اخبار و مقالات, اخبار موبایل

همه چیز درباره رابط کاربری One UI 6.1 و 7 ویژگی فوق العاده آن

Samsung One UI 6.1

سامسونگ به زودی به روز رسانی بزرگ One UI 6.1 خود را منتشر می کند – اینجا 7 ویژگی جدید برتر هستند

به روز رسانی بزرگ One UI 6.1 سامسونگ اکنون برای سری جدید Samsung Galaxy S24 – شامل Galaxy S24 Plus و Galaxy S24 Ultra – منتشر شده است و دستگاه های قدیمی نیز در صف دریافت آن هستند. Galaxy S21، Galaxy S22، Galaxy S23، Galaxy S23 FE، Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Z Fold 5 قرار است در اواسط سال 2024 به روز رسانی را دریافت کنند.

هنگامی که این به روز رسانی انجام شود، بسیاری از ویژگی های جدید و چشمگیر به گوشی های سامسونگ شما سرازیر خواهد شد. بنابراین، ما 7 مورد از علاقه مندی های خود را در زیر برجسته کرده ایم تا شما بدانید که از آخرین به روز رسانی چه انتظاری دارید.

توجه داشته باشید که ویژگی های AI در این لیست به اتصال اینترنت نیاز دارند و فقط به S23، S23 FE، Z Fold 5، Z Flip 5 و Tab S9 می رسد. طبق گفته خود سامسونگ، تلفن های قدیمی مانند S22 از آن بهره نخواهند برد.

ابزارک های صفحه نمایش قفل

اندروید گوگل ممکن است در حال بررسی بازگشت ابزارک ها به صفحه قفل گوشی شما باشد، اما سامسونگ با One UI 6.1 مستقیماً به سراغ آن رفته است. ابزارک های فعلی پشتیبانی شده شامل برنامه های تقویم، Samsung Health، آب و هوا و ساعت می شود.

2. اشتراک گذاری سریع با همه افراد

Quick Share سامسونگ و Nearby Share گوگل سرانجام قادر به تعامل با یکدیگر هستند. بنابراین، هنگامی که سعی می کنید از Quick Share در One UI 6.1 استفاده کنید، قادر خواهید بود فایل خود را به هرکسی که از یک تلفن Android استفاده می کند ارسال کنید، نه فقط صاحبان تلفن های سامسونگ.

Quick Share سامسونگ و Nearby Share گوگل بالاخره با هم سازگار شدند. با One UI 6.1، می‌توانید فایل‌های خود را با هرکسی که از یک تلفن Android استفاده می‌کند به اشتراک بگذارید، حتی اگر سامسونگ نباشد.

3. تنظیمات محافظت از باتری

با One UI 6.1، می‌توانید باتری گوشی خود را با سه گزینه جدید محافظت از باتری در منوی تنظیمات سالم نگه دارید. این گزینه‌ها به شما کمک می‌کنند تا باتری گوشی خود را در هنگام شارژ شبانه در سلامت نگه دارید.

  • استاندارد: تلفن شما در 100٪ متوقف می شود و فقط در زمانی که به 95٪ می رسد دوباره شروع به شارژ می کند.
  • تطبیقی: شارژ را در 80٪ متوقف می کند و سپس دوباره شروع به شارژ می کند تا قبل از اولین زنگ هشدار روز، هنگام جدا کردن آن شارژ شود.
  • حداکثر: حداکثر شارژ تلفن شما را در 80٪ محدود می کند.

با توجه به اینکه عمر مفید یک گوشی در حالت استاندارد حدود 4 سال است و در خارج از کشور هم قراردادهای تلفن همراه به همین صورت نوشته میشود، حفظ سلامت گوشی و باتری آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا ممکن است اگر باتری آن خراب شود و نخواهید آن را عوض کنید، مجبور شوید مدت بیشتری صبر کنید تا بتوانید گوشی خود را با یک مدل جدیدتر تعویض کنید.

5. ویرایش عکس توسط هوش مصنوعی

حالا برای همه آن ویژگی‌های AI، که فقط برای S23، S23 FE، Z Fold 5، Z Flip 5 و Tab S9 در دسترس هستند. در ابتدا، با UI 6.1 بسیاری از ویرایش‌های عکس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در دسترس خواهد بود – شما می‌توانید اشیا را در تصویر خود تغییر مکان دهید، آنها را پاک کنید و حتی از AI بخواهید عکس‌های خود را فراتر از مرزهای اصلی آنها گسترش دهد، و AI ژنراتیو هرگونه شکاف را پر کند.

اگر از Magic Eraser و ویژگی‌های AI گوگل در Google Pixel 8 استفاده کرده‌اید، باید ایده خوبی از آنچه پیش رو دارید داشته باشید.

6. پس زمینه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی

در مورد تلفن‌های Google Pixel 8 صحبت کنید، ویژگی پس زمینه AI که برای اولین بار در این گوشی‌ها ظاهر شد، به تلفن‌های سامسونگ می‌آید. شما می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از موضوعات و موضوعات مختلف انتخاب کنید و AI تولید کننده یک تصویر را تولید می‌کند تا مطابق با دستورالعمل شما باشد.

جالب اینجاست که تنها تفاوت این و نسخه Google این است که سامسونگ یک واترمارک کوچک در پایین تصویر اعمال می‌کند. شاید این برای جلوگیری از وارد کردن عکس‌های جعلی شما در یک مسابقه هنری باشد.

7. ترجمه زنده در حین تماس تلفنی

با آپدیت One UI 6.1 سامسونگ، حالا می‌تونید در حین تماس تلفنی، حرف‌های طرف مقابل رو به زبان خودتون بشنوید. این یعنی دیگه نیازی نیست که نگران زبان طرف مقابل باشید و می‌تونید به راحتی باهاش صحبت کنید.

حتی اگر شما جواب طرف مقابل رو به زبان خودش بگید، تلفن شما اون رو به زبان طرف مقابل ترجمه می‌کنه. پس دیگه هیچ مشکلی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف نخواهید داشت.

برای استفاده از این ویژگی، کافیه در حین تماس تلفنی، روی گزینه «ترجمه زنده» ضربه بزنید.

این ویژگی فقط برای گوشی‌های سامسونگ S23، S23 FE، Z Fold 5، Z Flip 5 و Tab S9 در دسترس است.

تاریخ انتشار One UI 6.1

سامسونگ هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای One UI 6.1 برای گوشی های هوشمند و تبلت های قدیمی تر Galaxy اعلام نکرده است. اما با توجه به جدول انتشار گذشته این شرکت، انتظار می رود این بروزرسانی در نیمه اول سال 2024 منتشر شود.

لیست برخی از گوشی هایی که انتظار می رود One UI 6.1 را دریافت کنند، آورده شده است:

  • سری Galaxy S23
  • سری Galaxy Tab S9
  • Galaxy Z Fold 5
  • Galaxy Z Flip 5
  • Galaxy A54
  • Galaxy A34

سامسونگ معمولاً هنگام انتشار بروزرسانی های نرم افزاری، دستگاه های پرچمدار و جدید خود را در اولویت قرار می دهد. بنابراین، انتظار می رود سری Galaxy S23 و سری Galaxy Tab S9 زودتر از سایر دستگاه ها One UI 6.1 را دریافت کنند، سپس Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5. دستگاه های میان رده مانند Galaxy A54 و Galaxy A34 ممکن است بروزرسانی را بعداً به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *