آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

4 دلیل برای عکاسی در حالت خودکار

use auto mode feather

هنوز هم می توانم کلماتی را بشنوم که هنگام خرید اولین DSLR به من گفته شد: “شما باید یاد بگیرید که در حالت دستی عکاسی کنید.” وقتی برای اولین بار شروع به جدی گرفتن عکاسی کردم، نمی دانستم دیافراگم، سرعت شاتر یا ISO چیست. من اصلاً نمی‌دانستم دارم چه کار می‌کنم، و چون به نظر می‌رسد همه این را می‌گویند، من مستقیماً به آموزش‌های YouTube و مقالات آنلاین درباره نحوه دور شدن از تنظیمات وحشتناک حالت خودکار در دوربینم وارد شدم. به هر حال، هیچ عکاس جدی با استفاده از خودکار مرده حرفه ای نمی‌شود… درست است؟

حقیقت چندان سیاه و سفید نیست. حالت خودکار، اگرچه اغلب توسط نظر دهندگان آنلاین و عکاسان محبوب یوتیوب مورد تمسخر قرار می گیرد، آفتی برای عکاسی مدرن نیست که برخی افراد ادعا می کنند. اگرچه ممکن است بهترین راه برای گرفتن عکس دقیقی که می‌خواهید نباشد، و در حالی که یادگیری عکاسی دستی یک راه سودمند و بسیار سودمند برای افزایش مهارت‌های شما به عنوان یک عکاس است، استفاده از خودکار هیچ مشکلی ندارد.

در واقع، حالت خودکار با برخی از مزایای واضح همراه است. در این مقاله، من توضیح می دهم که حالت خودکار چیست و مزایای اصلی آن را بررسی می کنم. وقتی مطالعه را تمام کردید، امیدواریم متوجه شوید که چرا اگر DSLR گران قیمت یا دوربین بدون آینه خود را روی آن تنظیمات سبز آشنای خودکار تنظیم کنید، نباید احساس بدی داشته باشید.

حالت خودکار در عکاسی چیست؟

حالت خودکار دقیقاً همانطور که به نظر می رسد کار می کند: به دوربین شما کنترل کاملی بر تنظیمات مختلف از جمله ISO، دیافراگم، سرعت شاتر، حالت فوکوس خودکار و حتی فلاش می دهد.

use auto mode feather

بنابراین، با تنظیم دوربین روی حالت خودکار، دوربین شما تمام کارهای سنگین را انجام می دهد، در حالی که شما به سادگی اشاره می کنید و عکس می گیرید.

بسیاری از عکاسان پیشرفته از حالت خودکار انتقاد می کنند، در درجه اول به این دلیل که شما را از انتخاب دقیق تنظیماتی که برای دستیابی به نتایج هنری خاص نیاز دارید، باز می دارد. اما همانطور که در سراسر این مقاله پیشنهاد می‌کنم، حالت خودکار جای خود را دارد و می‌تواند بسیار مفید باشد – به‌ویژه برای مبتدی‌ها.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی منظره با گوشی هوشمند

چرا حالت خودکار می تواند خوب باشد

چه چیزی Auto را به یک حالت دوربین ارزشمند تبدیل می کند؟ در اینجا به چند مورد از مهمترین فواید آن اشاره می کنیم:

1. خودکار معمولا فقط کار می کند

شما به عنوان عکاس، تصور بسیار بهتری از تصویری که می خواهید بگیرید نسبت به دوربین خود دارید.

با این حال، این نیز درست است که ممکن است ندانید چگونه با دوربین خود کاری که می خواهید انجام دهید. در چنین مواردی، حالت دستی می‌تواند حواس‌پرتی بزرگی ایجاد کند، در حالی که حالت خودکار در واقع می‌تواند تضمین کند که تصاویری را که می‌خواهید ایجاد کنید، تولید می‌کنید.

use auto mode gum ball

عکاسان گاهی اوقات در مورد لحظه تعیین کننده صحبت می کنند، اصطلاحی که عکاس خیابانی معروف هنری کارتیه برسون برای توصیف لحظه ای استفاده می کند که در آن همه عناصر درون کادر کنار هم قرار می گیرند تا فرصت عکاسی عالی را ایجاد کنند. متأسفانه، بسیاری از عکاسان آماتور با حسرت گذر آن لحظات تعیین کننده را تماشا می کنند، زیرا آنها با کنترل های دیافراگم دست و پنجه نرم می کنند و به سرعت شاتر فکر می کنند.

من هم در پی یادگیری بیشتر در مورد نحوه استفاده از دوربین خود هستم، اما گاهی اوقات خوب است که دوربین خود را در حالت خودکار قرار دهید و اجازه دهید همه کارها را برای شما انجام دهد.

use auto mode food

بعلاوه، دوربین‌های مدرن تا لبه با انواع پیشرفت‌های با تکنولوژی بالا پر شده‌اند، و مجموعه‌ای از پیشرفت‌های ثابت در حالت خودکار داخلی وجود دارد. بنابراین، در بیشتر موارد، عکاسی در حالت خودکار، تصویری با نوردهی مناسب به شما می دهد که مطابق با نیازهای شما باشد. نکته منفی این است که دوربین شما ممکن است هنگام انتخاب دیافراگم، سرعت شاتر و ISO انتخاب های خسته کننده ای داشته باشد (و اگر نور کافی وجود نداشته باشد، احتمالاً فلاش پاپ آپ را خواهید دید).

اما اگر به تصمیم‌های خلاقانه دوربینتان اهمیتی نمی‌دهید یا تمایلی به یادگیری پیچیدگی‌های مثلث نوردهی ندارید، در هر صورت، ادامه دهید و در حالت خودکار عکس بگیرید. به هر حال، این در مورد تصویر است – و اگر از نتایج راضی هستید، پس چرا با آن همراه نمی شوید؟

2. خودکار به شما امکان می دهد روی صحنه تمرکز کنید

use auto mode silhouette 1

وقتی دوربین خود را برای ضبط یک لحظه، خاطره یا رویداد خاص بیرون می آورید، معمولاً اتفاقات زیادی در اطراف شما می افتد. ممکن است افراد، بچه ها، موسیقی، حیوانات، باد، باران یا ترکیبی از این عناصر (علاوه بر موارد بسیار دیگر) وجود داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی پنینگ

یک عکاس با تجربه دقیقاً می‌داند که چگونه دوربین خود را برای دریافت عکس‌هایی که به دنبال آن هستند تنظیم کند و می‌داند چه تنظیماتی را باید تغییر داده و تغییر دهد تا تصاویر مناسب را دریافت کند. با این حال، حتی عکاسان باتجربه نیز ممکن است زمانی که اتفاقات زیادی در جریان است کمی گیج شوند – و این برای عکاسان معمولی، حتی بدتر است.

چنین مواقعی است که حالت خودکار می تواند بهترین دوست شما باشد. از استفاده از آن خجالت نکشید؛ در عوض، آشکارا آن محیط را در آغوش بگیرید! خودکار به شما کمک می‌کند بدون احساس خستگی، عکس‌هایی را که می‌خواهید بگیرید. و اگر دوربین شما از تنظیمات خود مراقبت کند، شما را آزاد می کند تا روی چیزی که واقعاً مهم است تمرکز کنید: یعنی خود لحظه.

3. حالت خودکار اجازه نمیدهد عکس های مهم از دست بروند

نقطه ضعف اکثر عکاسان چیست؟ آن لحظات – و احساس غرق شدن همراه با آن – زمانی که متوجه می‌شوند که آن عکس را از دست داده‌اند. (حتی پیشکسوتان عکاسی نیز شناخته شده اند که گهگاه درپوش لنز بر نداشته اند!)

use auto mode kids

اگر به تازگی عکاسی را شروع کرده‌اید یا سعی می‌کنید مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، پس دست زدن به کنترل‌های دیافراگم یا تلاش برای تعیین حالت نورسنجی مناسب برای یک صحنه خاص می‌تواند کافی باشد تا بخواهید دوربین خود را با ناراحتی از پنجره به بیرون پرتاب کنید. . از دست دادن یک عکس عالی آسان است زیرا با تنظیمات دوربین خود دست و پنجه نرم می‌کردید و سعی می‌کردید درست قبل از کلیک کردن روی شاتر، همه چیز را دریافت کنید.

در مقابل، خودکار می‌تواند شما را آزاد کند تا عکس بگیرید و در عین حال از تجربه اطرافتان قدردانی کنید. به جای نگرانی در مورد ISO، تلاش برای تعیین سرعت شاتر برای استفاده، یا فکر که آیا نیاز به استفاده از فلاش دارید، لازم نیست هنگام استفاده از حالت خودکار عمیقاً فکر کنید. تمام این تنظیمات را برای شما انجام خواهد داد.

همانطور که در بالا ذکر کردم، نتیجه این است که ممکن است نتایج دقیقاً آن چیزی نباشد که شما می خواستید. اما حداقل با چند عکس زیبا کنار می‌روید و در عین حال آزادی صحبت کردن با افراد دیگر، گرفتن صحنه و حضور در لحظه را دارید.

4. خودکار می تواند به شما در درک دوربینتان کمک کند

یکی از بزرگترین موانع ورود افرادی که می خواهند درباره دوربین ها و عکاسی بیشتر بدانند، تمام جزئیات فنی گیج کننده است. درک عناصر اساسی نوردهی کافی است تا انسان گیج شود علاوه بر این، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد: تعادل رنگ سفید، فاصله کانونی، مگاپیکسل، و غیره.

مطلب پیشنهادی:  آموزش تغییر طرح و رنگ لباس در فتوشاپ

خوشبختانه، عکاسی در حالت خودکار راهی عالی برای فرو بردن انگشتان پا در جنبه‌های پیچیده‌تر عکاسی است.

می بینید، در مشخصات هر تصویر، مجموعه ای کامل از اطلاعات به نام داده EXIF تعبیه شده است. و اکثر برنامه‌های ویرایش تصویر به شما امکان می‌دهند به داده‌های EXIF نگاهی بیاندازید تا در مورد زیربنای فنی هر تصویر بیشتر بدانید.

use auto mode leaf

اگر با استفاده از حالت خودکار عکس می‌گیرید، جزئیات کلیدی – از جمله دیافراگم، سرعت شاتر و ISO – در داده‌های EXIF به همراه تعدادی اطلاعات اضافی مانند مدل دوربین، روشن شدن فلاش و حالت نورسنجی ذخیره می‌شوند.  نگاه کردن به داده‌های EXIF عکس‌های شما راهی فوق‌العاده برای یادگیری جنبه‌های فنی عکاسی است تا بتوانید درک بهتری از نحوه ثبت عکس داشته باشید. تقریباً مانند گرفتن یک فیلم و تماشای ویژگی های اضافی پشت صحنه یا گوش دادن به توضیحات کارگردان است زیرا به شما حس تصمیمات خلاقانه ای را می دهد که برای به دست آوردن نتیجه نهایی گرفته شده است.

یک نکته سریع: اگر می‌خواهید در مورد عکس‌برداری در حالت دستی یا یکی از حالت‌های نیمه خودکار در دوربینتان جدی‌تر باشید، عکاسی خودکار را امتحان کنید، سپس از داده‌های EXIF برای تکرار دستی عکس استفاده کنید. سپس با تغییر تنظیمات نوردهی آزمایش کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید که چگونه تنظیم این مقادیر بر تصویر نهایی تأثیر می گذارد.

اما مراقب باشید! هرچه بیشتر با تنظیمات دوربین خود بازی کنید، بیشتر به دنیای بسیار بزرگتر تنظیمات عکاسی علاقه مند می شوید – و به زودی خواهید فهمید که چگونه خلاقانه دوربین خود را به روش هایی که ممکن است هرگز فکرش را نمی کردید کنترل کنید!

use auto mode steeple

دلایل استفاده از حالت خودکار: کلمات پایانی

عکاسی در حالت خودکار یک انگ است، و برخی از مردم ممکن است فکر کنند که شما عکاس خوبی نیستید، اگر فقط از احالت خودکار استفاده می کنید. من شما را تشویق می کنم که این را کاملا نادیده بگیرید! اگر از Auto استفاده می کنید و آن را دوست دارید، پس به هر حال، به استفاده از آن ادامه دهید!

مطمئناً، داشتن کنترل بیشتر بر روی دوربین خود خوب است، اما با کنار گذاشتن کنترل و استفاده از خودکار، آزاد خواهید بود که روی چیزهای دیگری که برای شما اهمیت بیشتری دارند تمرکز کنید. اگر به نظر شما شبیه است، کلید حالت دوربین خود را روی آن مربع سبز کوچک قرار دهید و روی آن کلیک کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *