گجت‌ها

بررسی Apple Fitness+

Apple Fitness Review 1

یک سرویس پخش تمرینی درجه یک برای طرفداران اپل

“Fitness+ به شما انگیزه می دهد تا حلقه های فعالیت خود را ببندید، اما در زمینه های کلیدی کمبود دارد”

 

مزایا:

  • ادغام یکپارچه با اپل واچ
  • تنوع مربیان دوست داشتنی
  • انواع تمرینات
  • مطالب جدید هر هفته

معایب:

  • به اپل واچ سری 3 یا جدیدتر و آیفون نیاز دارد
  • بدون کلاس زنده
  • برخی از تمرینات به تجهیزات خاصی نیاز دارند

به دلیل محدودیت‌های باشگاه و نگرانی‌های همه‌گیر، بسیاری از مردم به‌جای اینکه پولی که به سختی به دست آورده‌اند را صرف عضویت در باشگاه کنند، باشگاه بدنسازی خانگی خود را می‌سازند. سرویس‌هایی مانند Apple Fitness+ برای پر کردن این خلأ وارد عمل می‌شوند، زیرا تناسب اندام در خانه صنعت تناسب اندام را متحول می‌کند.

وقتی کووید-19 شیوع پیدا کرد، روال‌های تناسب اندام از بین رفت و ما مجبور شدیم نحوه فعال ماندن خود را وفق دهیم. اگر هنوز به دنبال راهی برای ورزش کردن در منزل هستید، گزینه جدیدی از بزرگ‌ترین نام فناوری وجود دارد: Apple Fitness+. این سرویس استریم تمرین جدید که به اپل واچ و آیفون نیاز دارد، مجموعه ای از کلاس های زمینی و ماشینی، از جمله core، رقص، HIIT، ریلکس و یوگا را برای راحتی و ایمنی خانه شما به ارمغان می آورد. فراتر از تمرینات خانگی، Fitness+ می‌تواند شما را در باشگاه (زمانی که راحت به عقب برمی‌گردید)، با مجموعه‌ای از تمرین‌های دوچرخه‌سواری ساختاریافته، قایقرانی، قدرتی، و تمرین‌های تردمیل راهنمایی کند. این تنوع زیادی را برای همه از مبتدیان واقعی گرفته تا علاقه مندان به ورزش ارائه می دهد، و توصیه های شخصی پیدا کردن کلاس هایی را که دوست دارید آسان می کند.

اگر اپل واچ و آیفون دارید، هزینه دسترسی ماهانه به Fitness+ کمتر از یک کلاس در اکثر باشگاه های تناسب اندام است. با پرداخت 9.99 دلار در ماه یا 79.99 دلار در سال، یک جریان ثابت از کلاس‌های 5 تا 45 دقیقه‌ای را ارائه می‌دهد که دارای لیست‌های پخش با کیفیت بالا و مربیان متنوع هستند که به شما کمک می‌کنند تا انگیزه خود را حفظ کنید تا حلقه‌های فعالیت Apple Watch خود را روز به روز ببندید. برنامه های تمرینی ده ها سکه هستند، اما Fitness+ به عنوان یک انتخاب برتر برای کاربران اپل واچ برجسته است. آیا یک جریان آنلاین می تواند جایگزین کلاس پیلاتس حضوری شما شود؟

برای طرفداران اپل مقرون به صرفه، برای بقیه گران

قبل از اینکه به جزئیات آنچه Fitness+ ارائه می دهد بپردازیم، اجازه دهید ابتدا در مورد قیمت گذاری و الزامات آن صحبت کنیم. اساساً، اگر قبلاً در اکوسیستم اپل سرمایه گذاری کرده باشید، Fitness+ باعث شکستن بانک شما نمی شود. این سرویس هزینه ماهیانه 9.99 دلار یا سالانه 79.99 دلار دارد و می تواند بین حداکثر شش عضو خانواده به اشتراک گذاشته شود. اگر قصد دارید اشتراک خود را به اشتراک بگذارید، هر فرد برای دریافت پیشنهادات شخصی و پیگیری معیارهای تمرین خود به ساعت اپل خود نیاز دارد. در حالی که گزینه ای برای استفاده از Fitness+ بدون اتصال ساعت اپل وجود دارد، اما شما نخواهید توانست هیچ معیاری را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

در حال حاضر، اپل یک دوره آزمایشی رایگان سه ماهه را برای هر کسی که یک اپل واچ سری 3 جدید یا مدل‌های بعدی خریداری می‌کند، ارائه می‌کند، در حالی که کاربران فعلی اپل واچ یک دوره آزمایشی رایگان یک ماهه دریافت می‌کنند. اپل به‌طور خودکار پس از اتمام دوره آزمایشی رایگان، هزینه اشتراک را از شما دریافت می‌کند، مگر اینکه حداقل یک روز قبل از تاریخ تمدید، آن را لغو کنید. می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات > Apple ID در آیفون خود، اشتراک را در هر زمانی لغو کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که Fitness+ به یک اپل واچ (سری 3 یا مدل‌های بعدی) نیاز دارد که با یک آیفون سازگار (آیفون 6s یا جدیدتر یا آیفون SE) جفت شده باشد. برای این بررسی، من این سرویس را روی یک آیفون 12 پرو مکس، یک اپل تی وی 4K و یک اپل واچ سری 6 آزمایش کردم.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN

اگر قبلاً اپل واچ و آیفون سازگار ندارید، دسترسی به Fitness+ با در نظر گرفتن قیمت سخت افزار مورد نیاز، پرهزینه است. بسیاری از برنامه‌های تناسب اندام باکیفیت وجود دارند که به اپل واچ نیاز ندارند، از جمله FitOn و Nike Training Club، که هر دو تمرینات رایگان ارائه می‌دهند.

Fitness+ در طرح Apple One Premier گنجانده شده است، که همچنین دسترسی به Apple Music، Apple TV+، Apple Arcade، Apple News+ و 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی iCloud را با قیمت 29.95 دلار در ماه ارائه می‌کند و می‌تواند بین حداکثر شش عضو خانواده به اشتراک گذاشته شود.

می‌توانید کلاس‌های Fitness+ را روی آیفون خود پخش کنید، که هنگام حرکت بسیار مفید خواهد بود، اما برای تمرین در خانه، ممکن است بخواهید برای مشاهده بهتر در صفحه نمایش بزرگ‌تر تماشا کنید. در این صورت، به یک iPad یا Apple TV سازگار نیز نیاز خواهید داشت. Fitness+ با مدل‌های زیر سازگار است: همه iPad Proها، iPad (نسل 5 یا بعد)، iPad mini 4 (یا بعد)، iPad Air (نسل دوم یا بعد)، Apple TV 4K و Apple TV HD.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 23.fit lim

همچنین می‌توانید حتی اگر آن‌ها مشترک نشده باشند، از Fitness+ در Apple TV شخص دیگری استفاده کنید. برای دسترسی به حساب Fitness+ خود فقط به Apple Watch خود نیاز دارید. هنگامی که برنامه Fitness+ را در Apple TV باز می کنید، اتاق را برای Apple Watch اسکن می‌کند؛ فقط برای دسترسی به حساب خود و توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده روی نام خود ضربه بزنید. این می‌تواند مفید باشد اگر مثلاً به دیدن یکی از اعضای خانواده خود که صاحب یک Apple TV است رفته‌اید و می‌خواهید در حین حضور در آنجا ورزش کنید.

این سرویس روی هیچ دستگاه دیگری پخش نمی‌شود، بنابراین اگر یک قطعه تجهیزات ورزشی هوشمند با صفحه نمایش مانند Peloton Bike + دارید، نمی‌توانید کلاس‌های Fitness+ را روی نمایشگر داخلی آن مشاهده کنید.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 29.fit lim

اگر دستگاه‌های لازم را دارید، شروع به کار با Fitness+ ساده است. این سرویس به عنوان بخشی از iOS 14.3 و watchOS 7.2 در دسترس است، بنابراین پس از نصب این به‌روزرسانی‌ها در iPhone و Apple Watch، آماده استفاده هستید. در iPhone، Fitness+ در برنامه Fitness تازه طراحی شده قرار دارد. پس از دانلود به‌روزرسانی iOS 14.3، یک تب Fitness+ در پایین برنامه Fitness مشاهده خواهید کرد. برای شروع، فقط روی آن ضربه بزنید.

برای دریافت Fitness+ در iPad، ابتدا باید به iPadOS 14.3 ارتقا دهید، سپس به App Store بروید و برنامه Fitness را به صورت دستی دانلود کنید. در Apple TV، پس از نصب tvOS 14.3، برنامه Fitness+ به طور خودکار ظاهر می‌شود.

مناسب برای همه سلیقه‌ها

رابط کاربری Fitness+ کاربرپسند و سازماندهی شده است و دارای توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده و گزینه‌های فیلتر است که یافتن کلاس‌های مورد علاقه شما را آسان می‌کند. حتی در زمان عرضه، تنوع زیادی برای همه، از علاقه‌مندان به ورزش تا مبتدیان واقعی، حتی کسانی که با تعادل مشکل دارند یا برخاستن و نشستن از روی زمین برایشان دشوار است، وجود دارد.

هنگامی که Fitness+ را باز می کنید، دکمه‌هایی در بالای رابط کاربری به شما امکان می‌دهند تمرین‌ها را بر اساس دسته‌ها فیلتر کنید: HIIT، یوگا، core، قدرت، تردمیل، دوچرخه‌سواری، روئینگ، رقص و خنک‌سازی ذهن‌آگاه. اگر هرگز از دستگاه روئینگ، دوچرخه ثابت یا تردمیل استفاده نکرده اید، Fitness+ می تواند به شما نحوه استفاده از آنها را آموزش دهد. در داخل هر یک از بخش‌های دسته‌ها، یک ویدیوی «شروع به کار» وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با تجهیزات و ویژگی‌های کلیدی آن آشنا شوید، مانند نحوه انجام صحیح حرکت روئینگ، تنظیم دوچرخه سواری متناسب با اندازه بدن و نحوه ایمن سوار شدن و پیاده شدن از تردمیل.

هنگامی که نوع تمرین را از بالای رابط کاربری انتخاب می کنید، لیستی از کلاس ها را مشاهده خواهید کرد که می توانید آنها را بر اساس مربی، زمان (5 تا 45 دقیقه) و موسیقی فیلتر کنید. یکی از ایرادات کوچک در اینجا این است که کاش نام برخی از کلاس ها توصیفی تر بود. در حال حاضر همه آنها بسیار عمومی هستند، با عناوینی مانند «دوچرخه‌سواری با Tyrell»، «یوگا با Dustin» و «قدرت با Gregg». برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی هر تمرین کلیک کنید، اما اگر عناوین به شما ایده بیشتری از آنچه در پیش دارید بدهند، یافتن سریع یک کلاس آسان تر خواهد بود.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN

در زیر دکمه‌های دسته تمرین، بخش‌هایی با برچسب‌های «بیشتر از آنچه انجام می‌دهید»، «چیزی جدید را امتحان کنید»، «جدید در این هفته»، «برای مبتدیان»، «محبوب»، «مربیان»، «ساده و سریع» و «تمرین‌های من» وجود دارد. می‌توانید با اسکرول کردن به پایین، هر یک از این بخش‌ها را مشاهده کنید و سپس برای دیدن محتوای اضافی، در داخل هر بخش به سمت چپ بکشید.
هر دو بخش «بیشتر از آنچه انجام می‌دهید» و «چیزی جدید را امتحان کنید» کلاس‌های پیشنهادی را بر اساس سابقه تمرین شما ارائه می‌دهند. بخش «بیشتر از آنچه انجام می‌دهید» تمرین‌هایی را با همان مربیانی که در گذشته داشته‌اید ارائه می‌کند. بخش «چیزی جدید را امتحان کنید» همان نوع تمرین‌هایی را که دوست دارید ارائه می‌دهد، اما با مربیان مختلف.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN

هنگام ارائه این پیشنهادات، Apple همچنین تمرین‌هایی را که از طریق برنامه‌های شخص ثالث متصل به حساب Apple Health خود ردیابی کرده‌اید را در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز از برنامه محبوب تناسب اندام Strava استفاده می‌کنید و حساب Strava خود را با Apple Health همگام‌سازی کرده‌اید، Fitness+ ممکن است تمرین‌های روی تردمیل را پیشنهاد دهد. اگر تمرین‌های شدید زیادی انجام داده‌اید، ممکن است یک جلسه آرامش‌بخش برای کمک به بهبودی شما پیشنهاد کند.

بر خلاف بسیاری از پلتفرم‌های تناسب اندام هوشمند دیگر، مانند iFit، Obe، OpenFit و Peloton، در حال حاضر کلاس‌های زنده در Fitness+ وجود ندارد. Apple بر روی کلاس‌های درخواستی تمرکز می‌کند و قصد دارد هر دوشنبه محتوای جدیدی را در تمام انواع تمرین، مربیان، بازه‌های زمانی و ژانرها منتشر کند. می‌توانید تمام محتوای جدید را در بخش جدید در این هفته پیدا کنید.

Apple می‌خواهد Fitness+ را برای همه قابل دسترسی کند، بنابراین این شرکت تأکید زیادی بر محتوای مبتدی پسند دارد. بخش For Beginners شامل مجموعه‌ای از هفت تمرین است که به طور خاص برای کسانی که کاملاً تازه وارد ورزش هستند یا بعد از یک استراحت طولانی به آن بازمی‌گردند، طراحی شده است. چهار تمرین اول در این سری فقط 10 دقیقه طول می‌کشد و برای آموزش حرکات پایه قدرتی، یوگا، HIIT و مرکزی طراحی شده‌اند. سپس می‌توانید به سه جلسه آخر که هر کدام 20 دقیقه طول می‌کشد، بروید. پس از تکمیل این هفت جلسه، باید کاملاً آماده انجام هر یک از تمرین‌ها باشید.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN

در بخش محبوب، می‌توانید کلاس‌های پرطرفدار را در هر نوع تمرین مشاهده کنید. در بخش “مربیان”، لیستی از مربیان Fitness+ وجود دارد؛ روی تصویر آن‌ها کلیک کنید تا صفحه نمایه آن‌ها را با بیوگرافی، پیوند به اینستاگرام و لیستی از کلاس‌های Fitness+ که آن‌ها رهبری می‌کنند، مشاهده کنید. Apple گروه متنوعی از مربیان را با تخصص در طیفه‌ای از شیوه‌ها گردآوری کرده است. مربیان کارمندان تمام وقت Apple Fitness+ هستند و به عنوان یک تیم برای جمع‌آوری کلاس‌ها و لیست‌های پخش کار می‌کنند. آن‌ها در کلاس‌های یکدیگر شرکت می‌کنند، بنابراین ممکن است Josh Crosby را که تمرین‌های روئینگ را رهبری می‌کند، در پس‌زمینه یک جلسه یوگا ببینید که حرکات را اصلاح می‌کند تا مبتدیان بتوانند به راحتی آن‌ها را دنبال کنند.

بخش “ساده و سریع” شامل تمرین‌های 10 و 20 دقیقه‌ای است که به راحتی قابل تغییر هستند و به مهارت کمی نیاز دارند. در نهایت، در بخش “تمرین‌های من”، می‌توانید تمام کلاس‌هایی را که در پلتفرم ذخیره کرده‌اید، مشاهده کنید. می‌توانید هر یک از تمرین‌های ذخیره‌شده خود را برای مشاهده آفلاین دانلود کنید، ویژگی‌ای که می‌تواند مفید باشد اگر می‌خواهید بیرون بروید و کمی یوگا در ساحل یا پارک انجام دهید، یا اگر به منطقه‌ای بدون Wi-Fi سفر می‌کنید.

Fitness+ هیچ ویژگی تمرین مشترک را ارائه نمی‌دهد، بنابراین دوستان و اعضای خانواده می‌توانند در کنار شما ورزش کنند، اما فقط آمار Apple Watch شما را روی صفحه نمایش می‌دهد.

حلقه های خود را ببندید

هر تمرین دارای یک صفحه جزئیات با پیش‌نمایش ویدیو، توضیحات مکتوب و لیست پخش موسیقی است تا به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا می‌خواهید آن کلاس را شرکت کنید. وقتی چیزی پیدا کردید که به آن علاقه دارید، روی «Let’s Go» فشار دهید و Fitness+ با نوع تمرین مربوطه در Apple Watch شما برای ردیابی خودکار ارتباط برقرار می‌کند.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 2

من این ویژگی را دوست دارم زیرا گاهی اوقات فراموش می‌کنم یا نمی‌توانم تمرین‌های خود را به صورت دستی روی پوشیدنی‌های دیگر ردیابی کنم. Apple Watch در حال حاضر می‌تواند به طور خودکار انواع خاصی از تمرین‌ها، از جمله پیاده‌روی، دویدن، روئینگ و شنا را تشخیص دهد و بپرسد که آیا می‌خواهید ضبط آن را شروع کنید، سپس تشخیص دهد که چه زمانی کارتان تمام شده است و از شما بپرسد که آیا می‌خواهید ردیابی آن را به پایان برسانید. ادغام محکم ساعت با Fitness+ توانایی‌های ردیابی خودکار تمرین را یک قدم جلوتر می‌برد: هر کلاسی که در این سرویس شرکت می‌کنید بدون هیچ دخالتی از طرف شما به طور خودکار ضبط می‌شود.

قبل از شروع تمرین، یک دکمه پخش روی هر دو صفحه (Apple Watch و دستگاهی که در حال مشاهده کلاس هستید) ظاهر می‌شود و می‌توانید از هر کدام جلسه را شروع کنید. سپس یک تایمر شمارش معکوس سه ثانیه‌ای در هر دو صفحه قبل از شروع تمرین مشاهده خواهید کرد.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN

اگر در هر نقطه ای به استراحت نیاز داشتید، می توانید تمرین را از هر دستگاه متوقف (یا کاملاً پایان دهید). این ویژگی کوچک اما مفیدی است. کنترل پخش Fitness+ از Apple Watch شما راحت و شهودی است زیرا می‌توانید با استفاده از همان دکمه‌هایی که معمولاً هنگام ردیابی یک تمرین استفاده می‌کنید، یک کلاس را متوقف، ادامه دهید و به پایان برسانید (فقط برای دسترسی به آنها به سمت راست صفحه نمایش ساعت خود بکشید).

توجه داشته باشید که Apple Watch شما باید قفل شده باشد و بلوتوث فعال باشد تا بتواند با Fitness+ متصل شود. اگر Apple Watch شما در دسترس نباشد، همچنان می‌توانید تمرین را انجام دهید، اما هیچ معیاری را روی صفحه نمایش نخواهید دید. در تست، هیچ مشکلی برای اتصال Series 6 خود با Fitness+ نداشتم.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 12.fit lim

واضح است که اپل در تلاش است تا Fitness+ را به یک سرویس فراگیر تبدیل کند که نه تنها برای مبتدیان، بلکه برای افراد کم شنوا نیز مناسب باشد. در ابتدای تمرین‌ها، مربیان اغلب هنگام ارائه خلاصه‌ای از برنامه کلاس، از زبان اشاره استفاده می‌کنند. زیرنویس‌ها در دسترس هستند، اگرچه می‌توانید آن‌ها را خاموش کنید.

در طول کلاس‌های Fitness+، معیارهای بلادرنگ را از Apple Watch خود در صفحه نمایش می‌بینید، از جمله ضربان قلب، کالری سوزانده شده و حلقه‌های فعالیت. زمان سپری‌شده را نشان می‌دهد، اما می‌توانید آن را تغییر دهید تا زمان باقی‌مانده را نشان دهد. همچنین می‌توانید معیارها را به طور کامل خاموش کنید و تمرین را در حالت تمام صفحه مشاهده کنید. برای سفارشی کردن معیار‌هایی که روی صفحه می‌بینید، در طول کلاس روی دکمه پایین سمت راست ضربه بزنید.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 13.fit lim

Fitness+ با برجسته کردن معیارهای مختلف هنگام ورزش، سعی می کند شما را درگیر نگه دارد. اگر، به عنوان مثال، مربی به شما بگوید که ضربان قلب خود را بررسی کنید، آن معیار روی صفحه نمایش متحرک می شود و نه تنها اندازه گیری فعلی شما را نشان می دهد، بلکه قرائت های بالا و پایین را نیز نشان می دهد. در طول فشارهای شدید، ممکن است یک تایمر ببینید که نشان می دهد چقدر در آن فاصله باقی مانده است. و اگر در طول تمرین یک حلقه فعالیت را ببندید، یک جشن روی صفحه نمایش خواهید دید.

یکی از چیزهایی که من واقعاً در مورد Peloton دوست دارم نقش مهم موسیقی در تجربه کلی است. اپل نیز موسیقی را به جزء جدایی ناپذیر Fitness+ تبدیل کرده است. همانطور که ذکر شد، قبل از هر تمرین یک لیست پخش می بینید و می توانید کلاس ها را بر اساس ژانر موسیقی فیلتر کنید (chill vibes، موسیقی تناسب اندام، آخرین بازدیدها، رقص خالص، بهترین کشور، همه راک، هیپ هاپ/R&B، ریتم های لاتین، بازدیدهای بازگشتی، و سرودهای پرانرژی). در طول کلاس، نام آهنگی که در حال پخش است را در بالای صفحه نمایش می بینید.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 11

برای گوش دادن به موسیقی در طول کلاس‌های Fitness+ نیازی به حساب Apple Music ندارید، اما اگر یکی دارید، می‌توانید به‌سرعت آهنگ‌های کلاس‌های Fitness+ و کل لیست‌های پخش را در حساب خود ذخیره کنید. با این حال، Peloton همچنان در بخش موسیقی پیشتاز است، زیرا به شما امکان می‌دهد حساب Apple Music یا Spotify خود را متصل کنید تا موسیقی را که در طول کلاس‌ها می‌شنوید ذخیره کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی Peloton (و بسیاری از پلتفرم‌های دیگر تجهیزات سالن ورزشی هوشمند) که Fitness+ فاقد آن است، تابلوی رهبران کلاس است. در عوض، اپل با ویژگی به نام Burn Bar رقابت دوستانه را تقویت می‌کند.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 10

در حین تمرین‌های شدید، از جمله HIIT، تردمیل، دوچرخه‌سواری و پارو زدن، نوار Burn نشان می‌دهد که تلاش شما در مقایسه با سایر افراد در محدوده وزنی شما که قبلاً همین تمرین را انجام داده‌اند، چگونه است. این به شما امکان می‌دهد به سرعت متوجه شوید که آیا عقب ماندید، پیشرواید یا در میانه گروه هستید. داده‌های Burn Bar ناشناس هستند، بنابراین هرگز به شما مرتبط نمی‌شود و می‌توانید در صورت تمایل این ویژگی را غیرفعال کنید.

در پایان تمرین، صفحه خلاصه تمام آمار شما، از جمله مدت تمرین، ضربان قلب متوسط، کالری سوزانده شده فعال و کل و نتایج Burn Bar شما را نشان می‌دهد. سابقه تمرینات شما در بخش خلاصه برنامه Fitness موجود است.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN

تجربه من با Fitness+

یکی از مواردی که در مورد Fitness+ دوست دارم این است که می توانید چندین تمرین ۱۰ دقیقه ای را برای رسیدن به هدف ورزشی خود در روز ترکیب کنید یا یک جلسه طولانی تر، شاید با یکی از کول داون های کوتاه ذهن آگاهی انجام دهید. اگر دوست دارید انواع مختلف ورزش را امتحان کنید، Fitness+ با انواع مختلفی شما را تحت پوشش قرار می دهد.

تا کنون، من بیشتر در کلاس‌های ۱۰ دقیقه‌ای شرکت کرده‌ام تا بتوانم با انواع مختلف تمرینات آشنا شوم. در اولین روز آزمایش Fitness+، سه کلاس ۱۰ دقیقه‌ای را گذراندم: یک جلسه یوگا، سپس یک تمرین دوچرخه‌سواری (با استفاده از NordicTrack Commercial S22i Studio Cycle)، و سپس یک کول‌داون ذهن‌آگاهی. این ترکیب بی عیب و نقص بود. کلاس یوگا یک گرم کردن عالی بود، تمرین دوچرخه‌سواری قلبم را به تپش درآورد و مرا غرق عرق کرد (در فقط ۱۰ دقیقه، بله)، و کول‌داون ذهن‌آگاهی به تدریج ضربان قلبم را کاهش داد. من به خصوص این را دوست دارم که کول‌داون ذهن‌آگاهی شامل یک مدیتیشن کوتاه هدایت‌شده در پایان بود.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 3

روز بعد، چهار تمرین ۱۰ دقیقه‌ای انجام دادم: عضله مرکزی، HIIT، قدرت و یک جلسه تردمیل (با استفاده از دستگاه Echelon Stride، که برای بررسی آینده نیز در حال آزمایش هستم). کلاس عضله مرکزی شامل چند حرکت مبتنی بر کف بود که خونم را به جریان انداخت، مانند حالت تخته که با زانوهای روی هوا انجام می شد. کلاس HIIT شامل فواصل ۳۰ تا ۴۵ ثانیه‌ای حرکات پرش شدید بود که مرا به همان اندازه کلاس دوچرخه‌سواری غرق عرق کرد. کلاس قدرت شامل حرکاتی مانند لانژهای جانبی وزنه‌دار، فرهای دوسر بازو و لیفت‌های مرده بود.

تمرین تردمیل مورد علاقه من در روز بود. این فاصله‌های سرعت و ریکاوری را متناوب می‌کرد و مربی گزینه‌هایی را برای دوندگان و پیاده‌روها ارائه می‌کرد. برای مثال، در فواصل سرعت، او به پیاده‌روها دستور می‌داد که شیب خود را افزایش دهند تا کار سخت‌تر شود. یک مشاهده جالب که متوجه شدم این است که در حین تمرینات تردمیل، Fitness+ مسافت شما را روی صفحه نمایش می دهد و در خلاصه تمرین شما سرعت متوسط شما را نشان می دهد. Apple Watch این معیارها را از داده‌های شتاب‌سنجش می‌گیرد، اما حتما دستگاه خود را برای دقیق‌ترین آمار دویدن در فضای داخلی کالیبره کنید.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 21.fit lim.size 768x 1

HIIT در سوزاندن سریع کالری بسیار موثر است، اما من شخصاً طرفدار آن نیستم، زیرا حرکات پرش مکرر گاهی اوقات ناامن به نظر می رسد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که HIIT شما را در معرض خطر افزایش آسیب قرار می دهد، بنابراین هنگام انجام این تمرینات مراقب باشید. حتما قبل از شروع به کار به اندازه کافی گرم شوید، خیلی مغرور نباشید که از تغییرات استفاده کنید و به جای سرعت روی فرم مناسب تلاش کنید. من همین احتیاط را برای کلاس‌های قدرتی و هر یک از تمرین‌ها، واقعا، توصیه می‌کنم. به خاطر داشته باشید که شما به تنهایی در حال تمرین هستید، بدون نظارت مربی، بنابراین به بدن خود گوش دهید و اگر چیزی اشتباه به نظر رسید، عقب نشینی کنید.

همه کلاس‌های Fitness+ که من شرکت کرده‌ام به‌خوبی برنامه‌ریزی و تولید شده‌اند و مربیان آن آگاه و جذاب هستند. یک ایراد جزئی این است که کلاس‌ها گاهی اوقات می‌توانند کمی اسکریپت‌نویسی به نظر برسند و من دوست دارم برخی از مربیان کمی سفت و سخت نباشند. در حین کلاس‌های تناسب اندام در پلتفرم‌های دیگر، به خصوص جلسات زنده، مربیان گاهی اوقات کلمات خود را اشتباه می‌گیرند یا اشتباه می‌کنند، و این اشتباهات انسانی هستند. مربیان Peloton مانند Robin Arzon و Cody Rigsby به وضعیت مشهوری نرسیده‌اند به دلیل اینکه کامل هستند، بلکه به دلیل اینکه واقعی هستند.

از نظر کمیت، در حال حاضر محتوای خوبی در هر بخش وجود دارد و اپل قصد دارد هر هفته موارد بیشتری را اضافه کند. به عنوان مثال، بخش یوگا در حال حاضر هفت کلاس ۱۰ دقیقه‌ای، نه کلاس ۲۰ دقیقه‌ای، هفت کلاس ۳۰ دقیقه‌ای و شش کلاس ۴۵ دقیقه‌ای ارائه می‌دهد.

اگر از Fitness+ برای خودم استفاده می‌کردم و آن را برای کار آزمایش نمی‌کردم، به سمت جلسات یوگای طولانی‌تر می‌رفتم، زیرا یوگا فرم ترجیحی و اولیه ورزش من است. من معمولاً دوست دارم حدود یک ساعت تمرین کنم، بنابراین احتمالاً یک کلاس ۴۵ دقیقه‌ای را با یک جلسه کوتاه تمرینی مرکزی و/یا کول‌داون ذهن‌آگاهی ترکیب می‌کردم. با توجه به اینکه اکثر کلاس‌های یوگای استودیویی حدود ۱۵ دلار در هر جلسه هزینه دارند، Fitness+ با قیمت فقط ۱۰ دلار در ماه ارزش خوبی دارد (باز هم، تا زمانی که دستگاه‌های اپل لازم را برای استفاده از آن داشته باشید).

آیا می تواند Peloton را بگیرد؟ بسیاری از کلاس‌های Fitness+ به تجهیزات کمی یا بدون تجهیزات نیاز دارند، اما احتمالاً می‌خواهید حداقل روی یک تشک ورزشی و چند ست دمبل سرمایه‌گذاری کنید. برای اکثر کلاس‌های قدرتی به دمبل نیاز خواهید داشت، و برخی از تمرینات مرکزی و HIIT. این تشک در جلسات یوگا، مرکزی، قدرتی، HIIT و کول‌داون ذهن‌آگاهی مفید خواهد بود.

توانایی شما برای شرکت در تمرینات دوچرخه‌سواری، تردمیل و پارو زدن به این بستگی دارد که آیا به یکی از این دستگاه‌ها دسترسی دارید یا خیر. می‌توانید از Fitness+ با هر نوع تجهیزات تناسب اندام استفاده کنید، به شرطی که مکانی روی دستگاه برای قرار دادن گوشی یا تبلت خود برای مشاهده آسان وجود داشته باشد. اکثر دوچرخه‌های ثابت و تردمیل‌های اولیه دارای یک نگهدارنده گوشی یا تبلت داخلی هستند، اما دستگاه‌های پاروزن معمولاً اینطور نیستند. در صورت نیاز، می‌توانید با خرید یک پایه دستگاه قابل حمل برای استفاده در دستگاه خانگی خود یا همراه خود هنگام رفتن به باشگاه، اقدام کنید.

00xdAtJk8I9FQIvLYUwprWN 15

من تجهیزات هوشمند باشگاه خانگی را برای امرار معاش آزمایش می کنم، و در حال حاضر سه (بله، سه) دوچرخه ثابت متصل در خانه دارم – NordicTrack Commercial S22i Studio Cycle، Peloton Bike+ و SoulCycle Variis – بنابراین فکر کردم برای من آسان خواهد بود که کلاس های دوچرخه سواری Fitness+ را با یکی از آنها امتحان کنم. اینطور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *