دسته‌بندی نشده

پرچمدار Vivo X80 Pro دارای حسگر سفارشی 50 مگاپیکسلی سامسونگ GNV، دوربین پرتره OIS و موارد دیگر است.

vivo X80 Pro 4

Vivo از عرضه جهانی جدیدترین دستگاه پرچمدار خود، X80 Pro خبر داد. همانند پرچمداران قبلی vivo، X80 Pro تاکید زیادی بر قابلیت‌های تصویربرداری خود با آرایه دوربین چهارگانه چشمگیر در پشت دارد که توسط سنسور تصویر سفارشی ISOCELL GNV 50 مگاپیکسلی سامسونگ با لرزشگیر تصویر اپتیکال عنوان شده است.

از آنجایی که vivo روی قابلیت های تصویربرداری X80 Pro خود تمرکز زیادی دارد، بیایید با تجزیه آرایه دوربین به روز شده و ویژگی های تصویربرداری جدیدترین پرچمدار vivo شروع کنیم. سرفصل آرایه دوربین عقب یک سنسور سفارشی 50 مگاپیکسلی «Ultra-Sensing» سامسونگ ISOCELL GNV است که از لرزشگیر اپتیکال تغییر حسگر vivo برای پایدار نگه داشتن دوربین عریض استفاده می کند. هر دو ماژول فوق عریض 1/2.0 اینچی 48 مگاپیکسلی و ماژول دوربین 2x پرتره 12 مگاپیکسلی ظاهراً مشابه مدل های قبلی X80 Pro هستند، اما امسال vivo برای اولین بار تثبیت کننده تصویر اپتیکال با تغییر سنسور را به دوربین پرتره اضافه کرده است. . دور آرایه چهار دوربین، همان ماژول دوربین تله فوتو 5x پریسکوپ 8 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی جلویی از یک سنسور 32 مگاپیکسلی 1/2.8 اینچی با لنز 26 میلی‌متری فول فریم معادل F2.5 در جلو استفاده می‌کند.

vivo X80 Pro 1

همه دوربین‌های آرایه پشتی X80 Pro از پوشش T* Zeiss استفاده می‌کنند، که vivo می‌گوید «نرخ انتقال نور مرئی را افزایش می‌دهد، کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد و رنگ‌ها را با دقت بیشتری بازتولید می‌کند.» این پوشش در کنار عناصر مختلف ضد انعکاس کار می‌کند. سایر فناوری‌های نوری برای ارائه بهبود تصویربرداری.

در حالی که سنسورها و اپتیک‌ها نقش حیاتی در ثبت تصاویر دارند، همه داده‌های گرفته شده باید در جایی پردازش شوند و اینجاست که نسل دوم پردازنده سیگنال تصویر سفارشی V1+ (ISP) vivo وارد عمل می‌شود. این ISP به صورت داخلی توسط vivo طراحی شده است تا قابلیت های ویژگی های عکس و فیلم خود را افزایش دهد. این تراشه از یک SRAM معادل 32 مگابایت در سطح میزبان برای پردازش سریع‌تر داده‌ها استفاده می‌کند و سرعت خروجی داده را «تقریباً 8 گیگابایت بر ثانیه (مقدار واقعی) و حداکثر 25 گیگابایت بر ثانیه (مقدار طراحی)» در تئوری ارائه می‌کند. این کار در حالی انجام می‌شود که «حدود 72 درصد انرژی کمتری نسبت به سایر تلفن‌هایی که از الگوریتم‌های مشابه [پردازش تصویر] استفاده می‌کنند» استفاده می‌کند.

CleanShot 2022 05 18 at 10.56.17

از زمانی که همکاری vivo با زایس در دسامبر 2020 آغاز شد، این شرکت به طور پیوسته ویژگی‌های بیشتری را با نام تجاری Zeiss اضافه می‌کند و امسال نیز تفاوتی با آن ندارد. علاوه بر پوشش T*، vivo بار دیگر از رندر شبیه‌سازی شده بوکه با برند Zeiss برای ویژگی حالت پرتره خود، با شبیه‌سازی‌های الهام‌گرفته از لنزهای Biotar، Sonnar، Planar و Distagon Zeiss استفاده می‌کند. جدیدترین حالت امسال یک حالت بوکه ویدیویی سینمایی زایس است که در هر دو حالت فیلم و عکس کار می‌کند تا یک نمای آنامورفیک شبیه‌سازی شده را با نسبت تصویر 2.39:1 ثبت کند، همراه با بوکه بیضی شکل و ظاهری که ما به لنزهای آنامورفیک عادت کرده‌ایم.

vivo X80 Pro 3

X80 Pro همچنین دارای رندر رنگ طبیعی Zeiss است که با همه ماژول های دوربین کار می کند تا رندر طبیعی تری از صحنه ارائه دهد. همانطور که در گالری زیر خواهید دید، رندر رنگ بومی vivo تصاویر بسیار پر جنب و جوش و اشباع شده ایجاد می کند، در حالی که حالت رنگ طبیعی Zeiss آنچه را که چشمان شما در زندگی واقعی می بینند دقیق تر منعکس می کند. در حالی که ما فقط چند روز است که گوشی را در دست داریم، مجموعه‌ای از تصاویر نمونه گرفته‌شده با حالت‌های مختلف عکسبرداری برای هر یک از چهار ماژول دوربین عقب گرفته‌ایم. هر توضیح تصویر توضیح می دهد که با کدام ماژول دوربین عکاسی شده است و با چه حالت های تصویربرداری روشن شده است.

در بخش ویدیو، vivo بهبودهای ویدیویی جدید با هوش مصنوعی را برای صحنه‌های کم نور، یک سیستم OIS با مرکز فعال جدید که از OIS و تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر (EIS) برای کمک به کاهش لرزش هنگام فیلم‌برداری دستی استفاده می‌کند و یک Horizon 360 درجه جدید اضافه کرده است. قابلیت تثبیت تراز که از سنسور ژیروسکوپ گوشی برای تثبیت بهتر ویدیو در افق هنگام چرخش تلفن استفاده می کند.

vivo X80 Pro 2

با وجود همه ویژگی‌های دوربین، بیایید نگاهی به آنچه که کل دستگاه را تامین می‌کند بیاندازیم. X80 Pro حول یک چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 با رم LPDDR5 پیشرفته و فضای ذخیره سازی حالت جامد UFS 3.1 ساخته شده است. برای خنک نگه داشتن همه چیز، vivo از یک اتاق بخار خنک کننده مایع فوق العاده بزرگ برای دفع گرما استفاده می کند. در مقابل تمام قدرت، صفحه نمایش 6.78 اینچی LTPO3 AMOLED (120 هرتز، HDR10+، 1500 نیت پیک) قرار دارد که وضوح 1440 x 3200 پیکسل (517ppi) در نسبت 20:9 را ارائه می دهد. در داخل نمایشگر یک «حسگر اثر انگشت بزرگ سه بعدی التراسونیک» ساخته شده توسط کوالکام وجود دارد که هم بزرگ‌تر و هم سریع‌تر از نمونه‌های قبلی است. به دلیل اندازه بزرگتر، یک ویژگی امنیتی اضافی نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد برای محافظت بیشتر در برابر باز کردن تصادفی قفل دستگاه خود، نیاز به اسکن دو انگشت در یک زمان داشته باشید.

vivo X80 Pro 6

از قابلیت های شارژ X80 Pro می توان به FlashCharge 80 واتی و همچنین شارژ بی سیم 50 واتی با شارژرهای سازگار اشاره کرد. با شارژ 80 واتی، باتری 4700 میلی آمپر ساعتی X80 Pro می تواند تنها در 35 دقیقه به طور کامل شارژ شود. اتصال شامل Wi-Fi 802.11 (a/b/g/n/ac/6)، بلوتوث 5.2، GPS، NFC، بلستر مادون قرمز و تک پورت USB Type-C 3.1 در پایین دستگاه برای شارژ و انتقال داده است.

vivo X80 Pro 5

نسخه جهانی vivo X80 Pro در رنگ‌های مشکی، آبی و نارنجی در سه پیکربندی RAM/Storage موجود است: 8 گیگابایت رم / 256 گیگابایت UFS 3.1، 12 گیگابایت رم / 256 گیگابایت UFS 3.1 و 12 گیگابایت رم / 512 گیگابایت UFS 3.1. قیمت گذاری بسته به بازار متفاوت خواهد بود، اما اگر راه اندازی های قبلی vivo راه اندازی جهانی باشد، احتمالاً شاهد شروع عرضه در هند و قبل از راهیابی به شرق آسیا و اروپا خواهیم بود، با قیمت هایی بین 900 تا 1400 دلار. بسته به پیکربندی که با آن می روید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *