آموزش, دسته‌بندی نشده

چگونه رمز ایمیل را تغییر و یا بازیابی کنیم؟ نکات مهم!

Password

برای همه ما پیش آمده که یک یا چند پسوورد مربوط به حساب های ضروری خود را فراموش کنیم اما به را حتی، و با کمک ایمیل یا شماره موبایل و دریافت لینک یا کد یک بار مصرف آنهارا بازیابی میکنیم و تغییر میدهیم. اما چه می شود اگر رمز ایمیلمان را فراموش کنیم؟ و یا چگونه می توانیم رمز را تغییر دهیم و رمز قویتری جایگزین کنیم؟

نکات مهم

قبل از آموزش امروز لازم است چند نکته مهم را بررسی کنیم:

  • یک حساب گوگل و آدرس ایمیل فرعی برای پشتیبانی از حساب اصلی خود بسازید البته اگر تاکنون این کار را نکرده اید. بعد از ساخت حساب فرعی مراحل زیر را دنبال کنید.
  1. وارد گوگل کروم شوید و سپس وارد قسمت تنظیمات شوید. (google chrome_settings)
  2. به روی حساب اصلی خود کلیک کنید.
  3. به روی مدیریت حساب گوگل کلیک کنید. (manage your google account)
  4. صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن می توانید حساب خود را مدیریت کنید، شما در قسمت خانه (home) هستید، به قسمت اطلاعات شخصی (personal info) بروید.
  5. در این قسمت می توانید اطلاعات خود را تغییر دهید اما اکنون برای وارد کردن حساب پشتیبان به اینجا آمده اید پس کمی پایین تر در قسمت اطلاعات تماس (contsct info) گزینه ایمیل (email) را انتخاب کنید.
  6. وارد صفحه جدیدی شدید، در اینجا وارد قسمت دوم یعنی بازیابی ایمیل (recovery email) شوید.
  7. در اینجا روی گزینه ادامه (continue) کلیک کنید و رمز گوشیتان را وارد کنید، گوگل باید اطمینان حاصل کند که خود شما قصد وارد کردن اطلاعات جدید را دارید نه شخص دیگر.
  8. سپس ایمیل فرعی را وارد کنید و با وارد کردن کد کوتاه ارسالی، آن را تایید کنید.

How to change or recover email password1 How to change or recover email password2 How to change or recover email password3

  • نکته دوم که بسیار مهم است وارد کردن شماره تلفن است! اگر شماره تلفن را وارد نکرده اید حتما اینکار را انجام دهید یا اگر شماره خود را عوض کرده اید شماره تلفن جدید را وارد کنید. برای انجام اینکار مراحل بالا را طی کنید با این تفاوت که در قسمت طلاعات تماس (contsct info) باید گزینه شماره تلفن (phone) را انتخاب کنید سپس شماره را وارد کنید وآن را تایید کنید یا با کلیک روی شماره قبلی آن را پاک کرده، شماره جدید را وارد و تایید کنید. هردو نکته را برای هردو اکانت رعایت کنید تا هیچوقت دسترسی خود به آن ها را از دست ندهید.

How to change or recover email password4

  • نکته سوم استفاده از رمزی قدرتمندی است که قابل حدس و یا زدن و کوتاه نباشد. رمز خود را به هیچکس لو ندهید و اگر فکر میکنید ممکن است آن را فراموش کنید، آن را روی برگه بنویسید و در جای امن نگه دارید. رمز ها شبیه به هم نباشند.
  • رمز را به طور مرتب یکبار عوض کنید.

تغییر رمز ایمیل

  1. وارد گوگل کروم شوید و سپس وارد قسمت تنظیمات شوید. (google chrome_settings)
  2. به روی حساب اصلی خود کلیک کنید.
  3. به روی مدیریت حساب گوگل کلیک کنید. (manage your google account)
  4. صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن می توانید حساب خود را مدیریت کنید، شما در قسمت خانه (home) هستید، به قسمت اطلاعات شخصی (personal info) بروید.
  5. کمی پایین تر در قسمت رمز (password)، رمز قبلی را وارد کرده و سپس رمز جدید را وارد کنید.
  6. اگر رمزتان را فراموش کرده ایید روی گزینه فراموشی رمز (forgot password) کلیک کنید و پس از وارد کردن رمز دستگاهتان رمز حسابتان را تغییر دهید.

How to change or recover email password important points5

بازیابی رمز ایمیل

حال شما گوشی تلفن خود را عوض کرده اید و میخواهید وارد حساب ایملتان شوید:

  1. رمز را فراموش کرده اید اما از قبل اطلاعات تماس حسابتان (contsct info) را تکمیل کرده اید! در این صورت به راحتی می توانید با انتخاب گزینه فراموشی رمز (forgot password) لینک تغییر رمز و ورود به حسابتان را از طریق پیامک یا ایمیل پشتیبان دریافت کنید.
  2. رمز را فراموش کرده اید و اطلاعات تماس حسابتان (contsct info) را تکمیل نکرده اید اما حساب شما روی دستگاه دیگری فعال است! در اینجا نیز باید به دستگاه مورد نظر سری بزنید تا اطلاعات را محض اطمینان تکمیل و رمز جدید را وارد کنید.
  3.  رمز را فراموش کرده اید و اطلاعات تماس حسابتان (contsct info) را تکمیل نکرده اید از سوی دیگر حساب شما روی دستگاه دیگری فعال نیست! در اینجا حساب شما به طور کل از دسترس خارج شده و متاسفانه بدون رمز صحیح نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید. پس حتما اطلاعات تماستان را وارد کنید و رمزی را انتخاب کنید که درعین قوی بودن در ذهن شما ثبت شده باشد تا دچار این مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *