آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه عکاسی از حیوانات خانگی با استفاده از گوشی هوشمند

pet photography tips edited cat photo

نحوه عکاسی از حیوانات خانگی با استفاده از گوشی هوشمند، گوشی‌های هوشمند امروزی دارای دوربین‌های پیشرفته‌ای هستند که می‌توانیم از آنها برای عکاسی از حیوانات خانگی استفاده کنیم. البته لازم به ذکر است که داشتن دوربین خوب برای عکاسی از حیوان کافی نیست و نیاز به رعایت یک سری از تکنیک ها و نکته ها دارد.

این مقاله برای عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی است، و تازه کارانی که می خواهند عکس های حیوانات خانگی خود را در صفحات مجازی خود با دیگران به اشتراک بگذارند می توانند از این مقاله استفاده کنند و در این عرصه پیشرفت کنند.

در ادامه ما به چند مهارت عکاسی از حیوانات خانگی که از نظر ما بسیار مهم است اشاره می کنیم.

از اپلیکیشن های عکاسی استفاده کنید

عکسی از فردی که با گوشی هوشمند خود از یک پولاروید چاپ شده عکس می گیرد

این احتمال وجود دارد که دوربین گوشی هوشمند شما تمام ویژگی هایی را که به ان نیاز دارید در اختیار شما قرار ندهد. برنامه هایی وجود دارد که به شما امکان کنترل نوردهی، ISO، نقاط کانونی و سایر ویژگی های مهم را می دهد.

با استفاده از این ابزارها، می توانید عکس های خیره کننده ای از حیوانات خانگی خود در هر محیطی بگیرید.

در اینجا برخی از محبوب ترین برنامه ها برای کاربران iOS و Android آورده شده است:

کاربران iOS – Focos  و Halide

اندروید – Open Camera  و OS13 Camera

هم iOS و هم اندروید –  VSCO  و ProShot

از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید

پرتره گرفته شده از یک گربه سفید در حال استراحت در پس زمینه سفید

نور طبیعی تقریباً در هر ژانر و سبک عکاسی اولویت دارد. با استفاده از نور طبیعی می توانید از حیوانات خانگی خود عکس هایی فوق العاده بگیرید. اگر نور طبیعی کافی داشته باشید لازم نیست نگران تجهیزات حرفه ای باشید.

برای عکسبرداری در فضای داخلی، به یک روز آفتابی و یک پنجره بزرگ نیاز دارید. اگر نور خیلی تند است، از پرده برای کم کردن نور زیاد استفاده کنید.

برای عکاسی در فضای باز، زمانی که هوا آفتابی است در یک منطقه سایه دار عکس بگیرید. نور باعث درخشش اطراف حیوان شما می شود و همین امر باعث قشنگ شدن عکس شما می شود.

وقتی هوا ابری است می‌توانید در یک میدان باز نیز عکس بگیرید. این اطمینان حاصل می کند که حیوان خانگی شما تا حد امکان تحت تأثیر نور ملایم قرار می گیرد.

برای داشتن عکس های احساسی روی چشم ها تمرکز کنید

عکس از یک گربه در پس زمینه سفید

اگر می خواهید از حیوان خانگی خود عکس های احساسی بگیرید، روی چشمان آنها تمرکز کنید. می توانید از نزدیک عکس بگیرید یا عکس های خود را به گونه ای برش دهید که فقط چشم ها قابل مشاهده باشند.

هنگامی که در داخل خانه عکس می گیرید، مطمئن شوید که نور اطراف کافی باشد تا چشمان حیوان خانگی شما به خوبی دیده شود.

همچنین باید از عمق میدان کمی استفاده کنید. در این حالت، اگر روی چشم ها تمرکز کنید، در حالی که پشت و پیش زمینه تار می شوند، چشم ها بیشتر برجسته می شوند.

استفاده از حالت burst به شما کمک می‌کند درست در ان هنگام که حیوان خانگی شما در موقعیت درستی قرار دارد عکستان را ثبت کنید.

هم تراز با حیوان خانگی خود قرار بگیرید تا آنها احساس راحتی کنند

نمای نزدیک از یک مارمولک

اگر در سطح حیوان خانگی خود پایین بیایید، دیدگاه های منحصر به فرد زیادی برای کار خواهید داشت. همچنین به حیوان خانگی خود احساس راحتی بیشتری می‌دهید.

اگر همیشه در حالت ایستاده عکس می گیرید، ممکن است مجبور شوید عکس های خود را برش دهید. این کار کیفیت تصویر شما را پایین می آورد.

هر چه دوربین گوشی هوشمند شما به حیوان خانگی شما نزدیک تر باشد، گرفتن عکس های با کیفیت برای شما آسان تر خواهد بود.

از پس‌زمینه‌های ساده برای جلوگیری از عکس‌های شلوغ و نامطلوب استفاده کنید

سگی با کلاه تولد و پس زمینه سفید

از پس‌زمینه‌های شلوغ پر از لباس‌های نامرتب، افراد و رنگ‌های پر جنب و جوش اجتناب کنید. هرچه پس زمینه شما ساده تر باشد، تمرکز افراد روی حیوان خانگی شما بیشتر خواهد بود.

می‌توانید با استفاده از آویزان کردن پارچه یک پس‌زمینه استودیویی موقت ایجاد کنید. یا می توانید از دیوار سفید استفاده کنید یا در فضاهای خالی عکس بگیرید. زمین ها و اتاق های سفید برای این کار عالی هستند.

هرگز از فلش استفاده نکنید

سایه یک سگ در برابر غروب خورشید

حتی در عکاسی پرتره، فلاش مخرب تلقی می شود مگر اینکه از تجهیزات حرفه ای استفاده شود. بسیار بعید است که گوشی شما دارای ویژگی های فلش حرفه ای باشد. پس در نتیجه از آن استفاده نکنید.

فلاش باعث می شود که چشمان حیوان خانگی شما به شیوه ای نامطلوب بدرخشد و حتی ممکن است آنها را بترساند.

در عوض، اگر هوا خیلی تاریک است، تکنیک‌های عکاسی خلاقانه را آزمایش کنید. از سایه یا سایه حیوان خانگی خود عکس بگیرید.

می توانید با ایجاد نور بیشتر سایه حیوانتان را بیشتر نمایش دهید!

برای جلوگیری از ناراحتی، با حیوان خانگی خود با ارامش رفتار کنید

عکسی که با گوشی هوشمند از یک گربه گرفته شده است

قبل از عکاسی، راحتی حیوان خانگی خود را در نظر داشته باشید. اگر خواب هستند، از آرامش آنها استفاده کنید. عکس های آرامی از حیوانات خانگی بگیرید. اگر آنها بدخلق هستند، یک روز دیگری را برای عکسبرداری امتحان کنید.

هرگز آنها را مجبور نکنید که برای شما ژست بگیرد، زیرا در نهایت خراشیده یا گاز گرفته می شوید. بیش از حد او را وادار به ژست گرفتن نکنید و سعی کنید طوری نباشید که با دیدن تلفن همراهتان از شما فرار کند.

فرآیند عکسبرداری را راحت و ایمن کنید. به حیوان خانگی خود جایزه بدهید و اگر می خواهد بخوابد یا حواسش پرت می شود، او را رها کنید.

سلفی گرفتن را فراموش نکنید

 عکاسی از حیوانات خانگی با گوشی هوشمنددر حالت سلفی

به احتمال زیاد از فرآیند سلفی گرفتن لذت خواهد برد. اگر حیوان خانگی شما در هنگام نوازش خیلی بامزه رفتار می کند، می توانید با آن سلفی های زیبایی بگیرید.

یکی از ساده ترین راه ها برای گرفتن سلفی از حیوانات خانگی استفاده از ابزارهای خاص است. با کمتر هزینه ها، می توانید اسباب بازی مورد علاقه حیوان خانگی خود را تهیه کنید و در هنگام فیلم برداری برای جلب توجه حیوان خانگیتان از ان استفاده کنید.

برای مثال می توانید اسباب بازی را در نقطه ای قرار دهید که توجه وی را جلب و باعث شود که مستقیماً به دوربین نگاه کند.

راه دیگر برای گرفتن یک سلفی موفق این است که ابتدا با حیوان خانگی خود بازی کنید. زمانی که آرام باشند برای ژست گرفتن با شما اماده تر خواهند بود.

تلفن خود را برای فوکوس بیشتر در جایی ثابت نگه دارید

تصویر یک بچه گربه کوچک با چشمان آبی روی حصار چوبی

عکاسی از حیوانات خانگی به مهارت های عالی نیاز دارد. علاوه بر اینکه حیوان خانگی خود را علاقه مند می کنید، باید مطمئن شوید که عکس های شما تار به نظر نمی رسند!

همانطور که روی حیوان خانگی خود تمرکز می کنید، به خود یادآوری کنید که گوشی خود را با دو دست بگیرید. اگر گوشی شما ثابت نباشد باعث حرکت می شود و این به معنای گرفتن عکس های نامطلوب است.

اگر همه چیز شکست خورد، با صداها آزمایش کنید

ژست عکاسی با حیوانات خانگی

اگر حیوان خانگی شما از صداهای ناآشنا می ترسد، قبل از ناامید شدن این روش را نیز امتحان کنید

برخی از حیوانات خانگی برای گوش دادن به دستورالعمل ها بیش از حد پرخاشگر هستند. اگر نمی توانید عکس های خوبی از انها بگیرید و هر روشی را که امتحان کرده اید با شکست مواجه شده است، می توانید صداها را آزمایش کنید.

این بدان معنا نیست که باید حیوان خانگی خود را با صداهای وحشتناک بترسانید. موسیقی کلاسیک یا صداهای خش خش ممکن است کافی باشد.

به عنوان مثال، گربه من عاشق صداهای پرنده است. پخش صداهای پرنده در طول عکاسی توجه او را به خود جلب می کند و باعث می شود هنگامی که در فضای باز مشغول عکسبرداری هستیم احساس کند در خانه است.

انواع مختلف موسیقی را پخش کنید تا ببینید حیوان خانگی شما به چه چیزی بیشترین واکنش را نشان می دهد.

از یک برنامه ویرایش برای بهبود عکس های حیوان خانگی خود استفاده کنید

 نکات عکاسی از حیوانات خانگی با تلفن هوشمند

می‌توانید حواس‌پرتی‌های کوچک را حذف کنید یا عکس‌هایتان را در برنامه‌های ویرایش پیشرفته تصحیح رنگ کنید.

دانستن اینکه چگونه عکس های خود را بهتر جلوه دهید به شما کمک می کند سبک خود را توسعه دهید. هنگامی که با سبک خود آشنا شدید، می توانید عکس های منحصر به فردی از حیوانات خانگی خود بگیرید.

اگر می خواهید عکس های خود را در عرض چند ثانیه تصحیح رنگ کنید، از VSCO یا Instagram استفاده کنید. برای رفع ایرادات و کنترل هر قسمت از تصویر خود، می توانید از Snapseed، TouchRetouch یا Adobe Photoshop Express استفاده کنید.

کلام اخر

پرتره از یک سگ بامزه که در یک سبد دوچرخه استراحت می کند

عکاسی از حیوانات خانگی شما را به چالش می کشد و در عین حال باعث لبخند زدن شما می شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که با گوشی هوشمند خود آشنا شوید. یاد بگیرید که چگونه حیوان خانگی خود را در طول عکاسی خود علاقه مند کنید.

هنگامی که با این ژانر احساس راحتی کردید، می توانید هر زمان که بخواهید از حیوان خانگی مورد علاقه خود عکس های شگفت انگیزی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *