راهنمای خرید

بهترین دوربین های عکاسی زیر 1500 دلار

18fc3b6cc1e55ccea877c161e2e9ba27

بهترین دوربین های زیر 45 میلیون تومان (1500 دلار)

در این مطلب میانگین دلار 30000 تومان محاسبه شده است.

اگر می خواهید که یک عکاس حرفه ای شوید اشکالی ندارد که کمی بیشتر پول خرج کنید شما بهترین دوربین ها را می توانید بین 1000 دلار تا 1500 دلار معادل تقریبا 30 تا 50 میلیون تومان پیدا کنید. دوربین هایی که در ادمه به شما معرفی می شوند همه دارای سنسور های عالی هستند همچنین دارای سیستم فوکوس خودکار حرفه ای و قابلیت ظبط ویدئو 4K هستند.

دوربین همه کاره: Fujifilm X-T3

6dc4a31db60d3da6b1d477315619952e

X-T3 همه کار ها را به نحو احسنت انجام می دهد: کیفیت تصویر عالی، فایل های خام خوب. X-T3 همچنین دارای فوکوس خودکار به همراه سری لنز های X نیز است که به خوبی نیز عمل می کند. سیستم AF تشخیص چشم آن در عکاسی پرتره به خوبی عمل می کند. X-T3 همچنین به خوبی فیلم برداری می کند. X-T3 ویدئو 4K را با تمامی جزئیات تا 60p و با 10-bit ضبط می کند. با توجه به ویژگی هایی که X-T3 دارد، شما می توانید به آسانی فیلم برداری کنید. تنها ضعفی که این دوربین دارد این است که فاقد قابلیت ثابت کردن تصویر است.

X-T3 یک دوربین بدون آینه است که تصاویر را با فرمت 26MP APS-C ارائه می دهد. کیفیت تصاویر و ویدئو این دوربین بسیار خوب است. X-T3 دارای منظره یاب عالی است که باعث می شود عکس برداری را با سرعت بالا انجام دهد. X-T3 دارای دو عدد SD کارت بای ذخیره پشتیبان است. صفحه لمسی و صفحات تنظیمات و همچنین دکمه های آن X-T3 قدیمی است ولی در عکس برداری سرعت بالایی دارد. صفحه لمسی این دوربین از دو جهت است که امکان عکس برداری افقی و عمودی را به شما می دهد.منظره یاب آن دارای رزولوشن خیلی بالایی است (3.69 میلیون دات).

ویژگی های مثبت

  • خروجی خام و JPEG عالی
  • کنترل مستقیم بر روی دوربین
  • کیفیت بالا 10bit ویدئو 4K

ویژگی های منفی

  • فاقد سیستم AF برای تشخیص سوژه در ویدئو
  • لنز های 4 آن میتواند در فوکوس کردن کند باشد

سیستم AF این دوربین به خوبی عمل می کند و فوکوس خودکار آن نیز در تشخیص چشم و پیدا کردن سوژه عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. X-T3 خیلی سریع بر روی سوژه فوکوس می کند، در کل X-T3 در فوکوس کردن خیلی سریع عمل می کند. با هر بار شارژ، X-T3 قادر است 390 تا عکس بگیرد ولی به طور خودکار دوربین به حالت کم مصرف در می آید تا انرژی را ذخیره کند. سنسور 26MP دوربین تصاویر خیلی خوب و با جزئیاتی را ضبط می کند و مثل همیشه شما با دوربین های Fujifilm می توانید به راحتی عکس های جذابی بگیرید.

X-T3 می تواند ویدئو 4K، 10 بیتی را با دو کیفیت UHD و DCI تا 60p ضبط کند. صفحه لمسی X-T3 کنترل کاملی از تنظیمات عکس برداری و فیلم برداری به شما داده است و شما به راحتی می توانید با آن کار کنید. فوکوس خودکار X-T3 فیلم برداری را برای شما راحت کرده است. اگر لنز شما قابلیت ثابت کردن تصویر را نداشته باشد، قابلیت ثابت کردن تصویر در داخل دوربین نمی تواند به خوبی عمل کند. درکل X-T3 یکی از کامل ترین دوربین های APS-C موجود در بازار برای عکس برداری و فیلم برداری است. حتی اگر فقط برای فیلم برداری و یا عکس برداری آن را بخواهید، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. تنها ثابت کردن تصویر آن است که ممکن است نظر شما را در خرید X-T3 عوض کند.

Nikon Z5

06c765902df5e6af92864147e1995fa3

Nikon Z5 یکی از بهترین دوربین های فول فریم مقرون به صرقه است که تا الان وارد بازار شده است. Nikon Z5 دارای قابلیت ثابت کردن تصویر 24MP، CMOS، سنسور و سیستم AF است که در داخل این دوربین قرار گرفته است. Nikon Z5 به خوبی طراحی شده است و به دلیل این که دو صفحه در صحه لمسی خود دارد شما به راحتی می توانید با آن کار کنید. این دوربین دارای EVF نیز است. این دوربین اندازه کوچکی دارد به همین دلیل نگه داشتن آن بسیار راحت است. عکاسانی که قبلا با دوربین های Nikon DSLR کار کرده اند به راحتی نیز می توانند با Z5 کار کنند.

ویژگی های مثبت

  • کیفیت تصویر عالی
  • جنس عالی دوربین
  • دارای قابلیت ثابت کردن تصویر

ویژگی های منفی

  • ویدئو 4K آن برش می خورد
  • ISO آن بسیار سنگین است
  • rolling shutter قابل توجه

فوکوس خودکار Z5 در تشخیص چشم و صورت به خوبی کار می کند. سرعت عکس برداری Z5 در مقایسه با دوربین های هم رده خود بسیار خوب است. با هر بار شارژ کامل این دوربین، Z5 قادر است بین 390 تا 470 بار عکس بگیرد. Z5 با جزئیات کامل فیلم برداری می کند و ISO بالایی را ارائه می دهد. رنگ فرمت JPEG آن عالی است ولی بهتر است کاهش صدای پیش فرض آن را خاموش کنید. کیفیت ویدئو 4K، Z5 بی رنگ است و برش 1.7x آن باعث سخت شدن کار شده است. اما کیفیت فول HD آن بدون برش است. دوربین دارای یک سوکت برای میکروفون و یک سوکت برای هدفون است همچنین Z5 دارای IS داخل دوربین است. درکل Z5 با توجه به بدون آینه و فول فریم بودنش و نادیده گرفتن برش ویدئو 4K آن، قیمت مناسبی دارد.

Canon EOS 7D Mark II

bca314ed6a27eb1a7ce8434de54e3453

ویژگی هایی که EOS 7D Mark II دارد باعث شده است که دوربین خوبی هم برای عکس بردار ها و هم برای فیلم بردار ها باشد. EOS 7D Mark II دارای ویژگی حرفه ای دوربین های فول فریم Canon است و تمامی این ویژگی ها را در سنسور و بدنه کوچک تری با قیمت کمتری ارائه داده می شود. APS-C DSLR این دوربین دارای سنسور 20.2MP و پردازنده های دوقلو Digic 6 است. EOS 7D Mark II دارای منظره یاب نوری بزرگ، دو کارت حافظه و GPS داخلی است.

ویژگی های مثبت

  • دارای سیستم AF
  • کیفیت عالی عکس کم نور
  • سرعت عکس برداری 10fps

ویژگی های منفی

  • قابلیت متصل شدن به WiFi را ندارد
  • سیستم ردیابی سوژه نه چندان مناسب
  • داینامیک رنج پایین تر نسبت به سایر رقبا
مطلب پیشنهادی:  بهترین دوربین های نیکون در سال ۲۰۲۴

سیستم AF منظره یاب آن عالی عمل می کند البته سنسور اندازه گیری آن در تشخیص دادن سوژه ها و همچنین تشخیص چهره به سیستم AF کمک می کند. همچنین سیستم AF با دور شدن و یا نزدیک شدن سوژه هم عملکرد خوبی از خود نشان می دهد حتی با وجود سرعت عکس برداری 10 فریم بر ثانیه اما تشخیص سوژه این دوربین اگر سوژه از نقاط فوکوس آن خارج شود، دیگر به خوبی عمل نمیکند. سیستم AF منظره زنده EOS 7D Mark II نیز به خوبی عمل می کند این سیستم AF ترکیبی از یک سنسور تشخیص چهره و سوژه و AF دو پیکسل است که باعث هوشمند و سریع تر شدن سیستم AF شده است.

کیفیت تصاویر EOS 7D Mark II و فرمت JPEG آن بسیار خوب است. فرمت JPEG تصاویر EOS 7D Mark II جزئیات را به خوبی نشان می دهند. سطوح نویز کم نور در فرمت RAW خیلی خوب است ولی محدوده داینامیکی ISO نسبت به سنسور های مدرن تر فرمت APS-C که رقبای EOS 7D Mark II داراهستند، پایین تر است.

EOS 7D Mark II گزینه خیلی خوبی برای فیلم برداری است. EOS 7D Mark II فیلم هارا با کیفیت 1080/60p ضبط می کند. ولی در کل کیفیت فیلم برداری EOS 7D Mark II در مقایسه با رقبای آن، خیلی خوب نیست. برخی از رقبای EOS 7D Mark II ویدئو 4K واضح تری را نشان می دهند. این دوربین هیچ فوکوس دستی ای ندارد ولی دو پیکسل AF آن باعث می شود که شما در هنگام ضبط بر روی سوژه فوکوس کنید. تنها نقطه ضعف این دوربین نبودن تنظیماتی برای AF است. اگر محدوده داینامیک و فوکوس سوژه آن را در نظر نگیریم، جنس خوب آن، سرعت عکس برداری آن همه باعث شده اند که EOS 7D Mark II به بهترین دوربین APS-C، Canon تبدیل شود.

Canon EOS RP

827cf4bc2f28f73e24c151cad3be7567

EOS RP یک دوربین بدون آینه فول فریم است که ترکیبی از سنسور CMOS و فوکوس خودکار دو پیکسل است و دارای رابط آسان EOS-M و Rebel است. EOS RP به عنوان یک دوربین فول فریم اندازه کوچکی دارد ولی به راحتی در دست جا می گیرد و خیلی آسان می توان به تنظیمات آن دسترسی پیدا کرد. شما با استفاده از صفحه لمسی آن می توانید سیستم AF آن را کنترل کنید. EOS RP کمی دوربین ابتدایی است ولی تمامی کنترل هایی که نیاز دارید را به شما می دهد.

ویژگی های مثبت

  • خروجی JPEG جذاب
  • دسترسی آسان به تنظیمات
  • فوکوس خودکار تشخیص چشم

ویژگی های منفی

  • ظرفیت باتری محدود
  • برش ویدئو 4K
  • سرعت عکس برداری پایین

EOS RP دوربینی با عملکرد خوب است. سیستم AF تشخیص چشم در عکس برداری از مردم به خوبی عمل می کند ولی اگر سرعت تکان خوردن خیلی زیاد باشد عملگرد خوبی از خود نشان نمی دهد. در کل تشخیص سوژه EOS RP خوب است ولی سرعت عکس برداری آن خیلی کم است. شارژ باتری آن خیلی زیاد نیست و با هر بار شارژ کامل EOS RP قادر است 250 بار عکس برداری کند.

کیفیت تصاویر JPEG این دوربین خیلی خوب است. فرمت JPEG آن رنگ های خوبی دارد و فول فریم است. ولی فایل خام آن به خوبی JPEG نیست. در کل EOS RP برای آن دسته از افرادی که فقط می خواهند با فرمت JPEG عکس برداری کنند، مناسب است. قدرت فیلم برداری EOS RP به اندازه قدرت عکس برداری آن نیست. EOS RP ویدئو 4K/24p را با برش و rolling shutter ضبط می کند و همچنین دارای فوکوس خودکار محدودی است. ضبط با کیفیت 1080p بهتر از بقیه است و همچنین به راحتی می توان سیستم AF آن را کنترل کرد. قابلیت دیجیتال ثابت کردن تصویر آن خیلی خوب است ولی درکل EOS RP برای فیلم برداری توصیه نمی شود.

EOS RP یک دوربین با قیمت مناسب است. در کل Canon به خروجی های JPEG جذاب تر و آسان بودن کار با آن، اهمیت بیشتری نسبت به دیگر ویژگی ها می دهد. EOS RP دوربین خوبی است که دسترسی های لازم را به شما می دهد تا بتوانید کنترل خوبی بر روی دوربین خود داشته باشید. ولی عکاس های حرفه ای به دنبال دوربینی با ویژگی های بیشتری هستند.

Olympus OM-D E-M5 III

18fc3b6cc1e55ccea877c161e2e9ba27

Olympus OM-D E-M5 III یک دوربین با ظاهری خوب و همچنین طراحی مناسب به همراه یک سنسور چهار سوم 20MP است و دارای ویژگی هایی است که هم برای عکس برداری و هم برای فیلم برداری مناسب است. دسترسی های E-M5 III تقلید شده از مدل های بالاتر شرکت Olympus است. دوربین دارای IPX1 است پس شما با خیالی آسوده می توانید در بارندگی عکس برداری کنید (البته با توجه به لنز های دوربین).

ویژگی های مثبت

  • کیفیت خوب تصاویر JPEG و خام
  • دسترسی های زیاد برای کنترل کردن دوربین
  • دارای IPX1
  • سرعت عکس برداری 10 فریم بر ثانیه

ویژگی های منفی

  • فوکوس خودکار نه چندان خوب
  • منو های نا مرتب
  • ظرفیت باتری معمولی

سیستم فوکوس خودکار E-M5 III قبل تنظیم است ولی سیستم AF آن به اندازه کافی دقیق نیست و به خوبی سوژه را ردیابی می کند. کار کردن با فوکوس خودکار تشخیص چهره و وچشم E-M5 III می توانست آسان تر باشد. سرعت عکس برداری E-M5 III 10 فریم بر ثانیه است. به خاطر وجود اسلات UHS-II تصاویر فورا بعد از عکس برداری به داخل کارت SD انتقال پیدا می کنند. لنز میکرو چهار سوم تصاویر خیلی خوبی را ارائه می دهد و همچنین رنگ های فرمت JPEG آن عالی هستند. شما می توانید با استفاده از رابط کاربری JPEG های خود را تغییر دهید و همچنین قابلیت ثابت کردن تصویر به شما کمک می کند تا عکس ها را با وضوح بیشتری بی اندازید حتی با سرعت عکس برداری کمتر.

فرمت ویدئو 4K این دوربین جزئیات را به خوبی نشان می دهد. قابلیت ثابت کردن تصویر دیجیتال باعث می شود که تصاویر با وضوح بیشتری ضبط شوند. E-M5 III فاقد سوکت برای متصل شدن هدفون است. Olympus OM-D E-M5 III یک دوربین کاربردی است که در دست گرفتن آن راحت است، عکس های عالی ای می گیرد و دوربین جذابی برای عکس برداری است. سیستم فوکوس خودکار آن تعریف کردنی نیست ولی برای آن دسته از افرادی که سوژه هایشان خیلی تکون نمیخورند مناسب است.

Olympus PEN-F

25e2d0317e892210f0bfed6b1a96d1e6

Olympus PEN-F دوربین بدون آینه ای است که در سال 1963 این شرکت یکی مثل همین را ارائه داده بود حتی نامشان هم مانند هم است و با اینکه ظاهر قدیمی ای دارد ولی دارای جدید ترین فناوری ها از جمله سنسور چهار سوم 20MP، قابلیت ثابت کردن 5-axis تصویر و 2.36M-dot EVF است. PEN-F یک دوربین کامپکت بدون روکش چرم مصنوعی است. مانند PEN-F اصلی یک دکمه بر روی صفحه جلویی دارد که تنها برای انتخاب حالت های JPEG از آن استفاده می شود. اندازه مناسب این دوربین باعث شده است که به راحتی بتوان آن را در دست گرفت. PEN-F فاقد فلش داخلی است اما یک فلش در خارج آن قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین دوربین عکاسی کانن در سال 2024: راهنمای انتخاب بهترین مدل DSLR، بدون آینه و کامپکت

ویژگی های مثبت

  • کیفیت عالی تصاویر خام و JPEG
  • طراحی زیبا به همراه دسترسی های زیاد
  • قابلیت ثابت کردن 5-axis تصویر
  • دارای صفحه لمسی LCD و EVF با رزولوشن بالا

ویژگی های منفی

  • سیستم AF آن هنگام ردیابی سوژه به ویژه لحظه عکس برداری مشکل دارد
  • دارای منو کاملی است که ممکن است گیج کننده باشد
  • ظرفیت باتری کم

سیستم فوکوس خودکار تشخیص سوژه PEN-F بسیار استاندارد و دارای 81 نقطه است. هنگام استفاده از یک نقطه، AF با سرعت 5 فریم در ثانیه می تواند به سرعت سوژه را ردیابی کند.  ردیابی سوژه یکی از نقاط ضعف PEN-F است، دوربین به خوبی می تواند سوژه ها را ردیابی کند ولی این پروسه زمان زیادی لازم دارد. سرعت عکس برداری PEN-F هنگام عکس برداری مکانیکی 5 و یا 10 فریم بر ثانیه است و در عکس برداری الکترونیکی سرعت آن به 20 فریم در ثانیه می رسد. با هر بار شارژ کامل، PEN-F قادر است 330 بار عکس برداری کند. رنگ های فرمت JPEG این دوربین بسیار خوب هستند و ISO آن عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. محدوده داینامیکی این دوربین سنسور های 16MPدوربین های چهار سوم میکرو است. رزولوشن PEN-F عکس های 50MP را ایجاد می کند که مزایای آن افزایش وضوح رنگ، صدای کمتر و زیاد کردن اندازه چاپ است. البته تمامی این ویژگی ها برای سوژه های ثابت است.

آن دسته از افرادی که هدفشان فیلم برداری است می توانند ویدئو هایی با کیفیت 1080/60p را ضبط کنند. کیفیت فیلم برداری PEN-F با جود فوکوس خودکار خوب است البته بدون در نظر گرفتن نور کم. میکروفون داخلی دوربین به خوبی عمل می کند و هیج جکی برای متصل کردن هدفون و یا میکروفون خارجی وجود ندارد. درکل PEN-F دوربین بیش از حد جذابی است. کیفیت ویدئو و عکس این دوربین خیلی خوب است. قابلیت ثابت کردن 5-axis تصویر و همین طور ارگونومیک آن عالی است. تنها نقطه ضعف این دوربین فوکوس خودکار آن است.

Panasonic Lumix DC-G9

e7a29a17f7144e9bf52932fc7c6f9f92

Lumix DC-G9 دوربین اصلی پاناسونیک است که برای سریع بودن ساخته شده است. Lumix DC-G9 از سنسور 20MP استفاده می کند که سرعت عکس برداری را تا 20fps افزایش می دهد. Lumix DC-G9 همچنین دارای فوکوس خودکار، قابلیت ثابت کردن تصویر داخل دوربین و ضبط ویدئو 4K است.

G9 یک دوربین سبک ولی به عنوان یک دوربین چهار سوم میکرو، بزرگ است. با وجود بزرگ بودن آن به دلیل بدنه آلیاژ منیزیم، کار کردن با آن راحت است. دسترسی های این دوربین قابل تنظیم است و رابط صفحه لمسی آن از بهترین های پاناسونیک است. نقطه قوت این دوربین، سیستم ثابت کردن تصویر آن است. منظره یاب الکترونیک 0.83x OLED آن زیبا و همه جانبه است ولی روزولوشن آن بعد از عکس برداری پایین می آید. G9 دو اسلات کارت SD با سرعت بالا را ارائه می دهد و قابلیت متصل شدن به USB 3.1 را نیز دارد.

ویژگی های مثبت

  • کیفیت طراحی عالی
  • سرعت عکس برداری بالا
  • قابلیت ثابت کردن تصویر
  • ضبط ویدئو 4K

ویژگی های منفی

  • زیاد بودن دسترسی ها در اول می تواند گیج کننده باشد
  • رزولوشن EVF آن ممکن است بعد از عکس برداری کم شود

سیستم فوکوس خودکار G9 یکی از بهتیرن سیستم های CDAF است که ما آن را امتحان کرده ایم و این فوکوس خودکار به راحتی بر روی سوژه در 20fps فوکوس می کند. تنها نکته منفی CDAF این است که شاید حواس برخی از عکاس ها را پرت کند همچنین می تواند در نور به راحتی چندین سوژه متحرک را اشتباها تشخیص دهد. با قفل شدن فوکوس خودکار G9 می تواند تا سرعت 60fps از تصاویر ثابت عکس برداری کند و همچنین قابلیت عکس برداری مداوم تا 50 فایل خام را نیز دارد.

کیفیت تصویر JPEG، دقت رنگ و ISO هوشمند G9 نسبت به دوربین های قبلی پاناسونیک پیشرفت کرده است. رزولوشن فایل خام G9 مطابق با دوربین های دارای سنسور 20MP چهار سوم میکرو و ISO است. حالت رزولوشن 80MP دوربین تصاویر را با جزئیات ضبط می کند. G9 به عنوان دوربینی که مختص عکاسی است ویژگی های ضبط ویدئو آن مانند GH5 نیست ولی برای فیلم برداری مناسب است. G9 قابلیت ضبط ویدئو UHD 4K/60p و ضبط اسلوموشن 4K و فول HD را نیز دارد. G9 دارای پورت میکروفون و هدفون است و شما می توانید با استفاده از آن صدا را به خوبی ضبط کنید.

G9 یک دوربین با طراحی خوب و لنز های چهار سوم میکرو، کیفیت تصاویر عالی، جنس بدنه عالی و قابلیت عالی ثابت کردن تصویر در بازار است. سرعت عکس برداری آن 20fps به همراه فوکوس خودکار و همین طور سرعت عکس برداری پشت سر هم آن در 9fps عالی است. به دلیل رزولوشن پایین EVF هنگام فوکوس، این دوربین برای آن دسته از افرادی که در زمینه ورزش عکس برداری می کنند توصیه نمی شود. اما برای کسانی که به دنبال یک دوربین عکاسی و فیلم برداری با سرعت بالا هستند، G9 گزینه مناسبی است.

Panasonic Lumix DC-G95

9596fef7e29086a6ab33b42e326c9a73

در جهان دوربین G95 با نام های متفاوتی مانند G90، G91 و G99 نیز شناخته می شود. تفاوت اصلی، صفحه نمایش در دیگر مدل ها است. G95 یک دوربین بدون آینه چهار سوم میکرو با سنسور 20MP از شرکت پاناسونیک است. این دوربین دارای قابلیت ثابت کردن تصویر نیز است و همین طور با طراحی SLR است. اندازه مدیوم G95 باعث شده تا به راحتی بتوان آن را در دست گرفت. G95 دارای صفحات و دکمه های قابل تنظیم است ولی فاقد دسترسی به تنظیمات AF است. به علاوه LCD، G95 دارای EVF بزرگ تر از حد متوسط است. همچنین قابلیت متصل شدن به وای فای و بلوتوث را نیز دارد.

ویژگی های مثبت

  • کیفیت تصویر خیلی خوب
  • قابلیت ثابت کردن 5-axis تصویر د داخل دوربین
  • LCD کامل
  • پشتیبانی از V-Log L

ویژگی های منفی

  • برش نا مناسب در ویدئو 4K
  • فوکوس نه چندان مناسب دوربین در هنگام لرزش دوربین
  • کیفیت تصویر آن به اندازه دوربین های هم قیمتش خوب نیست

G95 از سیستم AF منحصر به فرد پاناسونیک استفاده می کند که خیلی سریع و به درستی عمل می کند. فوکوس خودکار این دوربین عالی است ولی فوکوس خودکار پیوسته آن به اندازه کافی خوب نیست. سرعت عکس برداری G95 همراه با فوکوس پیوسته خیلی سریع نیست. همچنین ظرفیت باتری آن خیلی خوب نیست. با وجود IOS گم آن، کیفیت تصویر G95 خیلی خوب است. رنگ های فرمت JPEG آن بسیار خوب هستند. پاناسونیک برای حفظ جزئیات تصویر مقداری از نویز راذ کاهاش می دهد. فایل های خام G95 بدون زیاد کردن نویز به خوبی عمل می کنند.

G95 دارای ویژگی های خوبی برای ضبط ویدئو از جمله پشتیبانی از V-Log L، دارای سوکت میکروفون و هدفون است ولی تنها ضعف آن در ضبط ویدئو، برش ویدئو 4K است. ویدئو 1080 آن بهتر است و به شما امکان فوکوس دستی را در ضبط اسلو موشن 120p نیز می دهد. در بین دوربین های خوبی که پاناسونیک ارائه می دهد، تنها برش ویدئو 4K دوربین G95 خوب نیست. درکل G95 دوربین خوب و کاربردی ای است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین دوربین برای تولید محتوا و ولاگ در سال 2024

Sigma sd Quattro H

5c0c3007f1af27e1191082e12a27b0b8

sd Quattro H سنسور بزرگترین نسخه دوربین های Sigma است که قابلیت تویض لنز دارند. sd Quattro H از فناوری منحصر به فرد Foveon Quattro استفاده می کند ولی sd Quattro H می تواند فایل های DNG تولید کند که این کار باعث می شود دسترسی های لازم برای پردازش فایل خام در نرم افزار های ویرایش عکس داده شود. sd Quattro H یک دوربین بزرگ است که ظاهر آن کمی با دیگر دوربین ها متفاوت است ولی به راحتی می توان آن را در دست گرفت و از سوژه های ثابت عکس برداری کرد. رابط کاربری sd Quattro H به خوبی طراحی شده است.

ویژگی های مثبت

  • رزولوشن و ضبط جزئیات خوب
  • دارای فرمت خام DNG
  • جنس عالی دوربین

ویژگی های منفی

  • پر سر صدا در IOS بالا
  • همیشه دقیق نبودن پیش نمایش نور دهی آن
  • سلیز بزرگ آن به عنوان یک دوربین بدون آینه

سنسور sd Quattro H می تواند هر کدام از لنز هایش را انتخاب کند تا فوکوس کنند ولی سطح عملکرد آن باعث شده است که برای عکس برداری از منظره و پرتره مناسب تر از عکاسی در زمینه ورزش و لحظه ها باشد. درکل sd Quattro H عملکرد خوبی از خود نشان می دهد ولی در ایجاد فایل DNG به کندی عمل می کند.

Quattro H با وجود IOS دارای رزولوشن خوبی است ولی محدوده داینامیک آن محدود است و IOS بالا آن خوب نیست. فایل های DNG این دوربین از کیفیت خوبی برخوردار هستند و امکان پردازش آن ها در نرم افزار های ویرایش وجود دارد. Quattro H از قابلیت ضبط ویدئو محروم است. همین دلیل باعث شده است تا خیلی دوربین محبوبی بین عکاس ها نباشد. sd Quattro H یک دوربین خوب برای عکس برداری در هر موقعیتی است. اگر با توجه به توضیحات بالا این دوربین می تواند نیاز های شما را رفع کند Quattro H بهترین گزینه است.

Sony Alpha a6600

1dbcca5262f495a41da945b2851ed2de

a6600 یک دوربین بدون آینه 24 مگا پیکسلی APS-C سونی است. a6600 دارای باتری بزرگ و قابلیت ثابت کرن تصویر و دکمه های قابل تنظیم است. به راحتی می توان a6600 در دست گرفت و با آن کار کرد. a6600 دارای دو صفحه برای کنترل کردن دوربین است ولی در مقایسه با دوربین های هم رده a6600 به کندی عمل می کنند. منو اصلی نا مرتب طراحی شده است.

ویژگی های مثبت

  • دارای فوکوس خودکار قوی که به راحتی می توان با آن کار کرد
  • دارای قابلیت ثابت کردن تصویر در داخل دوربین
  • دارای باتری بزرگ که ظرفیت باتری زیادی نیز دارد

ویژگی های منفی

  • rolling shutter قابل توجه در ویدئو 4K
  • فاقد فلش داخلی
  • نامرتب بودن منو های دستزسی به تنظیمات

نقطه قوت a6600 فوکوس خودکار آن است. سیستم فوکوس خودکار آن بسیار قدرتمند است و سوژه ها را به خوبی تشخیص می دهد. سرعت عگس برداری این دوربین 11fps است ولی برخی از بخش های دوربین کند هستند مانند اسلات کارت آن که گاهی اوقات برای عکس برداری پشت سرهم به گندی عمل می کند. کیفیت تصویر هر دو فایل خام و JPEG آن عالی است. سنسور a6600 عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. فرمت JPEG آن رنگ ها و جزئیات بهتری را به نسبت مدل های دیگر نشان می دهد.

a6600 ویدئو 4K را با جزئیات کامل ضبط می کند و دارای سوکت میکروفون و هدفون نیز است. ابزار های فیلم برداری دوربین از جمله فوکوس خودکار آن، همه باعث شده اند که فیلم برداری با این دوربین به راحتی انجام شود. rolling shutter در 24p خوب است ولی در 30p برش خورده است. اکثر رقبای a6600 ویدئو 10-bit را ارائه می دهند که a6600 فاقد این قابلیت است. a6600 یک دوربین بدون آینه با کیفیت عالی تصویر است که کار کردن با فوکوس خودکار آن نیز بسیار آسان است. ویژگی های ضبط ویدئو آن خیلی تعریف کردنی نیست ولی باتری بزرگ و قابلیت ثابت کردن تصویر آن باعث شده اند که a6600 گزینه خوبی برای عکاس ها باشد.

Sony Alpha a7 II

114cdac531f509e3ab04a2caade973bb

دوربین های Sony a7 II نسل دوم دوربین های فول فریم بدون آینه سونی هستند. Alpha a7 II دارای یک سنسور 24.3 مگا پیکسلی است و همچنین دارای ویژگی های خوبی برای عکس برداری و فیلم برداری است. اندازه Alpha a7 II بزرگتر از مدل های اصلی است ولی فاقد صفحه لمسی و جوی استیک است که در دوربین های جدید و a7 III موجود است. Alpha a7 II دارای دکمه های قابل تنظیم است ولی بعضی از این دکمه کوچک هستند و صفحه تنظیمات آن به خوبی مدل های جدید طراحی نشده است.

ویژگی های مثبت

  • کوچک و روشن به عنوان یک دوربین فول فریم
  • دارای قابلیت ثابت کردن 5-axis تصویر در داخل دوربین
  • سیستم AF پیشرفته به همراه سه لنز با عملکرد سریع
  • کیفیت تصویر JPEG بالا و سیستم کاهش نویز با عملکرد فوق العاده

ویژگی های منفی

  • IOS بالا که این دوربین را از رقبای خود عقب می اندازد
  • فاقد IOS خودکار
  • صفحات و دکمه های کوچک
  • ظرفیت باتری کم

سیستم فوکوس خودکار a7 II عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. هر دو سیستم AF تکی و پیوسته این دوربین سریع هستند ولی تشخیص سوژه و چشم سیستم AF این دوربین پیشرفته نیست. شما در انواع عکس برداری ها می توانید از فوکوس خودکار آن استفاده کنید ولی a7 II به خوبی مدل های جدید نمی تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. باتری آن کوچک و قدیمی است. سنسور 24 مگا پیکسلی a7 II محدوده داینامیک خام خیلی خوبی را ارائه می دهد. قابلیت ثابت کردن تصویر داخل a7 II به حفظ سرعت عکس برداری و IOS کم کمک می کند ولی برای سوژه های متحرک به خوبی عمل نمی کند. سیستم کاهش نویز آن عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان می دهد. فرمت JPEG آن جزئیات را به خوبی در نور کم نشان می دهد.

a7 II باری ضبط ویدئو 4K طراحی شده است به همین خاطر کیفیت فیلم برداری آن به 1080 محدود می شود. a7 II برای ضبط ویدئو نیز دارای ویژگی هایی مثل فوکوس خودکار، قابلیت ثابت کردن تصویر و دو سوکت برای متصل کردن میکروفون و هدفون است. اگر با محدوده داینامیک بالا فیلم برداری کنید a7 II می تواند فیلم با کیفیت 8-bit S-Log2 را تحویل دهد ولی فوکوس خودکار آن به اندازه کافی خوب عمل نمی کند. a7 II با توجه به عملکردی که از خود نشان می دهد قیمت مناسبی دارد ولی مدل های جدید سونی خیلی بهتر از این هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *