آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

49 تا از بهترین ژست های ایستاده عکاسی مد بانوان

photography standing poses female 1

ما با دانش نحوه ایستادن و ژست گرفتن برای عکس به دنیا نیامده‌ایم، اما همه ما می‌خواهیم در عکس‌ها خوب به نظر برسیم. بعلاوه، بسیاری از زنان در تلاش برای ژست گرفتن برای عکس احساس خودآگاهی دارند. اولین سوالی که هر کسی که جلوی دوربین احساس ناراحتی می کند می پرسد این است که چگونه باید بایستم و با دستانم چه کار کنم؟ بنابراین وظیفه ما به عنوان عکاس این است که ژست گرفتن و نحوه هدایت سوژه ها را به بهترین ژست های ایستاده عکاسی زنانه بیاموزیم.

اکثر خانم‌ها ژست‌های اولیه دست روی باسن برای عکس‌های خانوادگی را می‌دانند، اما یک عکاس حرفه‌ای باید ژست‌های بهتری از آن ارائه دهد. به علاوه، از آنجایی که ژست های ایستاده حالت های تمام قد هستند، سوژه شما آسیب پذیرتر می شود و برای ایجاد احساس بهتر به شما تکیه می کند.

متملق ترین ژست های ایستاده عکاسی زنان کدامند؟

من ژست جریانی را پیشنهاد می کنم تا ژست های مختلف را به راحتی ثبت کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، من 49 ژست ایستاده خود را برای زنان به 8 بخش از ژست های مختلف تقسیم کرده ام. بعلاوه، من به آنها اسامی جذاب داده ام تا به شما کمک کنم آنها را حفظ کنید:

  • ژست های لاغری
  • منحنی
  • منحنی های S
  • پاهای الماس
  • بدن باز
  • هیپ پاپ
  • X پاها
  • بالای شانه

در حالی که لباس تاثیر دارد، ژست زنانه به لباسی که سوژه شما می پوشد بستگی ندارد. برای این نمونه های ژست، ما به طور خاص یک سبک لباس خنثی را انتخاب کردیم تا نشان دهیم که چگونه از ژست گرفتن برای برجسته کردن فرم زنانه استفاده کنیم.

اکنون که نام‌های پایه ایستاده من را می‌دانید، شرط می‌بندم می‌توانید برخی از آنها را در ۸ حالت زیر شناسایی کنید. چند تا را می توانید ببینید؟

photography standing poses female 1

با هر مجموعه ای از ژست ها توضیح خواهم داد که چرا بر اساس قوانین طلایی ژست زنانه من این ژست ها کار می کنند، که ابتدا به طور خلاصه توضیح خواهم داد…

7 قانون طلایی ژست گرفتن ژست زنانه برای عکاسی

من ۷ قانون طلایی برای ژست گرفتن زنان در عکاسی دارم. آنها برای تمام حالت های زنانه، از جمله حالت های نشسته و دراز کشیده اعمال می شوند. اگرچه آنها قوانین واقعی ژست گرفتن نیستند، اما برای بهترین ژست های عکاسی برای زنان ضروری هستند!

  1. هر چیزی به دوربین نزدیکتر باشد بزرگتر به نظر می رسد
  2. اگر خم شد آن را خم کنید
  3. بین بازو و بدن فاصله ایجاد کنید
  4. ژست زنان در زاویه 45 درجه
  5. از شکل ها و مثلث های S استفاده کنید
  6. کمر را با قرار دادن دست تعریف کنید
  7. تغییر زاویه سر پیام را تغییر می دهد

گفتنی است، در این نمونه های ژست زنانه خواهید دید که قوانین 3 و 4 در صورت شکستن عمدی می توانند بسیار خوب عمل کنند. بعد از اینکه همه ژست‌های ایستاده را گذراندیم، دلیل آن را توضیح خواهم داد.

نکته ژست حرفه ای: تغییر وضعیت دست، بازو و سر برای هر ژست، تنوع بسیار زیادی از ژست های مختلف را به یک عکس اضافه می کند.

حالا بیایید به جزئیات این ژست های کلاسیک با نمونه عکس ها، توضیحات و ایده های ژست ایستاده برای زنان بپردازیم.

1. وزن عقب – ژست لاغری ایستاده برای زنان

وقتی صحبت از ژست های لاغری برای خانم ها به میان می آید، بهترین ترفند این است که وزن او را روی پای پشتی قرار دهید (پایی که از دوربین دورتر است). هنگامی که زنی با وزن خود روی پای عقب ژست می گیرد، باسن او به طور خودکار از دوربین دور می شود و کمر را لاغر می کند. این ترفند ژست گرفتن زنانه برای همه ژست های ایستاده کاربرد دارد، اعم از:

  • رو به جلوی دوربین
  • در زاویه 45 درجه نسبت به دوربین
  • یا کنار دوربین

how to stand for a photo female 5 1024x512 2

اگر او بتواند کمر خود را کمی قوس دهد، منحنی های S به فرم بدن او اضافه می کند، اما به یاد داشته باشید که انعطاف پذیری متفاوت است. بعضی از خانم ها پشت صاف تری نسبت به بقیه دارند، بنابراین اگر نمی توانند به راحتی کمر خود را قوس بدهند، آن را رها کنید و ادامه دهید.

2. ژست ایستاده عکاسی زن منحنی

برای تاکید یا ایجاد یک حالت گرد، به خصوص در خانم های لاغر، یک ژست خوب برای خانم ها این است که روی پای جلویی (نزدیک ترین پا به دوربین) وزن ایجاد کنند. این باعث درگیر شدن ماهیچه های پشت شده و آن را بزرگتر و گردتر می کند.

simple standing poses for pictures female 3 1024x512 2

به یاد داشته باشید که مراقب باشید از کوتاه شدن اندام ها جلوگیری کنید، که زمانی اتفاق می افتد که مستقیماً به سمت دوربین می روند. بنابراین، در ژست های ایستاده جانبی برای زنان، مطمئن شوید که آرنج سوژه شما به سمت پشت او باشد نه به سمت دوربین.

3. منحنی S حالت ایستاده

بدن زنان به طور طبیعی منحنی است، بنابراین زمانی که بر منحنی های زنانه با ژست ایستاده S شکل تأکید می کنید، بهترین ظاهر را خواهید داشت. علاوه بر این، منحنی S در ترکیب بندی عکاسی عالی است، زیرا چشم بیننده را کند می کند و او را در تصویر هدایت می کند.

بنابراین، برای ژست‌های ایستاده زن، شکل S را در نظر بگیرید تا برای کل بدن اعمال شود. از آنجایی که این شکل کاملاً زنانه است، وقتی از یک ژست S از جلو، پهلو یا حتی پشت عکس می‌گیرید، برای خانم‌ها جذاب است.

 

female standing poses 1 1024x512 2

اما تنها این نیست. اولین قانون طلایی من برای عکاسی از زنان را به خاطر دارید که هر چیزی که به دوربین نزدیکتر باشد بزرگتر خواهد بود؟

با ژست های ایستاده منحنی S جلو روی دوربین، وزن دادن به پای عقب و عقب راندن باسن از دوربین نه تنها کمر و باسن را باریک می کند، بلکه ناحیه سینه را نیز اندکی افزایش می دهد. این به منحنی S این حالت ایستاده اضافه می کند.

یک نوک ژست عالی برای حالت های جانبی روی منحنی S این است که پشت را کمی قوس دهید تا منحنی S افزایش یابد. نیازی به خم شدن دیوانه وار نیست، فقط باسن را کمی به عقب ببرید تا قوس کمی داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر بدنی متفاوت است، بنابراین برخی از زنان به طور طبیعی گودی کمر دارند و راحت‌تر می‌توانند قوس را ایجاد کنند.

standing poses for photoshoot female 2 1024x512 3

در این تصاویر ما همه قوانین ژست گرفتن را زیر پا می گذاریم! در دو مورد اول هیچ فضایی بین بازو و بدن وجود ندارد، اما بازوها برای ایجاد یک خط کمر استفاده می‌شوند، بنابراین کار می‌کند.

در تصویر آخر پشت دستان او به دوربین است که توصیه نمی شود. با این حال، موقعیت آنها یک شکل ساعت شنی جذاب ایجاد می کند.

استفاده از دست ها برای تعیین کمر برای زنان لاغر و همچنین زنان بزرگتر مفید است. با این حال، بیشتر اوقات از نشان دادن پشت دست ها به دوربین خودداری می کنیم زیرا می تواند آنها را بزرگتر نشان دهد. کمک می کند تا دست ها را کمی به سمت بالا متمایل کنید تا کناره دست بیشتر به دوربین برسد.

4. پاهای الماس ایستاده زنانه

مثلث ها یک ابزار ترکیب بندی عالی هستند، زیرا پویا هستند و چشم را به اطراف تصویر هدایت می کنند. و بازوها و پاها یک راه عالی برای معرفی اشکال مثلثی جالب به ژست عکس ایستاده هستند.

به همین دلیل است که ژست ایستاده پاهای الماسی برای زنان بسیار خوب عمل می کند. توجه داشته باشید که اشاره کردن به پای پای خمیده باعث دراز شدن پای او می شود و حتی با کفش های درشت هم آن را زیبا می کند.

 

how to stand for photos female 6 1024x512 2

هنگامی که ژست های مختلفی را با وزن روی پای مورد علاقه اش گرفتید، از سوژه خود بخواهید وزن خود را به پای دیگر تغییر دهد. ژست کمی متفاوت خواهد بود، بنابراین به تنوع عکاسی می‌افزاید.

 

best standing pose for pictures female 7 1024x512 2

5. ژست ایستاده بدن باز برای زنان

درست مانند زبان بدن در جلسات چهره به چهره، وقتی در یک تصویر فضایی را اشغال می کنید، مطمئن به نظر می رسید. حالت ایستاده باز بدن را به سمت دوربین باز می کند که به احساس اعتماد به نفس می افزاید.

برای اینکه ژست حتی بزرگ‌تر و حالت قدرتی‌تر باشد، دست‌ها را بالاتر از ارتفاع شانه‌ها بیاورید.

 

strong female poses 8 1024x372 2

6. حالت ایستاده زنانه هیپ پاپ

بیرون آوردن لگن به پهلو، به خصوص وقتی جلوی دوربین است، این ژست ایستاده زن را بسیار جالب‌تر می‌کند. این انحنا را به کمر نشان می دهد و آن شکل مثلثی را که برای یک ژست پویا ذکر می کنم به ارمغان می آورد.

این یک ژست مطمئن با کمی نگرش است و اگر او شلوار جیب دار بپوشد، واقعاً مناسب دست در جیب است. فقط مراقب باشید که او تمام دستش را در جیب نکند. بازو را کوتاه می کند و به نظر می رسد که او دست ندارد.

نکته ژست حرفه ای

همه ما یک پای مورد علاقه برای ایستادن و خوب به نظر رسیدن در عکس ها داریم که مردم باید احساس راحتی کنند. بنابراین نقطه شروع من برای این ژست آسان این است که از مشتریان بخواهم طوری بایستند که انگار در صف منتظر هستند. این یک راه آسان برای دیدن کدام پا است. هنگامی که ما یک خنده داشتیم که او نمی تواند به یاد بیاورد که چگونه به طور طبیعی ایستاده است و او سؤال من را فراموش می کند، او طبیعتاً به روش معمول ایستادن خود می افتد. سپس از او می‌خواهم که لگن را بیشتر به پهلو بیرون بیاورد.

flattering poses standing female 9 1024x372 2

این ژست آرام در جلو و همچنین 45 درجه نسبت به دوربین کار می کند. این همچنین یک ژست همه کاره است، زیرا با موقعیت های مختلف بازو، می توانید به سرعت ژست های مختلفی را ثبت کنید.

women photography poses standing 10 1024x372 2

برای تنوع بیشتر در ژست گرفتن در یک عکس، پس از اینکه سوژه شما در سمت مورد علاقه اش ژست گرفت، او را وادار کنید تا برای چند ژست دیگر باسن خود را به سمت دیگر بکشد.

 

standing poses for photos woman 11 1024x512 2

7.پاهای X

این ژست ایستاده زنانه برعکس ژست الماس است. با عبور از یک پا در مقابل پای دیگر، دوباره شکل های مثلثی پویا ایجاد می کنیم که هنگام عکاسی از زنان بسیار خوب به نظر می رسند. همانطور که خواهید دید، جلوی دوربین و 45 درجه برای دوربین به خوبی کار می کند.

پاهای ضربدری در جلو به حالت ایستاده دوربین

این ژست ایستاده برای همه خانم‌ها لاغرکننده است و هنگام مواجهه با جلوی دوربین به منحنی‌های زنانه می‌افزاید. این ژست به ویژه برای لاغری ران ها نیز مفید است.

 

feminine standing poses 12 1024x512 2

مانند تمام ژست های زیبای دیگر، با تغییر وضعیت بازوها می توانید به سرعت به عکسبرداری تنوع دهید. به نظر شما کدام یک متملق ترین راه برای ایستادن در یک عکس است؟

 

پاهای ضربدری 45 درجه نسبت به حالت ایستاده دوربین

چرخاندن 45 درجه جلوی پاهای X آن را به یک ژست ایستاده همه کاره و به طور بالقوه جذاب تر برای اشکال مختلف بدن تبدیل می کند. نزدیک ترین پای به دوربین باید از جلوی پای تحمل کننده وزن ضربدری شود.

 

standing up poses female 14 1024x512 2

همچنین توجه داشته باشید که پای ضربدری به منظور ایجاد یک پای بلندتر و زیباتر است. به علاوه، خم کردن پا کمی حالت را نرم می کند (و انجام آن را بدون افتادن آسان تر می کند!).

 

standing pose female 15 min 1024x512 2

تصویر اول در سه تصویر بالا بهتر است اگر بین پاهای او فاصله باشد، زیرا جدا شدن از بزرگ به نظر رسیدن پاها جلوگیری می کند.

8. حالت ایستاده زن روی شانه

این ژست‌های روی شانه برخی از ژست‌های ایستاده واقعا ساده را برای عکس‌ها نشان می‌دهند که هر کسی می‌تواند انجام دهد.

تا به حال می دانید که توجه به جزئیات کوچک تفاوت بزرگی برای خوب به نظر رسیدن در تصاویر ایجاد می کند. این ژست‌ها تفاوتی با هم ندارند، زیرا چیزی که آنها را به حالت‌های خوب تبدیل می‌کند، قرار گرفتن زاویه بازو، پا و سر است. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم…

 

how to pose for pictures standing female 4 1024x512 2

تصویر اول

این یک ژست مطمئن است زیرا او محکم روی دو پا ایستاده است و قانون “اگر خم شد، خمش کنید” را زیر پا می گذارد. چیزی که باعث می شود ژست کار کند، قرار دادن بازوی او است.

  • فاصله ای بین بازو و بدن برای دور دست او از دوربین وجود دارد، بنابراین ما می توانیم کمر او را ببینیم
  • خم شدن بازوی نزدیک به دوربین بدن او را تراشیده و کمر او را منحنی‌تر از آنچه هست می‌کند

اطمینان از بلند بودن گردن او، عکس را زیباتر می کند.

تصویر دوم

این تقریباً مشابه ژست اول است، با این تفاوت که ما تنوع ایجاد کرده ایم:

  • شانه‌اش را به سمت چانه‌اش بالا می‌آورد تا ظاهری آرام داشته باشد
  • نزدیک‌ترین بازوی دوربین صاف‌تر است، اما همچنان یک شیب برای مشخص کردن کمر ایجاد می‌کند
  • خم کردن پای نزدیک به دوربین، موضع محکم تصویر اول را نرم می کند (مطابق با احساس کمی دلبری)

تصویر سوم

  • او دست‌هایش را از جلو روی هم گذاشته و پشت را کمی به عقب هل داده است و قوس پشت او را برای انحنای S آشکارتر می‌کند.
  • نزدیک‌ترین پا به دوربین خم‌تر است و پا ظاهری نرم‌تر دارد
  • شیب چانه او از تصویر وسط مطمئن تر است

 

standing poses for photoshoot female 1024x683 2

5 نکته عکاسی برای نحوه ژست گرفتن در عکس

این چند نکته آخر برای ژست گرفتن برای همه انواع ژست گرفتن زنان اعمال می شود، نه فقط برای نحوه ژست گرفتن برای عکس های ایستاده.

1. زیر پا گذاشتن قوانین ژست گرفتن برای لاغرتر به نظر رسیدن در عکس ها

با همه ژست‌های ایستاده زنانه، استفاده از حالت بازو و دست برای ایجاد توهم ساعت شنی در زنان لاغر، یا کاهش دور کمر در زنان منحنی‌تر کمک می‌کند.

شکستن قانون 3 در ژست های ایستاده زنانه

به جای ایجاد فاصله بین بازو و بدن در ژست های ایستاده عکاسی زن، او را هدایت کنید تا بازوهایش را در سراسر بدنش بیاورد. این باعث می‌شود شانه‌های او از جایی که بازویش روی بدنش می‌برند پهن‌تر باشد و در نتیجه کمر باریک‌تری ایجاد می‌کند. همچنین یک ترفند ژست گرفتن عالی برای زنانی است که ممکن است از چربی شکم خود آگاه باشند (به ویژه برای ژست گرفتن از بودوار).

بنابراین، با وجود اینکه هیچ فضایی بین بازوها و بدن وجود ندارد، بازوهای او در کنار بدنش نیستند و باعث می‌شود که او بازتر به نظر برسد.

نکته ژست حرفه ای: برای شروع ژست به مشتریانم می گویم خود را به آرامی در آغوش بگیرند و من آن را از آنجا اصلاح می کنم.

شکستن قانون 4 در ژست های ایستاده زنانه

اغلب جالب تر است که از یک زن با زاویه 45 درجه نسبت به دوربین عکاسی کنید، نه اینکه رو به مربع رو به دوربین باشد. در زاویه 45 درجه عرض او به شدت کاهش می یابد. با این حال، برای ژست های روبرو می توانید بازوها را قرار دهید تا اشکال زیبایی ایجاد کنید که آن را به یک ژست جذاب تبدیل می کند.

حالت زاویه 45 درجه برای همه بدن ها مناسب نیست، به عنوان مثال:

  • برای زنان لاغر، ایستادن در زاویه 45 درجه برای دوربین، بهتر است که قسمت بالایی بدن را کمی به سمت دوربین برگردانند. این امر باعث می‌شود شانه‌ها پهن‌تر از کمر باشد و در نتیجه خط کمر مشخص‌تری ایجاد می‌شود.
  • برخی از زنان سایز بزرگ ممکن است در صورت رو به دوربین بهتر به نظر برسند. وقتی کار نمی کند بلافاصله آن را خواهید دید.

نکته ژست حرفه ای

اگر کسی را به ژستی هدایت می کنید که مناسب او نیست، چیزی نگویید. به سادگی چند عکس بگیرید، سپس آنها را به حالتی هدایت کنید که برای فرم بدن آنها جذاب تر است. لحظه ای که جریان عکسبرداری را قطع کنید، سوژه فکر می کند که کار اشتباهی انجام داده یا ظاهر خوبی ندارد و اعتماد به نفس او از بین می رود.

2. دست در حالت ایستاده برای زنان

دست‌ها در عکاسی پرتره، حتی با حالت ایستاده، بسیار مهم هستند، بنابراین ژست گرفتن درست از دست حیاتی است. همانطور که قبلاً در مورد ژست گرفتن با دست نوشته ام، فقط به 3 مورد مهم که نباید هنگام ژست گرفتن دست اشاره کنم:

  • هنگام به هم زدن دست‌ها، انگشت‌ها را در هم قفل نکنید – این کار باعث می‌شود دست‌ها به‌هم ریختگی بزرگی از انگشتان دست پیدا کنند
  • نزدیک ترین دست ها به دوربین را نداشته باشید – این باعث می شود بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند
  • پشت کامل دست را به دوربین نشان ندهید – بزرگتر به نظر می رسد

3. وضعیت در عکاسی ژست ایستاده برای زنان

مگر اینکه با ژست های مدل زنانه به دنبال ظاهری جذاب باشید، وضعیت بدنی خوب در پرتره های زنانه مهم است. بنابراین، شانه‌های آرام و گردن بلند خوب، مکان خوبی برای شروع هستند.

4. وضعیت سر در حالت ایستاده زنانه

زاویه سر در ژست های ایستاده برای عکاسی زنانه به سه دلیل مهم است:

زوایای مختلف پیام های متفاوتی را منتقل می کنند

چانه ای که به سمت دوربین متمایل می شود، ژست قوی و مطمئنی ایجاد می کند، به خصوص اگر از زیر سطح چشم سوژه عکاسی می کنید.

وضعیت سر می تواند چانه های دوتایی را از بین ببرد

با این حال، کج کردن چانه به سمت بالا باعث کاهش چانه دوتایی نمی شود. بهترین راه برای کوچک کردن چانه دوتایی این است که از سوژه خود بخواهید پیشانی خود را به سمت دوربین فشار دهد و سپس چانه خود را کمی پایین بیاورید (کمی!). حتی اگر سوژه شما چانه دوتایی ندارد، این یک راه عالی برای ایجاد یک خط فک قوی است.

تغییر وضعیت سر یک وضعیت را تغییر می دهد

حتی کوچکترین تنظیم زاویه سر سوژه در یک ژست، ظاهر را تغییر می دهد، که باعث ایجاد تنوع در عکاسی می شود. در این مقاله در مورد ژست زنانه، بیشتر در مورد ژست های اساسی بیاموزید.

5. زوایای دوربین برای حالت ایستاده

زوایای دوربین در ژست های ایستاده برای خانم ها تفاوت زیادی برای پاها ایجاد می کند، به خصوص اگر از لنزهای زاویه باز استفاده می کنید، بنابراین مطمئن شوید که از زاویه کم عکس می گیرید تا پاهای او بلندتر به نظر برسد.

در حالی که ما در مورد لنزها صحبت می کنیم، دانستن تأثیر انتخاب لنز دوربین شما برای عکس های جذاب بسیار مهم است.

آموزش راهنمایی ژست های ایستاده زنانه برای عکاسی

برای بهترین ژست های ایستاده برای عکاسی، چون پرتره های تمام بدن هستند، هر قسمت از بدن نیاز به توجه دقیق دارد. به علاوه، حتی با یک ژست ساده، باید از زبان بدن ژست آگاه باشید.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم، دانستن نحوه هدایت سوژه های زن به سمت ژست های خوب ضروری است.

  • مهمترین چیز این است که خودتان ژست های ایستاده زن را تمرین کنید تا بدانید چه حسی دارد و بتوانید نحوه ژست گرفتن برای عکس های ایستاده را نشان دهید.
  • به دنبال ژست های ایستاده مورد علاقه خود در Pinterest بگردید، آنها را در تلفن خود ذخیره کنید و سپس در صورت نیاز به یادآوری در طول عکاسی به آنها مراجعه کنید. به علاوه، نشان دادن عکسی از ژست ایستاده برای زنان به سوژه شما کمک خواهد کرد.
  • سعی نکنید تعداد زیادی ژست ایستاده برای زنان را به یکباره به خاطر بسپارید. با سه شروع کنید، سپس هنگامی که آنها را شناختید سه مورد دیگر را یاد بگیرید. به زودی شما انواع مختلفی از ژست های ایستاده زن مورد علاقه خود را برای انتخاب خواهید داشت.
  • ساده ترین راه برای شروع این است که ابتدا با دوستان زن و اعضای خانواده تمرین کنید. سپس به دنبال مدل‌های زنانه باشید تا ژست‌های ایستاده زنانه خود را برای عکاسی بهتر کنید
  • (این نکات را ابتدا برای پیدا کردن مدل بخوانید). شروع با مدل‌های بی‌تجربه شما را عادت می‌دهد تا سوژه‌تان را به سمت ژست‌ها هدایت کنید، نه اینکه بر مهارت‌های ژست‌گیری یک مدل حرفه‌ای تکیه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *