اخبار موبایل

آپدیت آیفون 13 عکاسی ماکروی خودکار را اختیاری می کند

iPhone 13 Macro Switching

بررسی آیفون 13 انجام شده است و مانند همیشه ، اطلاعات جدیدی در مورد آخرین نسخه اپل در اختیار ما قرار می دهد. به عنوان مثال ، در حال حاضر ، هنگام نزدیک شدن به یک سوژه با دوربین آیفون 13 ، امکان خاموش کردن عکاسی ماکرو خودکار وجود ندارد.

در جریان رویداد “کالیفرنیا” ، اپل iPhone 13 را با این ویژگی جدید به نام عکاسی ماکرو معرفی کرد. توضیح شرکت به شرح زیر است:

دوربین جدید Ultra Wide با لنز بازطراحی شده و سیستم فوکوس خودکار قدرتمند می تواند از 2 سانتی متر فوکوس کند و حتی کوچکترین جزئیات را حماسی جلوه دهد. یک برگ ساده را به یک اثر هنری تبدیل کنید. جزئیات یک کرم کوچک را ثبت و یک قطره شبنم را به وضوح ببینید. زیبایی های کوچک در انتظار شما هستند.

اپل همچنین توضیح می دهد که می توانید فیلم های ماکرو نیز ضبط کنید:

عکس های ماکرو تازه شروع کار هستند. همچنین می توانید از فیلم های ماکرو ، از جمله حرکت آهسته و تایم لپس ، فیلم بگیرید و خود را برای مسحور شدن آماده کنید.

iPhone 13 Macro Switching

همه چیز که عالی است ، پس مشکل کجاست؟

مشکل این است که اگر بخواهید با iPhone 13 خود به یک سوژه نزدیک شوید اما نخواهید عکاسی ماکرو را فعال کنید ، در حال حاضر این امکان وجود ندارد. این مورد در بررسی های INTRODUCTION مورد توجه قرار گرفت و اپل نظر خود را در مورد این موضوع گفت:

این که یک تنظیم “Lock Camera” در قسمت Setting برنامه Camera وجود دارد که تعویض خودکار دوربین را برای ضبط ویدئو غیرفعال می کند ، گواه این است که اپل می داند که مردم چنین مشکلی را نمی خواهند. متأسفانه ، هیچ تنظیماتی برای خاموش کردن این قابلیت برای عکس ها وجود ندارد. حداقل الان این امکان وجود ندارد.

در نتیجه این بررسی ، اپل مسیر خود را تغییر داد و اعلام کرد که یک به روزرسانی نرم افزاری را منتشر می کند تا به کاربران اجازه دهد حالت تعویض دوربین را غیرفعال کنند. به گفته اپل:

پاییز امسال یک تنظیم جدید در به روزرسانی نرم افزار اضافه می شود تا هنگام عکاسی نزدیک برای عکاسی و فیلمبرداری ، بتوانید تعویض خودکار دوربین را خاموش کنید.

در حالی که بازخوردها از دوربین های جدید آیفون 13 و عمر باتری بهتر تمجید می کنند ، هنوز مواردی وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد. به عنوان مثال ، قابلیت ضبط ProRes در به روزرسانی بعدی ارائه می شود – قابلیت خاموش کردن تعویض خودکار دوربین هنگام عکاسی در فاصله نزدیک فعلا وجود ندارد و ظاهراً حالت سینمایی در نور کم چندان با کیفیت نیست.

با تمام اینها ، آیفون 13 این جمعه در ایالات متحده و بازارهای دیگر عرضه می شود و در هفته های آینده به کشورهای بیشتری وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *