اخبار گوناگون, اخبار دوربین دیجیتال, اخبار و مقالات

کار با لنز پاناسونیک Leica DG Summilux 9mm F1.7 ASPH

9mm f1p7 asph front

مقدمه

پاناسونیک به تازگی لنز “Leica Summilux 9mm F1.7 APSH” را اعلام کرده‌است. ​این از اخرین لنزهای پرایم برای میکرو چهار سوم ها میباشد. و همینطور میخواهد این خبر را بدهد که (اگر GH6 کافی نبود) این نشان داد که ما به خط تولید فول فریم های خود متعهدیم.

9mm، یک لنز اولترا واید سریع، روشن و فشرده برای کاربران میکرو چهار سوم، معادل با 18mm f/3.4 در فول فریم ارائه می‌دهد. این لنزی است که برخی از عکاسان خیابانی دوست خواهند داشت، اما مسلما جذابیت بیشتری برای فیلمبرداران دارد. ما می‌خواهیم نگاه سریعی به این لنز بیاندازیم، با ما همراه باشید. ​

طراحی نوری

این لنز 9 میلی متر یکی از لنزهای Leica شرکت پاناسونیک است، که به احتمال زیاد نشان می‌دهد که در داخل مرزه‌ای تعیین‌شده توسط سازنده لنز آلمانی کار می‌کند و تولید می‌شود. طراحی نوری این لنز خیلی پیچیده نیست، با 12 عنصر که در نه گروه مرتب شده‌اند. دو لنز کروی در آنجا وجود دارد، دو عنصر با پراکندگی فوق‌العاده کم و یک عنصر ضریب شکست فوق‌العاده زیاد. پاناسونیک می‌گوید که آخرین مورد از این موارد به ارائه یک عملکرد یکنواخت‌تر کمک می‌کند، در حالی که اجازه می‌دهد اندازه لنز کوچک باشد. ​

همانطور که احتمالاً برای یک لنز مدرن و بسیار فشرده با زاویه فوق عریض انتظار دارید، برخی از اعوجاج هندسی در نرم افزار تصحیح می شود تصاویر را به بهترین شکل ممکن ایجاد کند (معمولاً این رویکرد مقداری از انحرافات مختلف را با استفاده از شیشه، برای به دست آوردن نتیجه بهتر از یک لنز کوچکتر و سبکتر کاهش می دهد).

مطلب پیشنهادی:  One UI 6.1 این هفته برای پرچمداران سامسونگ 2023 عرضه می‌شود

عملکرد نوری

نمونه‌های F1.7 9 میلی‌متری که با آن‌ها مواجه شده‌ایم، عملکرد خوبی داشتند، حتی در حالت باز عکس‌برداری با وضوح مرکزی خوب. همچنین به نظر می‌رسد که عملکرد مناسبی نزدیک به حداقل فاصله فوکوس 9.5 سانتی‌متری (3.7 اینچ) خود انجام می‌دهد. گوشه‌های تصویر شارپنس خیلی خوبی نداشتند، شاید به این دلیل که درجاتی از تصحیح وجود دارد. ممکن است برای فیلمبرداری این مسئله حیاتی نباشد. همانطور که، به استثنای سنسور بزرگ GH5S، اکثر دوربین ها هنگام استفاده از برش UHD یا DCI از سنسورهای خود، معمولا کراپ میخورد و گوشه های تصویر را از بین می برند.

بوکه ها خیلی جذاب و گیرا نیستند،‌ طبق چیزی که دیدیم، با دایره‌های سردرگمی با لبه‌های روشن که منجر به رندرگیری نسبتاً پیچیده جزئیات می‌شود، زیرا از فوکوس خارج می‌شود.

اینرسی حداقل

اگرچه دوربین 9 میلی متری F1.7 یک گزینه فوق عریض مفید برای عکاسان است، اما مسلماً برای تعداد بیشتری از فیلمبرداران هم جذاب خواهد بود. از نظر طراحی در لنز، این واقعیت که بسیار کوچک و سبک است بلافاصله نشان می دهد که به گونه ای طراحی شده است که به راحتی روی گیمبال ها (هم دستی و هم در هواپیماهای بدون سرنشین) ثابت می شود. پاناسونیک همچنین می‌گوید فوکوس داخلی به‌طور خاص طراحی شده است تا حرکت های ریز هنگام فوکوس را به حداقل برساند.

فقدان دکمه‌های خارجی را می‌توان به عنوان یک اشاره تلقی کرد که این لنز لنزی است که پاناسونیک انتظار دارد اغلب بدون دخالت دست استفاده شود. هنگامی که در یک پهپاد، یک گیمبال دستی، در طول بازوها یا روی پایه سلفی استفاده می شود، استفاده از سوئیچ های فیزیکی چندان کاربردی نیست.

مطلب پیشنهادی:  ویدیو کال چیست؟ تاریخچه تماس تصویری + بهترین برنامه‌ها

خلاصه

9mm F/1.7 یک گزینه برتر با ظاهری فوق‌العاده برای عکاسان در سیستم Micro Four Thirds اضافه می‌کند، اما فرصت‌هایی که برای ولاگرها و فیلم‌سازان ارائه می‌دهد احتمالاً به فروش آن کمک می‌کند.

پاناسونیک می گوید لنز Leica DG Summilux 9mm F1.7 از طریق خرده فروشان مجاز در اواخر جولای 2022 با قیمت 499.99 دلار در دسترس خواهد بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *