اخبار موبایل

ای سیم چیست ، چگونه کار میکند و مدل های پشتیبانی کننده

ای سیم چیست

این تکنولوژی جایگزین سیم کارت های معمولی خواهد شد، اما ای سیم چیست ؟

بیشتر تلفن های هوشمند از eSIM پشتیبانی نمیکند. اما می بینیم که پشتیبانی از سیم کارت های الکترونیکی به تدریج در حال گسترش است. به لطف این چیپ، دیگر نیازی به سیم کارتهای فیزیکی و طبیعتاً شیار یا خشاب سیم کارت هم نیست.

چندین سال است که فناوری eSIM وجود دارد. به ویژه با محصولات اپل، این فناوری بیشتر مورد توجه قرار گرفت و مورد تقاضای مشتریان قرار گرفت. به طور کلی یک یا دو اسلات سیم کارت فیزیکی در هر تلفن هوشمندی وجود دارد که از سیم کارت های معمولی با اندازه های مختلف در آن استفاده میکنیم.

ای سیم چیست

eSIM برای کسانی که می خواهند از خط دوم استفاده کنند و دستگاه تک سیم میباشد بیشتر کاربرد دارد. مدل های آیفون که در چند سال گذشته عرضه شده اند را می توان به عنوان مثال ذکر کرد که از این قابلیت پشتیبانی می کنند. بنابراین، کاربرانی که از خط اول خود با سیم کارت معمولی استفاده می کنند، می توانند از eSIM به عنوان سیم دوم یا اینترنت سیم کارت استفاده کنند یا برعکس.

استفاده از این تکنولوژی چندین مزیت را برای تولید کنندگان دستگاه و اپراتورها و همینطور برای کاربران به همراه دارد. مثلا شما با eSIM میتوانید از چندین اپراتور استفده کنید.

شما می توانید از یک خط برای مشاغل خود و از خط دیگر برای تماس های شخصی یا رومینگ در کشور های دیگر استفاده کنید.

ای سیم چیست ؟

نام ESIM مخفف Embedded Sim است که به معنی چیپ یا سیم کارت تعبیه شده روی برد داخل دستگاه است. این سیستم که سیم کارت فیزیکی ندارند نیازی به تغییر سیم کارت برای استفاده از شماره یا اپراتور دیگر ندارد. eSIM باید توسط اپراتور های تلفن همراه پشتیبانی و فعال شود.

eSIM در اصل یک تراشه کوچک است که درون تلفن شما است و چیزی شبیه به تراشه NFC است

ای سیم چیست

داده های مربوط در eSIM قابل تغییر است. به عبارت دیگر، می توانید با یک تماس تلفنی با خدمات مشتری اپراتور جدید، اپراتور خود را از طریق سیم کارت الکترونیکی تغییر دهید. همچنین افزودن اطلاعات آسان است. اتصال دستگاهها با eSIM به حساب کاربری کاربر تلفن همراه در عرض چند دقیقه انجام می شود.

همچنین با اضافه کردن چندین حساب کاربری، مثلا در مسافرت به کشور های خارجی و نیاز به یک سیم جدید شما میتوانید کاملا دیجیتالی و به سرعت از اپراتور جدید در تلفن همراه خود استفاده کنید و اطلاعات اپراتور جدید را به حساب کاربری خود در eSIM متصل کنید. فناوری eSIM توسط GSMA که یک استاندارد جهانی میباشد نیز پشتیبانی می شود.

معایب ای سیم چیست ؟

اگرچه این فناوری امکانات زیادی را برای کاربران ایجاد می کند، اما هنگام خرید تلفن جدید، ممکن است لازم باشد به اپراتور تلفن همراه خود حضوری مراجعه کنید تا اطلاعات از گوشی قدیمی به جدید انتقال پیدا کند.

دوران ذخیره شماره تلفن ها در حافظه سیم کارت ها برای کاربران تلفن های iPhone یا Android به پایان رسیده است. اما کسانی که قبلاً از تلفن ارزان یا قدیمی استفاده می کردند و دفترچه تلفن را روی سیم کارت خود نگهداری می کردند در حال حاضر نمی توانند اطلاعات را مستقیم از طریق سیم کارت به eSIM خود منتقل کنند.

ای سیم چیست

گوشی ها، ساعت های هوشمند و دستگاه هایی که از eSIM پشتیبانی می کنند

مدل های اپل: iPhone XR ، iPhone XS ، iPhone XS Max ، iPhone 11 ، iPhone 11 Pro ، iPhone 11 Pro Max ، iPhone 12  iPhone 12 Pro ، iPhone 12 Pro Max ، iPhone 12 Mini ، Watch Series 3-4-5-6-SE ، iPad Pro

مدل های گوگل: Pixel 2-3-3XL-4-4XL

مدل های سامسونگ: Galaxy S20-S20+-S20 Ultra ، Galaxy Note 20 ، Galaxy Note 20 Ultra

ویندوز 10 هم از این قابلیت پشتیبانی می کند، البته این بستگی به مدل دستگاه دارد برای مثال ASUS Mini Transformer T103HAF این قابلیت را دارد، خود مایکروسافت هم در Surface Duo از این قابلیت استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *