آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

بهترین تکنیک ها برای عکاسی از صحرا

desert photography 1

مناظر بیابانی شامل انواع هیجان انگیز گیاهان، حیوانات و زمین شناسی است. بیابان ها مکان مناسبی برای عکاسان منظره و طبیعت هستند. این مقاله پر از نکات و تکنیک هایی است که به شما کمک می کند تا عکس های خیره کننده بیابانی بگیرید.

desert photography 2

از قبل برای شرایط سخت کویر آماده شوید

یک سفر امن و مفید به کویر با آمادگی دقیق شروع می شود. اولین نکته این است که زمان مناسب برای بازدید را بر اساس تحمل دمای خود انتخاب کنید. بنابراین هنگام برنامه ریزی برای بازدید از کویر زمان بندی ضروری است.

بسته به زمان بازدید خود، چندین مورد را برای ایمنی و راحتی در نظر بگیرید:

  • کلاهی برای محافظت از شما در برابر آفتاب،
  • چندین بطری آب برای هیدراته ماندن،
  • عینک آفتابی و ضد آفتاب،
  • GPS (تلفن ها در بسیاری از مکان های دور کار نمی کنند)،
  • روسری برای پوشاندن گردنت،
  • یک پیراهن آستین بلند برای جلوگیری از آفتاب،
  • شلوار با ساق زیپ دار،
  • کفش های کوهنوردی با کیفیت.

desert photography

وسایل ضروری برای عکاسی در کویر

عکاسی از کویر شبیه عکاسی منظره است. باید وسایلی را که مطمئن هستید به آن نیاز دارید بسته بندی کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • لنزهایی از زاویه باز تا تله فوتو،
  • یک سه پایه،
  • فیلترهایی مانند یک پلاریزر یا چگالی خنثی مدرج،
  • یک لوپ فوکوس،
  • ریموت
  • یک واحد فلاش اگر می خواهید نور اضافه کنید،
  • باتری های اضافی،
  • کارت های SD اضافی،
  • یک ابزار چندگانه
  • و مطمئن شوید که یک کیسه زباله همراه خود دارید!

بسیاری از گونه های گیاهی بیابانی مکانیسم های دفاعی خود را به شکل سوزنی تطبیق داده اند. در برخی از نقاط، زمین پر از آنها است. مراقبت از دوربین مهم است و قرار دادن کیف خود روی زمین یا روی ماسه می تواند بعداً مشکلاتی ایجاد کند. بهتر است آن را روی کیسه زباله قرار دهید.

Desert Photography Photo of Camera

انتخاب لنز برای عکاسی در کویر

اینکه به چه لنزی نیاز دارید سوال درستی است. نظر من این است، “هر چیزی که می توانید حمل کنید.” اگر نیاز به کنترل وزن دارید، انتخاب لنز خود را به لنزهای کمتر با پوشش بیشتر محدود کنید. من یک لنز 16-35 میلی متری، 28-70 میلی متری و 80-200 میلی متری را به عنوان سه لنز اصلی خود حمل می کنم و همه آنها استفاده می شوند. چشم انداز کویر از ماسه و آسمان بی پایان تشکیل شده است. طبیعی است که بخواهید همه آن ها را در یک فریم با یک لنز زاویه باز ثبت کنید. در حالی که سوژه های زیادی وجود دارد که این لنز یک انتخاب عالی است، استفاده از لنز تله فوتو را نیز در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید، یک لنز با زاویه باز، پیش زمینه را بزرگتر نشان می دهد. تله فوتو با بزرگنمایی پس زمینه دور را به بیننده نزدیک می کند. من عکس زیر را در Badwater در دره مرگ گرفتم. لنز واید بر پیش زمینه تاکید می کند و در عین حال پس زمینه را به حداقل می رساند. این یک استراتژی عالی برای صحنه هایی است که دارای پیش زمینه جالب و پس زمینه کسل کننده هستند.

Desert Photography Death Valley Badwater

لنز تله فوتو همچنین زمانی که سوژه ای را در فاصله دور مشاهده می کنید ارزشمند است. در اینجا، پیش زمینه جالب نیست، بنابراین بهتر است هنگام بزرگنمایی در یک منطقه خاص، آن را کنار بگذارید. این عکس با جزئیات از تپه های دور در دره مرگ گرفته شده است، برای ثبت این عکس به یک لنز 300 میلی متری نیاز دارید. این بهترین راه برای نزدیک شدن به اندازه کافی و کنار گذاشتن محیط اطراف است.

Desert Photography Death Valley distant hills

از روش های ترکیب بندی کلاسیک برای افزودن عمق و علاقه استفاده کنید

چشم انداز کویر سرشار از سوژه هایی برای عکاسی است. اما اگر در این مکان‌های خشک و متروک تازه کار هستید، پیدا کردن یک سوژه و ترکیب عالی ممکن است کمی طول بکشد. رایج ترین استراتژی های ترکیب بندی در عکاسی منظره را به یاد بیاورید. در بیابان هم می توانید همین ها را پیدا کنید.

به دنبال خطوط پیشرو، منحنی ها، الگوها، بافت ها، اشیا، کادربندی، پرسپکتیو اجباری، قرارگیری یک سوم باشید. اگر این موارد را در نظر داشته باشید، در کمترین زمان یک موضوع شایسته پیدا خواهید کرد.

من این صحنه را با استفاده از قانون یک سوم ساختم. من این کاکتوس Cholla بزرگ را در یک سوم “نقطه داغ” پیش زمینه قرار دادم. سوژه نزدیک و پس زمینه دور حس عمیقی به صحنه می دهد.

Desert Photography Cholla Cactus

خطوط پیش زمینه یک راه قدرتمند برای هدایت بینندگان به یک صحنه است. این یک واکنش طبیعی است که شروع به نگاه کردن به صحنه از نزدیک‌ترین نقطه به دوربین کنید و سپس آن را در پس‌زمینه دنبال کنید.

در تصویر زیر لایه هایی با مقادیر تونال و بافت های مختلف داریم. آنها از پیش زمینه به پس زمینه جریان دارند. خطوط چشم ما را به تپه‌های شنی و سپس به کوه‌های پس‌زمینه هدایت می‌کنند.

Desert Photography Death Valley Dunes

خطوط مورب یا خطوط Z یکی دیگر از رویکردهای ترکیب قدرتمند است. عکس زیر را بررسی کنید. خطوط پیش زمینه یک خط Z ایجاد می کند. در مسیر خود به سمت پس‌زمینه، تصویر را زیگ و زاگ می‌کند.

Desert Photography Valley of Fire Diagonal Lines

الگوهای طبیعی برای تصاویر بی نظیر بیابان

عکاسی منظره بیابانی اغلب فرصت‌های سوژه جدیدی را در اختیار عکاسان منظره قرار می‌دهد. به دنبال کاکتوس ها و زمین شناسی منحصر به فرد باشید. شما می توانید انواع سنگ های رنگارنگ و الگوهای غیر معمول را پیدا کنید.

Desert Photography Yuma Cracked Patterns

این تصویر از گل ترک خورده یک نمونه عالی از الگوها است. آب تبخیر شد و رسوب سخت شد. سپس با خشک شدن ترک خورد. نتیجه الگوها و بافت های شگفت انگیزی است که می توانید روی آنها زوم کنید.

همه الگوها و بافت ها روی زمین نیستند. این دامنه تپه در حال فرسایش لایه های زیبایی دارد. من برای این عکس از لنز زوم 70-200 استفاده کردم. این به من اجازه می دهد بزرگنمایی و کوچکنمایی کنم و ترکیبی ایجاد کنم که بر ردیف های افقی تأکید دارد.

Desert Photography Pareah eroding hillside

مانند خطوط پیشرو، الگوها می توانند تعادل عالی در عکس ها ایجاد کنند. این پیش‌زمینه که با لنز 35 میلی‌متری گرفته شده، 2/3 ترکیب را اشغال می‌کند و به کوهی در افق منتهی می‌شود. ارتفاع دوربین میزان برجسته بودن پیش زمینه را کنترل می کند. در تصویر زیر ارتفاع متوسط ​​است. این نه تاکید زیاد بر پیش زمینه است و نه خیلی کم.

Desert Photography Alvord Desert Oregon

از نورپردازی با زاویه کم از خورشید برای نمایش بافت استفاده کنید

برخی می گویند که نور صحرا یکی از بهترین هایی است که در عکاسی منظره پیدا می کنید. مزیت بازدید در فصل زمستان روزهای کوتاهتر و موقعیت آفتاب است که در اکثر اوقات روز کم است. این زاویه کم می تواند نورپردازی عالی را در اوایل و دیر هنگام ایجاد کند. گاهی حتی در طول روز.

Desert Photography Death Valley Sand Dune

تقریباً اواسط بعد از ظهر بود که من این تصویر تپه شنی را گرفتم. با نورپردازی در پس زمینه می توانید ببینید که سایه های کمی وجود دارد. ممکن است ساعت ها قبل از نور با کیفیت غروب آفتاب باشد. با این حال، این تصویر در حال حاضر دارای نورپردازی عالی بر روی تپه است. میپرسید چرا:

  • خورشید در سمت چپ است و نورهای جانبی زیبایی را ایجاد می کند که بر بافت تأکید دارد.
  • زاویه خورشید در آسمان کم است. بنابراین امواج شنی پیش زمینه نزدیک به 40% برجسته و 60% سایه دارند.
  • زاویه تپه به سمت راست و دور از خورشید شیب دار است. شروع به افتادن در سایه می کند و در نتیجه تپه ای تیره تر ایجاد می شود.
  • نور پس زمینه زمانی زیباست که روی صحنه مناسب اعمال شود. در مناظر بیابانی، اغلب انواع کاکتوس ها و گیاهان دیگر را می یابید که وقتی خورشید از پشت آنها را روشن می کند، شگفت انگیز به نظر می رسند.

سوزن ها و برگ های کوچک با نزدیک شدن خورشید به افق شروع به درخشش می کنند و گیاهان را برجسته می کنند.

Desert Photography Desert Flora

بعد از غروب آفتاب برای سیلوئت های خیره کننده عکس بگیرید

وقتی خورشید غروب کرد، دوربین را کنار نگذارید! هنوز عکس های بیابانی زیادی برای گرفتن وجود دارد. سیلوئت ها موضوعی هستند که به محض ناپدید شدن خورشید می توانید آن را دنبال کنید. هر موضوعی که پس‌زمینه آسمان صافی داشته باشد کارساز خواهد بود.

Desert Photography Saguaro Cactus

این کاکتوس ساگوارو به شکل سیلوئت بر شکل کاکتوس تاکید دارد. به علاوه، این نماد جنوب غربی آمریکا است. این یک مثال عالی از یک استراتژی داستان سرایی عالی برای عکاسی از کویر است. برای دریافت نوردهی عالی برای یک سیلوئت، در حالی که متر را تنظیم می کنید، سوژه را خارج از کادر قرار دهید. این رویکرد فقط آسمان را اندازه گیری می کند و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سوژه خود جزئیات ندارد.

یک سیلوئت باید سیاه باشد. با هدف گرفتن دوربین به یک طرف سوژه شروع کنید و اجازه دهید متر فقط آسمان را بخواند. نوردهی را برای آن تنظیم کنید، سپس دوباره کادر بندی کنید و عکس بگیرید.

Desert Photography Saguaro Cactus Frame

از آسمان شب در بیابان برای تصاویر منحصر به فرد بگیرید

آسمان شب آخرین رویداد روز برای عکاسی از کویر است. از آنجایی که آسمان منبع نور است، فرصت دیگری برای سیلوئت ها است. برای عکاسی از آسمان شب به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک دوربین فول فریم. یک سنسور برش نیز کار می کند اما با همان لنز پوشش کمتری را نشان می دهد.
  • سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین برای نوردهی طولانی مدت.
  • یک لنز زاویه باز (من از زوم 16-35 میلی متری خود استفاده می کنم).
  • یک ریموت، بنابراین لازم نیست دوربین را لمس کنید.

ISO انتخابی شما به حداکثر دیافراگم دوربین و لنز شما بستگی دارد. یک نقطه شروع خوب ISO 1600، 15-30 ثانیه، در f/2.8 است. اما اگر لنز شما آنقدر سریع نیست و حداکثر دیافراگم f/4 دارد، بهترین راه حل این است که ISO خود را دو برابر کنید و به 3200 برسانید.

بسیاری از دوربین های DSLR حداکثر سرعت شاتر 30 ثانیه دارند. سپس برای نوردهی طولانی‌تر باید به Bulb بروید. نوردهی طولانی تر با استفاده از حالت Bulb به خوبی کار خواهد کرد. اما ستارگان با آن سرعت های شاتر طولانی تر شروع به محو شدن می کنند. کوتاه نگه داشتن سرعت شاتر (15-30 ثانیه) از تاری جلوگیری می کند. برای به دست آوردن افزایش مورد نیاز در حساسیت نوردهی، افزایش ISO کمک می کند. عکس کاکتوس ساگوارو، یک موضوع عالی است زیرا به وضوح در برابر آسمان و کوه ها مشخص شده است.

Desert Photography Nighttime Desert Sky

چگونه از سفر عکاسی در کویر خود نهایت استفاده را ببرید

هنگامی که برای برنامه ریزی یک ماجراجویی عکاسی در کویر آماده می شوید، قبل از اینکه وارد جاده شوید، این عوامل را در نظر بگیرید:

  • چه زمانی از سال است؟ آیا دما برای منطقه آسایش شما مناسب خواهد بود؟
  • با تنظیمات اولیه دوربین شروع کنید. ISO 100 برای مناظر طبیعی بیابانی و افزایش ISO فقط در صورت نیاز.
  • بسته به داستانی که می خواهید بگویید سوژه خود را ایزوله کنید (حداقل دیافراگم) یا تصویر کنید (حداکثر دیافراگم).
  • آیا قصد عکاسی از گل های وحشی صحرا را دارید؟ اگر طوفان های زمستانی بارندگی زیادی به بار آورده اند، می توانید انتظار نمایش گل های وحشی خوبی را داشته باشید. قبل از سفر، وب‌سایت‌های گل‌های وحشی را جستجو کنید. آنها اطلاعات به روز در مورد مناطق گل وحشی را به اشتراک می گذارند.
  • پیش بینی آب و هوا چیست؟ آب و هوای معمولی خوب است، اما طوفان‌های صحرا اغلب شامل طوفان‌های شن می‌شوند و قطعا شما نمی‌خواهید در یکی از این طوفان‌ها باشید. اگر بتوانید روز بعد از طوفان بیرون بیایید، ممکن است شرایطی بکر پیدا کنید. وزش باد در طول طوفان، تپه های شنی را دوباره تراشیده و الگوهای تازه ای را بدون رد پا ایجاد می کند.

desert photography 1

نتیجه

عکاسی از صحرا یک راه فوق العاده برای ثبت مناظر جادویی بیابان است. با برنامه‌ریزی از قبل، زمان‌بندی خوب و حداقل تجهیزات، می‌توانید از یک ماجراجویی بی‌نظیر و پربار عکاسی بیابانی لذت ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *