دسته‌بندی نشده

تک‌لند، سازنده بازی‌های زامبی، به امپراتوری جهانی تنسنت می‌پیوندد

28e6b973 c8d3 47b0 a920 98430a16f8bf

تنسنت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی جهان، قصد دارد تک‌لند (Techland)، شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های لذت‌بخش و جذاب زامبی، مثل بازی Dying Light را به خانواده‌ی گسترده‌ی سرمایه‌گذاری خود اضافه کند.

پاول مارچوکا، بنیان‌گذار و مدیرعامل تک‌لند، در نامه‌ای به بازیکنان خبر داد که تنسنت در حال تبدیل شدن به سهامدار اکثریتی این شرکت است. شرایط این توافق اعلام نشده است.

وی نوشت: “همکاری با تنسنت به ما امکان می‌دهد تا با اجرای ویژن بازی‌هایمان، به سرعت پیش برویم. ما یک همپیمان را انتخاب کرده‌ایم که قبلاً با برخی از برترین شرکت‌های بازی سازی جهان همکاری داشته و به آن‌ها کمک کرده تا به اوج جدیدی برسند، در حالی که به رویکردهای آن‌ها احترام می‌گذارد.”

در طول دو دهه گذشته، تنسنت با سرمایه‌گذاری و خرید استودیوها در سراسر جهان، خود را به یک غول صنعت بازی‌ها تبدیل کرده است. تعدادی از بزرگ‌ترین معاملات این شرکت شامل کسب اقتدار کامل بر روی Riot Games، سازنده بازی League of Legends؛ اکثریت سهام در شرکت سوپرسل، سازنده بازی Clash of Clans؛ تبدیل شدن به بزرگترین سهامدار یوبی‌سافت، سازنده Assassin’s Creed؛ و حضور در شرکت اپیک گیمز، سازنده بازی فورتنایت، و کرافتون، سازنده بازی PUBG می‌شود.

در دوره‌ی اخیر، تنسنت نرخ سرمایه‌گذاری‌های خود را به شدت کاهش داده است. طبق آمار عمومی که توسط Crunchbase گردآوری شده است، تنها 11 معامله در سه ماهه نخست سال جاری ثبت شده است، در حالی که در همین دوره زمانی دو سال قبل، 34 یا 35 معامله انجام شده بود.

تنسنت معروف است که در مورد شرکت‌های تحت پوشش بازی‌های خود، حتی کسانی که کاملاً تحت اموال آن است، نقش مداخله‌گرانه‌ای ندارد. این شرکت احتمالاً می‌پذیرد که تیم‌های خلاق در این شرکت‌های بازی‌سازی غربی ممکن است اصول فرهنگی بسیار متفاوتی نسبت به یک غول اینترنتی چینی داشته باشند. با همکاری با تنسنت، این شرکت‌ها ورودی به دومین بازار بازی‌سازی بزرگ جهان را پیدا می‌کنند، در حالی که تنسنت از ای‌پی‌های ارزشمندی که توسط این استودیوها تولید می‌شود، بهره‌مند می‌شود.

تنسنت به عنوان یک شرکت معروف در دنیای بازی‌سازی شناخته می‌شود که در مورد شرکت‌های تحت پوشش خود، حتی کسانی که کاملاً تحت مالکیت آن هستند، نقش مداخله‌گرانه‌ای ندارد. احتمالاً این شرکت می‌پذیرد که تیم‌های خلاق در این شرکت‌های بازی‌سازی غربی ممکن است اصول فرهنگی بسیار متفاوتی نسبت به یک غول اینترنتی چینی داشته باشند. با همکاری با تنسنت، این شرکت‌ها امکان ورود به دومین بازار بازی‌سازی بزرگ جهان را پیدا می‌کنند، در حالی که تنسنت از محصولات ارزشمندی که توسط این استودیوها تولید می‌شود، بهره‌مند می‌شود.

پاول با اطمینان به پلیر‌ها اعلام کرد که تک‌لند Techland “کلیه حقوق مالکیت ما، آزادی خلاقیت و ادامه فعالیت به روشی که ما درست می‌دانیم، را حفظ خواهد کرد.” و او همچنان به عنوان مدیرعامل استودیو خدمت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *