آموزش عکاسی دیجیتال

10 نکته بسیار مهم برای عکاسی شب یلدا

lazy

10 نکته بسیار مهم برای عکاسی شب یلدا، نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز، یعنی 30 اذر ماه که طولانی ترین شب سال محسوب می شود توسط ما ایرانیان جشن گرفته می شود و آیین ها و رسومات مختلفی در این شب به یاد ماندنی به جا اورده می شود، از ایام قدیم گرفته تا به حال عکاسی موضوعی بسیار مهم بوده است که جنبه خاطره سازی برای همه ما انسان ها داشته است بنابراین عکاسی شب یلدا نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

 

شب یلدا طولانی ترین شب سال

در اینجا ما با گفتن 10 نکته به شما کمک می کنیم تا عکس هایی فوق العاده ای ثبت کنید.

1. لیستی از موارد مورد نیاز خود تهیه کنید

شما به عنوان عکاس موظف هستید که همیشه قبل از عکاسی یک لیستی از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید تا احتمال بروز اتفاقات ناخواسته را به حداقل برسانید و ناراحتی برای خود و دیگران به وجود نیاورید.

برای نمونه حتما باتری دوربین خود و باطری‌های فلاش‌ اکسترنال دوربین را شارژ کنید.

کارت حافظه خود را خالی کنید و در صورتی که فکر می‌کنید داشتن یک کارت حافظه دیگر نیاز شما را پوشش می‌دهد می‌توانید از یک کارت حافظه دیگر استفاده کنید.

نور یکی دیگر از مسائلی است که شما حتما باید به ان توجه کنید، درست است که نور طبیعی بهترین نور در هنگام عکاسی محسوب می شود اما باید به این نکته هم توجه کنید که در خیلی از محیط ها نور کافی وجود ندارد و شما به تجهیزات نورپردازی نیاز پیدا می کنید.

 تجهیزات مورد نیاز در هنگام عکسبرداری

2. دوربین حرفه ای

با داشتن دوربین حرفه ای می توانید تنها با رعایت چندین نکات به عکس های خاص و زیبایی دست پیدا کنید و همه را مجذوب عکس های خود کنید.

دوربین حرفه ای

3. تعیین سبک عکاسی

می‌دانیم که عکاسی سبک های مختلفی دارد. بنابراین بهتر است که سبک مورد نظر عکاسی خود را انتخاب کنید و موارد وابسته که در ادامه به ان اشاره خواهیم کرد را با دقت رعایت کنید.

عکس در سبک شب یلدا

 

4. لوکیشن عکاسی خود را انتخاب کنید

یکی از مهم ترین موضوعات که در عکاسی حتما باید به ان توجه کنید موقعیت و مکانی است که قرار است در ان عکاسی کنید. سعی کنید لوکیشنی را انتخاب کنید که با سبک عکاسی شما در تعادل باشد. معمولا بهتر است در فضا‌هایی قرار بگیرید که تم هایی نزدیک به شب یلدا داشته باشند.

عکاسی شب یلدا

5. نورپردازی

بکارگیری هدفمند نور موجب می‌شود که عکس هایی با کیفیت بالا ثبت کنید. نورپردازی شامل دو نوع منبع میشود. طبیعی که شامل نور خورشید و بهترین نور برای ثبت عکس می باشد و مصنوعی مانند فلاش و سایر تجهیزات نورپردازی می شود که در صورت کافی نبودن نور طبیعی می توان از ان استفاده کرد.

 

تجهیزات نورپردازی

6. اکسسوری های مرتبط

با توجه به موضوع عکاسی که شب یلدا است می توانید اکسسوری هایی پیدا کنید، که باعث ایجاد فضایی مرتبط با موضوع شما شود، برای مثال می توانید از لباس ها و تم های رنگ سبز و قرمز، هندوانه، انار، کدو هلوایی و کتاب حافظ برای فضا سازی بهتر استفاده کنید.

عکاسی شب یلدا

 

7. رنگ بندی

رنگ در همه عکس ها بسیار مهم می‌باشد در واقع شما باید نسبت به موضوع و سبک عکاسی خود رنگ هایی را انتخاب کنید که بیانگر حس شما از سبک عکاسی باشد. نکته مهم اینجا است که در بعضی از موضوعات عکاسی رنگ هایی غالب شده است که موضوع عکاسی شما را پوشش می دهد و هر فردی با دیدن ان رنگ ها به یاد موضوع عکاسی مد نظر شما می افتد پس در نتیجه بعضی از رنگ ها بیانگر هدف شما هستند. برای مثال رنگ های سبز و قرمز در شب یلدا بسیار مهم می باشند.

ژست عکاسی شب یلدا

8. ژست های مناسب

بعد از رعایت قوانین پایه مهم ترین بخش حس و ژست سوژه می باشد. در واقع این مهم است که سوژه شما چه حسی را به بیننده القا می کند. سعی کنید ژست هایی مربوط به موضوع عکسبرداری داشته باشید زیرا رعایت این موضوع به گیرا تر شدن عکس کمک می کند.

ژست عکاسی شب یلدا

 

ژست عکاسی شب یلدا

ژست عکاسی شب یلدا

9. ویرایش تصویر

مرحله ویرایش، مرحله ای بسیار مهم در تولید یک عکس فوق العاده می‌باشد. با استفاده از چندین برنامه کاربردی برای ویرایش می توانید به عکس های خود زیبایی ببخشید. برای مثال می توانید از فوتوشاپ، لایت روم و پیکس ارت استفاده کنید و از نتیجه کار خود رضایت کاملی داشته باشید.

فراموش نکنید که این مرحله نیاز به مهارت دارد و لازمه ان تکرار و تمرین است.

عکاسی شب یلدا

10. استفاده از امکانات موجود

روش های بسیاری برای عکسبرداری وجود دارد که شما می توانید از انها استفاده کنید حتی اگر امکانات شما کافی نیست ناامید نشوید و همچنان تلاش کنید. برای مثال اگر دوربین حرفه و تجهیزات کافی ندارید می توانید با دوربین گوشی خود و با کمترین تجهیزات عکس های خوبی ثبت کنید. تنها لازمه ان این است که تکرار و تمرین داشته باشید و همچنان به دانش خود در این عرصه بیافزایید. ما در اینجا مقاله های بسیار زیادی داریم که می توانید از انها برای پیشرفت و عکاسی بهتر استفاده کنید.

عکاسی شب یلدا

مثل همیشه منتظر نظرات و ایده های خوب شما هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *