اخبار و مقالات, اخبار موبایل

ICYMI: بزرگترین اخبار فناوری هفته، از فاش شدن Sonos Move 2 تا بازگشت نوکیا

nDm7Hg8HRR2FvFBME3V2w5 970 80.jpg

در صورتی که این هفته به دلیل تعطیلات یا مشغولیت‌های دیگر، نتوانسته‌اید اخبار تکنولوژی را پیگیری کنید، نگران نباشید. ما در اینجا همه بزرگترین داستان‌های فناوری هفته را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

در خلاصه‌ی هفتگی ICYMI (In Case You Missed It)، تمامی برجسته‌ترین، هیجان‌انگیزترین یا بحث‌برانگیزترین خبرهای فناوری هفته گذشته را به شما ارائه خواهیم داد، تا شما نیز به روز باشید.

از آنجا که ما در زمینهٔ فناوری فعالیت می‌کنیم، همه این اخبار را به ترتیب معکوس اهمیت برای شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین، نوشیدنی مورد علاقه‌تان را بردارید و در جایی راحت نشینید، زیرا ما شما را با بزرگترین داستان‌های فناوری هفته گذشته آشنا می‌کنیم…

8. دیزنی ممکن است در حال نابودی 4K Blu-ray باشد

jxxuHeXgNbGhHeZx67he 970 80.jpg

در هفته‌ای که گذشت، طرفداران رسانه‌های فیزیکی در استرالیا با شوک مواجه شدند؛ زمانی که دیزنی اعلام کرد که فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3، آخرین فیلمی است که این شرکت در استرالیا به صورت دیسک DVD و Blu-ray به فروش خواهد رساند. این تصمیم، نشانه‌ای از روند کاهشی در استفاده از نوارهای VHS و دیسک‌های DVD و Blu-ray و رو به جلو بودن به سمت سرویس‌های استریم محتوا است.

دلیل اصلی این تصمیم دیزنی به نظر می‌رسد که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، بخواهد مخاطبان خود را به سمت اشتراک‌گذاری سرویس استریم خود، یعنی Disney Plus، هدایت کند. این سرویس، فناوری‌های پیشرفته‌تری مانند کیفیت بالا 4K و قابلیت‌های Dolby Vision را ارائه می‌دهد، که از آن‌ها در نسخه‌های بلوری 4K خود استفاده نمی‌کند. این تغییر سیاست اول در استرالیا به عنوان نشانه‌ای برای سایر کشورها در آینده می‌تواند مطرح باشد.

اگرچه روند استریم محتوا در حال آزمایش و گسترش است، اما همچنان بعضی از طرفداران فناوری از دیسک‌های فیزیکی به عنوان راه‌های انتقال و ذخیره محتوا استفاده می‌کنند و این موضوع در آینده برای صنعت محتوای دیجیتال نیز جالب خواهد بود.

7. TCL با تلویزیون 98 اینچی

78RtRLX42r3FyawWkiPVMQ 970 80.jpg

همچنین، در مورد خبر دیگر، شرکت TCL یک تلویزیون با قطر 98 اینچ معرفی کرده است، که این اندازه بزرگ برای علاقه‌مندان به تجربه‌ی بینایی فراگیر و کاربران علاقمند به سینما در منزل جذاب خواهد بود.

سازندگان تلویزیون در حال رونمایی از صفحه نمایش‌های بزرگتر با قیمت‌های شگفت‌انگیز هستند و TCL با معرفی تلویزیون جدید خود با صفحه نمایش LCD 98 اینچی 4K، رقابتی را به سمت پایین آغاز کرده است.

TCL قبلاً به خاطر تلویزیون‌های نسبتاً ارزان قیمت شناخته می‌شد، اما آخرین اعلام قیمت این شرکت، ما را به تعجب انداخت. قیمت تلویزیون جدید با صفحه نمایش بزرگ تنها 2800 یورو است، که تقریباً برابر با 3100 دلار آمریکا، 2400 پوند انگلیس و 4600 دلار استرالیا می‌شود.

احتمالاً به نظر می‌آید زیاد باشد، اما ما در اینجا درباره تلویزیونی با صفحه نمایش 98 اینچی صحبت می‌کنیم. به عنوان مثال، تلویزیون 98 اینچی QLED 4K سامسونگ با قیمت 7999.99 دلار به فروش می‌رسد. با این قیمت مقرون به صرفه TCL هرچند نور LED محلی را ندارد، اما همچنان تجربه‌ی سینمای خانگی کامل و شگفت‌انگیزی را فراهم می‌کند.

6. اپل واچ می تواند بزرگترین پیشرفت خود را در سال های اخیر داشته باشد

Rp8xVugUYvqW55CnT7ndg 970 80.jpg

از زمان عرضه Apple Watch Series 6، هر نسخه جدید از این ساعت با یک پردازنده یکسان بر اساس A13 Bionic آیفون 11 عرضه شده است. اما افشاگر معروف مارک گورمن در این هفته اعلام کرده که پردازنده جدید Apple Watch Series 9، با نام A9، از آخرین نسل پردازنده‌های A15 Bionic که در آیفون 13 استفاده می‌شود، بهره خواهد برد.

این به معنای افزایش قابل توجه سرعت و عملکرد در کنار اجرای سیستم عامل جدید watchOS 10 است که رابط کاربری کاملاً بازطراحی شده‌ای به همراه مجموعه‌ای از ویجت‌های جدید ارائه می‌دهد. این ترکیب از سخت‌افزار و نرم‌افزار به معنای یک تغییر اساسی در Apple Watch Series 9 (و شاید Apple Watch Ultra 2) خواهد بود. این اطلاعات جدید باعث شده تا طرفداران این ساعت هوشمند به انتظارات و بهره‌برداری بهتر از این دستگاه برسند.

5. اولین مانیتور E-ink رنگی جهان برای چشم آسان است

bLAwFBvFo4iC7kXPEkj2TY 970 80.jpg 1

نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگی در حال حاضر بیش از یک دهه است که وجود دارند، اما تا به حال هیچ‌گاه آنها را روی یک مانیتور دسکتاپ ندیده‌ایم. این موضوع ممکن است سوال‌هایی در مورد کاربرد و عملی بودن این نوع نمایشگرها ایجاد کند.

مانیتور Dasung از تمامی مزایای نمایشگرهای جوهر الکترونیکی (E-Ink)، از جمله کاهش خستگی چشم و مصرف انرژی کمتر، بهره می‌برد. همچنین، از نظر فناوری، پنل نمایشگر از E-Ink استفاده می‌کند که به‌عنوان رهبر بی‌نظیر در فناوری جوهر الکترونیک (سیاه و سفید یا رنگی) شناخته می‌شود.

با این حال، عملی بودن این نوع نمایشگرها هنوز مورد شک قرار دارد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که ویدیوهای راه‌اندازی نمایشگرهای این نوع، نرخ تازه‌سازی ضعیفی را نشان می‌دهد که این می‌تواند به‌عنوان یک نقص در استفاده از آنها در مواردی مانند مشاهده ویدیو و انجام کارهای متحرک به نظر برسد. این امر موجب می‌شود که این نمایشگرها هنوز به‌طور کامل جایگزین نمایشگرهای معمولی مانیتور دسکتاپ نشوند.

4. DJI Osmo Action 4 یک رقیب جدید GoPro است

uQtvTbf8tc9q2tfDResf8g 970 80.jpg

در فصل پرتاب دوربین‌های اکشن، DJI با ارائه Osmo Action 4 اولین حرکت بزرگ این هفته را انجام داد. این دوربین اقدام به ارتقاء عمده‌ای نسبت به Osmo Action 3 سال گذشته نکرده است، اما از یک سنسور 1/1 بزرگ‌تر بهره می‌برد، که تقویت قابل توجهی برای عملکرد در شرایط نور کم به ارمغان می‌آورد. این سنسور نیز بسیار بزرگتر از حسگر GoPro Hero 11 Black است.

اما صبر کنید، همه چیز جالب‌تر می‌شود. تنها یک روز پس از معرفی Osmo Action 4، شاهد لو رفتن اولین شایعات در مورد GoPro Hero 12 بودیم. این شایعات به ارتقاء کیفیت تصویر و به‌کارگیری یک سنسور 1 اینچی اشاره کردند، که مدت‌ها انتظار را برای طرفداران GoPro برآورده می‌کند. بنابراین، در حالی که این هفته DJI با Osmo Action 4 رونمایی کرد، GoPro ممکن است در حال آماده‌سازی ضربه قاطعه‌ای باشد، اگرچه مهم‌تر از همه این است که این شایعات و اطلاعات درست باشند. مسابقه رقابتی میان دو شرکت محبوب تولید کننده دوربین‌های اکشن، برای ما به عنوان مصرف‌کننده، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

3. نوکیا ما را به یک سفر نوستالژی می برد

2kGoteXkEVcxdyR6rZZSCA 970 80.jpeg

با توسعه فناوری، طراحی و قابلیت‌های گوشی‌ها به شدت تغییر کرده‌اند. اما نوکیا به عنوان یکی از اولین و بزرگترین شرکت‌های تولید کننده موبایل، همچنان در صحنه حضور دارد و برخی از گوشی‌های جدید آن هنوز به زبانه‌های قدیمی عصر موبایل بازمی‌گردند.

گوشی‌های جدید نوکیا 130 و 150، نمونه‌های جدید از این سری گوشی‌ها هستند که ما همچنان به دلیل ظاهر ساده آنها را دوست داریم. البته این گوشی‌ها به اندازه‌ی دیگر گوشی‌های همراه امکانات پیشرفته ندارند. به‌عنوان مثال، نوکیا 150 فقط دارای یک دوربین با رزولوشن 0.3 مگاپیکسل است و حتی نوکیا 130 این امکان را ندارد. اما باتری قابل تعویض این گوشی‌ها می‌تواند شما را برای مدت‌ها پشتیبانی کند و با قیمتی مناسب تقریباً 50 دلار آمریکا، 40 پوند انگلیس و 75 دلار استرالیا عرضه می‌شوند. به همین دلیل، این گوشی‌ها می‌توانند یک گزینه مناسب برای استفاده در سفرها، جشنواره‌ها یا کمپینگ‌ها باشند.

2. Samsung Galaxy Watch 6 یک مشکل بزرگ دارد

oxBk4HBS6VGzwvoWrJhyVC 970 80.jpg

در این هفته، برای اولین بار، ما سامسونگ گلکسی واچ 6 را برای مدت زمان طولانی آزمایش کردیم. تجربه ما نشان داد که این ساعت سریع، پاسخ‌گو و عملکرد خوبی دارد. برنامه‌هایی مانند Whatsapp به خوبی اجرا می‌شوند، صفحه نمایش آن چشمگیر است و قابلیت GPS در زمان استفاده بسیار دقیق عمل می‌کند. اما متأسفانه، بزرگترین نقص این ساعت عمر باتری ضعیف آن است که با یک شارژ کامل حتی کمتر از یک روز نمی‌تواند مدت زمان استفاده را پوشش دهد.

اگرچه بسیاری از کاربران اپل واچ و سایر ساعت‌های هوشمند ممکن است ساعت‌های خود را در شب شارژ کنند و به راحتی تا روز بعد رسانده باشند، سامسونگ به‌ویژه تأکید بر ردیابی خواب کرده است که این موضوع می‌تواند منجر به شارژ بهتر در طول روز شود. این ساعت از لحاظ کلی عالی عمل می‌کند، اما باتری بزرگتر و پردازنده جدید هنوز نمی‌توانند مشکل باتری را به‌طور کامل حل کنند که این موضوع ممکن است منجر به ناامیدی کاربران شود.

1.Sonos Move 2 اسپیکر قابل حمل بعدی خود را فاش کرد

KvzWw4cocqTvhaufxxijid 970 80.jpg

تقریباً چهار سال از عرضه Sonos Move اصلی به عنوان اولین اسپیکر بلوتوث قابل حمل توسط این شرکت می‌گذرد، اما این هفته خبر خوبی برای تمام کسانی که از آن زمان انتظار Move 2 را داشته‌اند، به همراه داشتیم. یک فاش نشان داد که احتمالاً Sonos Move 2 در حال توسعه است و به زودی عرضه خواهد شد.

پس از چندین سال انتظار، یک پورت USB-C به Sonos Move 2 اضافه شده است که این به شما اجازه می‌دهد گوشی‌های همراه خود را از طریق اسپیکر شارژ کنید و بیش از دو برابر زمان پخش بی‌سیم را از آن به دست بیاورید. اما این تنها امکان بهبود نیست. به‌نظر می‌رسد که Move 2 از نظر عملکرد صدا، ایستگاه پایه شارژ، اتصال و سایر ویژگی‌ها نیز ارتقاء‌های بزرگی خواهد داشت.

به این ترتیب، Move 2 احتمالاً مشکلات کمتری را نسبت به نسخه اصلی خود خواهد داشت و به طور کلی ارتقاء قابل توجه‌تری خواهد داشت. منتظر می‌مانیم تا در اواخر ماه سپتامبر، همراه با بررسی کامل ما، این اسپیکر را مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *