجیب باشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل هم در یک دسته محصول موجود قرار دارد و هم از آن متمایز است. درست مانند هدست Quest Meta، که از خط Oculus سرچشمه می‌گیرد، به طور کامل چشم‌ها و پیشانی را می‌پوشاند. مانند هدست Quest Meta، اپل از فناوری ویدیوی عبوری (قابل توجه) استفاده می‌کند تا کاربر همچنان بتواند از طریق عینک‌ها دنیای بیرون را ببیند. و مانند Meta Quest، بسیاری از برنامه‌ها به عنوان برنامه‌های 2D در محیط 3D اجرا می‌شوند، به این معنی که برنامه‌های خود به طور کامل 3 بعدی نیستند، اما با عمق ظاهری در میدان دید شما قرار می‌گیرند.

اما هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اپل یک تفاوت کلیدی با Meta Quest دارد: دارای یک باتری آلومینیومی خارجی است.

این باتری از طریق کابل به هدست متصل است. این بدان معناست که هر کسی که از هدست استفاده می کند باید باتری خارجی را در جیب خود حمل کند یا آن را در کنار خود قرار دهد تا در Appleverse بنشیند.

ظاهراً اپل نمی خواهد شما متوجه باتری شوید. باتری خارجی به سختی در صفحه محصول در وب سایت اپل ظاهر می شود و تنها در انتهای گالری عکس در پایین صفحه ظاهر می شود. و در جلسات نمایش این هفته، اپل به روزنامه نگاران گفت که آنها مجاز به گرفتن عکس یا ضبط فیلم از سخت افزار نیستند، که یک قانون غیر معمول برای یک کنفرانس مطبوعاتی است. در عوض، شرکت عکاس خود را داشت که در طول نمایش های Vision Pro عکس می گرفت. هر عکسی که این هفته از خبرنگاران در حال نشستن روی کاناپه در حالی که هدست را می پوشند دیده اید توسط اپل گرفته شده است.

قابل توجه است که باتری در هیچ یک از آنها ظاهر نمی شود. یک شرکت کننده تصمیم گرفت کابل متصل را پشت تیشرت خود بکشد. در یک تصویر مشترک دیگر از Nilay Patel از The Verge، کابل به وضوح قابل مشاهده است، اما عکس برای جلوگیری از نشان دادن باتری برش خورده است. Chokkattu نیز این تجربه را داشت؛ او باتری Vision Pro را در طول نمایش خود روی کوسن مبل کنار خود قرار داد، اما در عکسی که اپل با ما به اشتراک گذاشت، بسته مزاحم از قاب خارج شده است.

Gear julian chokkattu apple vision pro sitting source apple

بررسی عکس‌ها نیازی به کارآگاهی جدی ندارد. باتری احتمالاً زشت ترین عنصر یک محصول بی عیب و نقص است. این یک تصمیم طراحی صریح است: باتری را داخل خود هدست قرار دهید و خطر اضافه کردن وزن غیرقابل قبول را داشته باشید یا یک باتری خارجی وصل کنید تا آن وزن را کاهش دهید و فضایی برای سنسورهای پیشرفته ایجاد کنید.

این نشان دهنده مصالحه فنی است که در واقعیت مجازی وجود دارد و حتی اپل نیز نمی تواند از آن خارج شود.

جیریمی بیلنسون، محقق قدیمی واقعیت مجازی و بنیانگذار آزمایشگاه تعامل انسان مجازی دانشگاه استنفورد، می‌گوید: «همه می‌خواهند هدست‌های سبک و بدون باتری باشند». «اما شما نمی توانید همه چیز را داشته باشید. شما نمی توانید بدون آن سنسورها ردیابی چشم و انگشت باورنکردنی داشته باشید. واقعیت مجازی همیشه در مورد مصالحه است.»

Power Play

419488222 1919728925096019 2001736622844843807 n

مخفی کردن باتری Vision Pro تنها باعث می شود وجود آن بیشتر قابل توجه شود و به ویژه دو سوال را مطرح می کند:

  1. اپل چگونه تصور می کند مردم از این دستگاه استفاده می کنند؟
  2. آیا داشتن یک باتری خارجی مانع جدی برای استفاده از آن است؟

همه نشانه ها حاکی از آن است که اپل معتقد است که این نسخه از Vision Pro برای نشستن است – برای کار، تماشای فیلم، مرور عکس های قدیمی (اکنون در 3D!) و حتی FaceTime. اپل آن را “محل کار نهایی” و “بومی بی نهایت برای چند وظیفه ای و همکاری” نامیده است. بیشتر نمایش های Vision Pro، از جمله نمایش خود من در ماه ژوئن گذشته، نمایش های نشسته بودند.

هدست Vision Pro شامل فناوری کنترل حرکت است که دستان کاربر را از کنترلرها آزاد می کند، یک تمایز دیگر از Meta Quest Pro و Meta Quest 3 است که از کنترلرها استفاده می کنند. تقریباً هر تجربه Meta Quest که داشته ام شامل ایستادن است: بازی چند نفره، مشت زدن به هوا در برنامه تناسب اندام یا نگاه کردن به نقشه جهانی مجازی و سپس زوم کردن در مکان تعطیلات.

419252799 904908830995432 1379630837167348597 n

اگر Vision Pro عمدتاً برای استفاده از روی کوسن مبل یا صندلی اداری طراحی شده باشد، ممکن است باتری خارجی چندان مهم نباشد. همانطور که در بهار گذشته اشاره کردم، این یک انتخاب غیرمعمول برای یک شرکت فناوری مصرفی است که در دو دهه گذشته، محصولاتی را تولید کرده است که ما آنها را به معنای واقعی کلمه به همه جا همراه خود می بریم.

برخی از کارشناسان صنعت در مورد طراحی باتری خارجی اختلاف نظر دارند. به عنوان مثال، Bailenson معتقد است که محاسبات هدست باید برای مدت زمان کوتاهتر بهینه شود. او می گوید: “بعد از 30 دقیقه، احتمالاً وقت آن است که هدست را بردارید و سراغ کارهای روزانه خود بروید و به دیوارها دست بزنید و آب بنوشید.” “بنابراین به نظر من واقعاً نیازی به باتری خارجی نیست، زیرا بیشتر تجربیات کوتاه هستند.”

Sam Cole ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل FitXR ، یک برنامه تناسب اندام محبوب در Meta Quest ، می گوید که “بحث برانگیز” است ، او معتقد نیست که باتری Vision Pro برای برنامه های تناسب اندام به اندازه نشستن و کار چند ساعته مهم باشد.

Apple Vision Pro Hands On Gear Battery GettyImages 1258467701

او می گوید که کاربران FitXR حتی زمانی که هدست های بزرگتری را می پوشند، اغلب کابل و باتری را فراموش می کنند. این به این دلیل است که آنها بر تجربه واقعیت مجازی تمرکز دارند و متوجه وزن هدست یا باتری نمی شوند.

با این حال، Cole همچنین می گوید که توزیع وزن و لوازم جانبی می تواند برای استفاده های طولانی مدت، مانند کار کردن با هدست یا نشستن در تماس های تلفنی، مهم باشد. در این موارد، کاربران ممکن است بیشتر متوجه وزن هدست و باتری شوند.

در نهایت، موفقیت یا عدم موفقیت Vision Pro به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله قیمت، ویژگی ها و تجربه کاربری. قرار دادن باتری یکی از این عوامل است، اما ممکن است عامل تعیین کننده نباشد.

نسخه های اولیه عینک های AR Magic Leap دارای یک “بسته محاسباتی” خارجی بودند که برای کمربند بدن طراحی شده بود. از سوی دیگر ، HoloLens مایکروسافت آنچه احساس می کردید یک کامپیوتر کامل روی سر بود. هیچ یک از این محصولات موفق نبودند؛ پس قرار دادن باتری بی اهمیت بود.

اپل به این سوال پاسخ نداد که چرا روزنامه نگاران و اینفلوئنسرها قادر به گرفتن عکس های خود از Vision Pro نبودند یا اینکه آیا این شرکت قصد دارد تصاویر بیشتری از باتری را به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *