آموزش

21 ایده جدید عکاسی (که خسته کننده نیستند!)

lazy

پیدا کردن ایده ها و الهامات عکاسی می تواند یک چالش جذاب باشد. در این مقاله، من می خواهم 21 ایده عکاسی را به اشتراک بگذارم که خسته کننده نیست و شما را سر شوق می آورد! همچنین نکات و تکنیک های عکاسی را یاد خواهید گرفت که فرآیند خلاقیت شما را تحریک می کند.

21. عکس به سبک متفاوت

چسبیدن به منطقه راحتی یعنی همان سبک مورد استفاده همیشگی که در عکاسی به آن میپردازیدرمی تواند منجر به کهنگی شود. بیایید کمی طراوت را به پروژه عکاسی بعدی خود بیاورید. سوژه، موضوع عکاسی یا تکنیکی را انتخاب کنید که قبلا هرگز امتحان نکرده اید.

برای ارائه یک مفهوم از قبل برنامه ریزی کنید. چند ایده در مورد نتیجه در ذهن داشته باشید. می خواهید عکس های تمام شده چگونه به نظر برسند؟

در اینجا لیستی از چیزهایی است که ممکن است دوست داشته باشید امتحان کنید:

  • اگر معمولاً از مناظر عکاسی می کنید، به عکاسی پرتره بروید
  • اگر فقط در روز عکاسی می کنید، یک جلسه عکاسی در شب داشته باشید
  • اگر همیشه رنگی کار می کنید، سیاه و سفید را امتحان کنید
  • اگر همیشه تصاویر خود را تنظیم می کنید، به سراغ چند عکس ساده بروید.
photoshoot ideas Different Opposite

© Kevin Landwer-Johan

20. یک مفهوم فیلم یا نمایش تلویزیونی را انتخاب کنید

فیلم‌ها و تلویزیون می‌توانند منبع خوبی برای ایده‌های عکاسی و الهام باشند. با این حال، اغلب، عکاسان تمایلی به بازسازی آنچه روی صفحه دارند، ندارند. برای این ایده عکاسی، می‌خواهم یک عکس یا مجموعه‌ای از عکس‌ها ایجاد کنید که مربوط به یک فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه است. شاید لازم باشد ابتدا بنشینید و دوباره آن را تماشا کنید. این کار را با دفترچه یادداشت انجام دهید. ایده های خلاقانه عکاسی را به محض اینکه به سراغ شما می آیند را یادداشت کنید.

تا جایی که دوست دارید گسترده فکر کنید. شما مجبور نیستید از پرتره شخصیت ها عکس بگیرید. می توانید از مناظر یا مناظر شهری در فیلمی که دوست دارید عکس بگیرید. یا می توانید سبک نورپردازی یا انتخاب لنز یک کارگردان خاص را تقلید کنید. من عاشق روشی هستم که فیلم‌های کارگردان تام هوپر اغلب با لنزهای نسبتاً زاویه باز و عمق میدان کم تولید می‌شوند. دوربین اغلب به بازیگران نزدیک می شود. این به من انگیزه می دهد که به روشی مشابه عکس بگیرم.

photoshoot ideas Shan Cafe

من از این پیشخدمت شان در یک کافه کنار جاده با استفاده از لنز 35 میلی متری خود در f3.2 عکاسی کردم. © کوین لندور-یوهان

19. موضوعات خود را در کنار هم قرار دهید

به چیزهایی فکر کنید که متضاد هستند. به تکنیک هایی فکر کنید که می توانید از آنها استفاده کنید که با روش های معمولی عکاسی متفاوت است. ایده هایی برای عکاسی از مفاهیم کنتراست و مقایسه بیابید.

ممکن است دوست داشته باشید:

  • استفاده از تکنیک رنگ انتخابی
  • جدید و قدیمی را با هم بیابید
  • مفاهیم متضاد مانند صلح و درگیری یا طبیعی و مصنوعی را کاوش کنید
photoshoot ideas

© Kevin Landwer-Johan

18. به دنبال سایه ها باشید

عکاسی همه چیز در مورد نور است. بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند دوربین های خود را در وسط یک روز آفتابی به دلیل نور شدید بیرون نکشند. این زمانی است که باید به دنبال سایه باشید. خودتان را به چالش بکشید تا در شرایط آفتابی و روشن، در شرایطی که معمولاً تمایلی به آن ندارید، تصاویر جالبی بسازید. به کنتراست در نور و سایه نگاه کنید. سایه را کانون اصلی ترکیب بندی های خود قرار دهید.

photoshoot ideas Shadows

© Kevin Landwer-Johan

17. مراقب بازتاب ها باشید

بازتاب ها در اطراف ما هستند. اغلب ما تمایل داریم به آنها توجه نکنیم یا عمداً آنها را در عکس های خود قرار دهیم. بازتاب‌ها را بیابید و عکس‌های خود را ثبت کنید این تصاویر به شدت برجسته می شوند. با گنجاندن زمینه کم یا بدون زمینه برای بازتاب در برخی از تصاویر آزمایش کنید. حرکت کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. موقعیت شما در رابطه با آنچه که منعکس می شود با حرکت شما به طرز چشمگیری تغییر می کند.

بهترین دیدگاه را برای ساخت عکس های خود پیدا کنید. مقدار زیادی را انتخاب کنید، هر کدام از زوایا کمی متفاوت است.

می توانید بازتاب ها را در موارد زیر بیابید:

  • حوضچه ها و دریاچه ها
  • شیشه ماشین یا رنگ جلا
  • آسمان خراش ها
  • عینک آفتاب

هنگامی که از انعکاس اشیا روی یک سطح رنگی عکس می گیرید، به نحوه تاثیر رنگ بر عکس توجه کنید. ممکن است دوست داشته باشید در هنگام غروب یا شب چند عکس بازتابی را امتحان کنید.

reflection pond

16. از حرکت حداکثر استفاده را ببرید

دوربین ها زندگی را در یک فریم ثبت می کنند، اما زندگی به ندرت ثابت است. حرکت اغلب در اطراف ما وجود دارد، اما ما به ندرت آن را در عکس های خود قرار می دهیم.

برای این ایده عکاسی، اگر سه پایه داشته باشید، ساده ترین کار خواهد بود. اگر این کار را نمی کنید، فقط در مورد اینکه چگونه می توانید دوربین خود را هنگامی که از سرعت شاتر پایین استفاده می کنید ثابت نگه دارید، خلاق باشید.

هر موضوعی را که دوست دارید در حال حرکت است انتخاب کنید. جایی را پیدا کنید که بتوانید آن را تنظیم کنید و زمان خود را بدون مزاحمت یا حواس پرتی سپری کنید. هنگام عکاسی از سوژه های متحرک، از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید.

سعی کنید بین سرعت سوژه و سرعت شاتر تعادلی پیدا کنید. این کاملاً به ظاهری که می خواهید به دست آورید بستگی دارد. هر چه دیافراگم بیشتر باز باشد، سوژه شما بیشتر تار می شود. اگر سوژه شما خیلی سریع حرکت می کند، ممکن است به سرعت شاتر خیلی آهسته نیاز نداشته باشید. باز گذاشتن شاتر برای مدت طولانی ممکن است به این معنی باشد که سوژه متحرک شما اصلاً در تصویر شما ظاهر نمی شود.

photoshoot ideas Motion Blur

© Kevin Landwer-Johan

15. از یک موضوع چند بار عکس بگیرید

چیزی یا شخصی را برای عکاسی انتخاب کنید و ده بار با همان سوژه عکاسی کنید. ترجیحاً بدون فاصله زیاد بین هر جلسه. ده بار در ده روز ایده آل خواهد بود. عکاسی چندباره از یک موضوع، امیدواریم شما را به خلاقیت در کاری که انجام می‌دهید ترغیب کند. ایجاد یک طرح. با چند ایده از کارهایی که در طول سه یا چهار جلسه اول عکاسی انجام خواهید داد، شروع کنید. سعی کنید و هر بار از یک تکنیک متفاوت استفاده کنید. فاصله کانونی لنز خود را تغییر دهید از نورهای مختلف استفاده کنید. خارج از چارچوب فکر کنید.

اغلب ما فقط از اولین افکاری که برای یک جلسه عکس به سراغمان می آید استفاده می کنیم، مگر اینکه به دقت برنامه ریزی شده باشد. با تمرکز بر روی یک موضوع برای ده عکس، فرآیند خلاقیت شما با آشنایی به چالش کشیده می شود. این می تواند همان شخص یا محل برگزاری باشد، و حتی ممکن است از خود پرتره بگیرید. هنگام ویرایش در Adobe Lightroom از تنظیمات پیش‌فرض استفاده کنید تا مطمئن شوید که سبک تصویر شما در سراسر سری منسجم است.

photoshoot ideas Photograph the same person

© Kevin Landwer-Johan

14. به استفاده از یک نماد ادامه دهید

چیزی همراه خود داشته باشید که بتوانید به مدت یک ماه در هر عکسی که می گیرید قرار دهید. این نماد را موضوع اصلی هیچ یک از عکس های خود قرار ندهید. این یک ایده مشابه با شماره 4 است اما از این نظر که شما تعامل دارید متفاوت است. شما باید به دقت فکر کنید که چگونه نماد شما از موضوع اصلی عکس های شما پشتیبانی می کند.

نماد می تواند:

  • تلفن همراه شما
  • روسری، کلاه یا تکه لباس
  • عینک آفتابی

هر چیزی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که چیزی است که می توانید به راحتی حمل کنید. باید در کیف دوربین شما قرار بگیرد، بنابراین آن را فراموش نخواهید کرد. این می تواند در یک عکاسی مد برای ایجاد مجموعه ای ثابت از تصاویر کار کند. نماهای نزدیک را امتحان کنید. آنها می توانند برای کسب و کار عکاسی شما عالی باشند.

portrait photography props umbrella

13. به دنبال دیدگاه متفاوت باشید

بیشتر عکس‌ها با دوربین شما گرفته می‌شوند که مستقیماً رو به جلو باشد. برای این ایده عکاسی، سعی کنید دوربین خود را همیشه به سمت بالا یا پایین بگیرید. موضوعاتی که از این منظرها جالب به نظر می رسند را بیابید.

با انجام این کار، دید خود را طوری آموزش خواهید داد که به دنبال ترکیب بندی در مکان هایی باشد که معمولاً ممکن است در نظر نگیرید. استفاده از یک لنز با زاویه دید عریض زمانی که از چیزهایی که به پایین نگاه می کنید عکس می گیرید کمک می کند. در غیر این صورت، باید چیزی برای ایستادن پیدا کنید.

بالکن ها، گذرگاه های مرتفع، و پنجره های بالای طبقه اول، همگی مکان های بالقوه خوبی برای تهیه این عکس ها هستند.

روی زمین دراز بکشید یا چیزهای بلند پیدا کنید تا از آنها عکس بگیرید. نزدیک شدن به سوژه اغلب دیدگاه جالبی را نشان می دهد.
Look down

12. انتخاب موضوعات برای یک ترکیب جالب

چیزهایی را بردارید تا از آنها عکس بگیرید. حرکت کنید و پس زمینه را در نظر بگیرید. تنظیم دیافراگم خود را تغییر دهید، به طوری که بیشتر یا کمتر در پشت چیزی که در دست دارید، تمرکز وجود داشته باشد. اغلب ممکن است چیز جالبی ببینید، اما فضای اطراف سوژه ممکن است پس زمینه خوبی ایجاد نکند. با برداشتن آن، چشم انداز و پس زمینه تغییر می کند.

فاصله کانونی لنز خود را تغییر دهید و هر بار که چیزی جالب برای نگه داشتن پیدا کردید، یک سری عکس بگیرید. همچنین می توانید دوربین خود را روی یک سه پایه یا سطح ثابت قرار دهید و از سرعت شاتر کمتر استفاده کنید. دست خود را در طول نوردهی حرکت دهید و آزمایش کنید تا نتایج مختلفی را ثبت کنید.

photoshoot ideas Holding 1

11. از زوجین در ساعات مختلف روز عکس بگیرید

به جای تمرکز بر یک نوع نور، چرا چندین عکس در طول روز نداشته باشید؟ این به شما فرصت ها و ایده های هیجان انگیز زیادی برای عکاسی می دهد.

در هر عکس با ژست ها و تکنیک های مختلف عکاسی آزمایش کنید. با این کار می توانید تصاویر بیشتری را انتخاب کنید. همچنین به شما کمک می کند چشم خلاق خود را خیلی سریع تیز کنید. اگر زوج برای عکاسی تمام روز در دسترس نیستند، می‌توانید در روزهای مختلف عکس بگیرید.

photoshoot ideas triptych of couple at different times of day

برخی از ایده های عکاسی شما ممکن است در یک نوع نور خاص بهترین عملکرد را داشته باشند. سعی کنید در ساعت طلایی و آبی عکس بگیرید. همچنین می توانید در شب که آسمان صاف است عکس بگیرید.

10. عکس هایی بگیرید که نمایانگر فصل جاری هستند

هر فصل با آب و هوا، مناظر و جزئیات دیگر همراه است. این جزئیات نباید زیاده روی کنند. از این به عنوان یک چالش برای دیدن زیبایی در چیزهای کوچک استفاده کنید.

تابستان را به عنوان مثال در نظر بگیرید. چه نوع محصولاتی در این فصل از سال در منطقه شما موجود است؟ برگها چه شکلی هستند؟ یک فضای معمولی در آشپزخانه شما چگونه به نظر می رسد؟ هر چه جزئیات بیشتری ثبت کنید، نتایج نهایی شما جالب تر به نظر می رسد.

این یک تمرین عالی برای عکاسانی است که می‌خواهند در گرفتن عکس‌های سرگرم‌کننده و صادقانه بهتر شوند. شما می توانید با گرفتن عکس های مشابه در هر فصل این کار را بیشتر انجام دهید. به این ترتیب، می توانید نحوه تغییر ماهرانه همه چیز در طول سال را مستند کنید.

photoshoot ideas girl holding watermelon

9. با عکاسی از بافت های DIY، جنبه هنری خود را آزاد کنید

اگر از خلاقیت (و آشفتگی) لذت می برید، ممکن است از ساختن بافت های DIY خود برای عکاسی لذت ببرید. هیچ محدودیتی برای کاری که می توانید با این کار انجام دهید وجود ندارد. می توانید یک تکه شیشه را با رنگ، آب و زرق و برق بپوشانید. می توانید گل های خشک شده را در آب قرار دهید. از آنچه دارید استفاده کنید و اجازه دهید تخیل شما کار را برای شما انجام دهد.

وقتی اثر هنری شما آماده شد، از آن عکس های ماکرو بگیرید. برای بهترین نتیجه، از لنز ماکرو یا زوم استفاده کنید. نکته این است که عکس های خود را تا حد امکان انتزاعی نشان دهید.

می توانید از عکس های خود در تصاویر دیگر استفاده کنید. بافت ها در عکاسی با نوردهی دوگانه عالی به نظر می رسند. همچنین می توانید از آنها در کلاژ عکس استفاده کنید.

photoshoot ideas

8. روال روزانه خود را به یک عکاسی حرفه ای تبدیل کنید

این یک راه آسان برای نگاه کردن به جهان از دیدگاه خلاقانه تر است. چند کار را که دوست دارید در صبح انجام دهید انتخاب کنید. این می تواند یک فنجان قهوه، پیاده روی با حیوان خانگی خود یا یک منظره صبحگاهی باشد که دوست دارید از آن لذت ببرید و غیره.

از دوربین خود استفاده کنید تا این فعالیت ها جذاب و حرفه ای به نظر برسند. مراقب نور طبیعی، زوایا و ترکیب بندی باشید. اگر زمان محدودی دارید، می توانید خود را به چالش بکشید تا در عرض 10-15 دقیقه تا حد امکان عکس بگیرید. این تمرین شما را وادار می کند تا پتانسیل عکاسی خلاقانه را در کارهای روزمره پیدا کنید.

photoshoot ideas coffee on newspaper

7. از یک فیلتر لنز یا لوازم جانبی برای عکاسی خود استفاده کنید

اگر بارها و بارها از تکنیک های مشابه استفاده کنید، خسته خواهید شد. این بدان معنا نیست که باید تجهیزات خود را ارتقا دهید و به کشور دیگری نقل مکان کنید. یک راه آسان برای سرگرم‌تر کردن عکس‌برداری، استفاده از فیلترهای لنز و سایر لوازم جانبی است.

فیلترهای بوکه شکل بوکه شما را تغییر می دهند. فیلترهای پلاریزه، آسمان در عکس های منظره شما را تیره تر و پر جنب و جوش تر نشان می دهد. لنزهای فراکتال قسمت هایی از تصاویر شما را تحریف می کنند تا ظاهری انتزاعی ایجاد کنند. اینها تنها تعدادی از لوازم جانبی موجود در بازار هستند.

اگر حتی از یکی از این ابزارها استفاده کنید، ممکن است با عکس‌های منحصربه‌فرد و مجموعه‌ای از ایده‌های جدید عکاسی مواجه شوید.

photoshoot ideas heart bokeh

6. یک عکاسی خیابانی الهام گرفته از HONY داشته باشید

Humans Of New York یک پروژه عکاسی محبوب است که بر روی غریبه ها و داستان های آنها تمرکز دارد. هر عکسی عمق زیادی دارد زیرا با یک مصاحبه منحصر به فرد با مدل همراه است.

شما می توانید از این به عنوان الهام در طول عکاسی خیابانی خود استفاده کنید. به جای اینکه فقط از مردم عکس بگیرید، از آنها سوال بپرسید. افراد زیادی وجود خواهند داشت که با این کار احساس راحتی نخواهند کرد، و این اشکالی ندارد. احتمالاً حداقل چند نفر را پیدا خواهید کرد که برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود با شما مشکلی ندارند. این پروژه می تواند شما را با نزدیک شدن به غریبه ها راحت تر کند. همچنین می تواند مهارت های داستان گویی و عکاسی صادقانه شما را بهبود بخشد.

photoshoot ideas girl holding cup and smiling

5. سفر چند ماهه شخص را مستند کنید

پروژه های طولانی مدت عکاسی می توانند بسیار سرگرم کننده و خلاقانه باشند. می توانید وقت خود را با آنها صرف کنید و در نتیجه تصاویر زیبایی تولید کنید.

سفرهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها عکس بگیرید. چند نمونه عکاسی شامل بارداری، پیشرفت نقاشی و تمرینات قدرتی است. هر چه تعداد عکس‌های بیشتری بگیرید، این تغییرات در عکس‌های شما مهم‌تر به نظر می‌رسند.

می توانید از تصاویر نهایی خود برای ایجاد مجموعه عکس استفاده کنید. مجموعه عکس‌ها بسیار تأثیرگذار و خلاقانه هستند. این باعث می شود آنها ارزش تمام این زمان و تلاش را داشته باشند.

photoshoot ideas woman cradling belly

4. در یک استودیوی DIY Background Black عکس بگیرید

اگر می خواهید در خانه الهام بگیرید، می توانید در یک استودیو DIY عکس بگیرید. تنها چیزی که نیاز دارید یک پنجره و یک پس زمینه مشکی بزرگ است. این می تواند مقوا، پرده سیاه یا هر چیزی باشد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا پس زمینه مناسبی به نظر برسد.

پس زمینه سیاه باعث می شود که تصاویر حرفه ای، جوی و شبیه به استودیو به نظر برسند. مطمئن شوید که در یک روز آفتابی عکاسی می کنید تا نور طبیعی کافی برای کار داشته باشید.

photoshoot ideas diptych of girl in front of black background

3. از حیوان خانگی خود عکس های اکشن خنده دار بگیرید

بسیاری از دوربین ها دارای ویژگی مفیدی به نام حالت عکاسی مداوم هستند. همچنین به عنوان حالت ورزشی یا حالت انفجاری شناخته می شود. این به شما امکان می دهد در حالی که شاتر دوربین را نگه می دارید چندین عکس بگیرید. حالت عکاسی مداوم یک راه عالی برای گرفتن عکس های سرگرم کننده در موقعیت های غیرقابل پیش بینی است.

از حیوان خانگی خود در حالی که در حال بازی یا دویدن است عکس بگیرید. مطمئن شوید که در نور روز روشن عکس می گیرید تا بتوانید تنظیمات مختلف را آزمایش کنید. از سرعت شاتر بالا برای واضح نگه داشتن تصاویر خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید این کار را در حین عکس گرفتن از ورزشکاران یا اشیاء با حرکت سریع انجام دهید. با این حال، عکسبرداری از حیوانات خانگی تقریباً همیشه تضمین شده است که خنده دارترین نتایج را به شما ارائه می دهد.

photoshoot ideas dogs walking together

2. در بازار محلی خود عکس های صادقانه بگیرید

مهم نیست کجا زندگی می کنید، احتمالاً بازاری در منطقه خود دارید. این یک مکان عالی برای عکاسی صادقانه با یک دوست است. بدون برنامه بیرون بروید و هر زمان که نور الهام بخش شما شد، عکس بگیرید. بازارها معمولاً با عکاسی همراه نیستند. شما باید راه‌های خلاقانه‌ای بیابید تا مدل خود را چشم نواز جلوه دهید. از گنجاندن بازار واقعی در تصاویر خود نترسید. سبزیجات و میوه ها همگی می توانند چیزی خاص به فضای عکس های شما اضافه کنند.

photoshoot ideas girl throwing bell pepper in market

1. عکاسی از طریق اشیاء

اگر از چیزی عکس بگیرید، یک پیش زمینه ایجاد می کنید. پیش زمینه ها برای کادربندی سوژه ها و جذاب تر به نظر رسیدن تصاویر عالی هستند. آنها همچنین عمق می بخشند و می توانند افزودنی رنگارنگ به تصویر شما باشند.

شما می توانید به طور جزئی یا مستقیم از طریق چیزی عکاسی کنید. اگر جزئی عکاسی کنید، بخشی از لنز خود را با آن جسم می پوشانید. در عکس پایین، یک دست کمی روی لنز را می پوشاند تا یک پیش زمینه سیاه تار ایجاد کند.

اگر مستقیم عکس بگیرید، کل لنز خود را با یک جسم می پوشانید. شی باید حتی کمی شفاف باشد تا بتواند کار کند. این می تواند یک پنجره، یک حصار یا حتی یک ورق کاغذ باشد.

نتیجه

یک عکس خلاقانه به شما کمک می کند از تخیل خود در راه های جدید استفاده کنید. این به این معنی است که یک تکنیک جدید را امتحان کنید، به یک مکان جدید بروید یا رویکرد خود را به طور کامل تغییر دهید. عکس های خلاقانه برای عکاسانی که می خواهند سبک عکاسی خود را تغییر دهند و عکاسی خود را به سطح بالاتری ببرند ایده آل است.

همانطور که روی ایده های عکاسی مورد علاقه خود کار می کنید، به خاطر داشته باشید که چگونه می توانید آنها را بسازید. از چه راه هایی می توانید آنها را تغییر دهید تا عکس های جالب تری بسازید؟ اهدافی را برای خود تعیین کنید که می خواهید به آن برسید. این به شما کمک می کند متمرکزتر و پایدارتر بمانید. با ذهنی باز و یک دفترچه یادداشت، بدون شک لیستی از ایده های عکاسی که از آنها هیجان زده هستید به دست خواهید آورد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *