آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

12 نکته برای کمک به شما در بهبود مهارت های عکاسی از طبیعت

nature photography flower

عکاسی طبیعت عکسبرداری از گیاهان و جانوران را پوشش می دهد. این به معنی گیاهان، گل ها و حیوانات است که در محیط های نزدیک خود عکس گرفته شده اند. به دلیل تنوع موضوعات و حرکت عکاسی از طبیعت چالش برانگیز است. اما ما تمام نکاتی را که برای عکاسی از طبیعت نیاز دارید به شما ارائه می کنیم.

nature photography green tree plant leaves

12. لنز مناسب را برای عکاسی از طبیعت انتخاب کنید

یک ضرب المثل معروف پیشاهنگی وجود دارد همیشه آماده باشید. این در مورد عکاسی از طبیعت نیز صدق می کند. کشف بهترین لنز برای نوع خاصی از عکاسی یک علم دقیق نیست. ممکن است برای عکس های مختلف اهداف مختلفی داشته باشید. به طور کلی، بهتر است از لنزهایی با فاصله کانونی بیشتر استفاده کنید. این می تواند یک لنز زوم با دیافراگم باز باشد. این به دو دلیل است.

  • اول، شما طولانی ترین دسترسی ممکن را می خواهید. برخی از سوژه های عکاسی از طبیعت، مانند حیوانات، مقداری فاصله را شامل می شوند. به این ترتیب می توانید بدون مزاحمت آنها را مشاهده و عکاسی کنید.
  • دوم، ما می خواهیم تصویر واضحی از سوژه خود در برابر یک پس زمینه کرمی و تار ارائه کنیم. این باعث می شود که سوژه پاپ شود. برای انجام این کار، باید فواصل پیش زمینه و پس زمینه را درک کنید. از لنزهایی با دیافراگم باز مانند f/1.4، f/1.8 یا f/2.8 استفاده کنید.

nature photography outdoors

11. موضوع را از پس زمینه جدا کنید

عکاسی از طبیعت معمولاً سوژه ای مانند گیاه، حیوان یا گل را نشان می دهد. این بدان معنی است که شما باید آن سوژه را از پس زمینه کادر جدا کنید. شما باید در مورد قرارگیری عناصر در قاب قضاوت کنید. و باید چند تنظیم انجام دهید. شما می خواهید مقداری فاصله بین پیش زمینه و پس زمینه خود داشته باشید. این به جدا کردن آنها در عکس کمک می کند. از دیافراگم بازتر (عدد f-stop پایین تر) مانند f/2.0 یا f/2.8 استفاده کنید. روی موضوع در پیش زمینه تمرکز کنید. دیافراگم باز باید پس‌زمینه‌ای ملایم‌تر و تار ایجاد کند.

nature bird

10. Crop Close روی Textures

ما برای بسیاری از چیزهای زندگی از طبیعت الهام می گیریم. از رنگ ها گرفته تا صداها و الگوها. برخی از جالب ترین سوژه ها می توانند درست در مقابل ما باشند. هنگام عکاسی از طبیعت، روی سوژه خود زوم کرده و نزدیک کنید. این می تواند پوست درخت، یک برگ، کف جنگل، پوست مارمولک باشد. وقتی نزدیکتر نگاه می کنید دنیای کاملا جدیدی در انتظار شماست. برای نگاه دقیق تر، روی یک لنز ماکرو سرمایه گذاری کنید. این لنزها حتی کوچکترین جزئیات را بزرگنمایی می کنند و می توانند تصاویر شگفت انگیزی ایجاد کنند.

close up photography of leaves

عکس سهیل نا از پکسل

9. موضوعات خود را برای عکاسی بهتر از طبیعت مطالعه کنید

عکاسی از طبیعت موضوع جالبی است و در سراسر جهان همچنان ادامه دارد. بسیار مهم است که سوژه خود را مطالعه کنید، تا آنجا که نکات عکاسی از طبیعت وجود دارد. این به چند دلیل است. اول، ما می توانیم بهتر از چیزهایی که می فهمیم عکس بگیریم. دانستن عادات سوژه به شما کمک می کند تا عکس ها را پیش بینی کنید. شما متوجه خواهید شد که آن قو در شرف شارژ شدن است یا زمانی که آن گیاه خاص شکوفا شده است. و اگر متوجه شدید حیوانی که از آن عکس می گیرید چندان خطرناک نیست؟ سپس می توانید شروع به عکاسی از نمای نزدیک کنید.

nature photography crane

8. برای گرفتن تصاویر قدرتمند، از سوژه خود در زمینه طبیعی عکس بگیرید

این یک قانون سخت و سریع نیست، بلکه یک دستورالعمل است. اگر قصد عکاسی از طبیعت را دارید، سعی کنید همه چیز را در عکس طبیعی نگه دارید. هیچ اشکالی ندارد که از پرنده روی سیم برق یا عنکبوت کنار خانه خود عکس بگیرید. این کار می تواند ترکیب های خلاقانه و جالبی ایجاد کند. اگر به دنبال عکس های قدرتمند طبیعت هستید، از حیوانات و گیاهان در زیستگاه طبیعی آنها عکس بگیرید.

nature photography
7. برای عکاسی از طبیعت ابزار مناسب را در نظر بگیرید

در بخش عکاسی، یک کیف دوربین با تجهیزات اضافی مانند باتری و لنزها بی‌معنی است. اما چند بار عکاسان طبیعت بدون سه پایه خود وارد یک مکان عکاسی از راه دور می شوند؟ من به شما اطمینان می دهم که تعداد دفعات بیشتر از آنچه که بتوانید بشمارید است. همچنین، پوشیدن لباس مناسب با مکان و فصل را فراموش نکنید. ممکن است برای یک ژاکت آب و هوا به نظر نرسد، اما صبر کنید تا خورشید پشت افق بیفتد.
از پیش برنامه ریزی. کلاه، دستکش و کفش های مختلف همگی می توانند مفید باشند. این ممکن است یکی از مهم ترین نکات عکاسی حیات وحش برای مبتدیان باشد.

nature photography tripod

6. بهترین دوربین را برای عکس های طبیعت بیابید

با آنچه می خواهید عکاسی کنید. ممکن است از این جمله خسته شده باشید که «بهترین دوربین، دوربینی است که همراه خود دارید». اما حقیقت قطعی در آن بیانیه وجود دارد. شما می توانید با گوشی آیفون یا دستگاه اندرویدی عکاسی شگفت انگیزی از گوشی هوشمند ایجاد کنید. دیافراگم های کوچکتر، لنزهای دوگانه و زوم اپتیکال همگی به ویژگی های رایج تبدیل می شوند. اینها به شما این امکان را می دهند که حتی بدون DSLR عکس های بسیار جذابی ایجاد کنید.

nature photography image1 1
5. از نور طبیعی برای بهبود عکس های خود استفاده کنید

عکاسی با نور طبیعی، عکاسی در فضای باز با استفاده از نور مستقیم یا غیر مستقیم خورشید یا ماه است. عکس های طبیعت به طور کلی در نور صبح یا عصر عالی به نظر می رسند. و به ویژه در ساعات طلایی. این نور پس از طلوع و قبل از غروب خورشید دارای کیفیتی ملایم تر و مه آلود است. سوژه های شما را یکنواخت تر روشن می کند و سایه های خشن ظهر را از بین می برد.
یک پرنده کوچک را در یک درخت یا حتی برگ های آن درخت را تصور کنید. اگر سوژه شما این است، به آرامی با رنگ های طلایی غروب خورشید روشن می شود. این نوع نور می تواند یک پوشش احساسی برای تصاویر شما ایجاد کند. باز تولید این نور دشوار است. تفاوت در اثربخشی نور را متوجه خواهید شد. حتی ممکن است متوجه تفاوت بین عکس های صبح و عصر شوید. تغییرات دمای رنگ را بررسی کنید.

nature photography bird
4. بهترین زمان روز را برای گرفتن عکس از طبیعت بی نقص انتخاب کنید

عکاسی در صبح زود یا اواخر شب مزایایی دارد. این شامل احتمال شلوغی کمتر منطقه ای است که در آن عکس می گیرید. این امر به ویژه در مناطق “توریستی” پرترافیک بسیار مهم است. مکان هایی مثل پارک های ملی محبوب و مکان های دیدنی دیگر.

اگر از حیوانات عکاسی می کنید، صبح و عصر را هدف بگیرید. در این صورت احتمال بیشتری وجود دارد که عکس های فوق العاده ای از حیات وحش به ثمر برسانید. بسیاری از حیوانات از گرمای روز فرار می کنند. وقتی هوا تاریک تر و خنک تر است بسیار فعال تر هستند.

nature photography flower

3. از زوایای مختلف و دیدگاه های مختلف برای برجسته شدن استفاده کنید

عکاسی منظره به معنای راضی کردن دیگران نیست. یا جذابیت برای حس سبک دیگران. این در مورد عکاسی از چیزی است که شما را خوشحال می کند. اگر هنوز سبک خود را کشف نکرده اید، برای مطالعه کارهای دیگر عکاسان طبیعت وقت بگذارید. تمایل به استفاده از چه زوایایی دارند؟ چه رنگ هایی را در کادر هماهنگ می کنند؟ چقدر به موضوع خود نزدیک می شوند؟
سعی کنید کاری متفاوت انجام دهید. بر خلاف دیگران حرکت کن! از یک زاویه متفاوت استفاده کنید، از یک نمای نزدیک، جایی که دیگران با زاویه باز عکس می‌گیرند، عکس بگیرید.

طبیعت مجموعه های زیبای نامحدودی را به ما ارائه می دهد. برو بیرون و از آنها استفاده کن! استفاده از خلاقیت خود یکی از بهترین نکات عکاسی حیات وحش برای مبتدیان است.

nature photography beach bird

2. بدنه دوربین سنسور برش خود را بیاورید

اگر بدنه دوربین فول فریم و سنسور کراپ دارید، فول فریم را در خانه بگذارید. لنزها فاصله کانونی موثرتری در دوربین‌های سنسور کراپ دارند. این به ویژه هنگام عکاسی از حیوانات مفید است. برای جلوگیری از ترساندن آنها باید فاصله ای را رعایت کنید. یک لنز 50 میلی متری روی بدنه دوربین سنسور کراپ، بزرگنمایی موثر 1.6 برابر را در یک دوربین فول فریم نشان می دهد. استفاده از سنسور برش به معنای نزدیک شدن به هر چه بیشتر برای عکاسی از طبیعت و حیات وحش است.

nature photography image1

1. به حیوانات و محیط زیست احترام بگذارید

توضیح این موضوع بدون استفاده از عبارت “فقط رد پا باقی بگذارید” غیرممکن است. هر چقدر هم که کلیشه ای است، نمی تواند دقیق تر باشد. حتما زباله ها را به خانه ببرید، حتی اگر فکر می کنید یک مورد تجزیه پذیر است. تجزیه پوست پرتقال یا موز ممکن است تا ۲ سال طول بکشد. به محیطی که در حال عکاسی هستید احترام بگذارید. شما باید اهمیت مزاحمت ایجاد نکردن برای محیط های طبیعی را درک کنید. ما در حال عکاسی از دنیای حساسی هستیم که خانه بسیاری از موجودات زنده است. ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا حداقل تاثیر ماندگاری بر آن جهان داشته باشیم.

nature photography forest 1

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *