آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 راز بزرگ برای عکاسی پرتره موفق

woman wearing brown coat

آیا می خواهید هفت راز یک عکاسی موفق را بدانید؟ این نکات کاربردی عکاسی، برای آن جلسات عکاسی پرتره شگفت انگیز ضروری است. من همه آنها را در اینجا برای شما جمع کرده ام. شما می توانید از این نکات عکاسی برای ساختن نمونه کارهای عکاسی شخصی خود استفاده کنید. جلسات عکاسی پرتره شما پربارتر خواهد بود.

photo studio

7. برای نتایج حرفه ای برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی برای عکاسی و آماده شدن به خوبی امری حیاتی است. کارایی و خلاقیت شما هر دو افزایش می یابد. دانستن آنچه می خواهید از عکاسی پرتره به دست آورید، گزینه های شما را محدود می کند و برنامه ریزی را موثرتر می کند.

بنابراین، چگونه می توانم یک پروژه عکسبرداری را برنامه ریزی کنم؟ پیش نمایش عکس های مورد نظر، شما را قادر می سازد برای آنها آماده شوید. می توانید مدل(های) خود را در این مرحله برنامه ریزی در نظر بگیرید. من دوست دارم فهرستی از ایده ها تهیه کنم و از قبل با مدل خود در مورد آن صحبت کنم.

گرفتن یک مدل حرفه ای و تعین قرارداد قبل از شروع عکاسی پرتره همیشه ایده خوبی است. ریسک نکنید که آن را تا آخر بگذارید و فراموشش کنید. شما همچنین باید به خوبی آماده شوید. وسایل مورد نیاز خود را بررسی کرده و دوباره بررسی کنید. اینکه متوجه شوید لنز مناسب ندارید یا باتری فلاش شما در کیفی است که نیاورده اید، می تواند بسیار مخرب باشد. این نوع نظارت بر جریان خلاقیت شما در طول فیلمبرداری تأثیر می گذارد. همچنین بر اعتبار شما به عنوان یک عکاس تأثیر می گذارد.

 

attractive beautiful beautiful girl beauty 458766

6. مکان را در عکاسی پرتره خود بگنجانید

همه ما عاشق عکس های گرفته شده در مکان های عالی هستیم. بسیاری از اکانت های محبوب اینستاگرام گواه این موضوع هستند. عکاسی پرتره خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که مکان هایی را که قرار است عکس های مدل خود را ثبت کنید بپذیرید. گنجاندن محیط اطراف می تواند پرتره های شما را جذاب تر کند. به دنبال بهترین زوایا و نور برای ترکیب بندی باشید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی پروفایل

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی شما عکاسی از مدل و زیبا جلوه دادن آنهاست. اگر با یک مکان چالش برانگیز روبرو هستید و برای یافتن زاویه تلاش می کنید، خلاق باشید. محو کردن پس‌زمینه احتمالاً ساده‌ترین و یکی از مؤثرترین روش‌ها است. بهم ریختگی بیش از حد می تواند توجه مدل شما را پرت کند. در این عکس، می خواستم مشخص باشد که مدل من در شهر است، اما تمرکز را به وضوح روی او نگه دارم. من تنظیمات دیافراگم خود را انتخاب کردم تا از پس‌زمینه جدا باشد اما همچنان بتوانید ببینید که او در شهر است.

photo shoot portrait city

عکس از: کوین لندور-جوهان

5. تنوع کلیدی برای عکس های پرتره بهتر است

مطمئن شوید که در هر جلسه عکس از تنوع واقعی استفاده می کنید. با برنامه ریزی خوب و انتخاب مکان هایی که می خواهید بهترین استفاده را از آنها ببرید. در برنامه بازی خود بمانید. اما مطمئن شوید که ژست‌ها، حس ها، لباس‌ها، ترکیب بندی، لنزها و تنظیمات دوربین را با هم ترکیب کنید. عکس های عریض، متوسط ​​و نزدیک خود را دریافت کنید. همه جا به دنبال جزئیات بیشتر بگردید و آنها را درج کنید. من سابقه عکاسی تحریریه دارم. بنابراین، من معمولاً به هر جلسه عکس با هدف تولید گسترده عکس ها نزدیک می شوم.

اگر مدل من بیشتر عکس های نزدیک می خواهد، یک سری ترکیب بندی متوسط ​​و گسترده تر نیز می سازم. وقتی آنها را می بینند، اغلب متذکر می شوند که به آن زاویه یا سبک عکس فکر نکرده بودند. به یاد داشته باشید، شما عکاس هستید پس باید خلاق بودن از مشخصه های شما باشد.

مسیر نگاه مدل را تغییر دهید مهم است که مدل شما به کجا نگاه می کند. همیشه آنها را خیره به لنز نگه ندارید. از آنها بخواهید به هر طرف، بالا، پایین نگاه کنند و به دوردست ها خیره شوند. اگر مطمئن نیستید که چگونه این موضوع را بیان کنید، از آنها بخواهید به موضوع خاصی در جهتی که می خواهید با آن روبرو شوند نگاه کنند.

photo shoot portrait coffee

4. نورپردازی را برای پرتره بهتر کنترل کنید

نور را کنترل کنید. نور بد عکاسی پرتره حتی جذاب ترین فرد را خراب می کند. به نظر من بهترین کار استفاده از نوعی لوازم جانبی مانند فلاش و/یا بازتابنده است. داشتن قابلیت بازی با نور محیط به شما این امکان را می دهد که حال و هوای پرتره های خود را کنترل کنید. در طول برنامه ریزی خود، در مورد ظاهر و احساس کلی که می خواستید به دست آورید، تصمیم خواهید گرفت. بسیاری از این با نحوه کنترل نور تعیین می شود.

مطلب پیشنهادی:  ویدیو کال چیست؟ تاریخچه تماس تصویری + بهترین برنامه‌ها

اگر تصمیم گرفته اید که یک تصویر دراماتیک از مدل خود به تصویر بکشید، از نور خشن و سایه های قوی استفاده کنید. این اثر را افزایش می دهد. با نور ملایم تری که در هنگام ژست گرفتن مدل شما را می پوشاند، احساس جذاب تری به دست خواهید آورد. استفاده از بازتابنده ها یا نورهای پراکنده از بیش از یک نقطه جلوی مدل شما نتایج خوشایندی به همراه خواهد داشت. تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید برای دستکاری نور و ایجاد حالت در یک پرتره استفاده کنید. اگر مراقب نورپردازی و کنترل خود نباشید، بهترین نتیجه را از عکاسی پرتره خود نخواهید گرفت.

portrait of a woman in artistic light

3. برای ژست گرفتن راحت تر با مدل خود ارتباط برقرار کنید

برای ارتباط با مدل خود وقت بگذارید. به این ترتیب تصاویر بهتری خواهید گرفت. اگر از هم دور و دارای ارتباطی ضعیف باشید، مدل شما به خوبی به دوربین پاسخ نمی دهد. قبل از جلسه عکاسی با مدل خود صحبت کنید. اگر مدل خود را می شناسید، چند سوال خاص تر بپرسید. از آنها بپرسید که می خواهند از عکسبرداری به چه چیزی برسند و آنچه را که می خواهید با آنها به اشتراک بگذارید. با همکاری در این راه ایده های بیشتری برای کار خواهید داشت.

ژست های مدل همیشه به طور غریزی به افراد نمی رسد. اگر یک مدل به شما اعتماد کند و بداند به چه چیزی می‌خواهید برسید، حالت طبیعی‌تری خواهد داشت. آنچه را که می خواهید به وضوح با آنها در میان بگذارید. آنها ممکن است متوجه نشوند یا ایده شما به سادگی کار نکند. سعی کنید هدف خود را واضح تر توضیح دهید یا به چیز دیگری بروید.

مدل شما ممکن است ایده های خوبی برای ژست داشته باشد. به پیشنهادات آنها گوش دهید و آنها را امتحان کنید. عکاسی از آنها در ژست هایی که پیشنهاد می کنند به این معنی است که راحت تر هستند بنابراین نتایج بهتری خواهند داشت.

photo of woman posing 1

2. در طول عکاسی با دوربین خود کمانچه نزنید

در طول یک جلسه عکاسی، شما باید روی مدل خود تمرکز کنید، نه فقط دوربین خود. هرچه بیشتر به مدل خود توجه کنید، عکس های شما بهتر خواهد بود. برای موفقیت در این کار، باید دوربین و هنر خود را بشناسید. صرف کردن بیشتر وقت و توجه مداوم بر روی دوربین و دست زدن به تنظیمات احتمالاً منجر به شکست شما خواهد شد. شما باید بدانید که چگونه دوربین خود را برای سبک عکس هایی که برنامه ریزی کرده اید تنظیم کنید.

مطلب پیشنهادی:  ژست عکاسی دخترانه

این یعنی:

  • پیش بینی سرعت شاتر و تنظیمات دیافراگمی که استفاده خواهید کرد.
  • تنظیم ISO به درستی برای نور.
  • انتخاب حالت فوکوس که با آن کار خواهید کرد.
  • تنظیم فلاش و/یا بازتابنده

قبل از اینکه مدل خود را ملاقات کنید، همه اینها باید تنظیم و آماده شوند. حتی اگر نیاز دارید تنظیمات خود را انجام دهید، آنها فقط باید جزئی باشند. اگر با دوربین خود درگیر هستید، به اندازه کافی با مدل خود درگیر نخواهید شد. آرامش و ژست گرفتن خوب برای آنها دشوارتر خواهد بود (مگر اینکه واقعاً حرفه ای باشند). اگر از فلاش یا بازتابنده استفاده می کنید، مطمئن شوید که چگونگی این کار را می دانید. اگر با یک دستیار کار می کنید، مطمئن شوید که او اهداف شما را برای عکاسی درک کرده است. هرچه بتوانید به مدل خود توجه بیشتری کنید، آنها بیشتر از آن لذت خواهند برد و عکس های شما بهتر می شوند.

woman wearing brown coat

1. بعد از عکاسی پرتره پیگیری کنید

پس از اتمام کار، با مدل خود در ارتباط باشید. اگر جلسه عکس به خوبی پیش رفته است و امیدوارید دوباره با مدل خود کار کنید، این بسیار مهم است. حتماً یک پیامک تشکر یا ایمیل برای آنها ارسال کنید. با دریافت هر گونه کپی از عکس هایی که ممکن است قول داده باشید، ادامه دهید. سپس چند روز بعد دوباره پیگیری کنید تا ببینید نظر آنها در مورد عکس ها و تجربه چیست.

حتی اگر فکر می کنید جلسه عکس آنقدرها خوب پیش نرفت، کمی بیشتر با مدل خود ارتباط برقرار کنید! ممکن است هر دوی شما از این تجربه درس بگیرید. اگر در مورد توسعه عکاسی پرتره خود جدی هستید، یک پرسشنامه کوتاه به مدل خود بدهید تا آن را پر کند. این می تواند فقط چند سوال در مورد جلسه عکس و پرتره های حاصل از آن باشد. مطمئن شوید که فضایی برای نظراتی که ممکن است بخواهند بیان کنند، بگذارید.

portrait of a man

نتیجه

این نکات عکاسی سطح عکاسی شما را بالا می برد. برای بسیاری از افراد، مدیریت دوربین و مدل به طور همزمان آسان نیست. با این نکات عکاسی، توانستم استاندارد پرتره خود را بهبود بخشم و از روند بسیار بیشتر لذت ببرم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *