اخبار و مقالات, اخبار دوربین دیجیتال

کانن PowerShot PICK با هوش مصنوعی

lazy

کانن PowerShot PICK با هوش مصنوعی 499 دلاری را به ایالات متحده عرضه میکند

در فوریه 2021، کانن از دوربین Pan/Tilt/Zoom (PTZ) مجهز به هوش مصنوعی خود، PowerShot PICK ، رونمایی کرد. در زمان عرضه، دوربین به بازار ژاپن محدود شد. هشت ماه بعد، کانن آن را در سراسر اروپا راه اندازی کرد و امروز، کانن اعلام کرده است که راه خود را به ایالات متحده خواهد داد.

PowerShot PICK با استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی سوژه‌ها در صحنه و گرفتن عکس‌های غیرفعال در حین انجام فعالیت‌های افراد کار می‌کند. ابتدا یک صحنه را تحلیل می کند. سپس شروع به شناسایی افراد در صحنه می کند و به ردیابی چهره آنها ادامه می دهد. هنگامی که PowerShot PICK فرصتی را برای گرفتن یک تصویر واضح تعیین می کند، بدون نیاز به هیچ گونه تعامل انسانی، یک عکس خوب می گیرد.

200719 2676 copy

این دوربین دارای یک سنسور CMOS 12 مگاپیکسلی از نوع نسبتاً کوچک 1/2.3 اینچی و لنز زوم معادل 19 تا 57 میلی‌متر است، بنابراین کیفیت تصویر نمی‌تواند با دوربین‌های DSLR اختصاصی یا بدون آینه رقابت کند. اما به اندازه کافی قابل حمل است تا در یک کیسه بسته بندی شود و در مجالس خانوادگی یا رویدادها ببرد. می تواند 170 درجه در هر دو جهت حرکت کند و 110 درجه شیب داشته باشد.

در حالی که می تواند کاملاً مستقل عمل کند، می توان آن را از طریق کنترل صوتی نیز کنترل کرد. با گفتن «Hello PICK»، می‌توانید به دوربین بگویید که عکس بگیرد، ویدیو ضبط کند، سوژه را تغییر دهد یا گرفتن را متوقف کند. همه عکس‌ها و ویدیوهای گرفته‌شده در دستگاه در یک کارت Micro SD ذخیره می‌شوند، اما می‌توان از طریق یک برنامه اختصاصی گوشی هوشمند که بهترین عکس‌های گرفته شده در طول دوره ضبط را توصیه می‌کند، به آن‌ها دسترسی داشت.

PowerShot PICK

Canon می گوید PowerShot PICK در اواخر تابستان 2022 با قیمت 499 دلار در دسترس خواهد بود. پیش‌سفارش‌ها از امروز در خرده‌فروشان در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *