آموزش, آموزش عکاسی موبایل

چند نکته برای عکاسی با گوشی هوشمند

smartphone photography 1

عکاسی با گوشی هوشمند، عکس گرفتن با گوشی شماست. این می تواند یک آیفون یا اندروید، قدیمی یا جدید باشد. اگر گوشی هوشمند دارید، بیش از نیمی از راه را رفته اید. ممکن است به یک یا دو برنامه، یک مجموعه لنز اضافی و یک پاور بانک نیاز داشته باشید.

عکاسی با گوشی هوشمند

بهترین دوربین دوربینی است که همیشه همراه شما باشد. برای بسیاری از ما، و وقتی صحبت از عکاسی با گوشی هوشمند می شود، به این نکته فکر میکنیم که خوب چه چیزی بهتر از این ک در تمام لحظات یک دوربین آماده به کار همراه داشته باشیم تا سر به زنگا دکمه شاتر را فشار دهیم و هیچ لحظه ای را از دست ندهیم.

یک تلفن هوشمند به اندازه کافی کوچک است که در جیب شما قرار بگیرد و به اندازه کافی سبک است که کمر شما را نشکند. عکاسی با موبایل یا آیفون گرافی برای ثبت لحظات ارزشمند است. ما از آن برای ثبت دنیای اطراف خود استفاده می کنیم.

از دوستان و خانواده گرفته تا مناظر سفر. ناگفته نماند تمام غذاهایی که می خوریم. هیچ چیز در برابر ضربه سریع دوربین گوشی هوشمند در امان نیست. عکاسی با گوشی هوشمند راهی عالی برای ثبت هر چیزی است که توجه عکاس شما را به خود جلب می کند. هم تصاویر صادقانه و هم عکس های برنامه ریزی شده امکان پذیر است.

راهنمای کامل ما را مرور کنید، سپس آن را به طور عمیق بخوانید. ما تمام آنچه را که باید بدانید در اختیار شما قرار خواهیم داد. وقت آن است که از دوربین گوشی هوشمندی که همیشه همراه خود دارید استفاده کنید.

Smartphone photography valentin antonucci

عکس والنتین آنتونوچی

امکانات گوشی های هوشمند

آیفون در مقابل اندروید

دنیای گوشی های هوشمند را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

  • IOS
  • اندروید

آیفون تنها شرکتی است که از iOS استفاده می کند. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. یکی از مواردی که آیفون را متمایز می کند، لوازم جانبی زیادی است که می توانید بخرید و استفاده کنید. بخش اندرویدی خانواده در این بخش کم است. از طرف دیگر، فناوری اندرویدها به سرعت در حال پیشرفت است، زیرا نیاز به رقابت با غول اپل دارد.

iphone vs android portrait mode

بهترین لنز دوربین گوشی هوشمند / آیفون

وقتی نوبت به دوربین گوشی هوشمند شما می رسد، دید شما محدود است. در روزهایی که آیفون گرافی چیز جدیدی بود، باید با پاهای خود زوم می کردید(یعنی حرکت به سمت سوژه). امروزه، لنزهای شگفت انگیز (و عجیب و غریب) وجود دارد. اینها به شما کمک می کنند تا تصاویر خیره کننده ای بگیرید.

لنزهای ماکرو، زاویه باز و تله فوتو در دسترس هستند. اما آداپتورهای لنزهای DSLR نیز همینطور هستند. اینها زمانی عالی هستند که جابجایی لنز یک گزینه نیست.

best smartphone lensG4

آیا دوربین مهم است: SLR، بدون آینه و گوشی هوشمند

داشتن دوربین همیشه بهتر از نداشتن آن خواهد بود. بسیاری از مردم ممکن است نخواهند DSLR 1.7 کیلوگرمی و لنز خود را همیشه با خود ببرند. گوشی شما با وزن 140 گرمی در جیب شما قرار می گیرد. یکی از موقعیت‌هایی که گوشی هوشمند مفید است، داشتن تصاویر وب فوری است. بدون نیاز به تغییر اندازه با استفاده از فیس بوک، یک پست وبلاگ یا عکس وب سایت اختصاصی، تصاویر شما حدود 700 پیکسل خواهد بود. اینجاست که تصاویر گوشی 22 مگاپیکسلی DSLR، 16 مگاپیکسلی بدون آینه یا 12 مگاپیکسلی شما به یک اندازه کاهش می یابد.

smartphone photography markus spiske

عکس از Markus Spiske

گوشی های هوشمند یکی از همه کاره ترین تجهیزاتی هستند که تا به حال داشتیم. جدا از برقراری تماس، راه ورود شما به شبکه جهانی وب بسیار آسان است.

می تواند تمام عکس های شما را ذخیره کند. می توانید از آن برای یادداشت کردن چیزها استفاده کنید و می توانید مکان خود را ذخیره کنید. برچسب گذاری جغرافیایی در هنگام عکاسی نیز بسیار مفید است.

به عنوان یک عکاس مشتاق، باید مکان‌ها را جستجو کنید. یا ممکن است با یک منطقه بدون دوربین روبرو شوید. برچسب گذاری جغرافیایی همچنین به شما این امکان را می دهد که مکان دقیق خود را هنگامی که در خارج از کشور هستید ذخیره کنید.

iphone photography tips iphoneography screenshot 1زمان زیادی است که دوربین گوشی های هوشمند جایگزین استفاده روزانه از سایر دوربین ها مانند دوربین های DSLR شده. وقتی یک دوربین عالی در جیب خود دارید، چه کسی می خواهد آن همه تجهیزات را حمل کند؟

یکی از مشکلات این موضوع ارگونومی است. در حالی که طراحی دوربین ها به گونه ای طراحی شده است که در دستان شما بنشیند، گوشی های هوشمند اینطور نیستند. آنها آجرهای نازکی از شیشه، فلز و پلاستیک هستند. Hasselblad True Zoom به Moto Z پیوست و راه حلی برای این نقص ارائه کرد. دوربینی که به گوشی هوشمند می چسبد.

motoz john tekeridis

عکس از جان تکریدیس

لوازم جانبی

لوازم جانبی زیادی وجود دارد که به عکاسی از گوشی هوشمند شما کمک می کند. سرمایه گذاری روی یک مونوپاد سلفی یا سه پایه و یا گیمبال ها همیشه مفید است. اما لوازم جانبی مفید دیگری نیز وجود دارد که می تواند عکاسی آیفون شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اگر از فلاش کوچک گوشی هوشمند خود ناراضی هستید، می توانید یک کیت نورپردازی بخرید.

person holding smartphone

سه پایه

بهترین راه برای ثابت نگه داشتن تلفن همراه هنگام عکاسی استفاده از سه پایه است. یک سه پایه تلفن همراه شما را به جسمی که روی آن قرار داده شده چسبانده نگه می دارد. شما باید دوربین خود را تا حد امکان ثابت نگه دارید. به خصوص برای تایم لپس، نوردهی طولانی یا عکاسی از هر چیزی در شرایط کم نور.

 

Weifeng WT 3110A Camera Tripod 1 5

چگونه شروع کنیم

12 تم مختلف عکاسی با گوشی های هوشمند که می توانید امروز امتحان کنید. تم هایی چون پرتره، سلفی، سفر، فشن، لایف استایل و … و همه این تم ها را میتوان با گوشی هوشمند ثبت کرد البته این بدان معنا نیست که هر یک از ما می توانیم یک عکس خیره کننده بگیریم. این کار بیشتر از بالا بردن دوربین و فشار دادن شاتر طول می کشد. اگر شروع به تمرکز بر روی عکاسی از گوشی هوشمند خود کرده اید، ممکن است تمرکز بر روی یک ژانر مفید باشد.

این به شما تمرکز می کند که از چه چیزی عکس بگیرید. یکی از این ژانرها ممکن است عکاسی پرتره با استفاده از گوشی هوشمند شما باشد. یک نکته برای ثبت پرتره های خیره کننده با گوشی هوشمند خود استفاده از نور ملایم به جای نور شدید است. از این نور برای نوردهی صحیح عکس بر اساس رنگ پوست استفاده کنید.

smartphone photography styles blue sky man white shirt 1

مسیرهای نور

چگونه از تلفن هوشمند خود برای ایجاد عکاسی با نور خیره کننده استفاده کنید
مسیرهای نور راهی عالی برای ثبت تصاویر جالب عکاسی در شب از گوشی هوشمند است. این نورها به عنوان خطوط پیشرو عمل می کنند و چشمان شما را به تصویر می کشانند. ساختن آنها سرگرم کننده و ایجاد آن آسان است.

ایده این است که دوربین خود را ثابت کنید و از یک خیابان شلوغ نوردهی طولانی بگیرید. اتومبیل های عبوری صحنه را روشن می کنند و این مسیر قرمز و سفید نور را اضافه می کنند. تصویری که مسیرهای نور را نشان می دهد، ایده حرکت را در یک تصویر ثابت به ارمغان می آورد. این به عمق می‌افزاید و کمک می‌کند تا یک تصویر کسل‌کننده را به چیزی با کمی علاقه بیشتر تبدیل کنید.

mobile photography lighttrails

Lens Flare چیست؟

شعله ور شدن لنز یکی از مواردی است که عکس را خراب می کند. در طول ساعت طلایی، زمانی که خورشید در پایین ترین حد خود قرار دارد، زمانی است که شما بیشترین آسیب را نسبت به این نور درخشان دارید.

این چیزی است که هم هنگام استفاده از دوربین DSLR یا یک تلفن هوشمند ممکن است اتفاق بیفتد. حتی اگر خورشید در تصویر شما نباشد، زاویه همچنان می‌تواند به شیشه لنز شما برخورد کند و به اطراف بپرد. این یکی از آن خطاهایی است که ممکن است بعداً متوجه آن شوید، نه بلافاصله. اما شعله ور شدن لنز می تواند به تصاویر هنری خلاقانه منجر شود. در صورت استفاده صحیح بسیاری از سبک‌های تصویر می‌توانند از تابش نور خورشید به شما و تلفن همراهتان سود ببرند.

lens flare 1

عکاسی ماکرو با آیفون

یکی از زمینه های بزرگی که می توانید از تلفن همراه خود برای آن استفاده کنید، عکاسی ماکرو است. این روش بسیار نزدیک به یک تصویر و ایجاد نسبت بزرگتر از 1:1 از یک سوژه است. شما سوژه ها و اجسام ریز را بسیار بزرگتر از آنچه که هستند می سازید. اینها می تواند جزییات اقلام روزمره باشد. آنها را جدا کرده و بزرگ کنید تا تصویری جالب و انتزاعی ایجاد کنید. برای این کار باید به یک یا دو لنز نگاه کنید. به غیر از این، همه چیز به خلاقیت شما برمی گردد.

mobile photography macro

نحوه گرفتن عکس های عالی از گوشی هوشمند (بدون توجه به نور!)

وقتی بهترین شرایط نوری را دارید، می توانید با هر سیستم دوربینی صحنه ای را ثبت کنید. ترفند این است که بتوانید از آن در زمانی که شرایط عالی نیست استفاده کنید. به عنوان مثال، شرایط کم نور می تواند از نور مصنوعی استفاده کند. نور شدید خورشید باید محدود شود تا نقاط برجسته را از بین نبرد.

best lighting smartphone photography model pose

عکاسی انتزاعی با گوشی هوشمند

عکاسی انتزاعی یک زمینه عالی برای استفاده از گوشی هوشمند است. گوشی هوشمند شما دارای هر ویژگی برای این موضوع چالش برانگیز است. ایجاد عکاسی انتزاعی مستلزم آن است که به موقعیت ها و اشیا به گونه ای متفاوت نگاه کنید. گوشی هوشمند شما ابزاری برای کمک به ثبت این لذت ها است. به عنوان مثال، به دنبال الگوها در اشیاء روزمره باشید. اگر به روش صحیح گرفته شود، تصاویر جالبی ایجاد می شود. نکات ساده ما را بررسی کنید و با گوشی هوشمند خود عکاسی انتزاعی خیره کننده ایجاد کنید.

Light bulb coil smartphone abstract photography

ایجاد یک کره قطبی

یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از عکاسی با تلفن همراه، ایجاد کره های قطبی است. به این سیارات کوچک نیز می گویند و عمل تبدیل یک تصویر یا پانوراما به دنیای کوچک است. دستیابی به این سبک آسان است. ابتدا تصویر خود را دور تا دور می‌پیچید تا سمت چپ و راست به هم بپیوندند تا یک عکس ممتد داشته باشند. پانوراما فضای بیشتری برای بازی با تصویر به شما می دهد.

mobile photography polarglobe

نحوه ایجاد پانورامای 360 عکس در تلفن خود

گرفتن عکس های 360 درجه روز به روز فراگیرتر می شود. همچنین می توانید با گوشی خود عکس های پانوراما 360 درجه بگیرید. بسیاری از برنامه های عکس پانوراما 360 وجود دارد، و به راحتی می توان گیج شد که کدام یک بهترین انتخاب است.

city lights panorama

عکاسی بهتر با گوشی هوشمند

همانطور که ایده میگیرید بیشتر و بیشتر به تلفن خود روی می آورید، از چند نکته لذت خواهید برد. خوبی استفاده از گوشی این است که شما را به حرکت وا می دارد. از زوم دیجیتال خود استفاده نکنید، بلکه از نظر فیزیکی نزدیک یا دورتر شوید. این به شما کمک می کند تا کادربندی بهتری داشته باشید و به فواصل سوژه های خود عادت کنید. مهم نیست کجا هستید و تمرکزتان چیست، سعی کنید یک ایده یا مفهوم واحد را هدف بگیرید. لایه‌بندی ترکیب‌بندی‌ها و سوژه‌ها تمرین رایجی است. ساده شروع کنید تا زمانی که احساس واقعی نسبت به آن پیدا کنید.

mobile photography bettersmartphoneuser

ثابت نگه داشتن تلفن

ثابت نگه داشتن تلفن شما می تواند دردناک باشد. شرایط باد، عکاسی را چالش برانگیز و خسته کننده می کند. سه پایه می تواند به خوبی کار کند. اما اندازه معمولی برای دستگاه کوچک شما بسیار حجیم خواهد بود. یک نسخه کوچکتر امکان پذیر است اما محدودیتی در پرسپکتیو نیز دارد. سنسور کوچک آیفون دلیل دیده شدن لرزش است. در شرایط کم نور نیز مهم است که عکس های خود را تا حد امکان ثابت نگه دارید.

smartpone photography 7

چگونه با گوشی خود عکس های اکشن بگیرید

گرفتن عکس های اکشن با گوشی هوشمند می تواند چالش برانگیز و استرس زا باشد. شما می خواهید لحظه ای را ثبت کنید و می ترسید که گوشی را از دست بدهید. برای گرفتن عکس عالی به زمان بندی عالی و مهارت های خوب نیاز دارید. اما با چند نکته می توانید عکاسی اکشن شات خود را بهبود ببخشید. به عنوان مثال، همیشه باید جهت حرکت سوژه خود را پیش بینی کنید. به این ترتیب، می توانید برای ثبت لحظه مناسب آماده شوید.

phone action photography anticipate action

نحوه استفاده از حالت پرتره برای پرتره های خیره کننده آیفون

حالت پرتره یکی از ویژگی های شگفت انگیز نسخه جدید آیفون است. این به شما کمک می کند پس زمینه را محو کنید و پرتره های فوق العاده ای از سوژه های خود ایجاد کنید. آیفون یک عمق میدان دیجیتال و نه نوری را از طریق لنز ایجاد می کند. به همین دلیل، آیفون همیشه کار خوبی برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه انجام نمی‌دهد.

portrait mode how to use portrai

چگونه با گوشی هوشمند از نوزادان خود عکاسی زیبا انجام دهیم

بچه ها آنقدر سریع بزرگ می شوند که گاهی وقت نمی کنید یک عکاس حرفه ای رزرو کنید. شما می خواهید لحظه ای را که طول می کشد ثبت کنید. بنابراین تصمیم می گیرید خودتان از نوزاد تازه متولد شده عکس بگیرید. عکس‌های DIY از نوزادان شبیه عکس‌هایی که در یک استودیو حرفه‌ای انجام می‌شود، نخواهد بود. اما شما می توانید تمام تلاش خود را برای ایجاد عکس های خیره کننده و دلنشین از نوزادان انجام دهید.

diy newborn photography

اشتباه رایج در عکاسی با گوشی هوشمند

اگر احساس می کنید که تصاویر گوشی های هوشمند شما به خوبی نمی توانند باشند، ممکن است مرتکب یکی از این اشتباهات ساده شده باشید. استفاده از افراد در عکاسی می تواند به رفع یک اشتباه رایج کمک کند. ممکن است متوجه شوید که افزودن افراد به تصویری که نقطه کانونی ندارد می تواند به عمق اضافه کند. اینجاست که صبر شما ضروری است، زیرا ممکن است مجبور شوید منتظر بمانید تا شخص وارد شات شما شود. یکی دیگر از اشتباهات رایج عدم تمرکز روی سوژه است. تلفن هوشمند شما شهودی است و ممکن است ناحیه اشتباهی را برای تمرکز روی آن انتخاب کند.

smartphone photography mistakes beach

ترکیب بندی

ترکیب خود را با قانون یک سوم بهبود دهید قانون یک سوم یک ابزار ترکیبی یکپارچه است که می تواند به ایجاد علاقه در تصاویر شما کمک کند. این مفهوم بیان می کند که سوژه نباید تنها در وسط کادر بنشیند. با قرار دادن آنها در گوشه های قاب، ترکیب جالب تری ایجاد می شود.

تصور کنید منظره یاب یا صفحه LCD دارای دو خط است که تصویر را به صورت عمودی و دو خط افقی تقسیم می کند. چهار نقطه در محل تلاقی خطوط وجود دارد. این همان جایی است که باید هدفتان قرار دادن مهمترین قسمت تصویر باشد. بیننده روی این موضوع تمرکز خواهد کرد زیرا لذت بخش تر است. از لایه بندی اشکال دیگر ترکیب برای هدایت چشمان آنها به این مناطق نترسید.

rule of thirds dog

چگونه از خطوط پیشرو برای بهبود ترکیب عکاسی خود استفاده کنید

خطوط راه بسیار خوبی برای کمک به ترکیب تصاویر شما هستند تا فاکتور شگفت انگیز اضافی را به آنها ببخشید. آنها می توانند چشم شما را به سوژه ای جلب کنند یا آن را از کادر خارج کنند. آنها همچنین می توانند یک حس جهت بدهند که به خودی خود حرکت در یک تصویر ثابت است و آن را جالب می کند. این خطوط همه جا هست. اگر زیر یک ساختمان بسیار بلند بایستید و به بالا نگاه کنید، همه خطوط به هم نزدیک می شوند. چشمان شما آنها را تا بالا دنبال خواهد کرد. یک خیابان طولانی، نرده یا گذرگاه همه نمونه هایی هستند که می توانید استفاده کنید. شما فقط باید چشمان خود را باز نگه دارید و به دنبال آنها باشید.

mobile photography lines

استفاده از رنگ در عکاسی

رنگ های موجود در تصاویر شما بخش مهمی در عکاسی با گوشی هوشمند هستند. آنها می توانند سوژه ها و مناطق عکس شما را مکمل یا مستقل از یکدیگر کنند. اگر رنگ ها با یکدیگر همبستگی داشته باشند، به حفظ لحن و حالت یکسان تصویر کمک می کند. کنار هم قرار گرفتن از رنگ هایی می آید که تضاد دارند و باعث تضاد می شوند. هر دوی این سبک ها می توانند به افزایش علاقه به عکاسی با گوشی هوشمند شما کمک کنند.

Colour photo Colour Theory

برنامه ها

پشتیبان گیری: ذخیره، اشتراک گذاری، چاپ، تهیه نسخه پشتیبان از تصاویر بسیار مهم است. این تضمین می کند که یک کپی از تصاویر شما در جای دیگری وجود دارد، در صورتی که اتفاقی برای تلفن همراه شما بیفتد. تلفن های همراه مدرن تا حدودی شکننده هستند. بنابراین همیشه بهترین کار این است که ایمن باشید. برای ذخیره تصاویر خود، گزینه های زیادی وجود دارد. سرویس Cloud یک سرویس رایج برای کاربران iOS است. 5 گیگابایت به طور خودکار از طریق ثبت نام iTunes شما به شما اختصاص می یابد.

smartphone photography

اپلیکیشن گوشی های هوشمند

اپلیکیشن ها چیزی هستند که تلفن همراه شما را به یک گوشی هوشمند تبدیل می کنند. بدون برنامه، می توانید تماس برقرار کنید، تقویم خود را بررسی کنید.

از طریق برنامه ها، تقریباً می توانید هر کاری را در تلفن خود انجام دهید. برخی از آنها رایگان هستند، اما اغلب شما را مجبور می کنند که با تبلیغات مقابله کنید. این تا زمانی است که پرداخت نکنید. یکی از توصیه های ما اپلیکیشن مجیک شاتر است. به شما امکان می دهد با نوردهی طولانی کار کنید. شما باید سرعت شاتر خود را انتخاب کنید.

mobile photography magicshutterapp

برنامه ویرایش عکس گوشی هوشمند

بسیاری از برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند وجود دارد که به ویرایش تصویر اختصاص داده شده اند. بسیاری از آنها همان وظیفه همیشگی را در ذهن دارند، مدیریت سطوح نوردهی و کنتراست شما. همه اینستاگرام و VSCO Cam را می شناسند. اما آیا می‌دانستید که Adobe Photoshop یک نسخه اپلیکیشن موبایل نیز دارد؟ این ابزارهای بسیار زیادی را برای کمک به شما در ویرایش عکس های خود ارائه می دهد.

10 editing apps photoshop 1

اپلیکیشن عکاسی منظره

برنامه های تلفن همراه خاصی برای کمک به عکاسی منظره شما وجود دارد. ابتدا باید بدانید که مناظر قبل از گرفتن هر عکسی ظاهر می شوند. یک عکس برداری موفق از منظره به دلیل تحقیق و برنامه ریزی از قبل اتفاق می افتد. یکی از بهترین برنامه ها برای برنامه ریزی Photopills است. این اپلیکیشن هوشمند، محل قرارگیری خورشید و ماه را در رابطه با منطقه ای که می خواهید از آن عکس بگیرید را به شما نشان می دهد. این برای مناظری که در طول ساعت طلایی در نور فرو می‌روند عالی است.

smartphone photography photopills

برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر شما

تلفن همراه شما وظایف زیادی دارد، نه تنها تماس و ارسال پیامک. یکی از کاربردهای هوشمندانه آن یادداشت برداری از مکان خاصی است که از آن عکس گرفته اید یا می خواهید به آن بازگردید. این از چیزی به نام برچسب گذاری جغرافیایی ناشی می شود. دانلود سریع یک برنامه به تلفن شما امکان می دهد از طریق GPS (سیستم موقعیت یابی جهانی) بداند کجا هستید. همانطور که از یک سوژه عکس می گیرید، مکان ثبت می شود. این در داده های EXIF (فرمت فایل تصویری قابل تعویض) شما ذخیره می شود.

smartphone photography landscape

اینستاگرام

اینستاگرام بیش از 400 میلیون کاربر دارد، بنابراین می توانید درک کنید که 52 میلیون عکس ارسال شده در روز اغلب اتفاق می افتد. پس چگونه متمایز می شوید؟ یکی از اولین نکات این است که فقط بهترین تصاویر خود را ارسال کنید. این وسوسه انگیز است که هر چیزی را که عکس می گیرید به اشتراک بگذارید. اما شما باید بسیاری از کارهای خود را حذف کنید. به اشتراک گذاری یک تصویر همیشه قدرتمندتر خواهد بود.

smartphone photography 3

چگونه عکس های اینستاگرام را در لایت روم ویرایش کنیم

اینستاگرام یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر است، اما کاربردهای دیگری نیز دارد. می توانید از آن برای ویرایش تصاویر خود نیز استفاده کنید. اما می توانید تصاویر خود را در لایت روم نیز ویرایش کنید. به این ترتیب، نتایج خیره کننده تر و حرفه ای تر خواهد بود. به علاوه، نسخه موبایلی در دسترس است که ویرایش عکس را سریعتر و آسان تر می کند.

Edit Instagram photos in Lightroom MobileScreen

ویدیوهای با گذشت بیش از حد Hyper-Lapse

Hyper-Lapse ویدیویی است که از بسیاری از عکس‌های متوالی گرفته شده است. چیزی که این را با یک تایم لپس متفاوت می کند این است که هنگام ثبت تصاویر حرکت می کنید. در حین عکاسی آزاد هستید که حرکت کنید، کج کنید یا راه بروید. وقتی این تصاویر کنار هم قرار می گیرند، حس جالبی ایجاد می کنند. این چیزی است که شما نمی توانید آن را از یک ویدیوی استاندارد تکرار کنید. این سبک در اینستاگرام موجود است، بنابراین به برنامه های دیگر نیازی نیست.

smartphone photography timelapse

پس پردازش

گردش کار عکاسی با گوشی هوشمند عکاسی با گوشی هوشمند شما نیاز به یک گردش کار دارد. این کار سازماندهی، برنامه ریزی و ویرایش تصاویر شما را ثابت نگه می دارد. اگر خارج از جاده هستید و از لپ تاپ خود دور هستید، این یک راه خوب برای مدیریت و پردازش تصاویر است. بسته به اینکه تصاویر شما در کجا قرار می گیرند، برنامه ها یا برنامه هایی را که استفاده می کنید تعیین می کند.

ویرایش تصاویر در گوشی هوشمند مزایای زیادی دارد. این به شما امکان می دهد در حال حرکت ویرایش کنید و سپس فوراً به اشتراک بگذارید. برای اینکه بتوانید تصاویر خود را به اشتراک بگذارید، آنها باید بهترین باشند که می توانید ایجاد کنید.  اطمینان حاصل کنید که تنظیماتی وجود دارد که روند شما را مختل نمی کند.

smartphone photography editing

چگونه تصاویر HDR خیره کننده ایجاد کنیم

HDR یا محدوده دینامیکی بالا راهی برای ایجاد یک تصویر خیره کننده از یک سوژه با نور دشوار است. با انباشتن تصاویر، به بیرون کشیدن جزئیات از نقاط برجسته و سایه کمک می کنید. گوشی‌های هوشمند قبلاً این ابزار را در برنامه دوربین درون گوشی تعبیه کرده‌اند. نیازی به دانلود نیست این فرآیند راهی عالی برای نشان دادن مناظر، پرتره ها و صحنه های کم نور است.

smartphone photography hdr

نتیجه

امروزه برای عکاس شدن نیازی به دوربین گران قیمت ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند با دوربین خوب و چند دستورالعمل کلی عکاسی است. از راهنمای ما برای یادگیری و تسلط بر عکاسی با گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، هیچ کس حتی فکر نمی کند از شما بپرسد که از چه دستگاهی برای گرفتن عکس استفاده کرده اید. همه از شما خواهند پرسید که چگونه این کار را انجام دادید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *