آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

راهنمای کامل در مورد عکاسی CULLING

what is culling in photography 1024x683 1

Culling در عکاسی فرآیند انتخاب بهترین عکس‌ها برای نگهداری و ویرایش از یک عکاسی و حذف عکس‌های رد شده است. این اولین قدم در پست تولید است. قبل از شروع ویرایش عکس‌ها، باید بهترین تصاویر خود را انتخاب کنید تا زمان را برای پردازش عکس‌هایی که نمی‌خواهید تلف نکنید.

بنابراین پس از وارد کردن عکس‌های خود به هر نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید (من از Adobe Lightroom Classic استفاده می‌کنم) و قبل از انجام هر کار دیگری، باید عکس‌های خود را حذف کنید.

چرا حذف در عکاسی مهم است؟

به عنوان یک عکاس حرفه ای، بسته به نوع عکاسی که انجام می دهید، تعداد تصاویر گرفته شده در طول یک جلسه عکاسی می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک عکاس عروسی که کل روز عروسی را پوشش می دهد، عکس های بیشتری نسبت به یک عکاس پرتره در طول یک عکاسی خانوادگی می گیرد.

هر چه تعداد عکس‌های بیشتری را پردازش کنید، فرآیند ویرایش طولانی‌تر خواهد بود.

فرآیند حذف می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر صدها یا حتی هزاران عکس گرفته باشید. در اینجا چهار دلیل واقعا خوب وجود دارد که چرا باید عکس بگیرید…

what is culling in photography 1024x683 1

1. حذف عکس ها باعث صرفه جویی در فضا می شود

اگر می‌خواهید تمام عکس‌های هر عکاسی را نگه دارید، فضای هارد دیسک خیلی سریع‌تر تمام می‌شود.

بعلاوه با تعداد زیادی از تصاویر بد که فضای کامپیوتر شما را اشغال می کنند، سیستم فایل شما بسیار بزرگ می شود و یافتن بهترین عکس های شما زمان بیشتری می برد.

2. حذف عکس ها باعث صرفه جویی در زمان می شود

بسیاری از عکاسان وسوسه می‌شوند که قبل از رد کردن عکس‌ها، تصاویر را به تعویق بیندازند و بدون حذف کردن، شروع به پردازش تصاویر کنند تا ببینند آیا می‌توانند آن‌ها را بهتر کنند یا خیر. این کار زمان زیادی را بر روی تصاویر همتراز تلف می کند و لذت عکاسی را از بین می برد.

به جای اینکه در ابتدای فرآیند پست تولید وقت بگذارید و فقط بهترین عکس های خود را انتخاب کنید تا بتوانید روی آنها تمرکز کنید. سپس با دوربین خود بیرون بروید و عکس های بیشتری بگیرید.

3. حذف عکس ها را بهبود می بخشد

اگر یاد بگیرید که تصاویر خود را با دید انتقادی ارزیابی کنید و وسوسه نشوید که روی عکس‌های «تقریباً به اندازه کافی خوب» بچسبید، به زودی خواهید دید که چه چیزی در عکاسی خود باید بهبود ببخشید. وقتی می دانید چه چیزی نیاز به کار دارد، هنگام عکس گرفتن بیشتر عکس العمل عمدی خواهید داشت و شروع به گرفتن عکس های بهتر خواهید کرد.

به علاوه، وقتی به انتخاب نهایی عکس‌هایتان نگاه می‌کنید، احساس بهتری نسبت به کارتان خواهید داشت.

من هرگز از عکاسی راضی نیستم تا زمانی که عکس‌ها را به کامپیوتر وارد نکنم و آنها را حذف نکنم. تا آن لحظه، تمام چیزی که به آن فکر می‌کنم این است که می‌توانستم بهتر انجام دهم. با این حال، وقتی لحظه ای به “نگهبانان” خود نگاه می کنم، نسبت به کارم احساس بسیار بهتری دارم.

4. حذف تصاویر، حرفه ای بودن را بهبود می بخشد

اگر یک عکاس حرفه ای هستید که مجموعه ای از تصاویر نهایی را به مشتری ارائه می دهید، بخشی از کار شما این است که استرس انتخاب بیش از حد را از بین ببرید.

می دانم که عجیب به نظر می رسد، اما اگر تا به حال عکس گرفته اید و مجبور شده اید فقط عکس های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، می دانید که چقدر می تواند استرس زا باشد. مثل این است که در یک رستوران منوی بسیار متنوعی ارائه شود – برای من این یک کابوس است و این  انتخاب آنچه را که می خواهم واقعاً دشوار می کند.

ذهن آشفته می گوید نه. بنابراین اگر می‌خواهید از هر جلسه عکس بیشتر استفاده کنید، به جای مجموعه‌ای بزرگ از تصاویری که باید روی آن‌ها کار کنند، تعداد انگشت شماری از تصاویری را انتخاب کنید که می‌دانید آن ها را دوست خواهند داشت.

چه زمانی باید عکس ها را بردارید؟

من قبلاً به این پاسخ داده ام، اما باز هم می گویم، زیرا مهم است. پس از وارد کردن عکس ها به رایانه و قبل از انجام هر نوع پردازش پست، عکس ها را بردارید.

همچنین، اگر عکس‌های نه چندان عالی در پوشه‌های فراموش شده رایانه خود دارید، اکنون زمان خوبی است که شجاع باشید و از شر آنها خلاص شوید.

عواملی که باید در هنگام حذف تصاویر در نظر گرفته شوند
قبل از شروع حذف عکس، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مهم است، زیرا به شما کمک می کند سریعتر عکس بگیرید. به عنوان مثال، من در مورد تمرکز حساس هستم. انقدر گزنده که واقعا خودم را اذیت می کنم. اگر چشمان سوژه با زوم 100 درصد شارپ نباشد، عکس را بدون فکر دوم در پست تولید رد می کنم.

با این حال، چیزهای بیشتری به جز تمرکز وجود دارد. در اینجا چیزی است که باید در فرآیند انتخاب تصویر خود در نظر بگیرید:

  • میزان وضوح تصاویر
  • قرار گرفتن در معرض نور
  • مسائل فنی
  • موارد تکراری
  • تصاویر نامطلوب

photos to cull 1024x675 1

خوب این یک عکس رد کردنی آسان بود – بدون فوکوس و نوردهی کم!

عکس های تار یا خارج از فوکوس

گاهی اوقات یک عکس در فوکوس است، اما سوژه حرکت می کند. یا سوژه اصلی تیز است و سوژه دیگری جابجا شده است.

احتمال دیگر این است که سوژه یا سوژه ها در فوکوس هستند، اما فردی در پس زمینه تار است، اما به دنبال دوربین است. این بیشتر یک چیز ترکیب بندی است، اما همانطور که ما در مورد عکس های تار صحبت می کنیم، فکر کردم آن را اینجا اضافه کنم. اگر تصویری حیاتی باشد، مانند اولین بوسه عروس و داماد، تصویر را رد می کنم.

انسان‌ها در عکس‌ها به دنبال چشم می‌گردند و زمانی که یک فرد تار در پس‌زمینه به دنبال دوربین است، چشم‌های ما از سوژه دور می‌شوند و سعی می‌کنند فرد تار را درک کنند. این یک حواس پرتی است.

culling photos 1024x684 1

من به طور تصادفی جبران نوردهی خود را روشن گذاشتم، بنابراین این واقعاً بیش از حد در معرض دید قرار گرفت و یک رد آشکار بود.

عکس های کم نور یا بیش از حد

منظورم کمی بیرون نیست، منظورم واقعا کم نوردهی یا بیش از حد است. من می دانم که با همه جادوگری نرم افزار پردازش پست می توانیم عکس ها را “ذخیره” کنیم و جزئیات سایه از دست رفته یا جزئیات برجسته از دست رفته را در فایل های RAW بازیابی کنیم.

با این حال، اگر عکس های بهتری دارید که به خوبی نوردهی می شوند، چرا این کار را انجام دهید؟

تصاویر با مشکلات فنی

این شامل نورپردازی ضعیف، برش بد و سایر خطاهای ترکیبی است.

هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا تصویری با نور بد به خوبی تصویری با نور خوب به نظر برسد. ممکن است با نرم افزار ویرایش آن را بهبود ببخشید، اما یک تصویر خوب همیشه گزینه بهتری است.

یکی از رایج‌ترین خطاهایی که در عکس‌ها می‌بینم، برش بد عکس یا تصاویر کج است و گاهی اوقات در تلاش برای صاف کردن یک تصویر، بخشی از شخص برش داده می‌شود. البته، لازم نیست فرد کامل را وارد کنید، اما یک راه اشتباه و یک راه درست برای برش تصاویر در عکاسی پرتره وجود دارد.

یکی دیگر از خطاهای رایج عدم توجه به پس زمینه تصویر است. اگر عناصر حواس‌پرتی در پس‌زمینه دارید که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی با برش برطرف کرد، نباید آن را نگه دارید.

how to cull photos quickly 1024x683 1

بهتر است از گرفتن تصاویر تکراری خودداری کنید، زیرا در این صورت باید تصمیم بگیرید که کدام یک را نگه دارید و اگر شبیه من هستید، بارها به این سو و آن سو می‌روید و سعی می‌کنید تصمیم بگیرید کدام عکس را رد کنید و کدام را نگه دارید.

تصاویر تکراری

شما نیازی به یک دسته کامل عکس از یک ژست خاص ندارید. مگر اینکه سوژه شما بیان متفاوتی داشته باشد یا تصویر را از زاویه دیگری گرفته باشید، فقط بهترین عکس را نگه دارید.

تعداد زیاد تصاویر مشابه تاثیر مجموعه ای از تصاویر از یک عکاسی را کمرنگ می کند.

عکس های نامطلوب

هیچ کس دوست ندارد یک عکس نامطلوب از خود ببیند. پس بی رحم باشید و با دید انتقادی به تصاویر نگاه کنید. آیا به عدالت موضوعی خود عمل کردید یا خیر؟ اگر درصدی وجود دارد که آن را دوست نداشته باشند، هیچ کس نیازی به دیدن آن ندارد.

چگونه عکس های خود را جمع کنید

در حالی که می‌توانید نرم‌افزار هوش مصنوعی مانند Narrative Select را دریافت کنید، که به‌طور خودکار تصاویر خاصی را حذف می‌کند، مثلاً اگر فردی در حال پلک زدن است، من توصیه می‌کنم برای عکاسی پرتره به‌صورت دستی حذف شود.

برای عکاسان عروسی، استفاده از Photo Mechanic یا برنامه های نرم افزاری مشابه، برای جمع آوری اولیه به سرعت بخشیدن به گردش کار شما قبل از وارد کردن تصاویر به لایت روم کمک می کند زیرا تصاویر کمتری را وارد می کنید.

best way to cull photos 1024x571 1

در اینجا می‌توانید گزینه‌های Lightroom را برای حذف عکس‌ها ببینید: رتبه‌بندی ستاره، پرچم‌گذاری و برچسب‌های رنگی

ایجاد یک سیستم کشتار

زمانی که از نظر عاطفی به تصاویر وابسته هستید، حذف می تواند چالش برانگیز شود و ارزیابی عینی کیفیت آنها را دشوار می کند. به نظر من بارگذاری عکس‌ها در رایانه، نگاهی سریع و بازگشت بعداً یا روز بعد برای شروع فرآیند حذف کمک می‌کند. این به من زمان می دهد تا از تصاویر جدا شوم و می توانم راحت تر تصمیم بگیرم.

برای یک سیستم حذف دستی کارآمد، باید راهی را پیدا کنید که برای شما کارآمد باشد تا فرآیندی ثابت داشته باشید که هر بار برای اختراع مجدد وقت خود را صرف نکنید. این همچنین به شما کمک می کند تا از نظر احساسی جدا شوید و تصاویر را فقط بر اساس شایستگی ارزیابی کنید.

برترین برنامه‌های نرم‌افزار ویرایش عکس ابزارهای حذف مشابهی دارند که عبارتند از:

  • رتبه بندی ستاره ای
  • پرچم گذاری
  • برچسب های رنگی
  • فیلتر کردن

همه ما روش های مختلفی برای انتخاب تصاویر نهایی داریم که در طول زمان توسعه می دهیم. من به شما یک نمای کلی از روند کار حذف خود ارائه می دهم که کارآمدترین راه برای من است. شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد همه ابزارهای حذف و نحوه جمع آوری در لایت روم را در اینجا بیابید.

گردش کار حذف لایت روم من

به این ترتیب است که در 10 یا 11 سال گذشته، تعداد زیادی عکس (150 تا 200) را از یک جلسه پرتره به حداکثر 80 عکس که به مشتری ارائه می‌دهم کاهش داده‌ام.

  • عکس‌ها را از کارت حافظه به یک پوشه جدید در کاتالوگ Lightroom من وارد کنید
  • در ماژول کتابخانه لایت روم مجموعه جدیدی با نام مشتری در نمای لوپ ایجاد می کنم
    تمام تصاویر موجود در پوشه را انتخاب کرده و به مجموعه جدید اضافه کنید
  • اولین پاس – از کلیدهای جهت دار روی صفحه کلید خود استفاده کنید تا عکس ها را یکبار مرور کنید و در حین رفتن، تصاویر رد شده را از پوشه حذف کنید.
  • کلید caps lock را روی صفحه کلید فشار دهید تا عملکرد پیشروی خودکار برای انتقال خودکار به عکس بعدی فعال شود
  • پاس دوم – دوباره عکس ها را مرور کنید و عکس های 1 ستاره را با وضوح قابل قبولی مرور کنید
  • پاس سوم – دوباره عکس ها را مرور کنید و 2 ستاره به تصاویر با ترکیب بندی، نور، ژست و بیان خوب اختصاص دهید.
  • برای انتخاب عکس‌های مشابه برای بازبینی در حالت نظرسنجی، به نمای شبکه تغییر دهید و به بهترین عکس از تصاویر انتخابی 3 ستاره اختصاص دهید.
  • به طور خودکار همه عکس های مجموعه را از بالاترین به پایین ترین رتبه بندی ستاره مرتب کنید
  • تصاویر ناخواسته (آنهایی که دارای 2 ستاره و پایین تر هستند) را از مجموعه حذف کنید
  • انتخاب نهایی را ویرایش کنید و نام عکس‌ها را تغییر دهید
  • تصاویر 1 و 2 ستاره را از پوشه و رایانه حذف کنید
  • مرحله بعد، تمام عکس‌های مجموعه را قبل از ارائه عکس‌ها به مشتری برای انتخاب عکس‌های مورد علاقه‌اش برای آلبوم و/یا هنر دیواری، ستاره‌دار می‌کنم. من همچنین از یک سیستم رتبه بندی ستاره برای کمک به آنها در انتخاب عکس استفاده می کنم.

جمع بندی چیزی که در عکاسی از بین می رود

نکاتی برای کشتار موثر

  • از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید. لایت روم کلیدهای میانبر زیادی برای سرعت بخشیدن به گردش کار شما دارد و آنها واقعاً در روند کار ویرایش شما تفاوت ایجاد می کنند، به خصوص اگر عکس های زیادی برای کار کردن دارید.
  • استفاده از پیشروی خودکار برای انتقال خودکار به تصویر بعدی پس از فشار دادن دکمه، تعداد دفعاتی را که باید یک دکمه را فشار دهید کاهش می‌دهد. بنابراین اگر در حال پردازش 1000 تصویر هستید، این حداقل 999 فشار دکمه کمتر است.
  • در پایان کل فرآیند، تصاویر رد شده را حذف کنید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است فراموش کنید که این کار را انجام دهید و آنها فقط در آنجا بنشینند و فضا را اشغال کنند.
  • بی رحم باش فقط بهترین ها را از خودتان بپذیرید و عکاسی شما به سرعت بهبود می یابد. حتی ممکن است شما را کم کار کند و محتاط تر عکاسی کنید تا نیازی به صرف زمان زیادی برای حذف عکس ها نداشته باشید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *