آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

چگونه برای یک ماجراجویی عکاسی منظره برنامه ریزی کنیم

AK Haines landscape snow 0117 11

بهترین عکس های منظره به ندرت تصادفی ایجاد می شوند. بله، گاهی اوقات شما با تمام وسایل مورد نیاز خود در نور کامل به نقطه ایده آل می رسید، اما این نادر است. در عوض، زیباترین عکس‌های منظره از جستجو و تحقیق دقیق (و همچنین کمی پشتکار) به دست می‌آیند.

در این مقاله توضیح می دهم که چگونه می توانید برای یک ماجراجویی موفق عکاسی منظره برنامه ریزی کنید. من در مورد همه متغیرهای کلیدی – از جمله آب و هوا و فصلی – بحث می کنم و همچنین روشی آسان برای جستجوی مکان ها بدون ترک آسایش خانه به اشتراک می گذارم.

بنابراین، چه یک عکاسی منظره در پیش داشته باشید یا فقط مشتاق بیرون رفتن و عکاسی باشید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم!

1. به فصلی بودن فکر کنید

AK AKRange BroadPass 109096 6

یک بار پیامی از آقایی دریافت کردم که می خواست از شفق شمالی در کوه های شمال آلاسکا عکس بگیرد. این منطقه ای است که من به خوبی می شناسم، بنابراین خوشحال بودم که اطلاعاتی را که او درخواست کرده بود ارسال کنم – تا زمانی که متوجه شدم او برای سفر خود برای ماه جولای برنامه ریزی کرده است.

مشکل چیست؟ شفق‌های شمالی فقط در شب بیرون می‌آیند، اما در شمال آلاسکا، خورشید هرگز در اواسط تابستان غروب نمی‌کند.

اگرچه اکنون به آن می خندم، اما باید به آن مرد اعتبار بدهم. او قبل از برنامه ریزی با من تماس گرفت و من توانستم قبل از اینکه چند بلیط هواپیما گران قیمت بخرد و در نهایت به یک سفر بسیار ناامیدکننده به قطب شمال برسد، او را درست کنم.

AK Wiseman aurora 104035 122

اگر می خواهید شفق شمالی را ببینید، بهتر است در تابستان برای سفر برنامه ریزی نکنید!

درس؟ برای هر مکانی که قصد بازدید از آن را دارید، فصلی بودن را به دقت بررسی کنید. به سادگی زمانی را انتخاب نکنید که برای شما مناسب است و بلیط را رزرو کنید. وقت خود را صرف تعیین زمان مناسب برای رفتن با توجه به اهداف، تحمل ها و علایق خود کنید.

اکثر نقاط جهان فصول سرد، مرطوب، خشک یا گرم دارند و موفقیت عکس های شما ممکن است به فصلی که انتخاب می کنید بستگی داشته باشد. همچنین مهم است که بر اساس جزئیات فکر کنید.

منظور من از این چیست؟ بیایید به مثال شفق قطبی قبل برگردیم. اگر می خواهید از نورهای شمالی عکس بگیرید، باید در زمانی از سال که هوا تاریک می شود، سفر خود را انجام دهید. اما بین سپتامبر و آوریل تاریخ های بهتر و بدتری وجود دارد. در اواسط ژانویه وارد شوید و ممکن است با دمای -40 درجه در شب مواجه شوید که مطمئناً جالب نیست. علاوه بر این، زمان های اطراف اعتدال بهاری و پاییزی نیز با اوج معمول فعالیت شفق منطبق است. و در بهار، احتمال کمتری برای پوشش ابر وجود دارد.

خط آخر: مدتی را به تحقیق در مورد منطقه ای که قصد عکاسی دارید اختصاص دهید. به نمودارهای آب و هوا نگاه کنید، به روندهای آب و هوای تاریخی نگاه کنید، با عکاسان دیگر صحبت کنید، با مردم محلی صحبت کنید – هر کاری می توانید انجام دهید تا بفهمید چه زمانی باید سفر کنید.

AK ANWR Kongakut 108094 1353

2. به زمان روز و موقعیت خورشید فکر کنید

این یک بخش اساسی از برنامه ریزی عکاسی منظره است، اما اغلب نادیده گرفته می شود. اکثر عکاسان منظره در ساعات طلایی شادترین هستند. نور کم و شیرین است و سایه های طولانی را در سراسر زمین پرتاب می کند.

اما ساعت های طلایی واقعاً چه زمانی اتفاق می افتد؟ این بستگی به مکان و زمان سال دارد. به عنوان مثال، در آلاسکا در اواسط تابستان، در نیمه شب نور ساعت طلایی خواهید داشت.

بنابراین قبل از اینکه برای آن عکاسی زیبای ساعت طلایی بروید، زمان طلوع یا غروب خورشید را بررسی کنید. سپس بر اساس آن برنامه ریزی کنید. شما می توانید این اطلاعات را در اینترنت بیابید، اگرچه تعداد زیادی برنامه کاربردی گوشی هوشمند نیز وجود دارد که تمام داده های مورد نیاز (و بیشتر) را در اختیار شما قرار می دهد.

AK Haines landscape evening 012017 25

همچنین باید موقعیت سوژه انتخابی خود و نحوه روشن شدن آن را در نظر بگیرید. صبح از یک طرف کوه روشن می شود و عصر از طرف دیگر. اگر بر این اساس برنامه‌ریزی نکنید، ممکن است در هنگام طلوع خورشید در یک مکان اصلی غروب خورشید یا در هنگام غروب آفتاب در مکان اصلی طلوع آفتاب قرار بگیرید. بیش از یک بار، من برای عکاسی منظره شبانه بیرون رفته‌ام تا سوژه‌ام را در سایه‌های ملایم و خاکستری پوشانده‌ام. اگر دقیق‌تر برنامه‌ریزی کرده بودم، می‌توانستم عکس‌هایم را هنگام طلوع آفتاب بگیرم!

Chile Chiloe Pinuihuil 103075 81

به نقشه ها نگاه کنید، ببینید سوژه های شما در کجا قرار دارند و موقعیت خورشید و تغییر آن در طول روز را در نظر داشته باشید.

3. بررسی آب و هوا را فراموش نکنید

AK Haines landscape snow 0117 11

در حالی که پیش‌بینی‌های آب‌وهوا اغلب اشتباه است، و در حالی که استفاده از پیش‌بینی‌های آب‌وهوا بیش از چند روز قبل دشوار است، من همچنان توصیه می‌کنم چند روز قبل از اینکه قصد خروج از خانه را داشته باشید، یک برنامه آب‌وهوا را بررسی کنید، سپس شب قبل، سپس درست قبل از عکاسی.

در حقیقت، عکاسی منظره در آب و هوای بد می‌تواند شگفت‌انگیز به نظر برسد، بنابراین لزوماً نیازی نیست که سفر را صرفاً به این دلیل که هوا سرد، بارانی، برفی یا ترکیبی از این سه است، متوقف کنید. اما باید آماده باشید و با توجه به پیش بینی، ممکن است بتوانید انتظارات خود را تعدیل کنید یا برای هر آب و هوای نامطلوب برنامه ریزی کنید.

سفرهای عکاسی شفق قطبی من نمونه های کاملی از این موضوع است. اگر آب و هوا در یک منطقه ابری را پیش‌بینی کند اما در مکان دیگر آسمان صاف‌تری داشته باشد، به منطقه‌ای می‌روم که آسمان صاف است. ابرها هنگام عکاسی اختری بد هستند، اما آب و هوا در یک منظره بزرگ یکنواخت نیست!

با توجه به پیش بینی ها و شرایط آب و هوا، می توانید موقعیت مکانی خود را تنظیم کنید یا – اگر آب و هوا بیش از اندازه دشوار است – تاریخ را تغییر دهید.

4. مدتی را از قبل به جستجوی مکان اختصاص دهید

پس از رسیدن به محل، هرگز ایده بدی نیست که به پیاده‌روی یا رانندگی بروید و ترکیب‌های منظره‌ای خوب را قبل از شروع نور شیرین شب شناسایی کنید. ممکن است یک دوربین به همراه داشته باشید (تا بتوانید عکس‌های مختلف را از طریق منظره یاب بررسی کنید)، اگرچه یک گوشی هوشمند نیز می‌تواند بسیار خوب کار کند.

توجه داشته باشید که می‌توانید از چند ساعت قبل، پیش‌بینی کنید، اما اگر وقت دارید، باید قبل از شروع عکاسی، یک یا دو روز را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که نور شدید ظهر به ندرت برای عکاسی منظره خوب است، اما برای جستجوی خوب است، بنابراین راهی عالی برای گذراندن وقتتان است.

متأسفانه، زندگی اغلب می‌تواند در مسیر جستجو قرار بگیرد، به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان منظره فقط زمانی که نور خوب می‌شود، ظاهر می‌شوند. اگر آشنا به نظر می رسد، نگران نباشید. یک راه حل دیجیتالی وجود دارد که می تواند کمک کند!

ببینید، با استفاده از Google Earth و Google Maps، می‌توانید مکان‌هایی را که می‌خواهید عکاسی کنید بررسی کنید، زمان‌های رانندگی را تعیین کنید، و حتی از عملکرد نمای خیابان برای دریافت ایده‌ای از اینکه منظره از روی زمین به نظر می‌رسد، استفاده کنید. به لطف این ابزارها، من در واقع موفق شده ام نقاط و ترکیب بندی های دقیقی را برای تصاویری که امیدوار بودم بسازم پیدا کنم.

AK Denpark rainbow 02

5. با دیگران صحبت کنید

اینترنت پر از اطلاعات است و چند جست و جوی خوب و دقیق، بسیاری از آنچه را که باید بدانید در اختیار شما قرار می دهد. اما اینترنت هرگز بهتر از تجربه شخصی نخواهد بود.

بنابراین هنگامی که مکانی را در ذهن دارید، با عکاسان آشنا به آن منطقه تماس بگیرید. رسانه های اجتماعی راهی عالی برای یافتن عکاسانی است که همه چیز را در مورد مقاصد خاص می دانند. هنگامی که چند نفر را شناسایی کردید که می توانند کمک کنند، ارسال چند سوال از طریق ایمیل یا پیام بسیار ساده است. بسیار نادر است که کسی مایل نباشد آنچه را که می‌داند به اشتراک بگذارد، توصیه کند و شما را در مسیر درست راهنمایی کند.

(دسترسی به عکاسان دیگر نیز می تواند راهی عالی برای دوست یابی باشد – حتی ممکن است یک روز را برای عکاسی با هم بگذرانید!)

برنامه ریزی یک ماجراجویی عکس منظره: کلمات پایانی

AK Wiseman aurora 104035 157

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و آماده شروع برنامه ریزی یک سفر هستید.

فقط به یاد داشته باشید که اهداف عکاسی خود را برای مکان مورد نظر در نظر بگیرید، سپس تحقیقات خود را انجام دهید. سوالات درست را از افراد مناسب بپرسید، و زمانی که با دوربین خود وارد شوید، شانس موفقیت بسیار بیشتری خواهید داشت.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *