آموزش عکاسی دیجیتال, آموزش, دسته‌بندی نشده

آموزش عکاسی املاک و نکات مفید که باید رعایت کنید

real estate photography tips 1

عکاسی از املاک؛ تمام مواردی که باید بدانید

عکاسی املاک و مستغلات می تواند بسیار بیشتر از گرفتن چند عکس از فضای داخلی باشد. گرفتن موفقیت آمیز عناصر منحصر به فرد یک ملک می تواند مهارت های شما را به عنوان یک عکاس و به عنوان یک ویرایشگر به چالش بکشد. این جنبه از تصویربرداری املاک است که آن را به سوژه مورد علاقه من به عنوان یک عکاس حرفه ای تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید عکس‌ ملک، آپارتمان، ویلا و در کل عکس ‌های املاک بهتری بگیرید، و یک کسب‌وکار املاک و مستغلات را اداره می‌کنید، نکاتی وجود دارد که من توصیه می‌کنم که می‌تواند تفاوت زیادی در نتایج و تجربه مشتری ایجاد کند. در این مقاله، من برخی از مهم‌ترین چیزهایی را که هنگام نزدیک شدن به یک ملک جدید برای عکاسی در نظر می‌گیرم، توضیح می‌دهم.

چالش ها

به عنوان یک عکاس حرفه ای، من با طیف گسترده ای از موضوعات و ژانرها کار کرده ام، اما چیزی در مورد ماهیت فنی و عمدی عکاسی املاک همچنان برای من جذاب بوده است. چه یک ملک کوچک باشد چه بزرگ، هر مکان چیزی منحصر به فرد برای به نمایش گذاشتن دارد، و یافتن سریع آن زاویه یک چالش خلاقانه و لذت بخش است.

فراتر از کار با خود ملک، این سوال در مورد انتظارات مشتری نیز وجود دارد. برخلاف بسیاری از سوژه های عکاسی حرفه ای دیگر، شما از مشتری عکس نمی گیرید. اما هنوز باید بفهمید که مشتری یا مشاور املاک چه میخواهد. شما باید بفهمید که در مورد مکانی که از آن عکس می‌گیرید، روی چه چیزی تاکید کنید و از آن بی‌تأکید کنید تا نیازهای آن‌ها را برآورده کنید.

در نهایت، انتظار فشار کاری و زمانی را داشته باشید. در این مواقع باید دقیقا نیازهای مشتری یا مشاور املاک را برطرف کنید، تمام جوانب را بسنجید زیرا در این سبک عکاسی لوکیشن محدود بوده و باید کار عکاسی سریعاْ صورت گیرد و بعد از پس از ویرایش های لازم تصاویر بدست مشتری یا مشاور املاک یا کسی که درخواست عکاسی داده برسد، عکسبرداری مجدد در این زمینه اغلب باعث اذیت طرفین میشود و در نهایت باعث نارضایتی میشود.

تصویربرداری املاک را می توان به دو فرآیند تقسیم کرد: گرفتن عکس و ویرایش عکس. من هر دو فرآیند را در زیر پوشش خواهم داد.

چگونه از املاک و مستغلات عکس بگیریم و چه لوازمی نیاز داریم؟

1. انتخاب لنز

این روزها می‌توانید با هزینه بسیار کمی لنزهای واید فوق‌العاده تهیه کنید و شکی نیست که لنزهای واید و فوق‌واید برای عکاسی از املاک ضروری هستند. با این حال، اگر بخواهید سراغ لنزهای بیش از از واید بروید امکان دارد تاثیر منفی روی عکس شما بگذارد. اگر می‌توانید با یک لنز 20 میلی‌متری عکس بگیرید، نیازی نیست سراع لنز  14 یا 12 میلی‌متر بروید، فقط به این دلیل که شما میتواند فضای بیشتری رو ثبت کند. انتخاب لنزهایی که بیش از حد واید هستند می تواند منجر به انحراف چشم انداز شود و ظاهر اتاق را از بین ببرد. نماهای فوق عریض همچنین نیاز به دقت بیشتری در تراز عمودی دارند تا از ایجاد احساس کج بودن اتاق جلوگیری شود.

از سوی دیگر، مواقعی پیش می‌آید که جایگزینی برای استفاده از لنزهای بسیار واید وجود ندارد. عکاسی از حمام های کوچک به روش دیگری عملاً غیرممکن است، و اغلب متوجه خواهید شد که حتی با یک حمام فوق عریض، کارتون سخت‌تر هم میشود. در این مواقع فقط سعید کنید تصویری که ثبت میکنید زیبا و گیرا باشد و روی خوشایند و کاربردی کردن شات تمرکز کنید. حمام فرعی علاقه بیننده را ایجاد نمی کند یا آن را از بین نمی برد، اما شما در کل نیاز به عکسی از آن دارید.

انتخاب لنز واید شما نیز نیازی به سرعت خاصی ندارد. من با دوربین های سری Z نیکون عکاسی می‌کنم و  Z 14-30mm f/4 را بسیار مناسب می‌دانم. کوچکتر و ارزانتر از زوم f/2.8 است، و اعوجاج (به طور خودکار در اکثر نرم افزارهای ویرایش اصلاح می شود) به ندرت مشکل ساز است. من قبلاً از Nikon 16-35mm f/4 استفاده می کردم، اما با استفاده از زوم فوق عریض از هر برندی راحت تر بودم. الزامات فنی برای عکاسی معمولی املاک و مستغلات آنقدرها هم پیچیده نیستند.

real estate photography tips 7

Z7 14-30mm یک ترکیب عالی است که طیف ضروری از فواصل کانونی را برای املاک و مستغلات پوشش می دهد.

2. لنزهای فوق عریض، تیلت شیفت و تخصصی

هنگام عکاسی از جلوی ساختمان، کج کردن دوربین عکاسی به عقب برای عکس گرفتن از سقف می تواند منجر به مشکلاتی در تراز عمودی شما شود. این شیب باعث می شود به نظر برسد که ساختمان در حال سقوط به عقب است. راه‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد: کمی عقب رفتن و بیشتر کردن فاصله، استفاده از لنز تیلت شیفت برای تصحیح آن در داخل دوربین، یا رفع آن در ادیت.

فضای بیرونی یک ملک - آموزش عکاسی املاک

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 14-30mm f/4 S @ 16mm, ISO 64, 1 second, f/8.0

اگر تازه شروع کرده اید، لنز تیلت شیفت مانند Nikon PC-E یا Canon TS-E خارج از بحث ما هست و باید آن‌ها را فراموش کنید، هم از نظر بودجه و هم صرفاً برای راحتی (تنظیم حرکات لنز tilt-shift برای کاربران مبتدی آسان نخواهد بود) تنظیم صحیح حرکات لنز تیلت شیفت کندتر از یک لنز معمولی است. در این حالت بعضی مواقع پیش میاید که ما نسبت به محیط نمیتوانیم زیاد از سوژه مورد نظر فاصله بگیریم، حالا یا به دلیل کمبود فضا یا اینکه موانع موجود در صحنه.

در عوض، یک گزینه خوب در این سناریوها این است که از ترکیب بندی گسترده تر از حد لازم عکس بگیرید، در حالی که سعی کنید خطوط عمودی خود را تا حد ممکن صاف نگه دارید. سپس، در ویرایش، می توانید تصویر را برش دهید و/یا از ابزاری مانند پنل Transform لایت روم برای رفع مشکلات باقی مانده استفاده کنید. باز هم میگوییم، بسیار مهم است که عریض‌تر از حد لازم عکس بگیرید، زیرا هر گونه اصلاح از طریق Transform منجر به برش تصویر می‌شود.

اگر از لحاظ بودجه مشکل دارید ولی احساس میکنید که حتما به یک لنز واید نیاز دارید دو گزینه مورد علاقه من لنزهای Venus Optics و Rokinon است. هر دو شرکت انواع لنزهای فوق عریض را در طیف وسیعی از پایه ها تولید می کنند. تنها نقطه ضعف این لنزها این است که آنها معمولاً فقط فوکوس دستی دارند و گاهی اوقات نمی توان دیافراگم آنها را از طریق دوربین کنترل کرد، اما هیچ کدام از اینها مشکل مهمی برای استفاده در املاک و مستغلات نیستند. فوکوس دستی با یک سوژه غیر متحرک آسان است.

3. بهره‌وری کلیدی ترین نکته است

real estate photography tips 2

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 14-30mm f/4 S @ 14mm, ISO 64, 1/80, f/4.5

طیف گسترده ای از تکنیک ها وجود دارد که می توانید هنگام عکاسی از املاک و مستغلات استفاده کنید. در میان گزینه های فقط برای روشنایی، نور طبیعی، HDR، عکاسی با فلاش، و “شعله” وجود دارد که نوردهی طبیعی و فلاش را با هم ترکیب می کند. هر کدام از اینها ظاهر، مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما در زیر همه آنها نیاز به کارایی وجود دارد. زمان پول است، و هم برای شما و هم برای مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین ایجاد یک گردش کار روتین کارآمد مهم است. علاوه بر این، هر ویژگی می تواند کاملاً متفاوت باشد. چیزی که برای یک پلان طبقه باز با دیوارهای روشن کار می کند ممکن است برای یک مزرعه تاریک و به سبک دهه 70 کارایی نداشته باشد.

اگر تازه شروع کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا یک مهارت قوی در عکاسی از نور طبیعی ایجاد کنید و در صورت لزوم از فلاش اضافه کنید. نور Flambient یکی از محبوب ترین ظاهر است که جلوه خاصی به تصویر میبخشد، اما به مهارت های اختصاصی برای تنظیم دوربین، پیکربندی فلاش ها و ویرایش عکس ها نیز نیاز دارد. این می تواند یک مهارت عالی برای توسعه باشد، اما ممکن است برای یک عکاس که تازه شروع بکار کرده و با تنظیمات دوربین آشنایی ندارد سخت و طاقت فرسا باشد.

نوری که شما انتخاب میکنید هرچه که باشد، می تواند تفاوت زیادی در نحوه عکاسی شما ایجاد کند. اگر در حالت HDR عکاسی می‌کنید، نحوه تنظیم براکت نوردهی خودکار و حالت پشت سر هم را برای گرفتن سریع هر عکس تنظیم کنید. در این حالت برای ثبت 50‌عکس، با توجه به تنظیمات برای هر عکس یک دقیقه بیشتر برای تنظیم دوربین زمان میبرد میتواند مدت زمانی که شما در لوکیشین برای عکاسی حضور دارید را 2 برابر کند.

4. یک گردش کار ایجاد کنید

کارایی برای همه جنبه های عکاسی شما، فراتر از عکاسی و نورپردازی، اعمال می شود. یک گردش کار خوب برای اطمینان از گرفتن تمام عکس‌های مورد نیاز برای هر اتاق و زاویه ضروری است. بسته به نوع ملکی که از آن عکس می گیرید، این گردش کار ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت به نظر برسد.

با این حال، برای بیشتر املاک، من دوست دارم با گرفتن یک عکس سریع از جلوی ملک و شماره پلاک شروع کنم. این امر سازماندهی هر عکس را آسان می کند و به عنوان یک نقطه مرجع آسان هنگام برقراری ارتباط با مشتریان شما عمل می کند. این زمانی است که تصمیم می‌گیرم ابتدا از بیرون یا داخلی عکس بگیرم. به شرایط روشنایی، سطح ترافیک/فعالیت در بیرون، و اینکه چگونه نور را بعداً در روز پیش بینی می کنید، توجه کنید. تمام این موارد تعیین میکند که آیا باید به عکاسی از بیرون ادامه دهید یا بعداً آن را انجام دهید.

داشتن یک گردش کار به این معنی نیست که همیشه باید یک چک لیست دقیق را دنبال کنید، اما حداقل باید برنامه ای داشته باشید تا آن را به طور کارآمد آن‌ها را انجام دهید. در حالت ایده‌آل، شما به ترتیب منطقی عکس می‌گیرید و ورودی، فضاهای اصلی نشیمن، آشپزخانه، تخت و حمام اصلی، اتاق خواب‌های کوچک و فضاهای کاربردی را پوشش می‌دهد. این بدان معناست که وقتی زمان ویرایش یا ارسال فایل ها فرا می رسد، فایل های شما از قبل دارای نظم منطقی هستند و آماده ادیت و آپلود هستند.

همچنین هنگام نزدیک شدن به هر اتاق، بهینه سازی های به نظر کوچک ولی تاثیرگذاری وجود دارد که باید انجام شود. شما معمولاً می خواهید همه چراغ های داخلی روشن باشند، بنابراین یک بار قدم زدن در ملک برای روشن کردن همه آنها می تواند به شما این فرصت را بدهد که بهترین زوایای اتاق های بزرگتر را جستجو کنید. همچنین به شما این حس را می دهد که هنگام عکسبرداری از چه ترتیبی در خانه عبور کنید.

5. پیشنهادات بهتری به صاحب پروژه املاک بدهید

ایجاد عکس های عالی از داخل و خارج دیگر کاری است که همه آن را انجام نمیدهند. بسیاری از مشتریان به دنبال تصویربرداری با هواپیماهای بدون سرنشین، فیلمبرداری، تورهای سه بعدی و سایر پیشنهادات هستند. در حالی که ممکن است نخواهید یا نتوانید همه اینها را ارائه دهید، داشتن یک مجموعه مهارت گسترده تر می تواند به شما کمک کند مشاغل بیشتری را تضمین کنید و برای هر کدام درآمد بیشتری کسب کنید.

صرف نظر از اینکه چه پیشنهادهایی را اضافه می کنید، تأثیری که هر کدام بر کسب و کار شما خواهند داشت را در نظر بگیرید. ارائه طیف گسترده‌تر به معنای خرید تجهیزات بیشتری است، اما در اصل داشتن هریک از این موارد نیازمند پرداخت هزینه بیشتر برای خرید تجهیزات اضافی است. همچنین مهم است که ملزومات تجاری گسترده‌تر مرتبط با هر پیشنهاد را در نظر بگیرید. رفتن به زمینه فیلمبرداری و گسترش کار ممکن است نحوه کار شما را بصورت کلی تغییر دهد چون معمولا فیلم ها نیاز به ویرایش و تدوین دارند،‌ این را هم باید در نظر بگیرید که عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین در بسیاری از کشورها مانند کشور ما (ایران) نیاز به مجوز دارد که باید از طریق سازمان هواپیمایی کشور که با کمک اتحادیه هوا و فضای ایران اقدام به ثبت و ساماندهی پهپادهای غیرنظامی می نمایند اقدام به دریافت آن شود.

ویرایش و ادیت عکس املاک

real estate photography tips 1

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 14-30mm f/4 S @ 16mm, ISO 64, 5 seconds, f/8.0

1. ادیت بیش از حد می تواند چیز بدی باشد

برای بسیاری از کاربردهای عکاسی املاک، به ویژه از جمله تصاویری که برای لیست املاک توسط مشاوران املاک استفاده می شود، عکس باید به طور واقعی ملک را نشان دهد. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید تا حد ممکن سخت کار کنید تا ملک را از طریق زوایای هوشمند، نورپردازی و موارد دیگر زیبا جلوه دهید، اما به این معنی است که نمی توانید کل خانه همسایه را فتوشاپ کنید. درک استانداردهایی که مشتری شما باید برای فهرست کردن تصاویر رعایت کند، مهم است، بنابراین در نظر بگیرید که با آنها بررسی کنید که این استانداردها چیست، و همچنین جایی که آنها قصد استفاده از تصاویر را دارند.

تعدادی ویرایش وجود دارد که محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند که بسته به استفاده شما از آنها و همچنین قوانین خاص در منطقه شما ممکن است از این خط عبور کنند یا نکنند. برخی از مواردی که به ذهن می‌رسند، جایگزینی چمن، ترکیب رنگ‌های جدید یا ایجاد صحنه‌پردازی مجازی بدون نشان دادن آن هستند. استفاده از این تکنیک ها به طور قابل توجهی ظاهر ملک را تغییر می دهد و ممکن است از دیدگاه بیننده مشکل ساز باشد. مهم است که به خاطر داشته باشید که مشتریان بالقوه آینده شما نیز در حال مشاهده کار شما هستند، زیرا عوامل جستجوی خواص اغلب دقیقاً پایگاه مشتری شما هستند، و آنها ممکن است مشروعیت این تکنیک ها را متفاوت از مشتری فعلی شما ببینند. شما باید بین ساختن عکس‌ها به بهترین شکل ممکن تعادل برقرار کنید و در عین حال ظاهر واقعی ملک را از دست ندهید.

2. ویرایش های خود را ساده کنید

استفاده هوشمندانه از میانبرها و تنظیمات از پیش تعیین شده می تواند مدت زمانی را که صرف ویرایش می کنید به شدت کاهش دهد. من حدود 80 درصد از ویرایش های خود را در لایت روم انجام می دهم که 20 درصد آنها نیاز به کار بیشتر در فتوشاپ دارند. در لایت روم، تقریباً هر ویرایشی را می توان روی چندین تصویر انجام داد و اینجاست که می توان بخش زیادی از زمان را ذخیره کرد.

یک سری عکس از اتاق خواب های اضافی با نور، کفپوش و رنگ رنگ مشابه را در نظر بگیرید. احتمالاً همه این تصاویر به مجموعه‌ای از تنظیمات مشابه نیاز دارند، که آنها را کاندیدای عالی برای ویرایش و همگام‌سازی تنظیمات با بقیه می‌کند. در لایت روم، انجام این کار با گزینه منوی «Synchronize Settings» یا با میانبر صفحه کلید Control+Shift+S (Command+Shift+S در مک) آسان است.

همین امر در مورد استفاده شما از Adjustment Brush نیز صدق می کند. اگر تنظیماتی را پیدا کرده‌اید که اغلب از آن استفاده می‌کنید، مانند یک برس دمای رنگ با لبه‌های نرم و گرم برای کاهش ریزش آبی از پنجره‌ها، آن را به عنوان یک پیش تنظیم ذخیره کنید! هیچ دلیلی وجود ندارد که نرم افزار خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی نکنید.

3. از HDR نترسید

HDR به دلیل روند HDR زرق و برق دار و ترد که چند سال پیش بسیار رایج بود، کمی شهرت پیدا کرده است. با این حال، اجرای امروزی HDR می تواند کاملا طبیعی به نظر برسد. من به خصوص دوست دارم براکت HDR را برای استفاده در لایت روم در دسترس داشته باشم. عملکرد HDR لایت روم سریع و آسان است، به طوری که فایل ترکیبی فقط به عنوان یک فایل خام دیگر ظاهر می شود، البته با محدوده دینامیکی گسترده.

مزیت اصلی HDR این است که به مراتب سریعتر از عکاسی شعله ور است و اساساً از نظر میدانی به همان سرعت عکسبرداری از نور موجود است. اگر دوربین شما از آن پشتیبانی می‌کند، می‌توانید تنها با فشار دادن دکمه، یک عکس پشت سر هم HDR براکتی بگیرید (به هر حال، این گزینه عالی برای کاهش حرکت هنگام عکاسی HDR دستی است). این انفجار بسیار سریع است و یک HDR 3 یا 5 شات ساده به سرعت در رایانه‌های مدرن دوخته می‌شود. در مجموع، این می تواند زمان شما را در ملک به طور قابل توجهی کاهش دهد، در مقایسه با عکاسی با فلاش یا فلاش. این باعث می شود آن را برای مشاغلی با زمان برگشت سریع یا مشاغلی که مشتری بودجه کمتری دارد مناسب باشد. نتایج ممکن است به اندازه کافی صیقلی نباشد، اما باز هم، درک نیازهای مشتری و بازار می تواند حکم کند که این مزیت سرعت ارزش آن را دارد.

اگر در حال برنامه ریزی برای HDR هستید، باید به چند نکته توجه کنید: حرکت، تفاوت دمای رنگ، و کادربندی. اولین مسئله بزرگ حرکت از هر نوعی است. حرکت دوربین شما از همپوشانی دقیق فریم‌ها جلوگیری می‌کند، در حالی که حرکت در فریم همان مشکل را ایجاد می‌کند، اما در یک منطقه محلی. در حالی که برخی از نرم افزارهای HDR ادعا می کنند که می توانند این شبح را کاهش دهند، اما هرگز کامل نیستند. در عوض، سعی کنید قبل از گرفتن عکس، هرگونه حرکتی مانند پنکه های سقفی را حذف کنید، و در صورت وزش باد به هیچ وجه از عکسبرداری با براکت خودداری کنید (HDR و تکان دادن درختان ترکیب بدی هستند).

real estate photography tips 3

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 14-30mm f/4 S @ 14mm, ISO 64, 1/125, f/5.6 – پنکه سقفی در اینجا نمونه بارز این است که چگونه حرکت می تواند در یک HDR علیه شما کار کند. خاموش کردن آن بسیار ساده تر از تلاش برای ترکیب مجدد یک فریم است.

عدم تطابق دمای رنگ یکی دیگر از مسائل مهم است. نمای پنجره ها معمولاً بسیار آبی تر از زرد گرم نور داخلی خواهد بود و این تفاوت ممکن است تنها با HDR تشدید شود. در حالی که می‌توانید در این مورد ویرایش کنید، برخی خانه‌ها برای این سبک کار نمی‌کنند.

قاب بندی موضوع نهایی است، اما قطعاً یک مورد کوچکتر است. اگر به صورت دستی عکاسی می کنید، ممکن است نرم افزار شما مجبور شود تصاویر شما را برای تراز کردن فریم ها برش دهد و این می تواند به معنی تفاوت قابل توجهی در ترکیب بندی باشد. یا از سه پایه استفاده کنید یا تصویر را کمی عریض تر از حد لازم قاب کنید تا فضای تنفس کافی در ترکیب بندی HDR ایجاد شود.

4. سبک خود را بر ترجیحات مشتری خود اولویت ندهید

متاسفانه عکاسی املاک بهترین مکان برای کار روی سبک هنری شما نیست. در حالی که ایجاد تصاویر جذاب بصری مهم است، این کار بیشتر شبیه آشپزی در یک رستوران است، به جای میزبانی یک مهمانی شام برای دوستان. منظور من از آن این است که شما باید بر ثبات و رضایت مشتری تأکید کنید، نه اینکه چیزهای جدیدی را امتحان کنید که برایتان جالب است.

این تمرکز بر روی سازگاری باید سازگاری تصویر به تصویر را نیز شامل شود. تا آنجا که ممکن است، عکس های یک عکسبرداری باید همان حس را داشته باشند. داشتن یک اتاق کم نور، در حالی که در اتاق دیگر تمام چراغ ها روشن است، می تواند خانه را به هم ریخته و از هم جدا کند.

بزرگ‌ترین چالش‌ها برای حفظ این سازگاری از انتخاب نور ناشی می‌شود. برخی از خانه ها دارای دمای رنگ متفاوت لامپ در هر اتاق هستند، همراه با ترکیبی از CFL، لامپ های رشته ای و LED. تلاش برای متحد کردن این موارد می‌تواند نیاز به ویرایش هوشمندانه داشته باشد. اگر به دنبال مراقبت بیشتر هستید، استفاده از محصولی مانند  پاسپورت ColorChecker یا حتی فقط یک کارت خاکستری را برای تنظیم تعادل رنگ سفید در نظر بگیرید – تکیه بر تعادل سفید خودکار می‌تواند منجر به تغییرات جزئی رنگ شود که ویرایش شما را کند می‌کند.

PhotographyLife-0412
NIKON Z 7 + NIKKOR Z 14-30mm f/4 S @ 14mm, ISO 500, 1/30, f/5.6 – گاهی اوقات شما فقط با نورپردازی دشوار یا نماهای پنجره که کار نمی کنند گیر می کنید، بنابراین مهم است که انعطاف پذیر باشید و انتظارات مشتری را مدیریت کنید.

من دوباره در اینجا به «تنظیمات همگام‌سازی» اشاره می‌کنم، زیرا متوجه شدم که این به من کمک می‌کند تا با تلاش کمتر، ظاهری ثابت بین عکس‌ها داشته باشم، در حالی که هنوز از یک پیش تنظیم اختصاصی سازگارتر است.

5. ویرایش برون سپاری

اگر با حجم بالا عکاسی می کنید، ارزش آن را دارد که ویرایش خود را برون سپاری کنید. چه به معنای استخدام یک ویرایشگر باشد، چه روی آوردن به سرویسی که ویرایش برون سپاری را ارائه می دهد، صرف زمان کمتر برای ویرایش می تواند به معنای صرف زمان بیشتر برای فیلمبرداری و کسب درآمد باشد. من شخصا از هیچ یک از این خدمات استفاده نکرده ام، بنابراین احساس راحتی نمی کنم که آنها را توصیه کنم. با این حال، من می دانم که طیف گسترده ای در دسترس است. اگر متوجه شدید که پشت دوربین بازدهی بیشتری دارید، هزینه اضافی می تواند ارزش آن را داشته باشد.

نتیجه

عکاسی املاک و مستغلات می تواند بسیار پیچیده تر از آن چیزی باشد که در ابتدا به نظر می رسد. به لطف تکثیر دوربین‌های «به اندازه کافی خوب»، بسیاری از مشتریان انتظار دارند که هم محصولی با کیفیت بالا و هم سطح بالایی از خدمات را با هزینه بسیار کم ارائه دهید.

رعایت این استاندارد غیرممکن نیست، اما در عوض مستلزم آن است که شما به طور کامل هم نحوه عکاسی از یک ملک و هم نحوه اداره یک کسب و کار را بدانید – فقط داشتن مهارت در پشت دوربین ممکن است برای موفقیت کافی نباشد. هنگام عکاسی، باید انعطاف پذیر باشید و مجموعه گسترده ای از مهارت های عکاسی را که برای زیبا جلوه دادن یک ملک به آن نیاز دارید، درک کنید.

چه بازار شما از شما بخواهد که در عکاسی و نورپردازی تنظیمات نورپردازی پیچیده “شعله ور” راحت باشید، یا در عوض از شما بخواهد که در یک روز از طریق تعدادی از املاک و مستغلات بگردید، عکاسی املاک می تواند یک چالش هیجان انگیز و یک تجربه یادگیری عالی باشد. به عنوان یک عکاس حرفه ای امیدوارم نکاتی که در این مقاله ارائه شده است، ایده‌های خوبی برای آسان‌تر کردن فرآیند به شما داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *