ما با کارلوس آداما، عکاس cosplay در CosXPo 2022 صحبت کردیم، جایی که او کیت دوربین ضروری خود را به اشتراک گذاشت.
کارلوس در زمینه عکاسی کازپلی تا حدودی متخصص است، با تقریباً یک دهه تجربه عکاسی با بازیکنان کازپلی از سراسر بریتانیا. مستقر در لندن، کارلوس فرصتهای فوقالعادهای برای همکاری با بازیکنان فضایی از همه مناطق و فرنچایزها، تیراندازی از انیمه تا شخصیتهای بازی و ابرقهرمانان داشته است!
مانند بسیاری از ما، کارلوس به غیر از کار کردن به عنوان عکاس کازپلی، یک شغل روزانه دارد، اگرچه کار او فرصت های هیجان انگیزی را برای کار در کنوانسیون های بین المللی و عکاسی های فضایی در خارج از کشور در سیدنی و نیویورک به او داده است.
ما در CosXPo امسال ، یک رویداد آخر هفته که صرفاً بر اساس اشتراک دانش Cosplay و مهارت عکاسی طراحی شده بود، از طریق مجموعهای از پنلها، آموزشها و کارگاهها، موفق شدیم لحظهای با کارلوس داشته باشیم. یکی از این پانل ها توسط خود کارلوس برگزار شد، “عکاسی برای مبتدیان” که در آن او یک ساعت صحبت در مورد اصول مثلث نوردهی برای کادربندی سوژه و دریافت آن نور عالی در فضای باز داشت.
من در اواخر سال 2012-2013 پس از اینکه به عنوان داوطلب در یک کنوانسیون کمیک کوتاه مدت به نام کاپو مشغول به کار بودم، شروع به گرفتن عکس از بازیکنان فضایی کردم… من بسیار خوش شانس بودم که در برخی از عکاسی های کازپلی شرکت کردم. مکانهایی مانند سیدنی و نیویورک، که تجربهای کاملاً متفاوت از آنچه در خانه به آن عادت کردهام است.”
کیت کیت کارلوس شامل مجموعهای از لنزهای سونی است ، ما پرسیدیم که لنز او برای گرفتن پرترههای کازپلی چیست و او معتقد است:
“اگر در مورد عکسهای لوکیشن و برخی قراردادها صحبت میکنیم، فکر میکنم با یک لنز ساده 50 میلیمتری نمیتوانید اشتباه کنید. وقتی بخواهم روی سوژه بیشتر فوکوس کنم، اگر فضای کافی داشته باشم به 85 میلیمتر تغییر میدهم.
“دوربین فعلی من سونی A7 III است. من هر چند سال یک بار به آلفاهای مختلف ارتقا میدهم و از اوایل سال 2020 پس از سرقت Mark 2 خود، Mark 3 را دریافت کردهام. حتی اگر به خاطر افزایش عمر باتری به تنهایی باشد، ارزش ارتقا داشت.
“لنزهای E-mount فعلی من که با خودم حمل میکنم بسیار ساده هستند، دو لنز سونی، FE 50mm f1.8 و FE 85mm f/1.8 ، و یک لنز Samyang 35mm f/2.8. کیت تقریباً ساده و مقرونبهصرفه. من آنها را با یک فیلتر انتشار Moment Cinebloom برای 35 و 50 میلی متر در مواردی تکمیل کنید.
برای چراغها، من در حال حاضر از دو Godox AD200 و Godox V860II استفاده میکنم که همگی توسط ماشه Godox X1 روشن میشوند. برای قراردادها، من معمولاً چراغ کلید را روی یک کاسه برنج 16 وجهی 65 سانتیمتری Pixapro میگذارم و سپس از اصلاحکنندههای کوچکتر برای نور لبه و ژلها در چراغهای دیگر استفاده میکنم.
من سعی میکنم تنظیماتم را برای حمل و نقل و جابجایی در کنوانسیونها تطبیق دهم. برای سایر عکسهای لوکیشن میتوانم با چراغهایی مانند AD600 بزرگتر شوم، اما تحمل ساعتهای طولانی در یک کنوانسیون میتواند نسبتاً سخت و طاقتفرسا باشد. از حرکت رو به جلو استفاده خواهم کرد. Godox AD B2 برای ترکیب دو 200s اگر من خروجی بیشتری می خواهم.
علاوه بر این، من مقداری ژل، ابزاری برای تمیز کردن لنزها و حسگر، یک پاوربانک برای شارژ دوربین یا گوشی در صورت لزوم، باتری های یدکی برای ماشه و حتی یک سی دی شکسته و یک خط کش که گاهی اوقات برای جلوه های سبک منشوری استفاده می کنم، با خود دارم.
کیفی که من استفاده میکنم یک کولهپشتی دوربین چرخدار 2 در 1 جدیدتر است.
01. Sony A7 III
من از ابتدا سونی را عکاسی میکردم، اما مطمئناً زمانی بود که شروع به استفاده از یک آینه شفاف با EVF کردم که واقعاً بازی خود را ارتقا دادم، زیرا عملکرد نمای زنده به من کمک کرد تا عکاسی دستی را بسیار بهتر درک کنم و قطعاً سریعتر یاد گرفتم.»
02. Sony FE 50mm F1.8
شما مقدار مناسبی از بوکه دریافت میکنید تا موقعیت مکانی را کاملاً از دست ندهید، میتوانید با گروههای کوچکتر عکاسی کنید، و طبق سلیقه من، 50 میلیمتر حس طبیعی و سینمایی دارد.»
03. Sony FE 85mm f/1.8
این لنز به کارلوس کمک میکند تا فوکوس دقیقتری روی سوژهها و پسزمینههای کرمی بوکه داشته باشد.
04. Samyang AF 35mm f/2.8 FE
این لنز سامیانگ بخشی از لوازم ضروری کارلوس است که او در کیف کیت خود حمل می کند.
05. فیلتر انتشار Moment CineBloom
کارلوس لنزهای 35 میلی متری و 50 میلی متری خود را با این دیفیوزر در مواقعی تکمیل می کند.
مانند بسیاری از عکاسان، کارلوس از نرم افزارهای Adobe Lightroom و Photoshop CC برای اضافه کردن آخرین لمس به تصاویر خود، قبل از ارسال به مدل و به اشتراک گذاری آنها در کانال های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کند. استفاده از پس فرآیند برای افزودن عناصر خلاقانه اضافی به عکسهای cosplay میتواند یکی از هیجانانگیزترین بخشهای فرآیند باشد.
ما از کارلوس پرسیدیم که آیا او آخرین توصیه ای برای کسانی دارد که به دنبال عکاسی در فضای مجازی هستند:
“من می گویم همکارانی را پیدا کنید که به موضوعات مشابه شما علاقه مند هستند و سعی کنید داستانی را با تصاویر خود تعریف کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که این یک زمینه همکاری گسترده است.”
کارهای خارق العاده کارلوس را در صفحه فیس بوک و اینستاگرام او ببینید .