آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 نکته برای عکاسی زیبا از عروسی

candid wedding photography 2

عروسی ها در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده اند. این روزها، زوج‌ها بیشتر از عکاس عروسی می‌خواهند تا عکس‌هایی با ژست سخت. آنها اغلب عکاسی عروسی صریح را ترجیح می دهند زیرا احساسات زوجین و مهمانان را به تصویر می کشد که بدون نیاز به ردیف کردن همه در مقابل دوربین، از لحظات لذت می برند.

اما عکاسی صادقانه بسیار بیشتر از این است که دوربین خود را فقط به سمت مردم گرفته و عکس بگیرید. اگر می‌خواهید عکس‌های عالی بگیرید، باید تفاوت‌های ظریف‌تری را که در رویکرد صریح دخیل است را درک کنید (و باید به ویژه در گرفتن عکس‌های خوب بدون توجه مهارت داشته باشید).

در زیر، من پنج نکته را برای عکسبرداری عروسی به روشی موثر و در عین حال بدون مزاحم به اشتراک می‌گذارم. به این ترتیب، دفعه بعد که برای عروسی رزرو می‌شوید، آماده ایجاد مجموعه‌ای از تصاویر صادقانه خیره‌کننده هستید!

1. همیشه آماده باشید

candid wedding photography 27

این بزرگترین نکته صریح عکاسی عروسی است که می توانم به شما ارائه دهم:

مهم نیست چه اتفاقی می افتد، همیشه آماده عکسبرداری باشید.

به طور خاص، مطمئن شوید که همیشه مراقب لحظات جالب هستید. شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی خواهد افتاد، و اگر توجه خود را به صحنه اطراف خود متوقف کنید، این احتمال وجود دارد که چیزی خارق العاده را از دست بدهید. ایده خوبی است که مکرراً اتاق را اسکن کنید تا لحظاتی از ساخت را بررسی کنید، و حتی زمانی که دوربین خود را نزدیک چشم خود دارید، مطمئن شوید که از اقدامات اطراف خود بیش از حد آگاه هستید.

candid wedding photography 26

البته، بدون تجهیزات نمی‌توانید لحظات صمیمانه را ثبت کنید، بنابراین ضروری است که همیشه آن دوربین را آماده نگه دارید. مطمئن شوید که در دستان شما است و آماده عکاسی در یک لحظه هستید. دوربین خود را با توجه به شرایط نوری تنظیم کنید و در صورت لزوم از حالت اولویت دیافراگم استفاده کنید تا تصمیمات نوردهی در لحظه برای شما گرفته شود. شما نمی خواهید در هنگام شروع عمل، با تنظیمات دوربین دست و پنجه نرم کنید!

نکته حرفه ای: هر زمان که متوجه شدید باتری یا کارت حافظه خود کم می شود، به دنبال آرامش در کار باشید، سپس به سرعت آن را تعویض کنید. منتظر نباشید دوربین شما خاموش شود یا کارت حافظه کاملاً پر شود. همانطور که در بالا گفتم، شما هرگز نمی دانید که قرار است چه اتفاقی بیفتد، بنابراین مهم است که همیشه برای عکاسی آماده باشید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی با آیفون

2. تجهیزات خود را بشناسید

من در نکته قبلی به این موضوع اشاره کردم، اما آنقدر مهم است که سزاوار است بخشی را به آن اختصاص دهیم. عکاسان بی‌شماری را دیده‌ام که هنگام تلاش برای تغییر تنظیمات دوربین، عکس‌ها را از دست داده‌اند – آن شخص نباشید!

در عوض، شما باید تجهیزات خود را مانند کف دستتان بشناسید. حالت‌های نیمه خودکار مانند اولویت دیافراگم مفید هستند و می‌توانند مقداری از فشار را کاهش دهند، اما کامل نیستند و می‌توانند هر از چندگاهی مشکلاتی را ایجاد کنند، بنابراین مهم است که در صورت نیاز به انجام تنظیمات، دقیقاً نحوه عملکرد دوربین خود را بدانید. تنظیمات را انجام دهید یا به طور کامل آن را به عهده بگیرید.

candid wedding photography 25

به علاوه، حتی اگر از حالت اولویت دیافراگم استفاده می کنید، باید دیافراگم، ISO، حالت نورسنجی، حالت فوکوس خودکار، حالت منطقه فوکوس خودکار و تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما باید واقعاً بدانید که چه کاری انجام می دهید!

در اینجا فقط چند مورد وجود دارد که باید در نظر داشت:

  • سرعت شاتر باید به دقت مدیریت شود تا عکس های شما واضح بماند. مطمئن شوید که همیشه با سرعت 1/100 یا بالاتر عکاسی می‌کنید، و اگر سوژه شما در حال حرکت است، معمولاً باید با سرعت 1/250، 1/500 یا حتی با سرعت 1/1000 ثانیه کار کنید.
  • معمولاً ایده خوبی است که دیافراگم بازتر را تنظیم کنید تا نور بیشتری وارد شود، هرچند به خاطر داشته باشید که دیافراگم بازتر عمق میدان را کاهش می دهد، بنابراین باید نقطه فوکوس خود را با دقت انتخاب کنید.
  • هنگام عکاسی در داخل خانه، به طور کلی به ISO بالاتری نیاز دارید تا سرعت شاتر سریع‌تری را که در بالا ذکر کردم، داشته باشید. از فشار دادن ISO دوربین خود به 800، 1600، 3200، 6400 و فراتر از آن نترسید – البته بدانید که ایزوهای بالاتر معمولا نویز زیادی تولید می کنند، بنابراین ایزو را بیش از حد لازم افزایش ندهید.
  • اگر با فرمت RAW عکاسی می‌کنید (که من به شدت توصیه می‌کنم!)، اغلب به تنظیم تعادل رنگ سفید دوربین روی خودکار کمک می‌کند، سپس در مراحل پس از پردازش تغییراتی ایجاد کنید. با استفاده از چنین رویکردی هیچ انعطاف‌پذیری را قربانی نمی‌کنید – فایل‌های RAW را می‌توان به طور موثر در برنامه‌ای مانند
  • Lightroom تنظیم کرد – و شما را از نیاز به تنظیم تنظیمات WB با تغییر سناریوهای روشنایی نجات می‌دهد.
  • به هر حال، شما همچنین باید بتوانید تنظیمات را بدون مراجعه به دفترچه راهنما یا سرگردانی در منوها تغییر دهید. این می تواند به تمرین انجام تنظیمات در حین استراحت روی مبل، تماشای فیلم، صحبت کردن با تلفن و غیره کمک کند.
مطلب پیشنهادی:  عکاسی از محصول با موبایل: چگونه با گوشی بهترین عکس‌ها را بگیریم

candid wedding photography 24

3. از لنز زوم تله فوتو استفاده کنید

عکاسی عروسی صمیمانه تماماً در مورد عکس گرفتن از عروس، داماد، مهمانان و غیره بدون جلب توجه است. شما باید در چند اینچی عروس با دوربینی که رو به صورت او گرفته شده شده، لحظه های صمیمانه زیبایی را ثبت کنید!

به همین دلیل است که من به شدت توصیه می کنم با لنز زوم تله فوتو کار کنید. من به طور مرتب از عروسی ها با لنزهای 70-200 میلی متری یا حتی 100-400 میلی متری عکاسی می کنم، اگر ثبت لحظات صمیمانه در اولویت باشد. این لنزهای بلندتر ممکن است در ابتدا ناخوشایند به نظر برسند، اما به زودی تحت تاثیر این لنزها قرار خواهید گرفت که چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون پرت کردن حواس افراد درگیر در صحنه، اقدامات و احساسات را به تصویر بکشید.

علاوه بر این، زوم طولانی به حفظ سطح صمیمیت کمک می کند، که در عکاسی عروسی ضروری است. سعی کنید با دیافراگم باز شماره گیری کنید تا واقعاً بر این اثر عمق میدان کم تأکید کنید. اگر می‌خواهید عروس و داماد را طوری جلوه دهید که انگار در دنیای کوچک خودشان هستند، این یک تکنیک عالی است!

البته، نگه داشتن لنز کوتاه‌تر برای صحنه‌های واضح‌تر و سایر نماهای کلیدی نیز مفید است. بسیاری از عکاسان عروسی دو دوربین دارند که هر کدام لنز متفاوتی دارند و من به شما توصیه می کنم همین کار را انجام دهید. به این ترتیب، می توانید تصاویر قدرتمند زیادی را ثبت کنید – بدون توجه به فاصله شما از سوژه.

4. از فلاش استفاده نکنید

بسیاری از عکاسان عروسی دوست دارند از فلاش استفاده کنند، مخصوصاً برای عکس های ژست – اما وقتی صحبت از عکس های عروسی صادقانه به میان می آید، حمل فلاش ایده بسیار بدی است.

چرا؟ چون یکی از راه‌های مطمئن برای جلب توجه سوژه‌ها، فلاش است، خواه یک فلاش اکسترنال اختصاصی یا فلاش پاپ‌آپ روی دوربینتان باشد. به محض اینکه مورد توجه قرار گرفتید، سوژه های شما خودآگاه می شوند و جلوه زیبای صریح را از دست خواهید داد.

مطلب پیشنهادی:  نحوه صحیح نگه داشتن دوربین عکاسی

و من صادقانه خواهم گفت: نور ناشی از فلاش نسبتاً خسته کننده است. بله، فلاش می تواند همه چیز را روشن کند، اما اگر کمبود نور وجود دارد، توصیه می کنم به جای اضافه کردن فلاش، نوردهی را افزایش دهید. ممکن است سعی کنید دیافراگم را باز کنید، ISO را افزایش دهید یا سرعت شاتر را کاهش دهید (اگر جا دارید). همچنین می‌توانید در قسمت‌هایی از اتاق که نور بیشتری دارد عکاسی کنید، البته این کار را به یک عادت تبدیل نکنید.

5. مطمئن شوید که از قبل برنامه ریزی کرده اید

به عنوان یک عکاس صریح عروسی، این وظیفه شماست که پیش از این اتفاق پیش‌بینی کنید که قرار است چه اتفاقی بیفتد (یا حداقل یک حدس حساب شده انجام دهید!). اگر می توانید، پیشنهاد می کنم قبل از عروسی از مکان دیدن کنید و واقعاً احساسی نسبت به فضا و نور داشته باشید. وقتی آنجا هستید، ببینید آیا می‌توانید پس‌زمینه‌های بالقوه عکس‌ها را شناسایی کنید. حتی اگر در نهایت از آنها استفاده نکنید، داشتن چند ایده در جیب پشتی شما کمک می کند.

اگر نمی‌توانید از قبل از آن مکان بازدید کنید، حداقل قبل از شروع کار در محل حاضر شوید. در اطراف قدم بزنید، به ایده های ممکن عکس فکر کنید و موانع احتمالی (مانند اتاق های تاریک غیرمعمول یا نور پس زمینه قوی) را شناسایی کنید.

candid wedding photography 2

سپس، زمانی که زمان شروع عروسی فرا می رسد، آنقدر درگیر جریان امور نشوید که برنامه ریزی دقیق و جستجوی خود را فراموش کنید. حتما ایده های عکس خود را به خاطر بسپارید و خونسردی خود را حفظ کنید. کمی برنامه ریزی برای گرفتن عکس های عالی بسیار مفید است!

نکات واقعی عکاسی عروسی: کلمات پایانی

عکس‌های عروسی صمیمانه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، و آنها راهی عالی برای ثبت احساسات منحصر به فرد روز هستند.

امیدواریم اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، آماده هستید تا با خیال راحت از عروسی بعدی خود عکس بگیرید! فقط مطمئن شوید که از قبل برنامه‌ریزی و جستجو انجام می‌دهید، مطمئن شوید که تجهیزات خود را به خوبی می‌شناسید و از آن فلاش استفاده نکنید. به این ترتیب، با چند عکس نفس گیر دور می شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *