آموزش عکاسی دیجیتال, آموزش

عکاسی از محصول با موبایل: چگونه با گوشی بهترین عکس‌ها را بگیریم

عکاسی از محصول با موبایل: چگونه با گوشی بهترین عکس‌ها را بگیریم

شوق و اشتیاق بسیار زیادی برای فروش اولین محصول خود در فروشگاه آنلاینتان دارید؟ محصولتان در فضای دنج اتاق خواب یا دفتر کارتان جلوه‌ای بی‌نظیر دارد، اما چطور می‌توانید در دنیای پرهیاهو و پر زرق و برق اینستاگرام، آن را به رخ بکشید و مشتریان را مجذوب خود کنید؟

نگران نباشید! عکاسی از محصول با موبایل، راهی آسان و کم‌هزینه برای به نمایش گذاشتن زیبایی محصولاتتان است. شما برای گرفتن عکس‌های جذاب و حرفه‌ای، نیازی به تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای و تجهیزات گران‌قیمت ندارید.

در این مقاله، گام به گام به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از گوشی موبایل، نور طبیعی و یک برنامه خوب، عکس‌های خلاقانه و چشم‌گیری از محصولاتتان برای اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها تهیه کنید و به فروش برسید.

۶ قدم برای تسلط بر عکاسی محصول با موبایل

  1. از اتاقی با نورپردازی مناسب استفاده کنید
  2. گوشی هوشمند خود را انتخاب کنید
  3. یک سه پایه کوچک تهیه کنید
  4. پس‌زمینه خود را آماده کنید
  5. از بازتابنده‌های سفید استفاده کنید
  6. در صورت تابش شدید نور خورشید، از یک دیفیوزر استفاده کنید

عکاسی از محصول با گوشی موبایل، الفبای هر صاحب فروشگاه آنلاینی است

یک پس‌زمینه سفید، کمی نور طبیعی، انتخاب بالاترین کیفیت و رزولوشن، و لمس صفحه! صاحب یک عکس محصول می‌شوید.

اما این فقط آغاز ماجراجویی شماست!

برای حرفه‌ای‌تر شدن و نمایش بهتر ارزش محصولاتتان به مشتریان، می‌توانید به دنیای شگفت‌انگیز ابزارها و لوازم جانبی عکاسی با موبایل قدم بگذارید.

با این ابزارها، عکس‌هایتان جان می‌گیرند و به مشتریان کمک می‌کنند تا محصول را در دنیای واقعی خود تصور کنند.

پس اگر می‌خواهید با گوشی هوشمندتان به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید و عکس‌های محصولی فوق‌العاده ثبت کنید، با ما همراه باشید تا به شما در تجهیز خودتان برای این سفر هیجان‌انگیز کمک کنیم.

1. نورپردازی: یک اتاق با نور مناسب

اولین قدم، پیدا کردن فضایی مناسب با نورپردازی خوب است. به دنبال اتاقی در خانه‌تان با پنجره‌ای بزرگ باشید. هرچه پنجره بزرگتر باشد، نور طبیعی بیشتری برای زنده کردن محصول خود خواهید داشت.

Product shot
منبع تصویر:‌ Pixc

عکاسی از محصول نزدیک‌تر به پنجره، نوری نرم‌تر با سایه‌های تیره‌تر ایجاد می‌کند. هرچه از منبع نور دورتر باشید، سایه‌ها روشن‌تر و واضح‌تر خواهند شد.

2. انتخاب گوشی هوشمند: دوربینی قدرتمند برای عکس‌های حرفه‌ای

امروزه دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند جایگزین‌های فوق‌العاده‌ای برای دوربین‌های DSLR در عکاسی محصول به شمار می‌روند. هرچه تعداد مگاپیکسل دوربین گوشی شما بیشتر باشد، کیفیت عکس‌های محصول شما نیز بهتر خواهد بود.

می‌توانید از هر گوشی هوشمندی با دوربین مناسب استفاده کنید، اما سعی کنید مدل‌های جدیدتر با دوربین 12 مگاپیکسل یا بالاتر را انتخاب کنید.

3. سه پایه‌ی کوچک: لرزشگیر همراه شما

سه‌پایه‌های کوچک با طیف قیمتی متنوع (از ارزان تا گران‌قیمت) در بازار موجود هستند. اما خبر خوب این است که صرف‌نظر از بودجه‌ی شما، این وسیله‌ی کوچک یک سرمایه‌گذاری عالی با بازدهی بالاست. سه‌پایه‌های کوچک لرزش دوربین را کاهش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا زاویه و سبک عکس‌های محصولات خود را استانداردسازی کنید.

اگر به دنبال یک سه‌پایه‌ی کوچک ساده هستید، به «سه پایه های موبایل» نگاهی بیندازید. این محصول برای افراد مبتدی عالی است، گوشی شما را با یک گیره محکم سر جای خودش نگه می‌دارد و به راحتی روی میز کار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید عکس‌های باکیفیت و زیبایی از محصولات‌تان بگیرید.

Manfrotto tripod

4. آماده‌سازی پس‌زمینه

برای ایجاد ظاهری تمیز و یکدست و حذف هرگونه حواس‌پرتی در عکس‌های محصول، یک پس‌زمینه سفید پشت محصول خود قرار دهید. می‌توانید از یک رول کاغذ سفید استفاده کنید یا مقوای پوستر ارزان‌قیمتی از داروخانه یا فروشگاه لوازم تحریر تهیه کنید. همچنین به یک میز برای قرار دادن پس‌زمینه نیاز خواهید داشت.

برای محکم کردن پس‌زمینه یا چسباندن محصول به آن، می‌توانید از چسب نواری یا خمیر چسب استفاده کنید.

همیشه پس‌زمینه خود را سفید نگه دارید. پس‌زمینه سفید نور طبیعی را به محصول منعکس می‌کند و عکسی با نورپردازی یکنواخت به شما می‌دهد. همچنین، در صورت نیاز به حذف پس‌زمینه، فرآیند ویرایش را آسان‌تر می‌کند. رنگ‌های کرم یا سفید مایل به کرم ویرایش و نورپردازی را دشوار می‌کنند.

همچنین سعی کنید پس‌زمینه خود را نه تنها پشت محصول، بلکه زیر آن نیز قرار دهید.

White backdrop

5. رفلکتور: کنترل نور و حذف سایه

کنترل نورپردازی، کلید یادگیری عکاسی محصول با آیفون یا دستگاه‌های اندرویدی است. رفلکتور به کم‌کردن سایه‌های شدید و ایجاد محیطی با نور متعادل برای نمایش جزئیات ظریف محصول شما کمک می‌کنند. می‌توانید یک بازتابنده‌ی سفید از جنس فوم را از وب‌سایت دیجی‌سنتر خریداری کنید.

دیفیوزر: راه‌حلی برای نور شدید

زمانی که نور خورشید بیش از حد شدید است، استفاده از نرم‌کننده‌های نور می‌تواند شدت آن را ملایم‌تر کند. شما می‌توانید نرم‌کننده‌های نور را از وب‌سایت آمازون خریداری کنید یا در خانه با استفاده از کاغذ روغنی، پرده‌ی حمام مات، یا کاغذ چاپگر خودتان یکی بسازید.

حالا که تجهیزات خود را آماده کرده‌اید، در بخش بعدی به نحوه‌ی استفاده از نور طبیعی در عکاسی از محصول می‌پردازیم.

نورپردازی طبیعی در عکاسی از محصول

در عکاسی از محصول با گوشی، نورپردازی می‌تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن شما باشد. اگر نورپردازی را به درستی انجام دهید، عکس‌های محصول فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. اما اگر اشتباه کنید، هیچ ویرایشی نمی‌تواند عکس شما را نجات دهد.

برای استفاده از نور طبیعی به بهترین شکل، سه نکته کلیدی وجود دارد:

1. در اتاقی با نور کافی عکاسی کنید: نور طبیعی که از پنجره می‌تابد، گزینه‌ی بسیار بهتری نسبت به استودیوی عکاسی با نور مصنوعی است. اولاً، به احتمال زیاد به یک پنجره دسترسی دارید (که بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس است). دوم اینکه، نور طبیعی از یک جهت می‌تابد و سایه‌های طبیعی ایجاد می‌کند که به محصولات شما بافت می‌بخشد.

به شرایط آب و هوا توجه کنید: آیا هوا آفتابی است یا ابری؟ بسته به ظاهری که به دنبال آن هستید، ممکن است نور کمی تیره (مغشوش) را نسبت به نور مستقیم خورشید ترجیح دهید. همانطور که در مثال زیر می‌بینید، این انتخاب می‌تواند تأثیر زیادی بر سایه‌ها و نقاط روشن عکس شما داشته باشد.

2. قرارگیری در مقابل پنجره: پس از پیدا کردن اتاقی با نور مناسب، نوبت به قرارگیریِ تجهیزات شما می‌رسد. نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • میز کار خود را نزدیک پنجره قرار دهید. سعی کنید زاویه‌ی 90 درجه نسبت به پنجره، در سمت راست یا چپِ آن، داشته باشید.
  • بهترین زمان برای عکاسی، روشن‌ترین ساعات روز است. البته به خاطر داشته باشید که از نور مستقیم خورشید در اواسط روز خودداری کنید، زیرا این نور باعث ایجاد سایه‌های تند و زننده می‌شود.
  • اگر نور خورشید بیش از حد شدید است، می‌توانید از سافت باکس نور برای ملایم کردن آن استفاده کنید.
3 natural light 28c48323 9ac1 474b 9804 fe3b1ae481d4

به هر قیمتی از نور شدید (Hard Light) پرهیز کنید. این نور می‌تواند باعث اشباع شدن رنگ‌ها و برجسته شدن کوچکترین نقص‌های محصول شما شود، یعنی همان عیوب ریزی که معمولاً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند.

3. کنترل نور طبیعی با تخته‌های فومی و رفلکتور: گاهی اوقات نور خورشید ناگهان در وسط عکاسی پشت ابرها پنهان می‌شود. اما نگران نباشید، با استفاده از تخته‌های فومی و رفلکتورها می‌توانید نور طبیعی را کنترل کنید:

  • تخته‌های فومی: از این تخته‌ها برای پرتاب و تقویت نور به منظور پر کردن سایه‌ها استفاده کنید.
  • رفلکتور: با نزدیک یا دور کردن رفلکتور، نور منعکس شده روی محصول خود را کنترل کنید. این کار به انعکاس نور طبیعی خورشید به محصول کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید: برای پیدا کردن تعادل مناسب بین سایه‌ها و نور، با زاویه‌های مختلف بازتابنده آزمایش کنید.

بهترین زوایای دوربین برای عکاسی

در عکاسی محصول برای وب‌سایت تجارت الکترونیک، برخی زوایا نسبت به سایرین کارآمدتر هستند. ارائه دیدگاه‌های مختلف از محصول به خریداران می‌تواند به پاسخگویی به سوالات آن‌ها، فراتر از توضیحات محصول، کمک کند.

برای برجسته کردن ویژگی‌های کلیدی محصول خود، تا حد امکان زوایای دید متفاوتی ارائه دهید. نمای کلی جذاب‌تر است و می‌تواند به خریداران کمک کند تا خود را در حال پوشیدن یا استفاده از محصول تصور کنند، که در نهایت منجر به فروش بیشتر در فروشگاه شما می‌شود.

همچنین مهم است که عکس‌های نزدیک از محصولات خود را نیز بگنجانید. عکس‌های نزدیک به شما امکان می‌دهند ویژگی‌هایی را ثبت کنید که کیفیت محصول شما را نشان می‌دهد، از جمله جزئیات چاپ، پارچه، بافت یا نحوه‌ی استفاده از محصول، و همچنین بر عناصر خاصی از محصول که خریداران می‌خواهند در یک فروشگاه فیزیکی آن‌ها را بررسی کنند، تأکید می‌کند.

چه در حال عکاسی از لباس باشید چه کفش، پنج زاویه دوربین وجود دارد که باید در عکاسی خود آن‌ها را امتحان کنید:

  1. سطح چشم: این نمای محصول را همانطور که از روبرو به آن نگاه می‌کنید، نشان می‌دهد.
  2. زاویه بالا: این نما محصول را به گونه‌ای نشان می‌دهد که انگار از زاویه‌ای به پایین به آن نگاه می‌کنید.
  3. زاویه پایین: این نما محصول را به گونه‌ای نشان می‌دهد که انگار از کف زمین به آن نگاه می‌کنید.
  4. نمای از بالا (چشم پرنده): این نما محصول را به گونه‌ای نشان می‌دهد که انگار بالای آن ایستاده‌اید.
  5. مایل: این نما محصول را از یک طرف نشان می‌دهد.
various product angles opt
نمایش تمام زوایای محصول برای اینکه مشتریان بتوانند نمای درستی از آن داشته باشند، مهم است.

اگر در عکاسی محصول با گوشی تازه‌کار هستید، توصیه می‌شود تلفن هوشمند و سه‌پایه خود را در طول عکاسی در همان مکان نگه دارید و محصول خود را بچرخانید تا زاویه مورد نظر را برای تصویر خود تغییر دهید. هنگامی که محصول را به جای دوربین می‌چرخانید، تمام عکس‌های نهایی شما به طور یکسان قاب‌بندی می‌شوند، به علاوه، ثبات را تضمین می‌کنید و ویرایش تصویر پس از عکاسی را کاهش می‌دهید.

آموزش عکاسی از محصول با موبایل

حالا که تمام تجهیزات خود را آماده کرده‌اید و با زوایای مختلف دوربین و نورپردازی آشنا شده‌اید، وقت آن است که چند عکس بگیرید.

قبل از شروع، با استفاده از چک‌لیست زیر مطمئن شوید که دوربین اندروید یا آیفون شما برای عکاسی آماده است.

چک لیست تنظیمات دوربین:

  • آماده سازی گوشی: مطمئن شوید که گوشی شما شارژ شده است و فضای ذخیره‌سازی برای عکس‌هایتان وجود دارد.
  • تنظیم تراز سفیدی (White Balance): برای تنظیم تراز سفیدی بر اساس دمای نور در محیط عکاسی، دکمه‌ی WB را لمس کنید، سپس روی پس‌زمینه‌ی سفید ضربه بزنید.
  • بررسی نوردهی (Exposure): روی دکمه‌ی دایره‌ای شکل نوردهی (Exposure) ضربه بزنید، سپس محصول خود را لمس کنید تا دوربین بداند نوردهی را روی آن تنظیم کند.
  • حفظ فوکوس: روی دکمه‌ی دایره‌ای شکل فوکوس (Focus) ضربه بزنید، سپس محصول خود را لمس کنید تا دوربین به درستی روی آن فوکوس کند.
  • قفل کردن تنظیمات دوربین: پس از تنظیم این موارد، دوباره روی هر کدام ضربه بزنید تا تنظیمات قفل شوند. این کار باعث می‌شود دوربین به طور خودکار تنظیمات را در حین عکاسی تغییر ندهد.

پس از قفل کردن تنظیمات، برای شروع عکاسی آماده هستید!

بعد از اولین عکس، نگاهی به تصویر خود بیندازید و ببینید آیا به نظر شما برای رسیدن به نوردهی مناسب، نیاز به روشن‌تر یا تیره‌تر شدن دارد. اگر فکر می‌کنید نوردهی نیاز به تنظیم دارد، دکمه‌ی +/- زیر دکمه‌ی دایره‌ای شکل فوکوس را لمس کنید و اسلایدر را بالا یا پایین بکشید تا نوردهی را تغییر دهید.

اشتباهات رایج در عکاسی محصول با گوشی

از آنجایی که بسیاری از افراد دارای گوشی‌های هوشمند هستند، عکاسی محصول با آن‌ها بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار گرفته است. این موضوع همچنین به این معنی است که اشتباهات رایج زیادی وجود دارد. آگاهی از این اشتباهات می‌تواند به شما در اجتناب از آن‌ها کمک کند.

به خاطر داشته باشید که برای گرفتن بهترین عکس‌ها، از سه اشتباه رایج زیر در عکاسی محصول با گوشی خودداری کنید:

  • استفاده از زوم: عملکرد زوم گوشی شما در واقع برای عکاسی محصول ابزار مناسبی نیست. این کار به شدت کیفیت تصویر را کاهش می دهد. اگر به عکس نزدیک‌تر نیاز دارید، بهتر است بعداً هنگام ویرایش آن را برش دهید.
  • استفاده از دوربین جلو: دوربین جلوی گوشی (که به دوربین سلفی معروف است) معمولاً به خوبی دوربین پشت نیست. این موضوع ممکن است بسته به مشخصات گوشی شما متفاوت باشد. اما به طور کلی، دوربین پشت دارای مگاپیکسل بیشتری است که منجر به کیفیت تصویر بالاتر می‌شود.
  • روشن کردن فلاش: فلاش گوشی شما عکس را بیش از حد در معرض نور قرار داده و رنگ‌ها را به هم می‌ریزد. بهتر است از نور طبیعی استفاده کنید و توصیه‌های ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن این نکات و کمی تمرین، می‌توانید از اشتباهات رایج اجتناب کنید و عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای از محصولات خود با گوشی هوشمند خود بگیرید.

ترندهای عکاسی محصول با گوشی

تجارت الکترونیک دائماً در حال تغییر است و این امر بر رویکرد شما نسبت به تصاویر محصول تأثیر می‌گذارد. برای اینکه بدانید مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی برای برند شما منطقی است، خوب است از روندهای فعلی مطلع باشید.

در اینجا سه روند کلی عکاسی محصول وجود دارد که هنگام عکاسی با گوشی هوشمند خود باید به خاطر داشته باشید:

۱. عکس‌های 360 درجه: پیشرفت‌های فناوری به برندها این امکان را داده است که نماهای کاملاً 360 درجه از محصولات خود را ارائه دهند. و اگرچه ممکن است به نظر برسد که این تصاویر مانند ویدیوها عمل می‌کنند، عکس‌های 360 درجه در واقع مجموعه‌ای از چندین عکس ثابت هستند.

۲. ویرایش عکس با هوش مصنوعی: هوش مصنوعی به کسب‌وکارها در بسیاری از زمینه‌ها از جمله عکاسی محصول به کارآمدتر شدن کمک کرده است. در حالی که می‌توانید از هوش مصنوعی برای حذف پس‌زمینه از عکس‌های محصول با گوشی خود استفاده کنید، همچنان مهم است که کیفیت را به دقت بررسی کنید، زیرا این ابزارها می‌توانند منجر به نقص‌های زیادی شوند.

۳. ویدیوهای محصول: استفاده از ویدیوهای محصول، ترند جدیدی نیست، بلکه روندی است که همچنان در حال رشد است. در واقع، 89 درصد از مردم می‌گویند تماشای یک ویدیو آن‌ها را متقاعد کرده است که خریدی انجام دهند. ویدیوها مانند تصاویر 360 درجه، به خریداران نمای کامل‌تری از محصول ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند به معنای واقعی کلمه، محصول را در حال کار ببینند.

این نکات همراه با کمی تمرین به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات رایج اجتناب کنید و عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای از محصولات خود با گوشی هوشمند بگیرید.

ویرایش عکس‌های محصول

شاید فکر کنید ویرایش عکس کار دشواری است، اما با گوشی هوشمند شما واقعاً بسیار ساده است.

۱. انتخاب اپلیکیشن ویرایش عکس: به فروشگاه اپلیکیشن گوشی خود بروید و یک اپلیکیشن ویرایش عکس برای محصولات دانلود کنید. برخی از عکاسان گوشی‌های هوشمند برنامه‌های موبایلی مانند Lightroom یا Snapseed را ترجیح می‌دهند؛ برخی دیگر نرم‌افزار ویرایش عکس را برای رایانه‌های رومیزی خود ترجیح می‌دهند.

۲. باز کردن اپلیکیشن و انتخاب عکس: برنامه ویرایش عکس خود را باز کنید و تصویری را که می‌خواهید برای فروشگاه آنلاین خود آماده کنید، انتخاب نمایید. اکثر تصاویر برای درخشیدن واقعی به کمی ویرایش نیاز دارند.

۳. ویرایش‌های اولیه با اپلیکیشن: از برنامه برای انجام چند ویرایش اساسی استفاده کنید. این موارد شامل روشنایی، کنتراست، وضوح، هایلایت/سایه‌ها و تراز سفیدی می‌شوند. فریب فیلترها، حاشیه‌ها، سایه‌ها و اشباع بیش از حد را نخورید. هدف شما این است که محصول خود را فوق‌العاده جلوه دهید و آن را برجسته کنید. سعی کنید تا حد امکان محصول را به همان شکلی که در واقعیت به نظر می‌رسد، نشان دهید.

۴. ذخیره تنظیمات پیش‌فرض: بعد از ویرایش اولین عکس خود، تنظیمات را به عنوان یک پیش‌فرض ذخیره کنید تا بتوانید همان تنظیمات را روی عکس‌های دیگر از جلسه‌ی عکاسی خود اعمال کنید. در حالی که پیش‌فرض‌ها به شما در صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کنند، حتماً بعد از اعمال پیش‌فرض، هر تصویر را بررسی کنید تا ببینید آیا تنظیمات دیگری برای انجام وجود دارد یا خیر.

۵. اضافه کردن یک لایه‌ی پس‌زمینه‌ی سفید: با جایگزین کردن پس‌زمینه‌ی خود با یک لایه‌ی سفید، هرگونه لکه یا چروکی را از پس‌زمینه‌ی خود حذف کنید. از آنجایی که عکس‌ها را روی پس‌زمینه‌ی سفید گرفته‌اید، جداسازی محصول و اضافه کردن یک لایه آسان خواهد بود.

هنگامی که تصویر محصول شما تمیز، واضح و زیبا به نظر رسید، آن را به فروشگاه Shopify خود اضافه کنید و از زحمات خود بهره‌مند شوید!

5 تا از بهترین برنامه‌ها برای ویرایش و ادیت عکس محصول

انتخاب برنامه‌های ویرایش مناسب، بخش مهمی از تسلط بر عکاسی محصول با گوشی هوشمند است. بسیاری از برنامه‌های دوربین گوشی، ویرایشگر داخلی دارند، اما برنامه‌های شخص ثالث زیادی نیز وجود دارند که تمام ابزارهای مورد نیاز برای برجسته کردن محصول شما را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برخی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس محصول عبارتند از:

1. لایت‌روم

  • قابل دسترس برای: iOS و اندروید
  • قیمت: نیازمند اشتراک ادوبی کریتیو کلود، با قیمت اولیه 9.99 دلار در ماه.
Lightroom bcb71fb8 13e2 486c 8154 e91fe9f1a892
Lightroom را می‌توان به صورت رایگان دانلود کرد، اما نیازمند لایسنس ادوبی کریتیو کلود است.

برخی Lightroom را بهترین برنامه برای عکاسی محصول در بازار می‌دانند. این برنامه ابزارهای آسان ‌استفاده‌ای مانند اسلایدرها و پری‌ست‌ها (تنظیمات آماده) را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را دقیقاً مطابق میل خودتان ویرایش کنید.

لایت‌روم اگر قصد ویرایش عکس‌ها را روی رایانه خود نیز دارید، گزینه مناسبی است. شما می‌توانید ویرایش را روی موبایل، وب یا دسکتاپ شروع کنید و زمانی که ویرایش‌ها را انجام می‌دهید، به‌طور خودکار در تمام دستگاه‌ها اعمال می‌شوند.

اگر می‌خواهید از تمام امکانات لایت‌روم بهره‌مند شوید، می‌توانید برای طرح عکاسی ادوبی کریتیو کلود (Adobe Creative Cloud Photography) ثبت‌نام کنید. این طرح شامل برنامه ویرایش عکس برای دسکتاپ، موبایل و وب، به همراه آخرین نسخه فتوشاپ با قیمت 9.99 دلار در ماه است.

2. فتوشاپ اکسپرس

  • قابل دسترس برای: iOS، Android و Windows
  • قیمت: نیازمند اشتراک ادوبی کریتیو کلود، با قیمتی ابتدایی از 9.99 دلار در ماه
Photoshop Express را می‌توان به صورت رایگان دانلود کرد، اما به لایسنس ادوبی کریتیو کلود نیاز دارد.

احتمالاً نام فتوشاپ و قابلیت‌های آن را شنیده‌اید. با فتوشاپ اکسپرس، شما تمام ویژگی‌های ویرایش عکس برجسته آن را مستقیماً روی گوشی هوشمند خود دریافت می‌کنید. می‌توانید از عکس‌های محصول موجود در تلفن همراه خود استفاده کنید یا آن‌ها را در داخل برنامه بگیرید. سپس با تنظیم آسان رنگ، روشنایی، نوردهی و تضاد، عکس‌های جذاب و چشمگیری برای فروشگاه خود ایجاد کنید.

3. Snapseed

  • قابل دسترس برای: iOS و Android
  • قیمت: رایگان
snapseed redesign cover1
Snapseed، برنامه‌ی ویرایش عکس رایگان متعلق به گوگل است.

Snapseed، برنامه‌ی ویرایش عکس رایگان متعلق به گوگل است. این برنامه با داشتن قابلیت‌های فراوان، قدرت ویرایش حرفه‌ای کامپیوتر را به گوشی شما می‌آورد. با اسنپ‌سید می‌توانید عکس‌ها را به روش‌هایی ویرایش کنید که معمولاً فقط در نرم‌افزارهای گران‌قیمت پیدا می‌کنید. همچنین، قابلیت «مجموعه‌ها» در اسنپ‌سید برای عکاسان مبتدی بسیار کاربردی است، زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد ویرایش‌های خود را به نسخه‌های قبلی برگردانند و به راحتی تنظیمات را ذخیره و اعمال کنند.

4. ویسکو

  • قابل دسترس برای: iOS و Android
  • قیمت:
    • نسخه رایگان: موجود است
    • طرح‌های سالانه پرداختی:
      • 29.99 دلار
      • 59.99 دلار
VSCO 4f98ad40 62dc 46a9 a02b 471d6ef4c449
ویسکو دو نسخه از برنامه ویرایش عکس خود ارائه می‌دهد: نسخه رایگان و نسخه‌های پرداختی با طرح‌های سالانه.

ویسکو دارای تمام ابزارهای ویرایش اصلی مانند نوردهی، تضاد، تعادل رنگ و غیره است که به شما امکان می‌دهد عکس‌های فوق‌العاده‌ای بسازید. این برنامه یک ابزار عالی برای عکاسی محصول و بهبود تصاویر است. همچنین، با کتابخانه بزرگی از فیلترها و گزینه‌های بی‌‎‌نهایت برای سفارشی‎‌سازی عکس‌ها، به عنوان یک ابزار موثر اینستاگرام عمل می‌کند.

5. فوتون:

  • قابل دسترس برای: iOS
  • قیمت: رایگان
photon b457b979 2813 4b04 bdfd b4ebc7204ce0
فوتون، تنها برای دستگاه‌های iOS در دسترس است.

فوتون برای هر دو عکاس حرفه‌ای و مبتدی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، گزینه عالی‌ای است. شما می‌توانید از فوتون نه تنها به عنوان یک ویرایشگر، بلکه به عنوان دوربینی برای عکاسی محصول خود نیز استفاده کنید. این برنامه عکاسی محصول به شما امکان می‌دهد تا نوردهی و فوکوس را تنظیم کنید و همچنین شامل لرزشگیر، تایمر و امکانات دیگری می‌شود که حس عکاسی با لنز دوربین DSLR باکیفیت را به شما القا می‌کند.

اگر ترجیح می‌دهید عکس‌های محصول را روی رایانه خود ویرایش کنید، می‌توانید از فوتون برای ثبت عکس‌های محصول در فرمت RAW استفاده کنید. این کار باعث می‌شود هیچ اطلاعات یا داده‌ای فشرده نشود و بتوانید تصاویر باکیفیت‌تری از محصولات خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *