اخبار گوناگون

به لطف Google، دوربین تلفن شما می تواند به Ctrl+F برای دنیای واقعی تبدیل شود

6xKyyuueh6qDwn8YB5JRuK 970 80.png

ویژگی های جدید جستجوی چندگانه و کاوش صحنه گوگل به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات سریعی را فقط با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند به دست آورند

ماه گذشته، گوگل Multisearch را راه‌اندازی کرد، به‌روزرسانی ابزار و اپلیکیشن جستجوی گوگل که به موجب آن کاربران می‌توانند با گرفتن عکس، پاسخ‌ها را دریافت کنند. این ویژگی با پیشنهاد محصولات مشابه بر اساس تصویر و عباراتی که به موتور جستجو ارائه کرده‌اید کار می‌کند – به عنوان مثال: “آیا می‌توانم این را به رنگ سبز بخرم؟” به دنبال آن یک عکس کلاه

بیایید بگوییم که شما به‌تازگی تماشای یکی از آن کاردستی‌های پنج دقیقه‌ای یا ویدیوهای تزیین کیک ارزان‌قیمتی را که در فیس‌بوک ظاهر می‌شوند به پایان رسانده‌اید و دوست دارید برای تولد دوستتان چیزی ارزان‌قیمت دریافت کنید.

ایده این است که Multisearch دقیقاً آنچه را که شما نیاز دارید، بر اساس تصویری که ارائه می‌کنید، از میلیون‌ها خرده‌فروش و همچنین کسب‌وکارهای محلی اطراف شما پیدا می‌کند که Google به آنها خدمات می‌دهد. برای جزئیات کامل در مورد نحوه عملکرد Multisearch و به‌روزرسانی‌های آینده، ویدیوی کلیدی زیر را ببینید.

فناوری Google و درک چند وجهی می‌تواند پیچیدگی‌های بصری تصویری که استفاده می‌کنید را تشخیص دهد و این را با قصد ترکیب کند. سپس این ابزار میلیون‌ها تصویر، بررسی و به‌روزرسانی را همراه با کمک مشارکت‌کنندگان Maps اسکن می‌کند تا نتایجی را در مکان‌های غذایی نزدیک و مکان‌های خرده‌فروش پیدا کند.

در حال حاضر این فناوری فقط می‌تواند اشیایی را که در یک قاب گرفته شده‌اند شناسایی کند، اگرچه بدیهی است که ممکن است موقعیت‌هایی وجود داشته باشد که در آن به اطلاعاتی در مورد یک صحنه کامل در مقابل خود نیاز داشته باشیم – مانند قفسه داروخانه.

گوگل در حال کار بر روی پیشرفتی در جستجوی چندگانه به نام کاوش صحنه است که به موجب آن کاربران می‌توانند دوربین را حرکت دهند، سوالی بپرسند و فوراً اطلاعاتی درباره چندین شی در یک صحنه وسیع‌تر دریافت کنند.

XRbvCnUPKZheTk963ccr9K 970 80

نسخه نمایشی در Google I/O 2022 (اعتبار تصویر: Google YouTube)

کاربردهای این ابزار نوآورانه بی حد و حصر است و می‌تواند به همه چیز کمک کند، از استفاده‌های روزمره مانند فهرست‌های خرید، یافتن محصولات متعلق به اقلیت برای پشتیبانی، کاوش در موزه یا گالری هنری، جستجوی مکان عکاسی تا کمک به محافظان در شناسایی گونه‌های گیاهی. که در معرض خطر هستند، و به امدادگران کمک می کند تا به سرعت کمک های دریافتی خود را غربال کنند.

هنگام استفاده از دوربین تلفن هوشمندتان در حالت کاوش صحنه، اطلاعات بینش مفیدی در مقابل شما قرار می‌گیرد، و برچسب‌ها روی یک شی یا محصول خاص در هنگام چرخش روی قفسه فروشگاه قرار می‌گیرند تا مواردی مانند بدون گلوتن و لبنیات یا حاوی آن را تشخیص دهند. هر آجیل

کاوش صحنه با استفاده از بینایی رایانه ای عمل می کند تا فوراً چندین فریم را که صحنه ای را که می گیرید تشکیل می دهند، به هم متصل کرده و همه اشیاء درون آن را شناسایی کند. با استفاده از نمودار دانش گوگل، این نرم افزار بر اساس کلمات کلیدی یا سوالاتی که هنگام اسکن با دوربین گوشی هوشمند خود می پرسید، مفیدترین نتایج را نشان می دهد.

HswmpXHAefvLdXAo3upCbK 970 80

کنفرانس Google I/O 2022 (اعتبار تصویر: Google YouTube)

Multisearch در اواخر سال جاری توسط Google به‌روزرسانی می‌شود تا امکان جمع‌آوری اطلاعات محلی را فراهم کند که به آن Multisearch Near Me گفته می‌شود. کاربران می توانند به مدت طولانی روی هر تصویری فشار دهند یا در لحظه عکس بگیرند و Multisearch بقیه کارها را انجام خواهد داد.

گوگل می‌گوید هدفش این است که جستجو را طبیعی‌تر و مفیدتر کند تا کاربران بتوانند در هنگام پرسیدن هر سوالی در هر مکان، دنیا را جستجو کنند. این فناوری نوآورانه مطمئناً گامی در مسیر درست و ابزاری عالی برای مرور حضوری و آنلاین به طور همزمان است، به عنوان یک افزونه از ابزارهای Google Lens که قبلاً داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *