آموزش عکاسی دیجیتال

12 نوع مختلف عکاسی پرتره که باید بلد باشید

Self portrait 06

چه در عکاسی تازه وارد باشید یا یک کهنه کار ماهر، عکاسی پرتره یک ژانر ضروری است که باید در کارنامه خود داشته باشید.

عکاسی پرتره بدون شک یکی از محبوب ترین ژانرهای عکاسی است. اما خوب خود پرتره هم انواع مختلفی دارد که بهتر است با تمام آنها آشنا شوید و مهارت های خود را در این فرم عکاسی کشف کنید و دریابید که سبک ایده آل شما برای پرتره چیست.

با ما همراه باشید تا در مورد 12 نوع مختلف عکاسی پرتره بیشتر بدانید.

12 نوع مختلف عکاسی پرتره

1. پرتره های سنتی و مرسوم

traditional portriat photography types wedio min

این سبک کلاسیک پرتره شامل نگاه کردن مستقیم سوژه به دوربین است و اغلب در برابر یک محیط ساده استودیویی گرفته می شود. این عکس ها معمولا بر روی سر و شانه سوژه متمرکز می شوند تا کل بدن.

2. سلف پرتره

سلف پرتره‌ها می‌توانند بسیار زیبا و پر زرق و برق باشند و نیازی نیست که یک سلفی سریع در تلفن هوشمند شما باشند. سلف پرتره اغلب به معنای پرتره جدی تری نسبت به سلفی است: آنها به برنامه ریزی کاملاً دقیق نیاز دارند زیرا شما خودتان آن را انجام می دهید!

مطلب پیشنهادی:  نحوه صحیح نگه داشتن دوربین عکاسی

Self portrait 06

برای این سبک عکاسی اگر دوربین شما مجهز به Wi-Fi میباشد آن را به گوشی تلفن همراه خود متصل کنید که بتوانید راحت تر عکاسی کنید و بصورت زنده تصویر خود را مشاهده کنید و همینطور بتوانید از ریموت شاتر استفاده کنید یا اینکه پس از تنظیم کادر تایمر را فعال کنید تا کار خود را آسانتر کنید و بتوانید بهترین تصویر را ثبت کنید.

3. پرتره های محیطی

در پرتره محیطی، هم سوژه شما و هم محیط آنها اهمیت یکسانی دارند. انجام بعضی از تنظیمات برای عکاسی در این سبک ضروری است: معمولاً مکانی که تصویربرداری میکنید مورد مهمی برای سوژه شما است  مهمی برای سوژه شماست و می تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت بیننده بگوید.

environmental portrait types wedio

پرتره های محیطی به اندازه پرتره سبک زندگی غیر رسمی نیستند: در این سبک ها میتوان از ژست های مختلف استفاده کرد. ژست، نورپردازی، تنظیم و سوژه همه با هم در این ژانر مهم هستند.

4. پرتره های زرق و برق دار

با پرتره زرق و برق، زیبایی سوژه تمرکز اصلی است. اغلب شامل برنامه ریزی برای لباس های متفاوت و زیبا، میکاپ آرتیست و آرایشگر حرفه ای می شود.

این نوع عکاسی به زبان خارجی به Glamour معروف است در عکاسی های تبلیغاتی مربوط به لوازم آرایشی و موارد این چنین استفاده میشود حتی ممکن است بعضی از آنها نیمه برهنه باشند. این سبک کمی شبیه به عکاسی مدلینگ میباشد، با این تفاوت که در این عکاسی تاکید بیشتر روی شخص میباشد نه لباس.

5. پرتره های بودوار

بودوار کاملاً شبیه پرتره های زرق و برق است. تفاوت اصلی این است که عکس های بودوار عمدتا در اتاق خواب انجام می شود.

مطلب پیشنهادی:  ۱۱ نکته برای بهبود عکاسی از جزئیات معماری

این عکس ها اعتماد به نفس و احساسی بودن را جشن می گیرند. این سبک عکاسی در مورد ژست های جنسی و لباس زیر نیست. چه با پوشش کامل و یا بدون پوشش مناسب هدف اصلی زیبایی و توانمندسازی است!

6. پرتره سبک زندگی

عکاسی پرتره سبک زندگی افراد را در حال انجام زندگی روزمره خود ثبت می کند. این سبک اغلب در تبلیغات توسط برندهایی استفاده می‌شود که می‌خواهند به مشتریان خود الهام بخشند تا به سبک زندگی به تصویر کشیده شوند.

lifestyle photography capturing your subjects true personality min

همچنین عکاسی پرتره سبک زندگی روشی عالی برای ثبت تصویر افراد در محیط های خانگی یا ثبت خاطرات عالی است. این سبک به خصوص با عکس های گروهی خانوادگی بسیار عالی میشود!

7. پرتره های بی پرده، یهویی یا خیابانی

در عکاسی پرتره بی پرده، این عکس ها در حالتی گرفته میشود که (معمولا) بی هوا هستند و سوژه ژست خاصی ندارد و بطور مثال انگار نمیداند که در حال عکاسی از آن هستیم. عکس های یهویی بدون برنامه ریزی هستند و شامل هیچ گونه ژست گرفتن نیستند. این عکس ها می تواند بینش قدرتمندی نسبت به احساسات واقعی یک سوژه بدهد.

street portrait photography styles wedio min

8. هنرهای زیبا – Fine arts

پرتره هنرهای زیبا می تواند بحث برانگیز باشد – هنرمندان در مورد اینکه هنر زیبا چیست و آیا این شامل عکاسی در خانه شما می شود یا خیر بحث می کنند.

sm blogpost BMacFerrin 1536x864 min

انبوهی از آثار هنری و سبک های مختلف الهام بخش این ژانر عکاسی هستند. یک نوع رایج نقاشی های رنسانس و سوررئالیسم است. این یک راه فوق العاده برای خلاقیت در پرتره شما است!

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی حرفه ای از طلا و جواهرات

9. پرتره های مفهومی

همانطور که از نام آن مشخص است، پرتره های مفهومی با هدف ثبت یک مفهوم یا ایده با یک تصویر هستند. عکاسان احتمالاً برای رسیدن به این هدف از وسایل، تنظیمات دقیق، ژست گرفتن یا ویرایش استفاده خواهند کرد.

Conceptual portraits 01

با این ژانر، امکانات تقریباً بی پایان است!

10. پرتره های سورئال و انتزاعی

سوررئالیسم به معنای چیزی است که شبیه رویا یا خارج از این دنیا به نظر می رسد. این عکس‌ها اغلب شامل بیشترین برنامه‌ریزی و ویرایش هستند، زیرا به ندرت می‌توانید سورئالیسم را فقط با دوربین خود ثبت کنید. آنها رویاها و ایده های انتزاعی را به پرتره تبدیل می کنند.

giant animals mani photography 10

11. نمای نزدیک

کلوزآپ یا پرتره ماکرو شامل عکس های بسیار نزدیک از سوژه شما می شود: این می تواند کل سوژه شما یا فقط بخشی باشد، مانند یک چشم. تصاویر بسیار صمیمی هستند و بیننده را روی سوژه یا قاب بخشی خاص متمرکز می کنند.

close up portrait photography type wedio

از آنجایی که به سوژه خود بسیار نزدیک خواهید بود، مطمئن شوید که آنها در طول عکسبرداری راحت و راحت هستند.

12. پرتره های خانوادگی و گروهی

داخل عکس پرتره همیشه نباید فقط یک نفر باشد! برخی از پیچیده ترین و زیباترین پرتره ها گروهی هستند. این نوع پرتره اغلب دشوارتر است – افراد بیشتری برای ژست گرفتن و قرار دادن آنها در ترکیب گروهی خواهید داشت.

با این حال، پرتره‌های گروهی و خانوادگی برای ایجاد تعاملات واقعی و صریح که نمی‌توانید با یک فرد تنها داشته باشید، عالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *