آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

13 نکته عکاسی انتزاعی از منظره برای تصاویر مسحورکننده

Almost an aerial

هر کسی می تواند به یک مکان زیبا برود، دوربین خود را نشانه بگیرد و روی شاتر کلیک کند – اما برای عالی بودن، باید بتوانید متفاوت ببینید، عمیق تر نگاه کنید و تفسیر خود را از هر صحنه ارائه دهید. منظور از عکاسی منظره انتزاعی این است: گرفتن یک صحنه استاندارد و نشان دادن آن در یک نور کاملاً جدید.

اما شما چطور این را انجام میدهید؟ چگونه به نتایج عالی می رسید؟ در این مقاله، من 13 نکته را برای شروع به اشتراک می گذارم که شامل موارد زیر می شود:

  • ایده هایی برای عکس های منظره انتزاعی
  • بهترین ابزار برای ایجاد تصاویر خیره کننده
  • چگونه ترکیبات خود را بهبود بخشید
  • و …

بنابراین، اگر برای گرفتن عکس‌های انتزاعی نفس‌گیر آماده هستید، بیایید درست شروع کنید!

1. به دنبال جزئیات باشید

همانطور که به یک منظره نزدیک می شوید، فقط عناصر آشکار را بررسی نکنید: غروب خورشید، رنگ های پاییزی و کوه های عظیم. در عوض، به دنبال چیزهای کوچکی باشید که توجه شما را جلب می کند. به جزئیات، رنگ ها، بافت ها و الگوها توجه کنید.

Lichen It

به دنبال جزئیات در صحنه منظره خود باشید. در اینجا، گلسنگ های رنگارنگ روی صخره ها، منظره های انتزاعی زیبایی را ایجاد می کنند.

برنامه ریزی کنید که کمی زمان بیشتری برای مطالعه موضوعات خود اختصاص دهید. عکاسی منظره انتزاعی یک سبک عکاسی فوری نیست. قبل از اینکه چشم خود را به دوربین ببرید، سرعت خود را کم کنید، استراحت کنید، مطالعه کنید و در مورد هر موقعیت فکر کنید. صحنه را احساس کنید.

سپس یک عکس بگیرید و پیش نمایش LCD را مطالعه کنید. برای بهبود آن چه کاری می توانید انجام دهید؟ تغییرات ایجاد کنید، سپس یک تصویر دیگر بگیرید. هدفمند و سنجیده باشید. متوجه خواهید شد که این رویکرد عمیق تر و متفکرانه تر می تواند کار شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

2. از لنز مناسب استفاده کنید

اغلب، عکاسی منظره با یک لنز زاویه باز انجام می‌شود تا بیشترین مقدار ممکن را به تصویر بکشد. اما با عکاسی منظره انتزاعی، نباید هدف خود را به ثبت رساندن یک ترکیب بندی گسترده و فراگیر داشته باشید. در عوض، هدف قاب‌بندی تکه‌های کوچک صحنه است.

Natures own design

بله، می‌توانید برای ایجاد تصاویر انتزاعی از عکس اصلی، روی یک تصویر بزرگ‌تر برش دهید – اما باید توجه کنید زمانی که تصویری را برش می‌دهید، وضوح تصویر را کاهش می‌دهید. وقتی عکس خود را در میدان ثبت میکنید، خیلی بهتر است که در دوربین برش دهید. همچنین بهتر است تصویر انتزاعی را از ابتدا مشاهده کنید تا بعداً در هنگام ویرایش.

بنابراین برای بهترین عکس های منظره انتزاعی از چه لنزی باید استفاده کنید؟

یکی از گزینه ها گرفتن یک لنز تله فوتو (به عنوان مثال، یک گزینه 70-200 میلی متری) است. فاصله کانونی بیشتر به شما این امکان را می دهد که الگوهای کوچک را روی سوژه های دور برجسته کنید (مانند چینش سنگ ها در یک کوه دور). روش دیگر استفاده از یک لنز ماکرو است که به شما امکان می‌دهد از جزئیاتی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، عکس‌های انتزاعی کلوزآپ ایجاد کنید، مانند الگوهای پوست یا گلسنگ روی سنگ‌ها.

Crop it tighter and tighter

عکس سمت چپ یک تصویر منظره دلپذیر است. اما هر چه بیشتر زوم می کنم، نتیجه انتزاعی تر می شود.

اگر مطمئن نیستید که می‌خواهید از سوژه‌های دور یا نزدیک عکاسی کنید، چندین لنز را اجاره کنید و ببینید کدام یک را ترجیح می‌دهید. هر دو روشی کاملاً قابل اجرا برای عکاسی انتزاعی هستند. این واقعاً در مورد چیزی است که شما را راحت تر می کند.

نکته حرفه ای: زمانی که به دنبال ایجاد یک عکس انتزاعی هستید، یک لنز زوم می تواند به شما کمک کند بخشی از صحنه خود را برجسته کنید. با این حال، “زوم کفش ورزشی” را فراموش نکنید، جایی که با پاهای خود با نزدیک تر شدن به سوژه خود زوم می کنید.

3. به دنبال بازی نور باشید

عکاسان انتزاعی خوب، دانش‌آموزان نور هستند و مشاهده می‌کنند که چگونه نور و سایه با اجسام بازی می‌کنند تا بافت را آشکار کنند و جلوه‌های جالبی ایجاد کنند. گاهی اوقات، فقط نور و سایه می تواند به تنهایی سوژه یک عکس باشد!

BMC Light

به نحوه پخش نور روی سوژه خود نگاه کنید. این مجسمه‌های انتزاعی طبیعی در صخره‌های بازالتی Black Magic Canyon در آیداهو، بهشتی برای عکاسی از مناظر انتزاعی، حک شده‌اند.

بنابراین وقت بگذارید و به صحنه خود نگاه کنید و ببینید آیا مناطقی از نور جالب وجود دارد که بتوانید آنها را جدا کنید. چشم خود را آموزش دهید تا به نقاط برجسته و سایه ها توجه کند و ترکیبات مختلفی را که صرفاً یا عمدتاً به نور متکی هستند را آزمایش کنید.

همچنین می‌توانید از قبل برای عکاسی انتزاعی‌های جالب نور و سایه برنامه‌ریزی کنید. به مناطقی بروید که می دانید الگوهای سایه زیبایی ایجاد می کنند، مانند دره های صخره ای و کف جنگل. (برای فرصت های مختلف، سعی کنید در ساعات مختلف روز به همان مکان برگردید!)

Black Magic color and Mono

4. خط، شکل، فرم، تن و بافت را در نظر بگیرید

خط، شکل، فرم، لحن و بافت تقریباً بخش‌های اساسی هر عکس خوب هستند، اما در عکاسی منظره انتزاعی (که در آن کیفیت‌های هندسی صحنه به طور کلی برجسته می‌شوند) اهمیت ویژه‌ای دارند. اطمینان حاصل کنید که هر یک از این عناصر و نحوه تأثیر آنها بر ترکیب بندی شما را درک کرده اید:

  • خط: مسیر یک بعدی بین دو نقطه. خطوط می توانند مستقیم یا منحنی باشند و می توانند چشم را در تصویر هدایت کنند.
  • شکل: طرح کلی دوبعدی یک شی. عکاسی یک نمایش دو بعدی از یک جهان سه بعدی ایجاد می کند، بنابراین تمام اشیاء در یک عکس شکل هستند. ما باید توهم عمق را از راه های دیگر ایجاد کنیم.
  • فرم: سه بعد شبیه سازی شده در یک عکس. فرم از طریق استفاده دقیق از ترکیب، چرخ دنده و نور ایجاد می شود. مکعبی که فقط از یک طرف عکس گرفته شود، شکل مربع خواهد داشت، اما وقتی با زاویه عکس گرفته شود، خط، لحن و بافت، توهم سه بعدی (یعنی فرم) را ایجاد می کند.
  • تن: محدوده سطوح روشنایی از سفید تا سیاه در یک عکس.
  • بافت: نمای شبیه سازی شده صافی، ناهمواری، بازتاب پذیری، عمق و احساس یک شی که در اثر پخش نور روی جسم ایجاد می شود.

Shape and Line

درک این «استخوان‌های» یک تصویر خوب می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های جالب به طور کلی و عکس‌های منظره انتزاعی بهتری بسازید – بنابراین مطمئن شوید که در هنگام نوشتن عکس‌هایتان، زمانی را صرف فکر کردن در مورد هر یک از مفاهیم بالا می‌کنید.

5. از آب عکس بگیرید

Watercolors 01

پس از ساختن تصویر صحنه دریاچه، برای دیدن «آبرنگ‌های» زیبا زوم کردم.

به دنبال یک ایده عکس منظره انتزاعی آسان هستید؟ خواص منحصر به فرد آب – بازتاب، حرکت، شفافیت، شفافیت و سیال بودن آن – آن را به یک موضوع عالی تبدیل کرده است. به لطف حرکت دینامیک آب جاری و ظاهر صاف مانند شیشه آب ساکن، حتی می تواند بافتی متفاوت به خود بگیرد.

در واقع، شما نمی‌توانید سال‌ها از آب عکاسی کنید بدون اینکه سوژه‌تان تمام شود! در هنگام غروب به دنبال الگوهای امواج، بازتاب های جالب و رنگ های نفس گیر باشید:

Beach sand reflections

و وقتی همه چیز سرد می شود، الگوهای عکسبرداری را در یخ امتحان کنید:

Ice Baby

6. روی بافت ها تمرکز کنید

من قبلاً به اهمیت بافت در عکاسی انتزاعی اشاره کرده ام، اما آیا می دانستید که بافت می تواند به خودی خود یک موضوع باشد؟ به عنوان مثال، می‌توانید انتزاعی‌های کلوزآپ از صخره‌ها، چوب‌ها و الگوهای منظره را ثبت کنید، که همگی برای ایجاد علاقه به بافت متکی هستند.

At your feet

گاهی اوقات، عکس های مناظر انتزاعی درست جلوی پای شما قرار می گیرند. فراموش نکنید که به پایین نگاه کنید!

هنگام ثبت تصاویر با بافت به عنوان سوژه اصلی، به کیفیت نور و جهت آن توجه کنید. نوری که از پشت عکاس برای برخورد به جلوی سوژه می‌آید، بافت را به حداقل می‌رساند، در حالی که نور متقاطع (یعنی نوری که از کنار می‌آید) به حداکثر کردن آن کمک می‌کند. اگر در تلاش برای به دست آوردن نتایج خوب هستید، سعی کنید موقعیت خود را تغییر دهید یا زمانی که خورشید در آسمان بالاتر یا پایین تر است، برگردید.

7. چند عکس را امتحان کنید

من از عبارت “shoot-through” برای توصیف عکس هایی استفاده می کنم که شامل مواد یا اشیاء بین دوربین و سوژه است. این اجسام می توانند نیمه شفاف باشند یا می توانند کاملاً جامد باشند. عکس‌برداری‌ها همچنین می‌توانند از اشیاء خارج از فوکوس در پیش‌زمینه استفاده کنند که ظاهر سوژه اصلی را فریم می‌کنند یا تغییر می‌دهند.

با قرار دادن اشیاء خارج از فوکوس پیش زمینه، می توانید حس انتزاعی جالبی را به عکس های خود اضافه کنید. من توصیه می کنم قبل از اینکه به دنبال اشیاء بالقوه ای باشید که می توانید در مقابل لنز قرار دهید، یک سوژه اصلی – مانند یک صورت سنگ – پیدا کنید.

توجه داشته باشید که دیافراگم های مختلف جلوه های بسیار متفاوتی به شما می دهند. هرچه دیافراگم بازتر باشد، سوژه پیش زمینه شما تارتر ظاهر می شود، بنابراین زمان زیادی را صرف آزمایش با تنظیمات مختلف کنید.

8. از سرعت شاتر کمتر و حرکت عمدی دوربین استفاده کنید

یک عکس، 10 ثانیه، 1 ثانیه یا یک میلی ثانیه زمان کوتاهی را ثبت می کند. و با تنظیم طول شاتر خود، می توانید نتایج بسیار متفاوتی ایجاد کنید.

با سرعت شاتر سریع عکاسی کنید، و می توانید اشیایی را در حال حرکت، مانند آب که با سرعت از آبشار پایین می آید، منجمد کنید. این می تواند برای عکاسی از منظره انتزاعی کارساز باشد، اما عکاسان انتزاعی اغلب ترجیح می دهند از سرعت شاتر آهسته استفاده کنند تا اجسام متحرک شروع به محو شدن و رگه شدن کنند.

می بینید، سرعت شاتر آهسته همراه با اجسام متحرک می تواند تصاویر انتزاعی ایجاد کند که شباهتی به هر چیزی که چشم می بیند ندارد. آب متحرک را می توان برای ایجاد آبشارهای ابریشمی تار کرد و با سرعت شاتر حتی بیشتر، امواج اقیانوس را می توان به صورت یک مه تار نشان داد.

Water and Slow Shutter

یکی دیگر از تکنیک های سرگرم کننده این است که سرعت شاتر بیشتری را شماره گیری کنید و بعد از کلیک شاتر دوربین را حرکت دهید. این به عنوان حرکت عمدی دوربین شناخته می شود، و این یک راه عالی برای تولید عکس های امپرسیونیستی است:

ICM vertical and horizontal

سرعت شاتر آهسته تر را با حرکت عمدی دوربین ترکیب کنید و نوع خاصی از عکس منظره انتزاعی دریافت خواهید کرد. شات بالا یک شیب از بالا به پایین است و عکس پایین یک پانل چپ به راست است.

9. از انباشته فوکوس برای بهبود وضوح استفاده کنید

اپتیک لنزها آن چه را که می توان به وضوح در یک تصویر ارائه کرد محدود می کند. ما وسعت ناحیه فوکوس شده در یک تصویر را عمق میدان آن می نامیم. نحوه کنترل عمق میدان در یک عکس با فاصله کانونی، نزدیکی به سوژه و دیافراگم چیزی است که همه عکاسان باید یاد بگیرند.

اما کدام عمق میدان بهترین است؟

این بستگی به نیت شما دارد. آیا می خواهید عمداً برخی از عناصر در تصویر شما خارج از فوکوس ارائه شوند؟ پس عمق میدان باریک ایده آل است. با این حال، اگر می خواهید همه چیز از جلو تا عقب کاملاً شارپ باشد، باید در رویکرد خود تغییراتی ایجاد کنید.

اگر قصد دارید از یک ترکیب نسبتا نزدیک عکس بگیرید، ممکن است حتی نیاز به گرفتن بیش از یک عکس در فرآیندی به نام انباشته فوکوس داشته باشید. ایده این است که چندین فایل با نقاط تمرکز مختلف ایجاد کنید، سپس آنها را با استفاده از نرم افزار ویرایش با هم ترکیب کنید.

Focus Stacking

برای به دست آوردن این نوع عمق میدان، انباشته کردن فوکوس با استفاده از چندین عکس فوکوس شده از نزدیک به دور ضروری بود.

درک تکنیک های فوکوس پشته می تواند در بسیاری از ژانرها از جمله عکاسی منظره انتزاعی مفید باشد. به عکس انتزاعی بالا نگاه کنید و توجه داشته باشید که چگونه کل صحنه از پیش زمینه تا پس زمینه واضح است. چنین عمق میدانی در یک تصویر عملاً غیرممکن است، اما – به لطف انباشته شدن فوکوس – نسبتاً ساده شد.

Repeating patterns

10. چشم اندازهای تازه پیدا کنید

عکاسان خوب به دنبال نشان دادن چیزها به گونه ای هستند که ما معمولاً آنها را نمی بینیم، و عکاسان انتزاعی باید این کار را یک قدم فراتر بردارند. به طوری که یک ناظر از تصویر انتزاعی شما بگوید: “نمی دانم چیست، اما آن را دوست دارم!”

یکی از راه های نزدیک شدن به عکاسی منظره انتزاعی این است که یک زاویه جدید و غیرعادی برای سوژه خود پیدا کنید. بلند شوید، پایین بیایید، از دید پرنده یا شاید از دید کرمی عکس بگیرید. به بالا نگاه کن، به پایین نگاه کن، مخلوطش کن.

عکاسی از سطح چشم یا ارتفاع سه پایه اغلب نسبتا کسل کننده است. جرات متفاوت بودن را داشته باشید و ببینید چه چیزی می توانید خلق کنید!

Water Ocean Waves

عکاسی از یک اسکله یک چشم انداز هوایی ایجاد می کند و رنگ ها و بافت های امواج اقیانوس عکس های منظره انتزاعی دلپذیری را ایجاد می کند.

یک راه عالی برای گرفتن عکس های مناظر انتزاعی از هوا است. پهپادها نمایی کاملاً جدید از جهان را برای ما به ارمغان آورده‌اند، و حتی اگر صاحب پهپاد نباشید، همچنان می‌توانید از قله‌های کوه و سازه‌های مرتفع چشم‌اندازهایی شبیه به هوا داشته باشید.

Almost an aerial

یک عکس هوایی می‌تواند چشم‌انداز عالی برای عکس‌های مناظر انتزاعی به شما بدهد – با این تفاوت که این عکس از هواپیمای بدون سرنشین یا هواپیما گرفته نشده است! Steptoe Butte در شرق واشنگتن بر فراز کشور مزرعه Palouse قرار دارد و مناظری عالی از منطقه اطراف را به نمایش می گذارد.

11. آن را تک رنگ کنید

به یک معنا، همه تصاویر تک رنگ انتزاعی هستند، به این دلیل که منعکس کننده نحوه دیدن ما به طور کلی جهان نیستند. علاوه بر این، تبدیل‌های سیاه و سفید می‌توانند بر سایه‌ها، هایلایت‌ها، بافت و هندسه تأکید کنند. بنابراین در نظر بگیرید که چگونه می توانید از سیاه و سفید برای ایجاد تصاویر منظره انتزاعی استفاده کنید!

یک آسمان سیاه تیره بر روی یک منظره تقریباً سفید یک انتزاع است، اما با چند ترفند ویرایش کاملاً ممکن است. همچنین می‌توانید رنگ‌ها و تن‌ها را برای یک تصویر منفی معکوس کنید یا با دوربین تبدیل‌شده به مادون قرمز عکس بگیرید. هیچ قانونی برای عکسبرداری انتزاعی وجود ندارد، بنابراین من واقعاً شما را تشویق می کنم که آزمایش کنید.

Palouse Mono

خط پایانی: یک ترکیب سیاه و سفید می تواند حواس پرتی را حذف کند، توجه را متمرکز کند و کیفیتی انتزاعی به تصویر شما بدهد. از امتحان کردن تبدیل سیاه و سفید نترسید (یا حتی از همان ابتدا سیاه و سفید عکس بگیرید!).

12. از مقیاس اجتناب کنید

در بیشتر عکس‌ها، به‌ویژه صحنه‌های منظره، سرنخ‌های بصری درباره اندازه اشیا وجود دارد. ما روابط بین گیاهان کوچکتر، درختان و کوه ها را می دانیم. اما در اینجا چیز جالبی برای امتحان کردن در عکاسی منظره انتزاعی وجود دارد: سرنخ‌های بصری را که بیننده را در مورد اندازه اشیا راهنمایی می‌کند، از بین ببرید.
Long Lens Nature persists

قضاوت در مورد مقیاس در اینجا دشوار است، و این می تواند یک عکس منظره انتزاعی جالب ایجاد کند. در حقیقت، درختی که از شکاف این دامنه کوه رشد می کند به راحتی 20 فوت قد دارد!

یک عکس فشرده از صخره ها را می توان از شش اینچ یا شش مایل دورتر گرفت و بیننده ممکن است هیچ نقطه مرجعی نداشته باشد. در عکاسی استاندارد منظره، ممکن است عمداً فردی را برای ایجاد مقیاس در تصویر بگنجانید. در عکاسی منظره انتزاعی، از بین بردن این حس مقیاس می تواند کلید یک عکس عالی باشد.

13. از مینیمالیسم استفاده کنید

برخلاف طبیعت بی جان، پرتره و بیشتر عکاسی استودیویی، عکاسان منظره معمولاً نمی توانند اشیایی را که در عکس هایشان ظاهر می شود اضافه و حذف کنند. اگر درختی را در عکس خود دوست ندارید می توانید به صورت دیجیتالی بردارید، اما مطمئناً نباید اره برقی بگیرید و آن را قطع کنید.

در عوض، باید با دقت صحنه هایی را انتخاب کنید که شامل آنچه می خواهید در کادر باشد و آنچه را که نمی خواهید کنار بگذارید. اینجاست که مینیمالیسم به کار می آید. این هنر گنجاندن تنها چیزی است که کاملاً ضروری است.

Minimalistic 02

مینیمالیستی؟ کاملا. خلاصه؟ شاید. سورئال؟ مطمئنا. این درختان تنومند در برابر برف و آسمان بی‌نظیر طوفان برفی یلوستون یک عکس دراماتیک ایجاد می‌کنند.

عکاسی مینیمالیستی برای خودش یک موضوع کامل است و به اعتقاد من عکاسان منظره باید در مورد آن تحقیق کنند. همه نماهای مینیمالیستی انتزاعی نیستند، اما با حذف عناصر مزاحم یا اضافی از عکس های خود، می توانید نتایج خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشید.

عکاسی منظره انتزاعی: کلمات پایانی

عکاسی از منظره انتزاعی آسان نیست، و یک رویکرد مرسوم برای عکاسی از مناظر نیست – اما می تواند بسیار مفید باشد.

برای نقل قول از ماینور وایت، باید یاد بگیرید که از چیزها “برای آنچه هستند” عکس بگیرید. تمرین عکاسی از منظره انتزاعی شما را به آن مکان می برد و روشی کاملا متفاوت از دیدن را به شما می آموزد – و این برای یک عکاس، درس ارزشمندی است.

بنابراین به بیرون بروید و به دنبال چند ترکیب انتزاعی باشید. اگر مبارزه می کنید، تسلیم نشوید! با گذشت زمان، در یافتن سوژه‌های بالقوه بهتر می‌شوید و عکس‌هایتان به صورت جهشی بهبود می‌یابند.

سوالات متداول عکاسی منظره انتزاعی

عکاسی منظره انتزاعی چیست؟

عکاسی منظره انتزاعی جایی است که موضوع عکس ممکن است به راحتی قابل شناسایی نباشد و تمرکز بیشتر بر روی خط، شکل، فرم، تن، بافت، الگو و یا رنگ‌های تصویر است.

چرا عکاسان منظره باید عکاسی منظره انتزاعی را کشف کنند؟

عکاسی منظره انتزاعی به عکاس می آموزد که عمیق تر نگاه کند، عناصری را که یک تصویر خوب می سازد مطالعه کند و خلاق باشد.

چند چالش در عکاسی منظره انتزاعی چیست؟

یکی از بزرگترین چالش ها رد شدن از نیاز به تصویرسازی دقیق واقعیت است. اغلب اولین سوالی که ممکن است کسی هنگام دیدن یک عکس انتزاعی بپرسد این است که “این چیست؟” موضوع اسمی مهم نیست؛ آنچه مهم است این است که عکس چه احساسی در شما ایجاد می کند و چه چیزی را به شما منتقل می کند. یک عکس انتزاعی مانند یک قطعه موسیقی ابزاری است: راهی برای ایجاد احساسات بدون نیاز به کلمات.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *