اخبار گوناگون

شوک بزرگ در یاندکس ، باز هم اطلاعات خصوصی لو رفت؟

یاندکس

این بار شوک بزرگ در یاندکس ، دست کارمندی که در حال فروش ای میل های کاربران بود رو شد

مشخص شد که یک مدیر پشتیبانی فنی که مسئول سیستم های سرور Yandex هم بوده، دسترسی به صندوق های پستی کاربران را به اشخاص ثالث فروخته است.

متأسفانه، می بینیم که پلتفرم هایی که مهم ترین وظیفه شان محافظت از امنیت داده های شخصی است نمی توانند این کار را به درستی انجام دهند. این بار قربانی، سرویس یاندکس است.

یاندکس

یاندکس اطلاعات ای میل ها را می فروشد!

Yandex به عنوان بزرگترین شرکت فناوری در روسیه و لیدر موتور جستجو با سهمی در حدود 60 درصد شناخته می شود، این شرکت سرویس هایی مانند ای میل و فضای ذخیره سازی ابری را نیز ارائه می دهد، اما آخرین اخبار دلگرم کننده نیست.

یکی از سرپرستان پشتیبانی فنی سیستم های Yandex اطلاعات دسترسی کاربران به ای میل ها را به اشخاص ثالث فروخته است، به این ترتیب گفته می شود که اطلاعات تقریباً 4887 حساب ایمیل لو رفته است.

Yandex

تیم امنیت سایبری Yandex در جریان بررسی های روزانه متوجه این موضوع شد و مدیر مسئول بلافاصله برکنار شد. اما چنین رفتاری از تیم پشتیبانی فنی، آن هم در سطح بالا نشان می دهد که ما در فضای مجازی، اصلاً امنیتی که فکر می کنیم را نداریم.

Yandex

این کمپانی با ارسال هشدار به صاحبان ای میل ها، متأثر از دسترسی غیر مجاز، از آنها خواسته رمزهای عبور خود را تغییر دهند. جدا از این، همچنین عنوان شده است که هیچ کارت اعتباری و اطلاعات پرداختی در این ماجرا لو نرفته، اما آیا می توان این را با اطمینان گفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *