اخبار گوناگون, اخبار دوربین دیجیتال

نیکون در حال ساخت کارت حافظه CF است، آیا موفق خواهد بود؟

(Image credit: Nikon)

نیکون اکنون کارت های حافظه CFexpress نوع B خود را می سازد – آیا ارزش خریدن دارند؟

نیکون به تازگی اعلام کرده است که خط کارت حافظه خود Nikon MC-CF660 CFexpress Type B را تولید می کند . با توجه به برندهای بسیار زیادی که بر روی فرمت حافظه غالب (حداقل به نظر می رسد) در آینده، نیکون چه ویژگی برای کارت حافظه های خود در نظر گرفته است؟

نیکون MC-CF660 در برابر رقابت سخت بهترین کارت‌های CFexpress در بازار است، به‌ویژه با مارک‌های معتبری مانند ProGrade و SanDisk که عملکردهای ممتازی را ارائه می‌دهند – و خود نیکون به ما می‌گوید که کارت Delkin Power CFexpress بهترین عملکرد را روی Nikon Z9 داشته است.

پس بیایید نگاهی به مشخصات بیاندازیم. کارت پرظرفیت نیکون دارای 660 گیگابایت حافظه با حداکثر سرعت خواندن 1700 مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن 1500 مگابایت بر ثانیه است. با این نوع فضای ذخیره سازی و سرعت، بدیهی است که با در نظر گرفتن دوربین های قدرتمندی مانند Z9 طراحی شده است.

چگونه آن را در برابر رقابت شکل می دهد؟ خوب، اجازه دهید ابتدا توصیه شخصی نیکون را در نظر بگیریم. دلکین پاور حداکثر ظرفیتی که دارد 2 ترابایت است و سرعت خواندن و نوشتن را به ترتیب 1730 مگابایت بر ثانیه و 1540 مگابایت بر ثانیه دارد – که میتوان گفت از بقیه کارت حافظه های CF بهتر است.

اگر به دنبال عملکرد سریع‌تر هستید، کارت‌های دلکین بلک CFexpress می‌توانند تا 1760 مگابایت بر ثانیه و 1710 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و نوشتن ساعت داشته باشند، هرچند که به 512 گیگابایت محدود شده است. Integral UltimaPro X2 سرعتی مانند Black ندارد، این کارت حافظه دارای سرعت خواندن 1700 مگابایت بر ثانیه و نوشتن با سرعت 1600 مگابایت بر ثانیه میباشد، اما از نظر ظرفیت به 2 ترابایت رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران

بنابراین، در مجموع، کارت حافظه اول نیکون تعادل چشمگیری بین سرعت و ظرفیت ایجاد می کند – حداقل روی کاغذ. البته ما باید یک تست مناسب برای خودمان انجام دهیم تا ببینیم آیا این ادعاها را برآورده می کند یا خیر.

کارت نیکون MC-CF660G CFexpress Type B در ماه ژوئن در ایالات متحده با قیمت خرده فروشی 729.95 دلار به فروش می رسد (قیمت جهانی و در دسترس بودن آن در تاریخ بعدی اعلام خواهد شد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *