اخبار و مقالات, اخبار دوربین دیجیتال

چرا به جای آیفون 13 پرو، یک دوربین کامپکت خریداری کردم؟

چرا به جای آیفون 13 پرو، یک دوربین کامپکت خریداری کردم؟

یک ضرب المثل انگلیسی است که می گوید بهترین دوربین همان دوربینی است که شما همراه خود دارید و من به شخصه همیشه یک دوربین همراه خودم دارم. مدل جدید Ricoh GR III X همیشه داخل جیبم هست.

البته، در جیب دیگر هم یک گوشی هوشمند است، اما ترجیح می‌دهم از Ricoh GR III برای عکس برداری استفاده کنم. هم GR III X و هم Google Pixel 4a من از دوربین‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، من تقریباً سه برابر بیشتر از تلفنم برای دوربینم هزینه کردم و با اون نه میتوانم تماس برقرار کنم و نه من را راهنمایی می‌کند که کجا بروم.

حالا، چه کسی حاظر استاز 900 پوند (یا حدود 999 دلار / 1699 دلار استرالیا) برای یک دوربین کامپکت هزینه کند، در حالی که این پول را می‌تواند در عوض برای ارتقا تلفن همراهش به چیزی مانند آیفون 13 پرو خرج کند؟ خب، اجازه دهید من به آن پاسخ بدهم و کمی در مورد دوربین جدیدم به شما نیز بگویم.

ثبت لحظات خاص

آن به اندازه آیفون 13 پرو است. این دوربین برای عکاسی خیابانی ساخته شده است، در کوتاه ترین زمان می توان تنظیمات آن را درست کرد و بهترین عکس ها را به ثبت رساند.

من می توانم هر تنظیمات دوربین را به یک حالت عکسبرداری سفارشی اختصاص دهم، و می توانم این کار را برای سه مجموعه مختلف تعریف شده توسط کاربر انجام دهم. برای مثال، یکی از آن‌ها می‌تواند فوکوس خود را از طریق «Snap Focus» روی یک فاصله بسیار خاص تنظیم کند، سبک تصویرش را روی سیاه و سفید پویا تنظیم کند، نورسنجی را برای محافظت از نقاط برجسته تنظیم کند، و ….

اما همه اینها به چه معناست؟ خوب، همانطور که با دوربین شناخت بیشتری پیدا کردم و به مرور زمان آن را تغییر دادم، می توانم دوربین را از قبل طوری که خودم دوس دارم همیشه عکس برداری کنم، تنظیم کنم و همیشه دوربین آماده است تا لحظه های خاص را با دقت، با نوردهی و سبکی که دوست دارم، ثبت کند.

عکس بزرگ

دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا من GR III X را به جای ارتقاء تلفنم به آیفون 13 پرو انتخاب کردم، که بهترین تلفن همراهی است که بای عکس برداری می توانید بخرید.

علیرغم اندازه کوچکی که دارد، GR III X دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C CMOS بزرگ و لنز 40 میلی‌متری f/2.8 است. این تعداد پیکسل‌هایی که دارد، به‌علاوه اندازه حسگر و لنز با دیافراگم باز به من کنترلی بر عمق میدان می‌دهد که همه باعث می شوند من بتوانم بهترین عکس ها را ثبت کنم. من می‌توانم پس‌زمینه‌های پرتره‌هایم را به‌طور واقعی محو کنم.

PJtT266KSdPeF5xDmJYuQB 970 80.jpg

من با گوشی هوشمند ساده خود هم چند عکس عالی گرفته‌ام، تلفن‌ها به لطف سنگین‌ترین سرمایه‌گذاری بر روی فناوری دوربین امروزی پیشرفت های زیادی کرده‌اند.

اما در تلفن‌ها، همه چیز از کنترل عمق میدان گرفته تا تصاویر روشن شبانه توسط خود گوشی موبایل انجام می‌شود. در مقابل، آن حسگر بزرگ در GR III X قادر است عمق غوطه‌وری بیشتری ارائه دهد و نور بیشتری را برای تصاویر واقعی و تمیز در شب جمع‌آوری کند.

nuGDmVea7spK2EAX8jjn3E 970 80.jpg

نکته مثبت دیگر دوربین کامپکت جدید من، اندازه اش است است. دوربین‌های رده بالا معمولاً بزرگ هستند. اما GR III X. نسبت به تلفن هوشمند شما سخت‌تر و باریک‌تر است.

اما همچنان در جیب شما می‌چرخد و طوری در جیپ جای میگیرد که انگار هیچ سنسور بزرگی قابل مشاهده نیست و دیده نمی‌شود. شما می توانید آن را مانند تلفن خود بیرون بیاورید و مطمئن باشید که هیچ کس واقعاً بهتون چشم نداره. این یک دوربین عالی برای عکاسی خیابانی و عکس‌ برداری های روزانه است. اگر این یک مورد خیلی برایتان مهم است، بدون شک GR III X یکی از بهترین دوربین های کامپکتی است که می توانید بخرید.

متمرکز بودن

جدای از ویژگی های عکاسی آن، مزیت اصلی دیگر GR III X این است که آن فقط یک دوربین. منظور این است که GR III X تنها بر روی عکس برداری تمرکز دارد و اساسا برای این کار ساخته شده است.

وقتی دوربینم را از جیبم در می آورم، آن مرا تشویق می کند که عکس برداری کنم؛ حتی محدودیت‌های آن، مانند لنز با فاصله کانونی ثابت، به من کمک می‌کند راهی برای دیدن اشیا ها ایجاد کنم. دیدن، عکس‌برداری و حتی ویرایش در Ricoh به اصلاح عکس‌های من کمک می‌کند.

uzqtmfCwGUpoDs9Wvn9yxB 970 80.jpg

از نظر ویرایش عکس، GR III X سعی می‌کند با گوشی‌های هوشمند، مجموعه‌ای مناسب از ویرایش‌های عکس داخل دوربین را ارائه دهد، حتی برای آن دسته از تصاویر با فرمت خام. همچنین دارای اتصال بلوتوث و وای فای است که سریع است، بنابراین می توانم این تصاویر زیبا را برای اشتراک گذاری در تلفنم آپلود کنم.

Ricoh GR III X من بسیار عالی است. عمر باتری آن ضعیف است، فلاش داخلی وجود ندارد، فیلمبرداری آن با کیفیت Full HD می باشد و منظره یاب در آن وجود ندارد. اما دارای حالت فوکوس و ماکرو می باشد که حداقل فاصله فوکوس را تا 12 سانتی‌متر کاهش می‌دهد و با کمی برش می‌توانید عکس‌های کلوزآپ برتری نسبت به آیفون 13 پرو داشته باشید.

RNvBaYwLqidmjj6sE3ZuZC 970 80.jpg

مهمتر از هر چیزی، استفاده از GR III X بسیار برای من لذت بخش است. این دوربینی است که من می‌خواهم همیشه  در جیبم همراه خودم داشته باشم، و ترکیبی از قدرت و قابلیت شخصی‌سازی آن، آن را به ابزاری تبدیل کرده است که اکثر عکاسان آن را دوست خواهند داشت.

با وجود بهترین دوربین ها در گوشی های هوشمند در جهان، من عاشق عمق و وضوح واقعی تصاویری هستم که با دوربین کامپکت با سنسور بزرگ خود دریافت می کنم. و مهمتر از همه، این دستگاهی است که باعث می شود من بر روی حرفه ام تمرکز کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *