اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

ویدئو: این منظره باورنکردنی در 25 کیلومتری سطح زمین ثبت شده است

lazy

برای جشن گرفتن روز زمین، Hi-Impact L&D یک دوربین Insta360 ONE X2 را در 24650 متری (80872 اینچ) بالای زمین فرستاد تا منظره ای زیبا از زمین ثبت کند.

این تیم تصمیم گرفتند از پلتفرم و تجهیزات Insta360 استفاده کنند زیرا قبلاً نشان داده بود که قادر به کار در دماهای شدید است. در ارتفاع 24650 متری، دما به 45- درجه سانتیگراد (49- درجه فارنهایت) می رسد. Hi-Impact L&D گفت: «ما قبلاً از دوربین fly360 استفاده می کردیم اما پس از چند سال رفتن به لبه فضا از کار افتاد و ما به چیزی برای جایگزینی آن نیاز داشتیم. خوب بود بدانیم که دوربین در برابر دماها دوام می آورد و کیفیت تصویر واقعاً خوب خواهد بود، بنابراین ما X2 را انتخاب کردیم و ناامید نشدیم!

در طول پرتاب، باد بسیار زیاد بود، بنابراین تیم تصمیم گرفت مقدار هلیوم را در بالون هواشناسی خود کاهش دهد تا اطمینان حاصل شود که بالون خیلی دور نخواهد شد. این تیم قبلاً پروازهایی به 33000 متر (108000 دقیقه) داشته است، اما شرایط برای آخرین پرتاب برای برنامه پروازی 30000 متری دیگر قابل قبول نبود. هوا برای این پرواز وحشتناک بود. بادهای بسیار شدید، دمای سرد، و باران فراوان در حالی که ما در حال آماده شدن برای پرتاب بودیم. Hi-Impact L&D گفت: دوربین به طرز تحسین‌برانگیزی از این شرایط جان سالم به در برد، اما بدیهی است که کیفیت تصویر با بارش باران روی لنز بالایی کاهش می‌یابد.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Insta360 (@insta360)

Insta360 X2 نزدیک به دو ساعت در طول صعود بالون ضبط کرد. هنگامی که بالون ترکید و دوربین به زمین فرود آمد، تیم باید آن را برای بازیابی ردیابی کند. این تیم از روش‌های مختلف ردیابی، از جمله ردیاب GPS (پیام‌رسان SPOT) و تلفن همراه با اپلیکیشن ردیابی استفاده می‌کند. اتفاقاً این هر دو شکست خوردند. خوشبختانه، ردیاب سومی وجود دارد که به رایانه Raspberry pi مرتبط است و این سیستم تا زمانی که بالون تقریباً به زمین می‌رسد کار می‌کند.

این تنها باری نیست که دوربین Insta360 بسیار بالا بوده است. دسامبر گذشته، تیم NewMakeI یک Insta360 X2 را تا بیش از 30000 متر (100000′) ارسال کرد. موفقیت آن پرواز به Hi-Impact L&D کمک کرد تا برای آخرین پرواز خود را با Insta360 X2 انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *