آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 نکته برای رسیدن به عکس های خیره کننده از محصول

product photography lighting

گرفتن عکس های محصول عالی اغلب دلهره آور به نظر می رسد، اما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به‌عنوان یک عکاس محصول با تجربه، سال‌ها صرف یادگیری نکات این کار کرده‌ام. و در این مقاله، من قصد دارم همه آن را به اشتراک بگذارم:

  • چگونه تصاویر خود را با کیفیت فوق العاده ثبت کنیم.
  • چگونه عکس محصول خود را زیبا روشن کنیم.
  • چگونه اطمینان حاصل کنیم که مشتریان شما تا حد امکان راضی هستند.

آیا آماده اید تا مهارت های عکاسی محصول خود را ارتقا دهید؟ سپس بیاییداز بهترین نقطه یعنی اولین نکته من شروع کنیم:

1. دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید

هرگز فراموش نکنید در عکاسی محصول، سه پایه ضروری است.چرا که از آنها در برابر تاری محافظت می کنند. هنگامی که دوربین (یا گوشی هوشمند) خود را روی سه پایه نصب کردید، می توانید سرعت شاتر خود را تا جایی که دوست دارید افزایش دهید بدون اینکه خطر لرزش دوربین را تهدید کند. و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، واضح نگه داشتن تصاویر شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

از این گذشته، اگر بینندگان نتوانند محصول را به وضوح ببینند، می توانند به گشتن ادامه دهند و تامین کننده دیگری را انتخاب کنند! به دو تصویر زیر نگاهی بیندازید و از خود بپرسید: کدام یک بیشتر باعث می‌شود من تاس را بخرم؟

product photography blurry

تصاویر تار هرگز برای عکاسی محصول مطلوب نیستند. شما باید مطمئن شوید که محصول شفاف است!

عکس محصول تار هرگز برای عکاسی محصول مطلوب نیست. شما باید مطمئن شوید که عکس محصول شفاف است! پس چه سه پایه ای باید بخرید؟ سه پایه های بسیار متنوعی وجود دارد که همگی با ویژگی های متفاوت و قیمت های متفاوتی ارائه می شوند. تا زمانی که سه پایه به اندازه کافی قوی باشد که بتواند از وسایل شما پشتیبانی کند، احتمالاً خوب خواهید بود اگرچه اگر می توانید آن را بپردازید، سه پایه ای را در نظر بگیرید که می تواند دوربین شما را نود درجه خم کند. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی عکس‌های مسطح محبوب برای اینستاگرام بگیرید. اگر با بودجه محدودی کار می کنید و هنوز نمی توانید سه پایه بگیرید، دو گزینه دارید:

  • شما می توانید دوربین خود را روی یک سطح ثابت مانند میز یا مجموعه ای از کتاب ها پشتیبانی کنید
  • می توانید با استفاده از سرعت شاتر نسبتاً سریع (برای جلوگیری از تاری در اثر لرزش دوربین) عکس بگیرید.

گزینه اول کار می کند، اما انعطاف پذیری زیادی را ارائه نمی دهد (و نمی توانید از آن برای گرفتن تصاویر مسطح زیبا که بسیار محبوب هستند استفاده کنید!). گزینه دوم اغلب بهتر است، به خصوص اگر می خواهید از محصول خود از زوایای مختلف عکس بگیرید، اما مراقب باشید: مگر اینکه در نور شدید کار کنید، باید ISO خود را افزایش دهید (که نویز تصویر را افزایش می دهد).

به هر حال، یکی دیگر از مزایای سه پایه ها این است که دوربین شما را در یک مکان نگه می دارند در حالی که روی ترکیب بندی خود کار می کنید. اگر در حال ایجاد تصاویر سبک هستید (برخلاف عکاسی از عکس‌های تجارت الکترونیکی تخت)، ممکن است برای گرفتن عکس درست چند بار تلاش کنید. می‌توانید دوربین خود را راه‌اندازی کنید، کمی زمان بگذارید تا محصول(های) خود را مرتب کنید و عکس بگیرید. سپس می‌توانید نتیجه را بررسی کنید، تغییراتی در چیدمان ایجاد کنید، و برخی دیگر را بدون تغییر زاویه دوربین عکاسی کنید.

2. از نور مناسب برای محصول استفاده کنید

بیایید یک افسانه را از بین ببریم: نورپردازی خوب محصول نباید گران یا وقت گیر باشد. بله، برخی از عکاسان محصول هستند که ساعت‌ها یا حتی روزها را صرف نورپردازی یک مجموعه می‌کنند و آن را کامل می‌کنند. و عکاسان محصولی هستند که در یک استودیو با تعداد انگشت شماری استروپ و ده ها اصلاح کننده کار می کنند. اما در حالی که زمان و مکانی برای عکاسی آهسته و پیچیده محصول وجود دارد، برای همه عکس‌های محصول ضروری نیست، و مطمئناً می‌توانید عکس‌های عالی از محصول را بدون چنین ترتیبات نوری دشواری ثبت کنید.

در واقع، شما می توانید عکاسی محصول را تنها با نور طبیعی پنجره انجام دهید. به سادگی محصول را روی میز (یا حتی روی زمین) نزدیک پنجره قرار دهید، مطمئن شوید که زاویه آن درست است و شروع به عکاسی کنید. (بسیاری از مردم با موفقیت از محصولات روی میزی که به سمت پنجره روشن گذاشته شده عکس می گیرند!)

از طرف دیگر، می‌توانید محصول را بیرون ببرید و همچنان نتایج فوق‌العاده‌ای داشته باشید (سعی کنید در ساعات طلایی یا در روزهای ابری برای نور ملایم و زیبا عکاسی کنید). با پس‌زمینه‌ها و وسایل مناسب، عکس محصول مطمئناً نیازی ندارد که به نظر برسد که در آشپزخانه، اتاق نشیمن یا حیاط جلویی شما گرفته شده است.

product photography lighting

در عین حال، شما نباید از هر نوری استفاده کنید. محصول خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید، در مورد برندی که با آن کار می کنید فکر کنید و نوع نورپردازی را انتخاب کنید که مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر از یک محصول شیک و با تکنولوژی بالا مانند لپ‌تاپ عکاسی می‌کنید، باید حس مصنوعی بیشتری به نور خود داشته باشید. از سوی دیگر، اگر از چکمه‌های چرمی خشن عکاسی می‌کنید، با بیرون رفتن به نتایج عالی خواهید رسید.

3. از زوایای مختلف از محصول عکس بگیرید

عکاسی محصول در مورد کمک به مشتری است که دقیقاً چه چیزی را دریافت می کند. و هنگامی که مردم به صورت آنلاین خرید می کنند، نه می توانند قبل از اینکه محصول را تحویل بگیرند آن ر از نزدیک ببینندو نه می توانند آن را لمس کنند.

بنابراین وظیفه شما به عنوان عکاس این است که تمام جزئیات کوچک را به یک خریدار بالقوه منتقل کنید. بهترین راه برای انجام این کار؟ مطمئن شوید که از زوایای مختلف محصول عکس می گیرید. از بالا عکاسی کنید. از چپ و راست عکاسی کنید. اطمینان حاصل کنید که بر هر بخش از محصول، از جمله تمام جزئیات کوچک تأکید کرده اید. در واقع، اگر محصول شامل جزئیات پیچیده است، حتما از نزدیک آن را دریافت کنید. این کاری است که من هنگام عکاسی از این آیتم زیبا انجام دادم:

product photography angles

اگر مورد دست ساز باشد، عکس های نزدیک بسیار مهم هستند. با نزدیک شدن، می توانید مراقبت و توجه صنعتگر را به کار خود منتقل کنید. این جزئیات کوچک چیزی است که محصولات دست ساز را از همتایان تولید انبوه آنها متمایز می کند پس حتما آنها را به نمایش بگذارید!

و عکاسی از چندین زاویه یک امتیاز بزرگ دارد: محتوای بیشتری برای حساب‌های رسانه‌های اجتماعی تولید می‌کند. بسیاری از صاحبان مشاغل می خواهند به طور مرتب در رسانه های اجتماعی پست بگذارند، اما برای تولید محتوای کافی تلاش می کنند. اگر ده ها تصویر را به آنها ارائه دهید، همه از زوایای مختلف گرفته شده اند، واقعا می تواند به آنها کمک کند.

4. نحوه نمایش تصاویر را بیابید

تصاویر محصولات مختلف به روش های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است بخواهد از عکس های شما برای رسانه های اجتماعی استفاده کند یا ممکن است قصد داشته باشد از عکس های شما در یک وب سایت تجارت الکترونیک استفاده کند. به علاوه، فروشندگان مختلف مشخصات متفاوتی برای بهترین ظاهر عکس ها در سایت خود خواهند داشت. برخی ممکن است تصاویر افقی 3:2 را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر فقط با فایل های با فرمت مربع کار می کنند.

خط آخر: شما باید از قبل، از مشتریان بپرسید که کجا از عکس های شما استفاده می شود. و سپس باید عکس های محصول خود را مطابق با مشخصات آنها تنظیم کنید.

برای مثال، اگر برای شخصی با فروشگاه آنلاین عکاسی می‌کنید، ممکن است عکس‌هایی بخواهند که در صفحه محصولشان عالی به نظر برسند (عموماً عکس‌هایی با جهت عمودی) و به خوبی به‌عنوان تصاویر کوچک جستجو کار کنند (این‌ها منظره‌گرا هستند). بنابراین باید با دقت تصاویری را بگیرید که وقتی در جهت عمودی و منظره برش داده می شوند، خوب به نظر می رسند. (ممکن است بخواهید فضای خالی زیادی در اطراف محصول باقی بگذارید که می توانید پس از پردازش آن را حذف کنید.)

عکس در جهت های مختلف از یک محصول صنایع دستی

product photography cropping

اینستاگرام می تواند پلتفرم مخصوصاً سختی برای عکاسی باشد. در حالت ایده آل، تصاویر باید در نسبت 5:4 پست شوند تا زمانی که بینندگان در فیدهای خود پیمایش می کنند، تا حد امکان فضای ممکن را اشغال کنند اما در شبکه های نمایه کاربر، تصاویر به طور خودکار به فرمت مربع 1:1 بریده می شوند، که به این معنی است که بخشی از تصویر را از دست خواهید داد. جزئیات در بالا و پایین! و ویژگی استوری اینستاگرام از تصاویر با نسبت 16:9 استفاده می کند که بسیار بلندتر و لاغرتر از فید است.

شما می توانید این کار را به چند روش مختلف مدیریت کنید، اما من معمولاً با در نظر گرفتن نسبت 16:9 عکاسی می کنم، زیرا می دانم که تقریباً همیشه می توانم نسبت های دیگر را از آن تصویر پایه حذف کنم.

همچنین، حتما در مورد اندازه‌های تصویری که هر پلتفرم آنلاین استفاده می‌کند تحقیق کنید یا بپرسید. اگر تصاویر محصول شما خیلی کوچک هستند، در نهایت در هنگام آپلود پیکسلی یا تار به نظر می رسند.

5. بسته بندی را فراموش نکنید

درصد زیادی از فروش محصولات به صورت آنلاین انجام می شود، بنابراین بسته بندی یک محصول به شدت در اولین برداشت از یک نام تجاری کمک می کند.

در نتیجه، شرکت‌های صنعتگر و کسب‌وکارهای کوچک معمولاً زمان زیادی را صرف بررسی بسته‌بندی و برند خود می‌کنند که به این معنی است که شما یک تکیه‌گاه زیبا و مکمل برای اضافه کردن در عکس‌های خود خواهید داشت.

می‌توانید عکس‌های زیادی از محصول و جعبه عکس بگیرید. سعی کنید از محصول در جعبه، محصول در بالای جعبه و محصول کنار جعبه عکس بگیرید. و اگر بسته بندی به اندازه کافی جالب است، آن را به تنهایی سوژه عکاسی خود کنید.

product photography packaging

این کار کمی به عکس‌های شما طعم می‌بخشد، بر برند تأکید می‌کند و به خریدار نشان می‌دهد که خریدش با خیال راحت به دستش می‌رسد. (نکته آخر به ویژه اگر از محصولی عکس می‌گیرید که شکستنی است یا احتمالاً به عنوان هدیه داده می‌شود، مهم است. اگر بتوانید بسته‌بندی خوب را نشان دهید، به القای اعتماد به برند کمک می‌کند!)

به علاوه، در پلتفرم هایی مانند دیجی سنتر، فروشگاه دارای چندین اسلات برای آپلود تصاویر محصول است. عکس های بسته بندی برای نشان دادن محصول به روشی جدید عالی هستند!

عکاسی محصول: کلمات پایانی

امیدواریم اکنون احساس کنید که آماده هستید تا عکس های زیبایی از محصول خود را بگیرید. فقط نکاتی را که من به اشتراک گذاشته ام به خاطر بسپارید، و به خوبی انجام بدهید.و حتما زمانی را صرف تمرین کنید. مطمئن باشید به زودی، شما مانند یک حرفه ای از محصول عکاسی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *