اخبار و مقالات, اخبار موبایل

هر آنچه که درباره ی Samsung Galaxy Z Fold 4 میدانیم

هر آنچه که درباره ی Samsung Galaxy Z Fold 4 میدانیم

ارتقاهای زیادی باید بر روی Samsung Galaxy Z Fold 4  انجام شود. تا به امروز گلکسی زد فولد 3 عنوان بهترین گوشی تاشو را از زمان عرضه اش داشته است. بازار موبایل‌های تاشو از زمان عرضه آن بسیار شلوغ‌تر شد و اگر سامسونگ می‌خواهد این این بازار گرمی را حفظ کند، نسخه بعدی که ارائه می دهد باید همه را تحت تأثیر قرار دهد.

از زمانی که Fold 3 معرفی شد، ما گوشی های تاشو زیادی را که وارد بازار شدند را دیده‌ایم، بنابراین باید Z Fold 4 که نسخه جدید گوشی های تاشو هست، بسیار ما را تحت تأثیر قرار دهد.

انتظار می‌رود این گوشی تاشو بعدی سامسونگ باشد که احتمالاً در کنار Z Flip 4 در صورت پیروی از الگوی سال 2021 و عضو بعدی سری گوشی‌های هوشمند Fold که به تبلت‌های کوچک تبدیل می‌شوند، عرضه خواهد شد.

این گوشی تاشو احتمالاً در ماه آگوست عرضه خواهد شد و شایعات گلکسی زد فولد 4 در حال حاظر پخش شده است: همه آن شایعات را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم و همچنین مواردی که انتظار داریم این گوشی موبایل آن ها را دارا باشد را نیز گفته ایم.

تاریخ عرضه و قیمت Samsung Galaxy Z Fold 4

چون که هم گلکسی زد فولد 3 و هم گلکسی زد فولد 2 سامسونگ در آگوست سال های عرضه خود معرفی شدند پس انتظار می رود که سامسونگ گلکسی زد فولد 4 هم در آگوست 2022 معرفی شود و در اواخر ماه یا اوایل سپتامبر عرضه شود.

با این حال، از آنجایی که هنوز هیچ شایعه‌ای در مورد تاریخ عرضه این گوشی وجود ندارد، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که سامسونگ آن را درست ماه سپتامبر عرضه می کند، به خصوص که Samsung Galaxy Fold اصلی در فوریه 2019 رونمایی شد.

قیمت چیزی است که در حال حاضر نمیتوان دقیق گفت ما فقط احتمال میدهیم که قیمتش ممکن است این باشد. قیمت Samsung Galaxy Z Fold 3 از 1799 دلار / 1599 پوند / 2499 دلار استرالیا شروع می‌شود. این قیمت در واقع کمی کمتر از مدل قبلی آن است و با توجه به اینکه گوشی های تاشو سامسونگ تقریباً همیشه به دلیل قیمت هایشان مورد انتقاد قرار می گیرند، ما فکر می کنیم که Z Fold 4 یا قیمت مشابهی با نسخه قبلی خود خواهد داشت یا کمی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  پلی‌استیشن ۵ پرو به زودی عرضه می‌شود

در واقع، یکی از منابع خبری گفته است که گلکسی زد فولد 4 ارزان‌تر خواهد بود، اما نگفتند که قیمتش چقدر است.

W9CSLwptz5i9i3vgUPxx7N 970 80.jpg

اخبار و شایعات

بزرگترین شایعه پخش شده در مورد سامسونگ گلکسی زد فولد 4 تا کنون، داشتن صفحه نمایش اصلی 7.56 اینچی و صفحه نمایش خارجی 6.19 اینچی بوده است. که اندازه های بسیار مشابه به گلکسی زد فولد 3 می باشد.

همان منابع همچنین ادعا می‌کنند که یک شیار برای قلم S Pen خواهد داشت و اگر نداشته باشد طراحی آن نیز مشابه Z Fold 3 خواهد بود.

منبع دیگری نیز گفته است که این گوشی دارای یک اسلات برای قلم S Pen است و همچنین شیشه آن محکم تر و دوربین هایش ارتقا یافته اند.

از منابع دیگر، شنیده‌ایم که تولید قلم S Pen در آوریل 2022 آغاز شد، که نشان دهنده این است که سامسونگ در حال ساخت تعداد زیادی قلم است، بنابراین با توجه به این اخبار ها، شواهد دیگری است مبنی بر اینکه این قلم به صورت استاندارد با این گوشی عرضه می‌شود نیز وجود دارد.

یکی از شایعات اولیه حاکی از آن بود که سامسونگ، گلکسی زد فولد 4 را مانند گلکسی زد فولد 3 به دوربین زیر صفحه‌نمایش مجهز می‌کند، اما این بار کمتر زیر صفحه نمایش قابل دیده شدن است.

این مورد توسط منبع دیگری نیز تأیید شده است که نشان می‌دهد گوشی نه یک، بلکه دو دوربین در زیر نمایشگر خواهد داشت، احتمالاً یکی برای نمایشگر اصلی و دیگری در زیر صفحه نمایش کوچکتر.

همان منبع اضافه می‌کند که باتری آن نیز بزرگ‌تر خواهد بود و طراحی لولا آن متفاوت است تا گوشی موبایل سبک‌تر و ضد گرد و غبار و آب‌ باشد.

با این حال، شایعه‌ای جدیدتر نشان می‌دهد که ظرفیت باتری گلکسی زد فولد 4 با گلکسی زد فولد 3 برابر خواهد بود. تنها پوشش نقره‌ای آن است که ممکن است این گوشی سامسونگ را کوچک‌تر یا ارزان‌تر کند.

مطلب پیشنهادی:  دانلود مستقیم اپلیکیشن از اینترنت برای کاربران آیفون و آیپد در اروپا!

همچنین شنیده‌ایم که این گوشی همان دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری گلکسی اس 22 را خواهد داشت، که می‌تواند ارتقاء دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری در Z Fold 3 باشد.

همچنین شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد دستگاه تاشوی آینده ممکن است دارای اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش باشد.

اما این یک اسکنر اثر انگشت معمولی در زیر نمایشگر نیست، بلکه یک اسکنر دو طرفه خواهد بود که بین صفحه نمایش خارجی و صفحه اصلی قرار می گیرد، بنابراین می توانید قفل هر دو صفحه نمایش را با استفاده از همان سخت افزار باز کنید.

ما انتظار چه ارتقاهایی را داریم

مواردی وجود دارد که انتظار داریم برای Samsung Galaxy Z Fold 4 بهبود یافته یا اضافه شود. می توانید موارد اصلی را در زیر بخوانید.

1. قیمت کمتر

به طور کلی سری Galaxy Z Fold برای اکثر مردم بسیار گران قیمت است. قابل درک است که قیمت با توجه به فناوری بالایی که دارا است همخوانی دارد، اما ما همچنان میخواهیم که سامسونگ تلاش کند و قیمت آن را کمی پایین بیاورد.

خبر خوب این است که به نظر می رسد این شرکت قصد انجام این کار را دارد، زیرا Samsung Galaxy Z Fold 3 کمی ارزان تر از Samsung Galaxy Z Fold 2 بود، بنابراین امیدواریم سامسونگ این کار را با Galaxy Z Fold 4 تکرار کند.

در نهایت، ما دوست داریم که قیمت این گوشی‌ها بیشتر از گوشی‌های هوشمند معمولی درجه یک نباشد، اما گمان می‌کنیم که حداقل چند سال برای این اتفاق نیاز است.

2. دوربین های بهتر

TXiNo35DL2EWx8ZijQPXeM 970 80.jpg

Samsung Galaxy Z Fold 3 از بسیاری جهات یک گوشی درجه یک است، اما دوربین های آن به دوربین های Samsung Galaxy S21 Ultra و برخی دیگر از گوشی های سامسونگ نمی رسد.

با توجه به هزینه ای که برای سری تاشو سامسونگ می‌کنیم، مایلیم این تغییر را در Samsung Galaxy Z Fold 4 مشاهده کنیم. به جای زوم اپتیکال 2 برابری در مدل فعلی، ما زوم 10 برابر مانند S21 Ultra را می‌خواهیم، همراه با یک زوم اضافی.

3. عمر باتری بیشتر

یکی از چیزهایی که به نظر می رسد همه تلفن های تاشو با آن دست و پنجه نرم می کنند ظرفیت باتری است، زیرا آنها تمایل دارند باتری هایی داشته باشند که حداکثر با گوشی های هوشمند استاندارد مطابقت دارند، با وجود داشتن صفحه نمایش بسیار بزرگتر.

مطلب پیشنهادی:  One UI 6.1 این هفته برای پرچمداران سامسونگ 2023 عرضه می‌شود

به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی زد فولد 3 دارای باتری 4400 میلی آمپر ساعتی است که در بهترین حالت برای یک گوشی غیر تاشو متوسط به نظر می رسد، اما از آن جایی که این موبایل تاشو است و دارای دو نمایشگر است که یکی از آنها 7.6 اینچ می باشد، این عمر باتری ضعیف می باشد.

4. پشتیبانی از قلم S برای صفحه اصلی

9m4KwG6Ds34CK9DtYuFbjB 970 80.jpg

Samsung Galaxy Z Fold 3 اولین گوشی تاشو سامسونگ است که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و این یک افزوده بزرگ است، زیرا به شما کمک می‌کند از صفحه نمایش عظیم آن بیشترین بهره را ببرید. اما قلم S تنها با نمایشگر اصلی بزرگ سازگار است، نه با صفحه نمایش خارجی کوچکتر آن.

این مشکل بزرگی نیست، زیرا صفحه نمایش اصلی جایی است که احتمالاً بیشترین کاربرد را دارد، اما هنگامی که افراد یک قلم دارند، مطمئناً زمان هایی وجود خواهد داشت که می خواهند از آن در صفحه دیگر نیز استفاده کنند، و البته صفحه نمایش 6.2 اینچ خارجی آن خیلی هم کوچک نیس.

بنابراین برای سامسونگ گلکسی زد فولد 4، ما می‌خواهیم پشتیبانی از قلم را برای هر دو صفحه نمایش ببینیم.

5. اسلات S Pen

در حالی که شکایت اصلی ما در مورد اجرای قلم در گلکسی زد فولد 3 این است که این قلم روی صفحه نمایش ثانویه کار نمی کند، اما از اینکه هیچ شکافی برای آن در گوشی وجود ندارد نیز کمی تاراحت هستیم.

این بدان معناست که یا باید از یک قاب با شکاف داخلی استفاده کنید یا ممکن است S Pen خود را گم کنید. در حالی که مطمئناً وجود یک اسلات دارای معایبی است (این اسلات فضای بیشتری را در گوشی اشغال می کند)، ما فکر می کنیم که اگر سامسونگ در مورد پشتیبانی از قلم جدی است، باید آن را اضافه کرد، به خصوص اگر گلکسی نوت دیگری ارائه ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *